![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klik eens telkens terug , dan komt u uit bij : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=187
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Banneling
|
![]() Zaag tegen smiley, die begon te zeuren over islam. Wat later sleurt die er hitler en osama bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, meer is daar niet aan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien er op 'n forum strafbare zaken zouden geschreven staan, grijpt 't CGKR in, in eerste instantie zal 't CGKR 'n beleefde doch dringende mail naar de forumbeheerder sturen met de vraag om die 'strafbare uitlatingen' te verwijderen, indien de forumbeheerder deze 'strafbare uitlatingen' verwijdert is er verder geen vuiltje aan de lucht, indien niet, kan 't CGKR proberen verdere stappen ondernemen, maar 't is uiteindelijk nog steeds aan 'n rechter om hierover te beslissen, of 't wel degelijk om 'strafbare feiten' gaat, 't is niet aan 'n forumlid om te beslissen wat al dan niet strafbaar zou zijn, laat staan 'racisme', daar die term zodanig misbruikt werd en nog steeds wordt, dat je haast zou gaan denken dat kortom álles racisme is.
Daar dit forum, in al die jaren van bestaan, nooit problemen gehad heeft met 't CGKR, wel integendeel, 't forum wordt zelfs als voorbeeld gesteld voor andere fora, betekent dat er goed gemodereerd wordt en dat die zogenaamde 'strafbare feiten'; racisme/haat/oproepen tot geweld e.d., enkel maar in 't hoofd van die bepaalde forumleden als zodanig aanzien worden en - voor hen - onwelgevallige meningen zijn, die ze liefst zouden willen verbieden! Indien hier dus zoveel 'strafbare uitlatingen' zouden staan, had 't CGKR reeds lang ingegrepen, bij die dienst zijn nl. medewerkers die fora afstruinen op zoek naar 'strafbare uitlatingen' om de forumbeheerder aan 't kruis te nagelen. Maarten, zo lang U geen mails ontvangen hebt van 't CGKR zou ik me niet ongerust maken over aantijgingen van 'enkelingen', of 'n 'enkeling' wiens opvattingen over vrije meningsuiting zijn; de mijne of geen enkele. U bent goed bezig al die jaren, indien dit niet zo was, had 't CGKR reeds lang ingegrepen en bestond dit forum niet eens meer.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het willen wegcensureren van meningen, hoe abject die in de ogen van sommigen ook mogen zijn, n�*ét het antwoord. Hertog van Gelre en anderen hebben dat in dit topic al uitstekend verwoord. De vrijheid van meningsuiting is een hoog goed, misschien wel het hoogste, en die aan banden proberen te leggen, riekt naar totalitarisme. Als er meningen zijn die je niet aanstaan, dan bestrijd je die met argumenten, en heb je geen zinnige tegenargumenten of ben je verbaal niet sterk genoeg, dan heb je pech gehad. Maar dan moet je niet als een klein kind gaan stampvoeten en op andere manieren je gelijk proberen te halen, zoals Jurgen/Wisord/Trinity/nog-een-paar-nicks probeert. Ten tweede zijn de berichten uit die linkjes noch racistisch noch roepen ze op tot geweld of haat. Ze zijn soms op het randje ja, niet altijd even fijnzinnig geformuleerd, en dingen worden zeer scherp verwoord, maar naar mijn mening kruiden scherpe bewoordingen de discussie nu juist. Ik ben hierdoor tevens wat meer berichten van de "aangeklaagde" posters gaan lezen, en over het algemeen kenmerken die zich -voor degenen die begrijpend kunnen lezen althans- door een intelligente en doorgaans logische analyse van bepaalde problemen, door creatief taalgebruik, en door de chirurgische precisie waarmee de vinger op de wonde gelegd wordt. Dit geldt vooral voor de bijdragen van Circe, Sus Iratus en SDX. Ik kan me best indenken dat dat soort berichten het droombeeld van de multiculturele samenleving, zoals dat door sommigen gekoesterd wordt, op brute wijze aan diggelen slaat, en dat zal voor die personen wel heel frustrerend zijn. Zo frustrerend zelfs, dat waar ze het inhoudelijk niet met gedegen argumenten kunnen winnen, er een arsenaal aan andere middelen aangewend wordt in een poging alsnog het pleit in hun voordeel te beslechten. De email(s) van Wisord/Jurgen/etc. zijn daar het ultieme bewijs van. Verder is het noemenswaardig om te zeggen dat ik elders op dit forum, van totaal andere posters, tal van berichten heb gelezen die in hetzelfde straatje vallen. Men denke daarbij vooral aan de zgn. "Israël-topics", de topics in het subforum Staatsinrichting, en deels ook topics in de subfora Partijpolitiek en stromingen alsmede Godsdienst en levensovertuiging, waar het -mits men net zoveel kwade wil aan de dag legt als Wisord/Jurgen/etc.- bol staat van jodenhaat, Vlamingenhaat, Hollanderhaat, Walenhaat, katholiekenhaat, communistenhaat, fascistenhaat, kapitalistenhaat, liberalenhaat en ga zo maar door. En dat valt, volgens de zeer ruime, ik zou zelf willen zeggen veel te ruime, definitie van "racisme" dan wel "discriminatie" die o.a. Wisord/Jurgen/etc. graag wil hanteren. Het leuke, of eigenlijk dieptrieste, is dat Wisord/Jurgen/etc. wat dat betreft dus zelf kilo's boter op zijn hoofd heeft. En dat brengt me bij mijn derde punt. Ik heb inmiddels de stellige indruk gekregen dat Wisord/Jurgen/etc. en een paar andere geestesgenoten er alles aan doen om de discussies die ze niet op zinnige argumenten kunnen winnen, en dat zijn er jammer genoeg nogal wat, op welhaast professionele wijze om zeep te helpen. Naar mijn waarneming gebeurt dat o.a. door bewust de focus van de discussies te verleggen door op onbelangrijke details te gaan focussen, door bewust zaken verkeerd te interpreteren, door mensen woorden in de mond proberen te leggen, door verdraaiïngen, door al of niet verholen persoonlijke aanvalletjes en insinuaties te lanceren, door eindeloos dezelfde zaken te herhalen, door eindeloos dezelfde vragen te blijven stellen om de discussies te traineren, door heel soms te pas, maar in verreweg de meeste gevallen te onpas "leugens", "laster", "racisme", "discriminatie" e.d. te roepen. Het topic van illwill is daar een sprekend voorbeeld van. Zoals gezegd heb ik dit topic in zijn geheel doorgelezen, en wat blijkt? Het zijn zonder uitzondering precies dezelfde mensen die zich van de zojuist genoemde offtopic-tactieken bedienen, die zich ook hier totaal kritiekloos ten voordele van Wisord/Jurgen/etc. roeren en daarbij deels hun offtopic-arsenaal weer aanwenden. Voor het gemak vat ik ze even samen onder de noemer "totalitaire censuuraanhangers". Afsluitend zou ik willen zeggen dat je best gewoon afwacht of het CGKR naar aanleiding van het, excusez le môt, hysterisch, schrijven van Wisord/Jurgen/etc. zelf het forum benadert. Gebeurt dat niet, is er niets aan de hand. En zelfs als dat wel zou gebeuren, dan zou ik gewoon mijn poot stijfhouden en het op een rechtszaak laten aankomen. Een rechtszaak waarbij het forum helemaal niets te vrezen heeft. Wat ik trouwens wel zou doen, maar dat heeft verder enkel zijdelings met deze zaak te maken, is alles wat naar Wisord/Jurgen/etc riekt, preventief te verbannen. Dat kan nooit moeilijk zijn want zijn schrijfstijl, taalfouten en topickeuze verraden hem snel genoeg. Tevens zou ik de professionele draad-om-zeep-helpers, het clubje Wisord-aanhangers a.h.w., eens wat nauwlettender in het oog houden en ze de wacht aanzeggen, want wat zij regelmatig doen, grenst m.i. echt aan getrol.
![]() |
![]() |
#576 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder aan je weet wel wie. Welke idioot ziet in dit grapje een aansporing tot geweld ? En dit dan, als aansporing tot racistisch moorddadig geweld: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3670 Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 juni 2011 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mooie tekst, moor verwoord, maar ik heb wat moeite met het vetgedrukte deel van de tekst. Zondigt u dan niet aan hetzelfde censuurprincipe waar u zo hard van walgt?
![]() |
![]() |
#578 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie in jouw betoog alleen de lofzang van overtreders. Je moet het niet zover laten komen, dat er zich een rechter over gaat uitspreken (ofwel moet je héél sterk staan, en dat lijkt niet meteen het geval). D�*t en niets anders is het punt. Punt. Citaat:
Deze keer omdat het algemeen geldig is (op form) Helaas bedient haast iedereen zich bijna zonder uitzondering van retorische verdraaiingen en allerlei obstructie , innuendo en stropop-redeneringen etc etc, wat jij nu zeer onterecht exclusief aan je tegenstanders toewijst. Je hebt wel een verdienstelijk lijstje daarvan opgemaakt. Voor de rest: wat is er totalitair aan , de wettelijke voorzieningen ivm racisme in de media graag geïmplementeerd te zien op een forum als dit? Het kan alleen maar het forum ten goede komen. In wezen gaat het over een iets hogere preventieve zelfcensuur (die er nu op een lager niveau ook al is. En dat zint Maarten niet, dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2011 om 14:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem met een verdraagzame pluralistische maatschappij is dat ze om "verdraagzaam" te zijn het recht op zelfverdediging lijkt te verliezen. Waar de onverdraagzamen vanuit hun felle ideologische overtuiging van het groot gelijk te hebben
zich onverdaagzaam mogen nee : moeten opstellen, moet de verdraagzame over zich heen laten lopen. Ik dacht aan de vraag van Stalin : "Hoeveel divisies heeft de Paus ?" ' decennia later echter heeft de Paus gewonnen zonder over één enkele divisie te beschikken.. Kan men een beetje zwanger zijn ? Natuurlijk niet evenmin kan men "een beetje" racistisch zijn. Laat het ons dus gewoon toegeven : er zijn racisten op dit forum, die racistisch posten maar zich angstvallig binnen de lijntjes van de wet houden en dus niet oproepen tot haat en geweld en/of hun racistisch gedachtengoed wat larderen met grapjes (laat elke gepensioneerde 4 allochtonen neerschieten ?). Ik moet toegeven : met één zwaar racistische grap kan ik best lachen... zoals dhr Goebbels echter wist kan herhaling en herhaling in de propaganda nooit genoeg en is het ook héél effectief. Veel zaken die hier op dit forum toegelaten zijn , zijn volgens de wetgeving in andere landen nog steeds verboden. Intussen is het ook zo dat "de verdraagzame" samenleving steeds meer veld schijnt te winnen.. Is het niet zo dat de grootste angst van de "racisten" er eigenlijk in bestaat angst te hebben om in een situatie te komen waarin zijzelf de gediscrimineerde minderheid zullen vormen ? een vreedzame en verdraagzame samenleving is in het belang van iedereen, de haat is gewoon zelfvernietigend.
![]() |
#580 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik lees: Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 juni 2011 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |