Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2010, 21:37   #561
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nochtans, zijn die domme mensen waar jij over spreekt van de opinie dat bekrompen zielen die geen respect kunnen opbrengen voor hun medemensen 'dom' zijn. Vanachter een avatar is het namelijk makkelijk een grote mond op te zetten.. Ik had u toch wel wat anders ingeschat, met u valt gewoon niet te praten. U lijkt wel gefrustreerd dus ik ga mn tijd niet meer aan u verspillen voor vandaag.

Prettige avond verder.
Van de de mening van religieuze domoren die een terugkeer naar het obscurantisme najagen, lig ik niet wakker. Niettemin wens ik die mensen een behouden terugkeer naar Mekka of ander oorden van het islamitisch obscurantisme alwaar ze hun imbecielenreligie volgens de regelkes kunnen naleven.

Laatst gewijzigd door Sunny : 24 september 2010 om 21:40.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 23:23   #562
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De hoofddoek goedkeuren?
Ik ben tegen een verbod en ook tegen een verplichting van de hoofddoek. Maar goedkeuren?

Goedkeuren volgen van dale :
goed·keu·ren keurde -, h -gekeurd 1 na onderzoek verklaren dat iets goed is 2 goedvinden

Je kan toch moeilijk een hoofddoek goedkeuren of afkeuren. Dit hangt af van de situatie.
Indien iemand verplicht wordt om de hoofddoek te dragen keur ik dit af. Indien iemand er zelf voor kiest om een hoofddoek te dragen; keur ik dit goed.
Dus het is normaal dat vrouwen die de hoofddoek niet dragen worden aangerand op onze straten? Hoe kan je als je voor de vrijheid bent de hoofddoek dan goedkeuren?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 23:24   #563
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Van de de mening van religieuze domoren die een terugkeer naar het obscurantisme najagen, lig ik niet wakker. Niettemin wens ik die mensen een behouden terugkeer naar Mekka of ander oorden van het islamitisch obscurantisme alwaar ze hun imbecielenreligie volgens de regelkes kunnen naleven.
amen
Oud 25 september 2010, 06:36   #564
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dus het is normaal dat vrouwen die de hoofddoek niet dragen worden aangerand op onze straten? Hoe kan je als je voor de vrijheid bent de hoofddoek dan goedkeuren?
Dus? Welke logica volg jij?
Neen; ik vind het niet normaal dat vrouwen die de hoofddoek dragen worden aangerand.

Ik vind het ook niet normaal dat om het even welke vrouw, omwille van om het even welke reden wordt aangerand.
Jij wel?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 11:56   #565
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dus? Welke logica volg jij?
Neen; ik vind het niet normaal dat vrouwen die de hoofddoek dragen worden aangerand.

Ik vind het ook niet normaal dat om het even welke vrouw, omwille van om het even welke reden wordt aangerand.
Jij wel?
Ah neen vandaar dat ik tegen de hoofddoek ben. Als niemand zulk achterlijk symbool draagt dan kunnen moslims geen onderscheid maken.
Oud 25 september 2010, 12:25   #566
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah neen vandaar dat ik tegen de hoofddoek ben. Als niemand zulk achterlijk symbool draagt dan kunnen moslims geen onderscheid maken.
Denk je dat dan geen enkele vrouw nog zal worden aangerand?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:41   #567
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef om dieren vandaar mijn pleidooi tegen halal. Ik eet en koop uitsluitend biologisch en fair trade. Ik eet geen paard, varken of konijn. Slechts af en toe rundslvlees. Kalkoen en kip dan wel dagelijks. Wat doe jij zoal voor de dieren? Dan heb ik het niet over je liefde voor halal. Ik heb het recht om een religie te minachten. Haat komt alleen uit de monden van mensen die de islam in hun hart dragen. Raar dat net jij die een pleidooi houdt voor halal dat woord in de mond neemt.

Tof dat je uw post hebt aangepast !! Vooral erg geloofwaardig dat het gekleurde deel er pas gisteren aan toegevoegd is .... heb je dat gedaan om geloofwaardiger over te komen ...? ... Jij bent gewoon FAKE !

Ik kies in de strijd tegen het dierenwelzijn geen verschillende vijanden op grond van cultuur of geloof in deze strijd is er maar 1 vijand en dat zijn dierenbeulen ...die zijn er in alle culturen , rassen en religies.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 00:46   #568
biebel
Vreemdeling

Standaard

Als ik de leden van de "rechtse kerk" hier goed volg vinden ze het onaanvaardbaar dat men bij de selectie voor halal slachters discrimineert, maar vinden ze ook dat alleen niet moslim vrouwen hoofddoeken mogen dragen?
Moet je godsdienst dan op je identiteitskaart staan opdat de politie bij controle kan nagaan of je al dan niet recht hebt op een hoofddoek?

Even on topic als het mag... Ik snap niet dat iemand hier kan verdedigen dat men in een staatsschool alleen maar halal vlees aanbiedt dat van niet verdoofde dieren afkomstig is. Laat scholen toch gewoon hun normale menu aanbieden en een vegetarisch/veganistisch alternatief. Dat zou al meer zijn dan "in mijnen tijd" en voldoen aan ieders verwachting.

Ik weet dat compromis, redelijkheid, verdraagzaamheid en solidariteit stilaan verdwijnende woorden en begrippen aan het worden zijn in België, maar zo blind zijn voor een simpele en afdoende oplossing... Geen wonder dat we geen regering kunnen vormen.

Als lid van de cultuurrelativistische vegetarische atheïstische seculiere linkse kerk vind ik niet dat staatsscholen zich moeten aanpassen aan religieuze regeltjes van welke aard ook. Voor zover ik weet zijn vegetarische gerechten, waaronder boterhammen met choco, aanvaardbaar voor elk geloof. Wel tof dat men problemen creëert door onbestaande problemen aan te pakken. De meeste moslims (in deze regio althans) sturen hun kinderen trouwens toch naar katholieke scholen, waar men zonder discriminatie zowel de autochtone als allochtone jongeren indoctrineert.

Serveert men overigens vlees op vrijdagen voor de atheïstische scholieren in katholieke scholen?

Altijd rot als het gebeurt, maar soms leggen zelfs reactionaire vlaamse kwezels de vinger op de wonde. Mijns inziens kan men in die zeldzame gevallen beter een oplossing aanreiken dan het probleem te gaan ontkennen. Door problemen te gaan ontkennen of te laten verrotten kunnen bepaalde thema's te gemakkelijk gemonopoliseerd worden door éénthemapartijen en éénhersencelmensen. Zie de opgang van VB, Lijst De Wever euh ik bedoel N-VA en in zekere mate ook AGALEV en Ecolo eertijds.
biebel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 07:44   #569
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk dat we het verhaal ondertussen kennen.
Na x aantal herhalingen.
Aan zulke bedenkingen, zijn voor en tijdens w.o.2 miljoenen Joden gestorven.

Zoals toen, lijken de huidige agressiefenomenen te grof om waar te kunnen zijn.

Mensen die gelukkiglijk nog niet werden geraakt, kunnen gewoon niet geloven wat er zich afspeelt en welke gevolgen eraan verbonden zijn.

Linkse en andere Politici zullen liefst te vroeg dan te laat moeten afzien van hun desastreus sociaal opzet.

De tijd is rijp om voor mogelijk gezichtsverlies te kiezen, liever dan globaal machtsverlies in het voordeel van de 'Islam' met alle gevolgen van dien.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 08:05   #570
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mijn vijand is duidelijk de 'Islam'. - ( omdat deze sinds zijn onstaan en, tot heden ruim heeft aangetoond hetgeen er van te verwachten is.)

In deze optiek lijkt het mij toch praktischer dat alle aanhangers, volgelingen en adepten van deze 'groep', getypeerde kledij zou dragen.

Indien zij deze voorkeur voor duidelijk verschil in het absolute dan toch zouden staven, zou ik voorstander zijn voor ten minste een verplicht herkenningsteken.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 21:59   #571
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Mijn vijand is duidelijk de 'Islam'. - ( omdat deze sinds zijn onstaan en, tot heden ruim heeft aangetoond hetgeen er van te verwachten is.)

In deze optiek lijkt het mij toch praktischer dat alle aanhangers, volgelingen en adepten van deze 'groep', getypeerde kledij zou dragen.

Indien zij deze voorkeur voor duidelijk verschil in het absolute dan toch zouden staven, zou ik voorstander zijn voor ten minste een verplicht herkenningsteken.

De islam is niet mijn vijand. De islam is de vijand van ieder ander. Dat staat in hun verzen. Dat zie je dagelijks met hun haat en terreurdaden. Ze laten mensen onveilig voelen omdat ze zich niet willen onderwerpen aan de haatreligie. Als je begint met woorden als vijand. Dan kan je heel wat boompjes opzetten. Te beginnen met hun oorlogs en veroveringsdrang.

Herkenningstekens? Dat is niet nodig. Die gasten maken zich constant bekent. Voorbeelden zijn hun haatbaarden, hun scheldwoorden naar onbedekte vrouwen toe, hun opdringerigheid tov de huidige cultuur. Bovendien de hoofddoek. Dat is pas een symbool die alles waar het westen voor staat onderuit wil halen. Vrijheid en gelijkheid bestaat niet in de islam.

Het is trouwens de islam die zijn volgelingen oplegt om duidelijke herkenningstekens te dragen. Zo kunnen ze zien dat ze niet elkaar aan het afmaken of aan het vernederen zijn. Op deze wijze kunnen ze vlug de ongelovigen aanpakken. De islam kiest voor de term apartheid ! Dus gast dat is pech hé !

Laatst gewijzigd door grimbergen : 3 oktober 2010 om 22:03.
Oud 3 oktober 2010, 22:02   #572
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In de moslimcultuur hebben vrouwen minder rechten dan mannen, dat is de nare waarheid.
Kom hier dus niet leuteren over mensenrechten ed, doe eerst daar wat aan!
Awel... en als ze dat dan wilt dan ben jij als de kippen bij die recht(en) te beknotten ?
Men zou haast gaan denken dat het een soort van afgunst is op al die mannen uit die moslimcultuur :
Eigen vrouwrechten-beknotting eerst !

Laatst gewijzigd door praha : 3 oktober 2010 om 22:02.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 22:06   #573
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Awel... en als ze dat dan wilt dan ben jij als de kippen bij die recht(en) te beknotten ?
Men zou haast gaan denken dat het een soort van afgunst is op al die mannen uit die moslimcultuur :
Eigen vrouwrechten-beknotting eerst !
Hij schrijft "nare waarheid" ! Dat is negatief. Pech hé gast ! Alleen linkse dwaallichten proberen dwaalsporen aan te brengen. Uw jaloezie theorie is lelijk. Langs de andere kant pijnlijk duidelijk dat de lelijke NARE waarheid over de islam de doofpot in moet.
Oud 3 oktober 2010, 22:06   #574
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Hoe""kleed" jij je hoofd Artisjok?
Wil je nu al , afhankelijk van wat Artisjok al dan niet op haar hoofd wenst te dragen, determineren wat een andere vrouw mag en niet mag dragen op haar hoofd ?

Laatst gewijzigd door praha : 3 oktober 2010 om 22:07.
Oud 3 oktober 2010, 22:10   #575
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Tof dat je uw post hebt aangepast !! Vooral erg geloofwaardig dat het gekleurde deel er pas gisteren aan toegevoegd is .... heb je dat gedaan om geloofwaardiger over te komen ...? ... Jij bent gewoon FAKE !

Ik kies in de strijd tegen het dierenwelzijn geen verschillende vijanden op grond van cultuur of geloof in deze strijd is er maar 1 vijand en dat zijn dierenbeulen ...die zijn er in alle culturen , rassen en religies.
Voor paranoia gastje bestaan er medicijnen !

Wij kiezen uit VRIJE WIL voor deze produkten. Pech hé gast !

Fake zijn dwaallichten die doen alsof ze medelijden hebben met de dieren. Totdat men vraagt om tegen rituele slachtingen te stemmen. Dan beginnen ze te schuimbekken van woede. Want vrijheid van godsdienst is belangrijker dan dierenrechten. Dus gast als er ene FAKE is dan ben jij het wel !
Oud 3 oktober 2010, 22:11   #576
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je nu al , afhankelijk van wat Artisjok al dan niet op haar hoofd wenst te dragen, determineren wat een andere vrouw mag en niet mag dragen op haar hoofd ?
Dat is typisch iets voor de islam ! Die leggen hun vrouwen op wat ze moeten dragen. Met alle gevolgen van dien voor de autochtone vrouw.
Oud 3 oktober 2010, 22:13   #577
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat u de hoofddoek en halal goedkeurt.
Ge raakt daar een bijzonder hekel punt grimbergen....
Stel je voor dat we rode strikjes zouden moeten goedkeuren dan lijkt me dat evenmin bevordert opdat kinderen voor zichzelf zouden gaan denken zodra ze de actuele tv-beelden tot zich opnemen... in het slechtste geval worden ze homo en in het beste geval opgeblazen papzakken
Oud 3 oktober 2010, 22:16   #578
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge raakt daar een bijzonder hekel punt grimbergen....
Stel je voor dat we rode strikjes zouden moeten goedkeuren dan lijkt me dat evenmin bevordert opdat kinderen voor zichzelf zouden gaan denken zodra ze de actuele tv-beelden tot zich opnemen... in het slechtste geval worden ze homo en in het beste geval opgeblazen papzakken
Halal en de hoofddoek zijn typisch voor een religie die het niet al te nauw neemt met westerse normen.

1. halal is barbaars
2. de hoofddoek lokt xenofoob gedrag uit bij de moslimdudes

Dus gast de islam en zijn barbaarse gebruiken horen niet meer thuis in de westerse samenleving punt uit !
Oud 3 oktober 2010, 22:22   #579
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 3 oktober 2010, 22:30   #580
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu zijn we d'r ... we verbieden de hoofdoek opdat 'onze' vrouwen niet meer verkracht zouden worden
Da's verdraaid goed gevonden van je grimbergen op dat kleine andere detail na : de hoofddoek is er toch ter bescherming van de vrouw daar al die hitsige moslim-mannen zich anders niet weten te beheersen

neeje, grimbergen... in feite pleit jij dus voor een hoofddoekgebod
Het is immers de enige mannier om 'onze' vrouwen een nakende verkrachting door (een) moslim-man(nen) te voorkomen.
Ik zou zelfs meer durven zeggen : eigen vrouwen verkrachting eerst !

Laatst gewijzigd door praha : 3 oktober 2010 om 22:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be