Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 09:50   #561
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zij betalen een deel van het belastinggeld, het is dan ook maar normaal dat zij een deel van de werking kunnen en mogen regelen.
dan krijgen wij dus non-moslim uurtjes ook. Gewoon onder dezelfde redenering. (en we zijn met meer, en betalen meer belastingen, dus we krijgen uren naar verhouding).
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 09:51   #562
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen lijn overschreden.
Openbare voorzieningen zijn er voor de gemeenschap.
Indien bepaalde leden van de gemeenschap menen dat die openbare voorzieningen op een bepaalde manier een beter dienst kunnen verlenen, dan kan gevraagd worden die dienstverlening aan te passen.
Het is de verantwoordelijkheid van de lokale overheid om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.

Dat is geen lijn overschreden, dan is zelfs de bedoeling van openbare voorzieningen.
voil�* ! aparte zwemuren voor niet moslims dus. ik hoef er zèlf al niet meer voor te pleiten, je geeft me de argumenten op een dienbord aan.
Oud 13 februari 2011, 09:55   #563
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
dan krijgen wij dus non-moslim uurtjes ook. Gewoon onder dezelfde redenering. (en we zijn met meer, en betalen meer belastingen, dus we krijgen uren naar verhouding).
In se is dat nu al zo.
Oud 13 februari 2011, 09:57   #564
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
In se is dat nu al zo.
ha ja? als ik ga zwemmen ziet het water zwart van "jongeren" die niets liever doen dan jonge meisjes lastigvallen. Blijkbaar is dat verrijkende cultuur.

moeten die meisjes maar tijdens het apartheids vrouwenuurtje gaan zwemmen zeker?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 13 februari 2011 om 09:58.
Oud 13 februari 2011, 09:59   #565
Alboreto

Standaard

Citaat:
ha ja? als ik ga zwemmen ziet het water zwart van "jongeren" die niets liever doen dan jonge meisjes lastigvallen. Blijkbaar is dat verrijkende cultuur.

moeten die meisjes maar tijdens het apartheids vrouwenuurtje gaan zwemmen zeker?
Leest ge een beetje selectief of wilt ge gewoon verder trollen?
Zoals ik al gezegd heb, moet dat aangepakt worden.
Jongeren die anderen lastig vallen kunnen van mijn part eens een tijdje op het politiebureau gaan zitten en krijgen een zwemverbod.
Oud 13 februari 2011, 10:01   #566
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Leest ge een beetje selectief of wilt ge gewoon verder trollen?
Zoals ik al gezegd heb, moet dat aangepakt worden.
Jongeren die anderen lastig vallen kunnen van mijn part eens een tijdje op het politiebureau gaan zitten en krijgen een zwemverbod.
maar NEE! ik wil ook niet dat ze LOEREN GLUREN GEILEN ge weet dat wel hé. ze moeten gewoon UIT het zwembad en UIT de tribune.
Als die muzeltrezen dat krijgen, dan moet ik dat ook krijgen.
Oud 13 februari 2011, 10:04   #567
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens MOHAMMED hebben vrouwen een mankement aan hun hersens schat. Ik zie met afgrijzen dat jij hem gelijk geeft.
Cochi, ik schrijf niet dat bepaalde mensen een mankement hebben aan hun hersenen; dat doe jij. Jij mag het geloof van jouw keuze volgen. Maar doe niet alsof ik een bepaald geloof aanhang.

Ik stel enkel vast dat sommige vrouwen, senioren, mensen met een handicap liever zwemmen met mensen uit hun groep. (T.t.z. Waregem stad stelde dit vast.)
Jij bent het die een oordeel velt over die mensen. Jij beweert dat die mensen een mankement hebben aan hun hersenen.
Blijkbaar is het voor jou ook al niet toegestaan een probleem te hebben met vrouwen die gaan "zwemmen" om er te paraderen. Het is ook niet toegestaan om te veel of te weinig schroom te hebben.
Ik moet je ontgoochelen. De gedachten zijn nog altijd vrij.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 10:07   #568
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
voil�* ! aparte zwemuren voor niet moslims dus. ik hoef er zèlf al niet meer voor te pleiten, je geeft me de argumenten op een dienbord aan.
Jij bent de enige die vraagt naar een apartheid op basis van godsdienst.
Oud 13 februari 2011, 10:11   #569
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
In se is dat nu al zo.
Nu nog dezelfde dienstverlening op het openbaar vervoer.
Artisjok schreeuwt het uit van verrukking.

- non-muslim bussen, treinen en metro's (mixed M/F)
- muslim women-only bussen, treinen en metro's
- muslim men-only bussen, treinen en metro's

En waarom niet in het uitgaansleven?
De moslima's gaan eindelijk naar hun muslim only danstenten kunnen.
(Naast de BOB-vrijwlligers kunnen de artisokken een FATIMAH vrijwilligersorganisatie op poten zetten ter bescherming van de goede zeden op weg naar en van huis en rond de danstent.)

En zo kunnen we nog een paar domeinen bedenken waar we tegemoet kunnen komen aan religieuse segregatie, lees : diensterverlening.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 10:12   #570
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Cochi, ik schrijf niet dat bepaalde mensen een mankement hebben aan hun hersenen; dat doe jij. Jij mag het geloof van jouw keuze volgen. Maar doe niet alsof ik een bepaald geloof aanhang.
Verwijzingen naar uitspraken van profeten zijn wat te moeilijk of zo? Het gaat bij sommige mensen precies altijd maar met één klein stapje tegelijk heb ik al ontdekt. Twee stapjes nemen en daarbij nog een hersencel in werking moeten stellen is blijkbaar een pak moeilijker.

Citaat:
Ik stel enkel vast dat sommige vrouwen, senioren, mensen met een handicap liever zwemmen met mensen uit hun groep. (T.t.z. Waregem stad stelde dit vast.)
kan best zijn. Ik vind het vrouw-zijn echter geen handicap. Jij dus wel?

Citaat:
Jij bent het die een oordeel velt over die mensen. Jij beweert dat die mensen een mankement hebben aan hun hersenen.
toch moeilijk blijkbaar.
Ik zal je de tekst van mohammed even quoten, dat is de tekst waar ik naar verwijs. Als ik schrijf dat mohammed dat gezegd heeft, dan bedoel ik dat mohammed dat gezegd heeft, en niet dat ik van mezelf vind dat ik een mankement aan mijn hersens heb. Jij mag dat van jezelf denken, maar ik zal dat nooit zeggen. Mohammed zegt dat echter wel.
Heb ik het duidelijk uitgelegd zo? of moeten we weer naar de kleurtjes-uitleg gaan grijpen?

Citaat:
Bukhari - Volume 1, Book 6, Number 301:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion."

Citaat:
Blijkbaar is het voor jou ook al niet toegestaan een probleem te hebben met vrouwen die gaan "zwemmen" om er te paraderen. Het is ook niet toegestaan om te veel of te weinig schroom te hebben.
Ik moet je ontgoochelen. De gedachten zijn nog altijd vrij.
Vrouwen die gaan zwemmen om te paraderen (en waar jij overduidelijk héél erg jaloers van bent) eisen niét dat de helft van de zwemmers het zwembad verlaten en de openbare tribune verlaten.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 13 februari 2011 om 10:14.
Oud 13 februari 2011, 10:21   #571
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Nu nog dezelfde dienstverlening op het openbaar vervoer.
Niemand vraagt dat, dus dat is geen argument
Oud 13 februari 2011, 10:23   #572
Alboreto

Standaard

Citaat:
maar NEE! ik wil ook niet dat ze LOEREN GLUREN GEILEN ge weet dat wel hé. ze moeten gewoon UIT het zwembad en UIT de tribune.
Als die *snip* dat krijgen, dan moet ik dat ook krijgen.
Als dat inderdaad een probleem is, en geen drogreden zoals ik wel vermoed, dan kunt ge dat inderdaad aanpraten bij de gemeente.
Maar ik vrees voor u dat de politiekers intelligent genoeg zullen zijn om uw echte redenen te zien.
Oud 13 februari 2011, 10:24   #573
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand vraagt dat, dus dat is geen argument
Sinds de moord op Demoor is daar veel vraag naar.
Oud 13 februari 2011, 10:29   #574
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens MOHAMMED hebben vrouwen een mankement aan hun hersens schat. Ik zie met afgrijzen dat jij hem gelijk geeft.
De artisjokaanse gedachtegang die moslimvrouwen met schroom gelijk stelt aan gehandicapten getuigt eigenlijk van ongelofelijk veel misprijzen voor die vrouwen en van de overtuiging dat ze nooit kunnen evolueren naar een normale, gezonde vrouw-man relatie, mits ze van hun stoornis niet hoeven verlost te worden.
Oud 13 februari 2011, 10:40   #575
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Omdat die "boeren zoals u de mensen noemt" toch ergens moeten wachten tot ze eindelijk het zwembad in mogen om wat te zwemmen ???
Per slot van rekening begon de draad met een groep mensen die al jaren zonder enig probleem samen ging zwemmen en dat ineens niet meer mocht...
En ja , draai u in alle bochten die je wilt en haal er eventueel de bijbel bij of zoiets, het gaat hier enkel over het gescheiden houden van vrouwen en mannen vanuit religieus oogpunt, maak er van wat u wenst , dat is nu eenmaal de achtergrond van héél dit verhaal. En ik denk dat u dat goed genoeg weet...

Dus die 2 VBers waren daar aan het wachten om te gaan zwemmen volgens u ? Waarom lees ik dat nergens ? Ik draai me niet in bochten, u draait omheen de feiten....

Dus jij gaat me hier de achtergrond van het verhaal geven, wel beste vriend uw achterliggende boodschap is hypocriet!...verklaar eens waarom er bij vrouwelijke organisatie's geen mannen toegelaten zijn? Waarom zijn er in de vrouwenraden geen mannen aanwezig?Waarom worden in de vrouwenbonden de belangen van de mannen niet verdedigt? Waarom mogen er bij de Belgische vrouwelijke sportverenigingen mannen niet meedoen.Waarom zijn er geen mannen toegelaten bij de upper @ home party's ? Er zijn honderden voorbeelden ga je die allemaal aanklagen? Ik dacht het niet he, enkel deze van de stoute moslims, niet? Die van het 'eigen volk' hebben geen achterliggende boodschap zeker ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 10:43   #576
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus die 2 VBers waren daar aan het wachten om te gaan zwemmen volgens u ? Waarom lees ik dat nergens ? Ik draai me niet in bochten, u draait omheen de feiten....

Dus jij gaat me hier de achtergrond van het verhaal geven, wel beste vriend uw achterliggende boodschap is hypocriet!...verklaar eens waarom er bij vrouwelijke organisatie's geen mannen toegelaten zijn? Waarom zijn er in de vrouwenraden geen mannen aanwezig?Waarom worden in de vrouwenbonden de belangen van de mannen niet verdedigt? Waarom mogen er bij de Belgische vrouwelijke sportverenigingen mannen niet meedoen.Waarom zijn er geen mannen toegelaten bij de upper @ home party's ? Er zijn honderden voorbeelden ga je die allemaal aanklagen? Ik dacht het niet he, enkel deze van de stoute moslims, niet? Die van het 'eigen volk' hebben geen achterliggende boodschap zeker ?
Welke vrouwelijke organisaties verjagen mannen die in een publieke ruimte zitten. Graag voorbeelden. Eentje maar.
Oud 13 februari 2011, 10:45   #577
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
kan best zijn. Ik vind het vrouw-zijn echter geen handicap. Jij dus wel?
Je staat blijkbaar blok dat je met zo'n uitspraak moet afkomen.

Citaat:
toch moeilijk blijkbaar.
Ik zal je de tekst van mohammed even quoten,...
Heb ik het duidelijk uitgelegd zo? of moeten we weer naar de kleurtjes-uitleg gaan grijpen?
Wat hebben vrouwen, senioren en mensen met een handicap die liever zwemmen met mensen van hun groep te maken met Mohammed?

Citaat:
Vrouwen die gaan zwemmen om te paraderen (en waar jij overduidelijk héél erg jaloers van bent) eisen niét dat de helft van de zwemmers het zwembad verlaten en de openbare tribune verlaten.
Cochi toch, besef je eigenlijk hoe onnozel en belachelijk je overkomt door zo'n uitspraken te doen?
Moet dit mij raken? Moet ik me nu gekwetst voelen of zo?

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 februari 2011 om 10:47.
Oud 13 februari 2011, 10:50   #578
Alboreto

Standaard

Citaat:
De artisjokaanse gedachtegang die moslimvrouwen met schroom gelijk stelt aan gehandicapten getuigt eigenlijk van ongelofelijk veel misprijzen voor die vrouwen en van de overtuiging dat ze nooit kunnen evolueren naar een normale, gezonde vrouw-man relatie, mits ze van hun stoornis niet hoeven verlost te worden.
Mooie stropop alweer.
Kunt ge echt geen argumenten aandragen?
Oud 13 februari 2011, 10:51   #579
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke vrouwelijke organisaties verjagen mannen die in een publieke ruimte zitten. Graag voorbeelden. Eentje maar.

Bij welke van die organisaties worden de keuze's van deze vrouwen niet gerespecteert ?.., goed dat je dit aanhaalde pilleke je bewijst hierbij nog meer hypocrisie! Dank u voor de toch wel flinke bijdrage.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 10:54   #580
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel?
Aan de Tour de France voor vrouwen mogen geen mannen deelnemen. Doch heb ik nog nooit gehoord dat op die dag er een verbod is voor mannen om zich in de openbare ruimte te laten zien.

De vergaderringen van de KAV vrouwen zijn women only, doch mannen mogen gerust in de cafetaria een glas drinken en worden niet verjaagd.

Als Clijsters een dames game speelt, worden de mannen niet verjaagd uit het publiek.

Geen enkele van die vrouwenaangelegenheden volgt de artisjokiaanse logica dat die vrouwen gehandicapten zijn die bescherming nodig hebben omwille van een kuisheidsstoornis.

Ik wacht nieuwsgierig af naar een voorbeeld waar mannen VERBOTEN zijn en RAUS moeten in functie van de kuishuishandicap van de deelnemende Vlaamse vrouwen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be