Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten sociale minima stijgen met 150€?
ja 38 34,23%
neen 50 45,05%
meer 12 10,81%
minder 11 9,91%
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2011, 17:40   #561
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ik heb mijn hart verloren in Cuba:

De Cubanen, allen gestudeerd, een prachtig niet agressief volk en hun ongelooflijke manier van leven.
De onaangeroerde 4.300 eco-eilanden rond Cuba, verdeeld over 4 archipels, de Caraïben en zijn maagdelijke idyllische stranden, adembenemend.

Natuurlijke ligging en biodiversiteit:

§ De biodiversiteit van Cuba is buitengewoon en uniek.
§ De economische wereldblokkade heeft de industrialisering van Cuba 50 jaar op ijs gelegd.
§ Hadden “wij” de VS, 50 jaar terug een wereldboycot toegediend, de VS had er dan anders uitgezien, de 300.000 Europese wetenschappers die zich in de VS bevinden hadden hen nooit kunnen helpen, ze hadden zich nog in het stenen tijdperk bevonden.
§ Wat de Cubanen zonder wereldhandel en met deze economische wereldblokkade gepresteerd hebben is ongelooflijk, deze prestatie kent zijn gelijke niet op onze totale planeet.
§ Neoliberalisme en consumentisme kregen geen vaste voet op dit eiland door de wil van Castro.
§ Daardoor is er een biotoop ontstaan dat zijn gelijke niet kent.
§ De jungle en het ontstaan van nieuwe maagdelijke eilanden.
§ Kleine mangrovebomen die bovenwater komen wanneer een nieuw eiland nog niet geboren is.
§ Dit eco-schouwspel is uniek en authentiek en moet bewaard blijven.
§ Geen vieze industriële elite (jetset) die dit natuurparadijs vervuilen uit winstbejag.
§ Geen massa auto’s die ongevallen en files aan de lopende band veroorzaakt.
§ Industrialisering en consumentisme mogen zich niet inmengen in dit bio-paradijs.
§ Ik maak mijn geen illusies, de ligging van Cuba, dit immense eiland is niet te vergelijken met België, zij hebben vijf voor op ons, Cuba biedt nog veel meer mogelijkheden.
§ Alleen al het constant warm klimaat en drie keer meer uren fel daglicht. (subtropisch klimaat)
§ Het voorradig zijn van grote hoeveelheden zoet water in dit warm klimaat.
§ De vruchtbaarheid van de bodem in de meeste gebieden.
§ De ongeschondenheid van de paradijselijke maagdelijke natuur!
§ Gezonde lucht en helder zoet en zout water, zonder vervuiling!
§ Het zeewater is altijd 28°, de onderwaterwereld is adembenemend en compenseert alles.
§ We zijn als mens maar enkel even op bezoek op deze planeet, niemand gehoord deze planeet.
§ Enkel door het verbod op privaat bezit blijft dit bio-systeem evolueren en zich verbeteren.
§ De illusie om alles zelf te bezitten (eigendom) is hier gelukkig niet aanwezig, eindelijk rust.
§ Het vergankelijke eigendomsgevoel, “de bezitsdrang” wordt hier gelukkig niet ontwikkeld.
§ Geen verloren generaties door zo veel mogelijk zelf te willen bezitten uit bezitterigheid.
§ De natuur die moeder is van alle leven kan hier herademen en toont haar mooiste kant.
§ De westerse geïndustrialiseerde landen laten een catastrofale ecologische voetafdruk achter, massale armoede en extreme rijkdom voor enkele.

I was in paradise: gebruik het volledig scherm en droom even weg.

http://www.youtube.com/watch?v=aTrDE...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Wkqx-...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=VWqtR...Cuba%2C%202010
http://www.youtube.com/watch?v=tesgz...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wmq2JAx9Vhs&NR=1
http://www.xplore360.com/template/co...rum-en-sigaren

Het eeuwig opgedrongen verhaal van koopzucht, eigendomszucht, krediet en consumentisme bestaat in Cuba niet, Cuba is voorstander van een duurzame economie.

1. Je moet eens vragen aan Castro wat er gebeurd is met de toplui van zijn eigen OVERHEIDS IMPORT bedrijf vorig jaar...hun familie zou het namelijk ook graag weten.

2. Ga maar eens met een serieuze aandoening in een lokaal ziekenhuis liggen, zeer bekwame dokters, maar geen apparatuur en geen deftige medicijnen.

Beide eens proberen, als je ze beide overleeft betaal ik je een one-way naar Havana...
Oud 17 februari 2011, 18:10   #562
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ze zijn niet allemaal dromertjes zoals Jij hoor.

Koop maar eens een boerderij met landerijen onder de 200.000 euro,
en 't liefst met grond dat niet vol zit van de nitraat enz.
Want ze doen niks liever dan sproeien hier.
Veel success.

Pinocio, Tijl Uylenspiegel or whatever je avatar voorstelt.

't staat je.

( Trouwens een haan zit niet te kraaien op een mesthoop. Daar blijft ie verre vandaan.... )
Ik kan u wel iets aan de hand doen maar niet hier hé.
Amandelbomen,olijfbomen en citrus bomen krijgt ge er graties bij.
Met een beetje werk lukt het wel om ze terug in orde te krijgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 18:12   #563
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat u niet opjutten door deze achterlijke jongen, je hebt hier een open en franke beschrijving gegeven van hoe jij denk, bedankt voor uw uiteenzetting.

En zelf geschreven hé.
Oud 17 februari 2011, 18:24   #564
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de Middelleeuwen was er veel meer sociaal contact tussen de mensen
dan hetgeen nu het geval was.
.
Als ze er een voettochtvan een paar uur voor over hadden toch.
Oud 17 februari 2011, 18:33   #565
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als jullie niet oppassen, zijn jullie door de brol die jullie eten en drinken, in een paar decenia seniel, willoos, apatisch en depressief..
Daar hadden ze inderdaad geen last van.
Ze stierven op hun dertigste.
Oud 17 februari 2011, 18:36   #566
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* Als je het over neukpartijen hebt, wel de vrouwen stonden inderdaad heter.
Want ze waren niet plat gedrukt door de hormonen van de pil.
Zo heet dat de boer op zijn geit moest kruipen.
Oud 17 februari 2011, 19:52   #567
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.White Bekijk bericht
1. Je moet eens vragen aan Castro wat er gebeurd is met de toplui van zijn eigen OVERHEIDS IMPORT bedrijf vorig jaar...hun familie zou het namelijk ook graag weten.

2. Ga maar eens met een serieuze aandoening in een lokaal ziekenhuis liggen, zeer bekwame dokters, maar geen apparatuur en geen deftige medicijnen.

Beide eens proberen, als je ze beide overleeft betaal ik je een one-way naar Havana...
Ik stel u voor om het zelf te vragen,

Fidel heeft een Vlaamse kokkin, je kan in het Nederlands schrijven, het wordt direct vertaald.

Hij heeft 2 mail adressen deze zijn:

Mails Fidel :
[email protected], [email protected]
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 19:56   #568
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik neem u op uw woord, ik boek direct op uw naam, jij betaalt voor ons beide en we gaan samen informeren.

Ik doe niets liever, wanneer vertrekken we????
Oud 17 februari 2011, 20:02   #569
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Ga maar eens met een serieuze aandoening in een lokaal ziekenhuis liggen, zeer bekwame dokters, maar geen apparatuur en geen deftige medicijnen.

Zeer interessant, we gaan de hospitalen in Cuba controleren op hun apparatuur.
We boeken 16 dagen all-in in Varadero of Havana en vandaar vliegen we rond met de binnenlandse vluchten.
Oud 17 februari 2011, 20:15   #570
corse
Banneling

Standaard

Cuba gezondheidszorg:

1. http://www.youtube.com/watch?v=7ncoFQdBIvU
2. http://www.youtube.com/watch?v=jDuVn...eature=related
Oud 17 februari 2011, 22:32   #571
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik neem u op uw woord, ik boek direct op uw naam, jij betaalt voor ons beide en we gaan samen informeren.

Ge kunt ook wat googelen. En dan snel tot de conclusie komen dat het paradijs Cuba een fabeltje is. Hun economie is een kerkhof. Hun gezondsheidszorg is goed, maar heeft niet het Belgisch/Nederlands niveau.
De negenproef. De gemiddelde levensduur is er 78jaar, en dacht 80 jaar in Belgie, en 77 jaar in de VS. Allemaal van dezelfde grootorde.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 22:35   #572
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Durft ge echt niet alleen ?
Oud 17 februari 2011, 22:43   #573
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zeker, maar het heeft geen zin om alleen te gaan, ik kom terug en hij blijft beweren dat het niet zo is, daarom vraag ik om mee te gaan, duidelijk nu.
Jij mag natuurlijk ook mee 1.300 Euro all-in 15 dagen.
Oud 17 februari 2011, 22:45   #574
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
. I love Cuba & Fidel “The Cuban dream”.

Het land der onmogelijke mogelijkheden:

Wij zijn de laatste 20 maanden 3 keer in Cuba geweest, dit telkens gedurende 3 weken.
Al onze dromen hebben we daar waar kunnen maken.

§ 600 km gevlogen met een prachtige helikopter voor 20 pers, tot in de jungle.
§ Verschillende keren gevaren met een prachtige 40 pers. catamaran met zeil, veel Cubaanse Caribische eilanden gezien, veel Cubanen aan boord.
§ Met dolfijnen gezwommen in open zee, tussen twee dolfijnen hangend aan de bovenvinnen en meegetrokken tegen ongelooflijke snelheid, een droom.
§ Deltavliegen boven de zee van Varadero, prachtig, prachtig.
§ Met een nieuw vliegtuig voor 30 pers naar Cayo-Largo geweest, één van de prachtigste eilanden in de Caribische zee, ik hou van Cuba!
§ Havana by-night en Cuba-Libré drinken in de Hemingway-bar, spontaan op straat dansen met Cubanen.
§ Caribbean tropical show in Matanzas bij nacht en in open lucht, ongelooflijk decor en de mooiste vrouwen ter wereld.

Ik heb mijn hart verloren in Cuba:

De Cubanen, allen gestudeerd, een prachtig niet agressief volk en hun ongelooflijke manier van leven.
De onaangeroerde 4.300 eco-eilanden rond Cuba, verdeeld over 4 archipels, de Caraïben en zijn maagdelijke idyllische stranden, adembenemend.
Oud 17 februari 2011, 22:51   #575
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Maar je kon geen sigaren maken en vloog weer buiten.
Oud 17 februari 2011, 23:12   #576
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar je kon geen sigaren maken en vloog weer buiten.
Durft ge echt niet???
Oud 18 februari 2011, 11:40   #577
Mr.White
Burger

Standaard

Zaak niet omdraaien: JIJ stelt de vragen en JIJ gaat met een serieuze ziekte in een Cubaans hospitaal liggen, ik ben mijn leven niet moe....

Beste Corse, dat Cuba paradijselijk is wil ik gerust beamen, maar er is denk ik ook niets dat je tegenhoudt om naar daar te emigreren, communisten hebben ze daar nooit teveel...hier daarentegen...
Oud 18 februari 2011, 12:41   #578
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Zaak niet omdraaien: JIJ stelt de vragen en JIJ gaat met een serieuze ziekte in een Cubaans hospitaal liggen, ik ben mijn leven niet moe....

Beste Corse, dat Cuba paradijselijk is wil ik gerust beamen, maar er is denk ik ook niets dat je tegenhoudt om naar daar te emigreren, communisten hebben ze daar nooit teveel...hier daarentegen...
Oei, zere teen getrapt denk ik?

Ik voel mij geen Communist maar links-liberaal, als je mij toch in een hokje wil duwen, ik voel mij de eerste plaats wereldburger en mens.
Onder welke noemer kan ik u onderbrengen als het toch moet???

Indien het mogelijk was om naar Cuba te immigreren dan had ik dat zeker gedaan.
Het probleem is, je kan niet naar Cuba immigreren, Cuba staat namelijk geen vreemdelingen toe, wat met zich meebrengt dat Cuba geen vreemdelingen probleem heeft, wat in vergelijk met ons land zeer positief is.

Waar kan ik uw informatie vinden??

Je moet eens vragen aan Castro wat er gebeurd is met de toplui van zijn eigen OVERHEIDS IMPORT bedrijf vorig jaar...hun familie zou het namelijk ook graag weten.
Vermits je zelf te bang bent om een mail te sturen.

Ik ken namelijk verschillende Belgen die een jointventures met Cubaanse bedrijven hebben.
Oud 18 februari 2011, 12:44   #579
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

We moeten eerlijk zijn, het enige wat de VS willen in Cuba is:

§ Dat ze hun gokparadijs (Las-Vegas) terug naar Cuba kunnen overbrengen zoals vroeger.
§ Dat ze met de Cubaanse, de mooiste vrouwen ter wereld terug een hoerenwinkel kunnen openen zoals vroeger, een hoeren eiland voor hun excessen.
§ Dat ze op de (4.300 maagdelijke en prachtigste Caribische eilanden ter wereld rond Cuba) terug de villa’s van de rijkste der aarde kunnen zetten.
§ Met hun immense jachten aanmeren en met de privaatjets landen voor de villadeur, dat is voor hen ideaal.
§ De elite wil het noorden van de VS gebruiken voor hun vervuilende en verpestende industrie en in het zuiden (Cuba) wil deze elite wonen.
§ Dat ze het totale prachtige Cuba vol met 7 sterren hotels kunnen zetten, waar enkel de elite kan komen, en waar de totale Cubaanse bevolking hen kan dienen, liefs met de glimlach en niet roken. (de moderne slaven)
§ De zogenoemde vrije markt samenleving, waar decadentie, extravagantie, moraalverval en rijk en arm welig tieren, zou van dit ecologisch paradijs een storthoop willen maken.
§ Voor de gewone Cubanen te helpen zal het zeker niet zijn. (enkel eigenbelang)
§ Dat ze de Cubanen enkel willen gebruiken als werkvolk, hen uitbuiten om hun vuiligheid op te kuisen, omdat ze hun eigen vuiligheid niet willen en niet wensen op te kuisen natuurlijk.
§ Dat is het plan van de VS met Cuba, dat de gebroeders Castro dat niet willen, dat lijkt mij duidelijk en vanzelfsprekend.
§ Het hoofd koel houden dus gebroeders Castro, en laat u niet vangen door het perverse conservatieve neoliberalisme.
Oud 18 februari 2011, 13:40   #580
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel leuk, terwijl het Westen nog altijd vurige aanhangers heeft van het Cubaans regime, en dit dan ook door vuur en wind verdedigen, zoals onze mijnheer "Alles gratis" (die toen hij ging bankieren, wel snel tot de conclusie kwam, dat dit zo niet was), verkondigen de gebroeders Castro (of toch één ervan) dat het Cubaans model mislukt is.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be