Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2011, 08:48   #561
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U provoceert en beledigt alweer,wat natuurlijk uw spreidstand niet echt meer comfortabel maakt.
Het is Elbow zelf die denken in de plaats van een ander fascistische praktijken noemt.
Als je dat beledigend en provocerend vindt, gelieve je tot Elbow te wenden.

Vertel me waar ik schrijf "discriminatie mag dus wel wanneer God dit oplegt aan zijn volgelingen"
http://forum.politics.be/showthread....67#post5797567
Met citaat en link uiteraard.
Ik zal je alvast helpen.
http://forum.politics.be/showthread....71#post5797471

Tot dan, stel ik vast dat jij fascistische praktijken gebruikt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 08:49   #562
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vind het ondertussen heel grappig dat de linkiewinkies het woordje "stropop" hebben ontdekt en er nu in elke post waar ze met de rug tegen de muur staan, gebruik van willen maken.

Heel herkenbaar.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 08:53   #563
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vind het ondertussen heel grappig dat velen de "stropop" hebben ontdekt en er nu in elke post waar ze met de rug tegen de muur staan, gebruik van maken.

Heel herkenbaar.
FIFY
Oud 13 november 2011, 09:00   #564
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het ondertussen heel grappig dat de linkiewinkies het woordje "stropop" hebben ontdekt en er nu in elke post waar ze met de rug tegen de muur staan, gebruik van willen maken.

Heel herkenbaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
FIFY
Gelieve te noteren dat ik valsheid in geschrifte meld aan de moderatie. Indien U zinnen wil aanpassen, doe dit dan onder uw eigen naam. Er hoeft voor mij niks "gefixed" te worden.
Oud 13 november 2011, 09:06   #565
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve te noteren dat ik valsheid in geschrifte meld aan de moderatie. Indien U zinnen wil aanpassen, doe dit dan onder uw eigen naam. Er hoeft voor mij niks "gefixed" te worden.
Ik heb enkel de fouten uit je post gehaald.
Oud 13 november 2011, 09:10   #566
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als het schrijffouten zijn, zie ik het probleem niet (zeker niet bij blatante, maar ook Typo's mogen verbeterd worden in quotes).

Maar om via een "gefify'de quote" iemands mening te stropoppen, of naar Uw goesting aan te passen zonder dat duidelijk te vermelden... da's gewoon arrogante tranzi-trukkendozerij.

Een mening moet je niet Fify'en. Een mening is geen fout.
Oud 13 november 2011, 09:13   #567
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zoals ik al voorgesteld heb, Paulus, ik wil u halfweg tegemoet treden.
Stop met die vervelende stropoppen en leugens, want dat verknoeit even goed de discussie.

Ik zal mij van mijn kant (hoewel ik al geschreven heb dat ik daar uw toestemming niet voor nodig heb) onthouden van de FIFY stijlfiguur.

Deal?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Leer dan eindelijk een keer dat een stropopredenering, nog altijd een soort van redenering is.

Ik probeer het nog éne keer uit te leggen, dat zal dan voor de vijfde keer zijn denk ik.

De mening van iemand anders, al dan niet bewust, verdraaien, is geen stropopredenering als men bij die verdraaiing niet redeneert en concludeert, met die verdraaiing als basis van de redenatie.

De mening van iemand anders, al dan niet bewust, verkeerd weergeven kan ook meedenken zijn of een vraag die men stelt. Het is pas een stropopredenering als met redeneert en concludeert, met die verkeerde weergave en zo tot een verkeerde conclusie komt. Daarom is het ook een drogreden. Door die verkeerde conclusie.

Als er geen redeneren + conclusie bij te pas komt, is dat geen stropopredenering. Want een stropopredenering is nog altijd in de eerste plaats een redenering. Een foute redenering weliswaar, maar toch een redenering.

Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Met uwen uitleg over wat een stropopredenering is, kan men zelfs geen vergelijkende voorbeelden meer aanhalen. En dat is nochtans een verantwoorde discussietechniek, om anderen dingen te doen inzien en te overtuigen. Zelfs Jezus leerde met gelijkenissen. Of gebruikte die ook stropoppen misschien? Snappie?

Eens je dat snapt, en daar ook naar handelt, hebben we een deal.

Liegen doe ik niet op dit forum. Dat kan ik ook niet. Een aantal mensen kennen mij persoonlijk.

Paulus.
Dit, Paulus, is een schoolvoorbeeld van je discussietechniek.

Alboreto vraagt je om stropoppen en leugens achterwege te laten, en jij negeert dit flagrant en begint een essay over wat een stropop is.

Voor het geval je het echt niet begrepen hebt.

Stop met het weergeven van de mening van een ander, want daarbij worden te veel fouten gemaakt.
Oud 13 november 2011, 09:14   #568
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop met het weergeven van de mening van een ander, want daarbij worden te veel fouten gemaakt.
tiens, me dunkt schrijft Paulus onder eigen naam, dat is iets wat jij en Alboreto zelfs niet kunnen!
Oud 13 november 2011, 09:16   #569
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je liegt, je hebt een quote vervalst.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 09:30   #570
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
tiens, me dunkt schrijft Paulus onder eigen naam, dat is iets wat jij en Alboreto zelfs niet kunnen!
Dat doet er niets bij of vanaf dat bij het weergeven van de mening van een ander, te veel fouten gemaakt worden.

Jij bent toch ook zo'n krak in het verkeerd weergeven van de mening van een ander.
Oud 13 november 2011, 09:36   #571
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doet er niets bij of vanaf dat bij het weergeven van de mening van een ander, te veel fouten gemaakt worden.
.
Jouw specialiteit, uitgedrukt in je typezinnetje "ik begrijp dat jij bedoelt + leugenachtige verdraaiing.
En als je leugeachtige verdraaingen niet helpen, ga je FIFY-en : ongegeneerd quotes vervalsen.
Oud 13 november 2011, 09:52   #572
Elbow
Banneling

Standaard

Waar waren we gebleven?
Artisjok geeft dus toe dat moslims racistisch zijn. Het algemeen in de moslimgemeenschap aanvaardde principe van trouwen met eigen volk eerst wegens het verbod op trouwerij met andersgelovige of niet-gelovige, is discirminerend.

Citaat:
Ik vind dat ze discrimineren. En op dit punt zijn ze racistisch.
.
Welke oplossing stelt zij voor om deze toch wel algemeen ingebakken vorm racisme in de moslimgemeenschap uit de wereld te helpen?

Persoonlijk vind ik dat het aankaarten van religieuse racistische verboden/geboden geen taboe zou mogen zijn. Het moet besproken kunnen worden zonder het intimiderend vingertje van scheinheiligaards als het CGKR in de buurt. Probleem is dat de "linkiewinkies" het in de taboesfeer willen houden. Dat heeft met electorale redenen te maken: hun kiesvee mag niet gestoord worden met gevoelige onderwerpen. Dit heeft tot gevolg dat (een groot deel) van de linkiewinkiewereld racisme zelf in stand houdt.
Oud 13 november 2011, 10:07   #573
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het schrijffouten zijn, zie ik het probleem niet (zeker niet bij blatante, maar ook Typo's mogen verbeterd worden in quotes).

Maar om via een "gefify'de quote" iemands mening te stropoppen, of naar Uw goesting aan te passen zonder dat duidelijk te vermelden... da's gewoon arrogante tranzi-trukkendozerij.

Een mening moet je niet Fify'en. Een mening is geen fout.
Een mening kan inderdaad fout zijn.

Vooral het gebruik van stropoppen hier in op dit forum loopt de spuigaten uit.
Ik hoop dat de moderatie hiermee rekening gaat houden, want zoals ik al eerder geschreven heb legt het de discussie lam, is het kinderachtig en draagt het niets bij aan de discussie.
Oud 13 november 2011, 10:07   #574
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Dat de linkiewinkiewereld het racisme zelf in stand houdt is me ook al dikwijls opgevallen:

- een feestje is maar politiek correct genoeg als er minstens een paar "kleurlingen" worden opgevoerd (de vroegere huisnegers zoals men ze noemde), een paar verdrongen minderheden (Koerden vb.) mogen ook niet ontbreken. De vervelende niet-assimileerbaren daarentegen heb ik nog niet op de o zo leuke "kleurrijke feestjes" tegengekomen: geen baarden, soepjurken, hoofddoeken.... waarschijnlijk wel uitgenodigd, maar zolang ze nog een stuk varkensrib op de BBQ leggen en de wijn in sloten vloeit kunnen ze zo'n "kleurrijke" mensen niet op hun feestje krijgen.

Het laat me trouwens denken aan de even racistische antropologen : hoe linkser hoe meer ze net ontdekte stammen "in hun habitat" willen laten. Beetje zoals de bijna uitgestorven diersoort. Geen interculturele mengeling daar hoor! neenee, die éne stam gaan ze netjes in hun habitat laten, net zoals vroeger de negerkes op de wereldtentoonstelling werden uitgestald. Vroeger was dat foei! wat het waren negerkes, maar tegenwoordig zijn de artisjokken van deze wereld nog even goed bezig om de indiaantjes in hun tipi te tonen.

Dat die mensen (of vinden de linkiewinkies dat dat géén evenwaardige mensen?) dan verstoken blijven van medische en voedselhulp zal hun een worst wezen, want de indiaantjes moeten toch hun eigen levensstijl kunnen behouden zeker? Dat ze dan sterven van een muggenbeet is gewoon een vervelend bijverschijnsel.

Maar iemand die eist dat zijn personeel zich aan bepaalde werkvoorwaarden en werkattitudes houdt, nee maar! d�*t is ne racist sé.
Oud 13 november 2011, 10:11   #575
Alboreto

Standaard

Citaat:
Citaat:
Valsheid in geschrifte of schriftvervalsing is een begrip uit het recht.

Valsheid in geschrifte is een strafbaar feit, waarvan sprake is wanneer de valsheid gepaard gaat aan bedrieglijke inzichten en betrekking heeft op welbepaalde documenten die volgens de wet een zekere geloofwaardigheid genieten. Een valse vermelding op een factuur kan strafbaar zijn, een valse bewering in een liefdesbrief wellicht niet. In het Belgische Strafwetboek hoort de valsheid in geschriften bij de ernstige misdaden en wanbedrijven tegen de openbare trouw.

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen materiële valsheid en intellectuele valsheid. Wie een bestaand document namaakt of wijzigt, begaat een materiële valsheid; ook een nagemaakte handtekening valt daaronder. Men kan denken aan vervalste of nagemaakte paspoorten. Wie in een origineel stuk onjuiste vermeldingen opneemt, begaat een intellectuele valsheid. Op een factuur kan een verkeerde datum ingevuld worden, of de naam van een verkeerde klant, of verkeerde hoeveelheden en bedragen. Als dat met bedrieglijke intenties gebeurt, is het een valse factuur. Men kan ook een factuur maken voor een levering die helemaal niet gebeurd is; dan is de factuur ook vals, de levering is fictief.

Bij uitbreiding wordt het vervalsen van computerbestanden die geloofwaardig moeten zijn, bijvoorbeeld een boekhouding, ook tot de valsheid in geschriften gerekend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Valsheid_in_geschrifte

Ik denk niet dat uw posts zekere geloofwaardigheid genieten en al zeker niet volgens de wet.
Van valsheid in geschrifte is hier dus geen sprake.

Als er hier sprake is van een strafbaar feit, dan zal het eerder laster zijn door uw constante stropoppen.

Citaat:
Laster

Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van zaken te beschuldigen die onwaar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

De motieven verschillen, maar kunnen vaak gezocht worden in wraak, of frustratie na het beëindigen van een relatie.
Misschien moeten we telkens als ge dit doet uw posts melden aan de moderatie?
De moderatie gaat werk hebben vrees ik.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 13 november 2011 om 10:11.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 10:14   #576
Alboreto

Standaard

Citaat:
Niemand u ooit geleerd waar en wanneer je jezelf hoort te verontschuldigen?
Zou nu wel gepast zijn!
Citaat:
Aanmatigend en arrogant!
Probeer eerst wat voor eigen deur te vegen voor anderen er op te wijzen, Alice.
Oud 13 november 2011, 10:16   #577
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Teksten publiceren onder de naam van een medeposter is valsheid in geschrifte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumreglement
Berichten worden geacht de intellectuele eigendom te zijn van de plaatsende gebruiker.

Wat U met die laster bedoelt is me een raadsel. Graag wat quotes (rechtmatige dan) + links.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 november 2011 om 10:17.
Oud 13 november 2011, 10:22   #578
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik geen goesting meer heb om rondjes te draaien.
Stop er dan ook mee. En doorbreek je rondjes. Zeg mij eindelijk eens wat ik zou toevoegen aan de definitie die wikipedia aan het moslim-zijn. Ik heb er nu al zeven keer naar gevraagd en aangetoond met quotes, dat jij daar helemaal niet op antwoord zoals je beweert.

Citaat:
Ik heb op alles wat je daar schrijft al eerder geantwoord. Je brengt niets nieuws aan.
Neen dat heb je niet. Anders zou ik je antwoord moeten weten toch? En dat is niet het geval.

Je komt ook telkens weer af met het pseudo-argument dat er verschillende interpreaties binnen de islam bestaan. Terwijl ik dat telkens weer toeggeef en uitleg dat er geen verschil is in interpretatie over de houding tegenover niet-moslims.

Telkens weer trap je deze open deur in alsof je zou argumenten aanbrengen. Maar dat is niet zo. Als je werkelijk wil stoppen met 'in rondjes draaien' zoals je zegt, doorbreek dan dit punt en toon aan met bron + link welke stroming(en) binnen de islam, die houding tegenover niet moslims, naast zich neer leggen.

Maar dat doe je niet. Je draait inderdaad in rondjes.

Citaat:
Ik meen wat ik hierboven schrijf, maar ik meen ook nog altijd wat ik je eerder schreef over bladzijden-lang argumenten negeren
Ik negeer geen argumenten. Ik weeg ze af. En als jij pagina's lang in rondjes draait, weigert om op vragen te antwoorden, die ons uit de impasse kunnen helpen, dan kan ik bijna niet anders dan concluderen dat je in werkelijkheid blok staat maar dat niet wil toegeven.

Citaat:
Als je me tegemoet wil komen, laat je stropoppen dan achterwege, en ga in op argumenten i.p.v. ze te negeren zoals jij hier nu ook doet.
Je reageert niet op wat ik schreef, je negeert het, en begint over iets anders
.

Lees deze posting die jij negeert notabene: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=418

En duidt eens aan, waar ik daar stropoppen zou gebruiken of niet inga op je argumenten.

Jij bent het die niet reageert op wat ik schreef. Jij bent het die negeert en jij bent het die over iets anders begint.

Dat kan elke meelezer vaststellen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 10:22   #579
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit, Paulus, is een schoolvoorbeeld van je discussietechniek.

Alboreto vraagt je om stropoppen en leugens achterwege te laten, en jij negeert dit flagrant en begint een essay over wat een stropop is.
En daarmee beledigt Alboreto mij. Ook andere forummers vonden zijn voorstel, nogal wat laag bij de gronds en hebben dat ook gepost.

Hij insinueert dat ik zou liegen en stropoppen gebruiken. Hij doet dat al een hele tijd, maar nooit, hoevaak ik er ook naar vroeg, heeft hij ook maar ene keer een stropop of een leugen van mij kunnen duiden met bron+ link.

En d�*t artisjok, is een schoolvoorbeeld van zijn discussietechtniek. Ene keer heeft hij geduidt waar ik volgens hem een stropop zou hebben gebruikt en ik heb met de uitleg van de term op wikipedia aangetoond dat het niet om een stropop ging, en hij de term blijkbaar niet goed begreep. Mijn uitleg daarover, gefundeerd met wikipedia, negeert hij nu al wekenlang.

Citaat:
Voor het geval je het echt niet begrepen hebt.

Alboreto gaat daar nog veel verder in. Hij verandert quotes van mij en van anderen, die een verkeerde mening weergeven van wat werkelijk wordt gezegd.

Als ik de mening van anderen weergeef, dan is dat vanuit mijn visie niet verkeerd. Ik heb dat ook uitvoerig uitgelegd. Voor mij zijn er geen 'die' moslims. Je bent moslim of je bent het niet. Dat laatste zal elke moslim je graag bevestigen.

U bent het die verkeerdelijk de moslims opdeelt en elke discussie daarover uit de weg gaat.

Ondanks dit alles ga ik toch op Alboreto's oproep in. Alleen moeten wij eerst op één lijn staan over de betekenis van het woordje 'stropop'. Dat lijkt mij geen onredelijke voorwaarde.

Voor mij is het zelfs een noodzakelijke voorwaarde omdat hij anders mij zal blijven verwijten stropoppen te gebruiken, terwijl ik meen van niet.

Intussen moet ik vaststellen dat Alboreto mijn uitleg over stropoppen blijft negeren, zonder enige opgave van reden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 10:25   #580
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de linkiewinkiewereld het racisme zelf in stand houdt is me ook al dikwijls opgevallen:

- een feestje is maar politiek correct genoeg als er minstens een paar "kleurlingen" worden opgevoerd (de vroegere huisnegers zoals men ze noemde), een paar verdrongen minderheden (Koerden vb.) mogen ook niet ontbreken. De vervelende niet-assimileerbaren daarentegen heb ik nog niet op de o zo leuke "kleurrijke feestjes" tegengekomen: geen baarden, soepjurken, hoofddoeken.... waarschijnlijk wel uitgenodigd, maar zolang ze nog een stuk varkensrib op de BBQ leggen en de wijn in sloten vloeit kunnen ze zo'n "kleurrijke" mensen niet op hun feestje krijgen.
Dat is me ook al opgevallen. De gebruikelijke excuus-Fatima/Ali wordt even van stal gehaald met de bedoeling voor de camera's aan te tonen 'dat het allemaal zo erg niet, dat er ook évolués zijn', maar die excuus-Fatima/Ali zijn natuurlijk niet representatief voor de kolonistenwijken waar je geen évolués ziet en waar natuurlijk ook geen progressieve linkiewinkies wonen (want zo verrijkend vinden ze het niet hoor, dat vinden ze enkel voor de camera's).

Citaat:
Het laat me trouwens denken aan de even racistische antropologen : hoe linkser hoe meer ze net ontdekte stammen "in hun habitat" willen laten. Beetje zoals de bijna uitgestorven diersoort. Geen interculturele mengeling daar hoor! neenee, die éne stam gaan ze netjes in hun habitat laten, net zoals vroeger de negerkes op de wereldtentoonstelling werden uitgestald. Vroeger was dat foei! wat het waren negerkes, maar tegenwoordig zijn de artisjokken van deze wereld nog even goed bezig om de indiaantjes in hun tipi te tonen.
Die spreidstand is me ook al opgevallen. De interculturele mengeling "hier" is verplichte verrijking, de interculturele mengeling "daar" noemen ze kolonisatie of bezetting.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be