Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2011, 17:33   #561
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Kijk...ik begin het serieus op mijn heupen te krijgen dat het altijd de NVA is die de laatste tijd met de pluimen gaat lopen.

Nogmaals: Het is het VB die voor de staatsschuld, discriminatie, verkiezingsuislag, criminaliteit, werkloosheid, fraude, crisis, slecht weer en de ganse reutemeteut van ongemakken zorgt...ben ik duidelijk ja?...het is het VB...
Ik verwittig: ik ben het dus kots en kotsbeu dat het establishment graag nu de NVA met alle middelen die rol van het VB wil laten overnemen...wij VB'ers zijn nog met genoeg om keihard terug te slaan om "verantwoordelijkheid te dragen" ...ik herhaal: het is het VB geweest...en niemand anders...wij hebben geen hulp nodig om schuldig te zijn aan alle plagen van Egypte die ons koekendozenland overkomt...

In de hoop dat ik hier niet meer op hoef terug te komen...

dank...

Fie
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 17:46   #562
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Welk woord gebruikt die man na "vooroorlogse"? Xenonisme?? Nergens terug te vinden. Wist hij wel wat hij zei? Je moet bedenken dat het een interview uit 2002 is, N-VA was nog geen jaar oud en politieke tegenstander van Spirit, het partij waartoe Schiltz zich 'bekeerd' had, na zijn slavendienst aan het Belgisch establishment en het partijtje dat nooit hoge toppen heeft geschoren omdat het onderandere de eigen mensen waarme het vroeger samenwerkte met alle zonden van Israël belaadde om zelf met een zo proper mogelijk 'zieltje' te kunnen starten. In feite zou Gennez dezelfde onzin over 'haar vriend' Bart verkondigen! Pure partijpraat dus! Geen enkel bewijs van zijn stelling heeft hij aangehaald: we moesten hem op zijn verbelgd communiezieltje geloven! Sterke bewijsvoering in ieder geval!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 17:54   #563
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Welk woord gebruikt die man na "vooroorlogse"? Xenonisme?? Nergens terug te vinden. Wist hij wel wat hij zei? Je moet bedenken dat het een interview uit 2002 is, N-VA was nog geen jaar oud en politieke tegenstander van Spirit, het partij waartoe Schiltz zich 'bekeerd' had, na zijn slavendienst aan het Belgisch establishment en het partijtje dat nooit hoge toppen heeft geschoren omdat het onderandere de eigen mensen waarme het vroeger samenwerkte met alle zonden van Israël belaadde om zelf met een zo proper mogelijk 'zieltje' te kunnen starten. In feite zou Gennez dezelfde onzin over 'haar vriend' Bart verkondigen! Pure partijpraat dus! Geen enkel bewijs van zijn stelling heeft hij aangehaald: we moesten hem op zijn verbelgd communiezieltje geloven! Sterke bewijsvoering in ieder geval!
Men kon Schiltz niet om de tuin leiden op dit vlak. De man voelde zijn 'oude 'soortgenoten als het ware aan. Dat kon ook moeilijk anders.
De NVA is een soort veredeld VB op dit punt. In schijn dan. Want dat zegt Schiltz eigenlijk met zoveel woorden. De NVA is immers besmet met de 'erfzonde'. De stichters en kopstukken getuigen van een dubbele moraal die Schiltz onmiddellijk herkende.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 17:59   #564
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Men kon Schiltz niet om de tuin leiden op dit vlak. De man voelde zijn 'oude 'soortgenoten als het ware aan. Dat kon ook moeilijk anders.
De NVA is een soort veredeld VB op dit punt. In schijn dan. Want dat zegt Schiltz eigenlijk met zoveel woorden. De NVA is immers besmet met de 'erfzonde'. De stichters en kopstukken getuigen van een dubbele moraal die Schiltz onmiddellijk herkende.
Over dubbele moraal gesproken: hoeveel witbanden (van na de 'bevrijding' natuurlijk: ddaarvoor deden ze bij het minste in hun broek) hebben zich in de traditionele partijen een weg gebaand?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 19 december 2011, 18:01   #565
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over dubbele moraal gesproken: hoeveel witbanden (van na de 'bevrijding' natuurlijk: ddaarvoor deden ze bij het minste in hun broek) hebben zich in de traditionele partijen een weg gebaand?
Ik ontken dat niet. Maar ook 'zwarten' hebben zich later een weg gebaand in de traditionele partijen.
Oud 19 december 2011, 18:27   #566
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik ontken dat niet. Maar ook 'zwarten' hebben zich later een weg gebaand in de traditionele partijen.
Jaja waarom wordt daar dan de nadruk niet op gelegd? Hypocrisie?
Wij zijn onbevlekt? Ik denk dat er meer afstammelingen van de economische collaboratie terug te vinden zijn in de O-VLD en militaire collaborateurs bij de CD&V dan bij N-VA.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 19 december 2011 om 18:28.
Oud 19 december 2011, 18:34   #567
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja waarom wordt daar dan de nadruk niet op gelegd? Hypocrisie?
Wij zijn onbevlekt? Ik denk dat er meer afstammelingen van de economische collaboratie terug te vinden zijn in de O-VLD en militaire collaborateurs bij de CD&V dan bij N-VA.
Omdat de Vlaams-nationalisten dit ontkennen, minimaliseren of vergoeilijken. En omdat de collaboratie van de Vlaams-nationalisten massaal was. En tenslotte omdat een deel van het Vlaams-nationalisme nog altijd in een soortgelijk vaarwater blijft hangen. Kijk naar de IJzerwake waar tot voor een paar jaar grote foto's van Staf Declercq de weide in Steenstrate sierden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 december 2011 om 18:43.
Oud 19 december 2011, 19:03   #568
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Omdat de Vlaams-nationalisten dit ontkennen, minimaliseren of vergoeilijken. En omdat de collaboratie van de Vlaams-nationalisten massaal was. En tenslotte omdat een deel van het Vlaams-nationalisme nog altijd in een soortgelijk vaarwater blijft hangen. Kijk naar de IJzerwake waar tot voor een paar jaar grote foto's van Staf Declercq de weide in Steenstrate sierden.
De 'anderen' bekennen zich er helemaal NIET toe en spelen de volmaakte onschuld.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 19 december 2011 om 19:04.
Oud 19 december 2011, 19:05   #569
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Oh, zo gaan jullie om met terechte kritiek... Zo, dat beloofd...
Tereche kritiek?

Onnozelaar!

Voorgekauwde kost opnieuw posten in de hoop nog maar eens wat aan NVA-bashing te doen.

De topics daarover zijn maanden geleden opgestart, je ene link is van januari 2011, de andere van september.

Puur getrol dus.

En dan over terechte kritiek beginnen leuteren.

On-no-ze-laar!!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 19:09   #570
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Zie hoe de bloedhonden van het Belgische establishment als vliegen op een drol zich op hun prooi storten.

Een topic met oude koek van zowat een jaar oud waarin NVA wordt gebashd, joepie.

Hoe hopeloos kan de meute zijn?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 19:12   #571
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
De 'anderen' bekennen zich er helemaal NIET toe en spelen de volmaakte onschuld.
Wanneer heeft de vroegere VU van Schiltz het succes van de N-VA nog maar kunnen evenaren? Niet vergeten dat het interview gegeven werd in 2002, na het opdoeken van de VU. Of je het nu wil of niet, de N-VA zit nu in een veel betere uitgangspositie dan indertijd de VU. Er mag dus wel wat meer verwacht worden van de N-VA. De N-VA kan best wel compromissen maken.

Laatst gewijzigd door Jakko : 19 december 2011 om 19:23.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 19:29   #572
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Wanneer heeft de vroegere VU van Schiltz het succes van de N-VA nog maar kunnen evenaren? Niet vergeten dat het interview gegeven werd in 2002, na het opdoeken van de VU. Of je het nu wil of niet, de N-VA zit nu in een veel betere uitgangspositie dan indertijd de VU. Er mag dus wel wat meer verwacht worden van de N-VA. De N-VA kan best wel compromissen maken.
Tiens, op Federaal vlak is dit volkomen nieuw.
Oud 19 december 2011, 19:35   #573
Jakko
Minister-President

Standaard

Toch niet, dat is al in verschillende draden aangehaald. Het vergt alleen een beetje goede wil.

Laatst gewijzigd door Jakko : 19 december 2011 om 19:40.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 19:47   #574
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het klopt dat Schiltz die woorden heeft gebruikt. En het is ontegensprekelijk dat de erfzonde zijn weg heeft gaan zoeken in de vlaamse beweging. Maar toch denk ik dat je dat niet moet gaan overdrijven. Het is intellektueel niet eerlijk om n-va als partij te gaan linken aan collaborateurs toestanden.
Kijk, zowat alle vlaamsnationalisten hebben ooit nog lid geweest van de VU. Dat wil toch niet zeggen dat dat allemaal ex-zwartzakken waren ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 19:47   #575
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mijn excuses, ik luister niet altijd evengoed.

Ik vraag me echt af wat die Congolezen bezielt. De Waal heeft niks te maken met dit hele gedoe.
Jawel, Kabila krijgt steun van de MR en de PS. Staat al in de draad overigens.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 19:48   #576
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het is zo ver gekomen met de alomtegenwoordige dominantie van links dat elke kritiek op hun leugens nu als haatmail wordt gezien.
Vroeger konden ze elke kritiek op het linkse krapuul veilig wegstoppen achter een totaal mediamonopolie annex cordon sanitair.
Oeps...dit bericht van mij is hoogstwaarschijnlijk ook haatmail volgens uw extreem linkse bronnen...
Ben niet extreem links, maar "krapuul" vind ik wel behoorlijk grof. Ik wou het juist schrijven, en toen las ik dat je het zelf ook nog ergens door hebt. Hm, wees dan tenminste grof in een andere mail, want zo zul je niet overtuigen.
Oud 19 december 2011, 19:50   #577
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Sorry, foutje van mij.
Door het getrol van Het Oosten kreeg ik de indruk dat het iemand anders was dan het Oosten die Di Rupo erbij gesleept had. De meest voor de hand liggende was 4x10E6 omdat ik alleen met jullie twee aan het "debatteren" was.

Nogmaals mijn welgemeende verontschuldigingen, ik zal in het vervolg iets beter opletten.
Die nummerplaat heeft zich ook nog nooit verontschuldigd dus in het vervolg moet je dat niet meer doen.
Hij beschuldigde mij bvb van racisme. Maar dat krijgt hij dan dik terug.
Oud 19 december 2011, 19:52   #578
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die zwarten moeten aangepakt worden, heel hard als je het mij vraagt.
En als het Abou Jaja, (verkeerd geschreven excuus), zou zijn die een hele meute ophitst wat moet er dan gebeuren ?
Je kan beter heel voorzichtig zijn met zo'n statement.
Oud 19 december 2011, 19:57   #579
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
foert !
agressie en assertiviteit worden vaak verward.
Je kan zelfs aggressieve posts versturen.
Drosophilia heeft bvb een aggressieve stijl van posts. Dat wekt natuurlijk aggressie in de hand. En dus krijgt ze ook keiharde replieken.
Oud 19 december 2011, 19:59   #580
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nogmaals. Je mag geen begrip hebben voor de frustratie die leidt tot agressie. Ook al deel je dezelfde frustratie. Als iemand doodsbedreigingen uit dan is zijn excuus de frustratie. De minste frustratie is dan goed als excuus. Als je de frustratie deelt met dergelijke mensen moedig je ze aan.

Je kan uiteraard begrip hebben voor het maatschappelijk probleem dat leidt tot agressief gedrag. Als het gaat om concrete situaties moet je de agressie afkeuren en ook nalaten begrip te uiten voor de frustratie. Tenzij je het je bedoeling is om een revolutie te starten.
Als je geen begrip kan opbrengen dan kan je ook geen recht spreken in een rechtstaat. U doet aan zwart-wit denken. Dat maakt u een binair persoon. En u bent al meneer 2 gezicht. Dus dat kan kloppen in uw gevallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be