Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 13:38   #561
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Waar ziet u toeval ? Ceder kwam uitgebreid in het nieuws bij zijn overstap. Is het dan zo abnormaal dat iemand zich dan schokkende feiten herinnerd van 30 jaar geleden? En nemen we even aan dat de man inderdaad gezien heeft wat hij gezien heeft, en Ceder werd daar niet voor veroordeeld. Is het dat dan niet ergens te verstaan dat in zijn ogen die geweldpleger niet het "democratisch aureool" van nva verdient, en nu nogmaals (hij had het binnen de universiteit blijkbaar al gedaan) zijn verhaal doet?
ik zal maar niet zeggen datt u een complot wil suggereren zeker?
Ik zie helemaal geen toeval. Ik zie een duidelijk verband tussen het oprakelen van iets van 30 jaar geleden en de huidige positie van Ceder. Net zoals er ook een duidelijk verband was tussen iets van lang geleden en de huide positie van PVDD. Jij mag dat gerust complotdenken noemen. Ik noem dat gewoon een georchestreerde mediacampagne wat in geen 100 jaar hetzelfde is als complotdenken. Maar nogmaals, doe gerust verder met je sektarische onnozeligheden.

Citaat:
ter is één zaak. Als die man gezien heeft wat hij gezien heeft, dan blijft die met een onrechtvaardigheidsgevoel zitten. Ter vergelijking, de processen na de tweede wereldoorlog waren ook rechtsgeldig, en de schuldigen schuldig. Waarom wwordt daar bij de nationalisten WEL getwijfeld aan de belgische rechtspraak, en zou deze nu feilloos zijn? In beide gevallen stond of viel alles met de (valse) getuigenissen van mensen.
Ten eerste heeft de man gezegd dat hij denkt iets gezien te hebben. Dat is nogal anders dan iets gezien te hebben, maar laat dat ook maar buiten beschouwing, het zou immers niet volledig in uw kraam passen en uiteraard is het ook weer noodzakelijk om er de 2e wereldoorlog bij te sleuren. Worden jullie die van de pot gerukte vergelijkingen eigenlijk zelf nooit beu?

Citaat:
bij leden van zou u beter in dit geval minstens "kersvers" bijzetten, en ik heb het "vermoeden" dat zelfs vele leden binnen nva deze man eigenlijk niet hoeven. Ik zeg steeds dat ik voortga op de tekst, en op de vaststaande gevolgen, een kreupele man dus. Het verdedigen van een "broeder" gaat blijkbaar voor op compassie met het slachtoffer, en de feiten worden daarvoor constant geminimaliseerd. Herinner u de draad over peumans die een stamp gekregen heeft in wallonie, was dat erg, waren die walen bandieten, was peumans gehandicapt voor het leven. Dat is wat ik nu zo erg vindt, dat het opgeklopt of geminimaliseerd wordt naargelang het al of niet "één van ons is".
Is een kersvers lid geen lid misschien. Ik zie het verschil niet meteen en verder is het nogal irrelevant wie hem nu al dan niet moet hebben. Ik voel mij helemaal niet geroepen om "een broeder" te gaan verdedigen (u kan het niet laten hé om van de pot gerukte vergelijkingen te maken?). Ik stel enkel en alleen dat de man er volgens het gerecht niks mee te maken heeft. Dat staat trouwens compleet los van een kreupele, maar dan ook compleet. Het lijkt wel alsof je een zondebok wil voor die kreupele en of die zondebok er nu al dan niet iets mee te maken heeft interesseert u blijkbaar niet veel. Nergens wordt er iets geminimaliseerd. Het is uiteraard erg wat die mens is overkomen maar het is compleet irrelevant wat betreft de schuldvraag. Een schuldvraag die trouwens 30 jaar geleden al werd beantwoord. een antwoord dat u overduidelijk niet aanstaat. Maar dat is nog altijd geen reden om u te bezondigen aan laster en eerroof.

Citaat:
Laten we vooral "in t' eigen harte kijken" en misschien even twijfelen, en misschien de lat gelijk leggen, en misschien meer meevoelen met het gegarandeerde slachtoffer dan met de mogelijke dader.
Het meeleven met een slachtoffer heeft NIKS te maken met meeleven met iemand die onschuldig werd verklaard en 30 jaar na datum door het slijk wordt gehaald.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:38   #562
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ziet u toeval ? Ceder kwam uitgebreid in het nieuws bij zijn overstap. Is het dan zo abnormaal dat iemand zich dan schokkende feiten herinnerd van 30 jaar geleden? En nemen we even aan dat de man inderdaad gezien heeft wat hij gezien heeft, en Ceder werd daar niet voor veroordeeld. Is het dat dan niet ergens te verstaan dat in zijn ogen die geweldpleger niet het "democratisch aureool" van nva verdient, en nu nogmaals (hij had het binnen de universiteit blijkbaar al gedaan) zijn verhaal doet?
ik zal maar niet zeggen datt u een complot wil suggereren zeker?

De rechter is één zaak. Als die man gezien heeft wat hij gezien heeft, dan blijft die met een onrechtvaardigheidsgevoel zitten. Ter vergelijking, de processen na de tweede wereldoorlog waren ook rechtsgeldig, en de schuldigen schuldig. Waarom wwordt daar bij de nationalisten WEL getwijfeld aan de belgische rechtspraak, en zou deze nu feilloos zijn? In beide gevallen stond of viel alles met de (valse) getuigenissen van mensen.
Bij leden van zou u beter in dit geval minstens "kersvers" bijzetten, en ik heb het "vermoeden" dat zelfs vele leden binnen nva deze man eigenlijk niet hoeven. Ik zeg steeds dat ik voortga op de tekst, en op de vaststaande gevolgen, een kreupele man dus. Het verdedigen van een "broeder" gaat blijkbaar voor op compassie met het slachtoffer, en de feiten worden daarvoor constant geminimaliseerd. Herinner u de draad over peumans die een stamp gekregen heeft in wallonie, was dat erg, waren die walen bandieten, was peumans gehandicapt voor het leven. Dat is wat ik nu zo erg vindt, dat het opgeklopt of geminimaliseerd wordt naargelang het al of niet "één van ons is".

Laten we vooral "in t' eigen harte kijken" en misschien even twijfelen, en misschien de lat gelijk leggen, en misschien meer meevoelen met het gegarandeerde slachtoffer dan met de mogelijke dader.
Zoals ik reeds zei: 'ein großer Spaß' hier. De Vlaams-nationalisten zoals Fox en Bokkenreyder hebben het Licht gezien en ontpoppen zich als fervente verdedigers van het Belgisch gerecht. Nou moe, schijnheiliger kan moeilijker!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 13:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:39   #563
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft iedere kandidaat of verkozene kortom iedereen waarmee de partij naar buiten komt, dan geen voorbeeldfunctie. U mag me altijd inlichten, van welk niveau dat bij nva begint of bevestigen dat dat niet van toepassing is binnen nva
Zeker dat bijvoorbeeld een Van den Broucke nooit deelgenomen heeft aan linkse tegenbetogingen?
Jij bent weer het proces van één persoon aan het maken met één bedoeling die hier voor iedereen duidelijk is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:39   #564
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ceder vervult geen voorbeeldfunctie binnen N-VA: hij staat 6de op een gemeentelijst in Dilbeek. Waar zie jij daar een voorbeeldfunctie in?
En denk jij dat er geen van de linkse rakkers ooit een 'voorbeeldfunctie' of zelfs een regeringsfunctie vervuld heeft?
ik zeg duidelijk dat het nergens zou mogen, waar om probeer jij dan mij andere "gedachten" aan te smeren
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:40   #565
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
het zal me worst wezen, mensen die hun verschillen niet kunnen uitpraten en op de vuist gaan zijn geen mensen die een politiek mandaat verdienen, dat zou voor iedereen duidelijk moeten zijn, links, recht, boven onder of in het centrum. Dergelijke mensen zijn niet geschikt voor een voorbeeldfunctie.
Vooral als dat 30 jaar geleden is.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:40   #566
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei: 'ein großer Spaß' hier. De Vlaams-nationalisten zoals Fox en Bokkenreyder hebben het Licht gezien en ontpoppen zich als verdedigers van het Belgisch gerecht. Nou moe!
Ik verdedig niks het Belgisch gerecht. Dat laat ik over aan de blac bleu belges, maar die laten nu plots afweten. Eigenaardig. past het niet in de kraam, mannekes?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 13:41.
Oud 18 juli 2012, 13:42   #567
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
ik zeg duidelijk dat het nergens zou mogen, waar om probeer jij dan mij andere "gedachten" aan te smeren
Ik denk er nog niet aan om jou andere gedachten aan te smeren. Ik wil alleen maar aangeven dat je ook het proces van anderen moet maken, niet van één man. Dat zou pas fair zijn.

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 13:43   #568
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei: 'ein großer Spaß' hier. De Vlaams-nationalisten zoals Fox en Bokkenreyder hebben het Licht gezien en ontpoppen zich als fervente verdedigers van het Belgisch gerecht. Nou moe, schijnheiliger kan moeilijker!
Witte band klaar liggen, Het Oosten? Krapuul blijft krapuul. wel wachten tot ze voor jou het boeltje geregeld hebben, hé?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 13:45.
Oud 18 juli 2012, 13:44   #569
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar verdedig ik het Belgisch gerecht door te zeggen dat iemand die nergens voor veroordeeld is, nu door de mangel gehaald wordt? Of ga je je nogmaals beperken tot nietszeggende slogans?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 juli 2012, 13:49   #570
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waar verdedig ik het Belgisch gerecht door te zeggen dat iemand die nergens voor veroordeeld is, nu door de mangel gehaald wordt? Of ga je je nogmaals beperken tot nietszeggende slogans?
Laat ons zeggen dat u akkoord gaat met het Belgisch gerecht wanneer zijn uitspraken in uw politieke winkel past. En voor de rest kan het Belgisch gerecht bij u de pot op. En bij Bokkenreyder en Stuyckp is dat maar net eender. Bij u allen is de hypocrisie verheven tot een Vlaams-nationalistische deugd.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:50   #571
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U heeft overschot van gelijk. Als je iemand in elkaar slaat, en die iemand houdt er niets van over. En kan na genezen te zijn van zijn wonden terug zijn normale gang gaan; Dan is dit in feite een fait divers dat niet meer besproken moet worden. Iemand die daar nog over klaagt is een overdrijver.
Met andere woorden, je moet minstens blijvend letsel hebben om te mogen klagen over een of de andere aanval op uw persoon.
Geweld mag nooit gebruikt worden punt, zeker niet voor een gedachtengoed of subsidies zoals in dit geval. Zou altijd moeten vervolgd en bestraft worden zo kort mogelijk na de feiten.
Een lichte verwonding is erg, maar geneest. Is na dertig jaar het vermelden niet meer waard.
Een blijvend letsel, is levenslang voor een jonge kerel, en als je de teksten gelooft nog met bijkomende complicaties.
Tot nu toe weet ik enkel uit de teksten dat hij daar was, en een meisje wou helpen dat door 2 "stoere nsv venten" aangepakt werd.
waarschijnlijk een misdaad, evenals de prof, die dan weer volgens sommigen had moeten helpen en het niet deed.
Oud 18 juli 2012, 13:52   #572
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat u akkoord gaat met het Belgisch gerecht wanneer zijn uitspraken in uw politieke winkel past. En voor de rest kan het Belgisch gerecht bij u de pot op. En bij Bokkenreyder en Stuyckp is dat maar net eender. Bij u allen is de hypocrisie verheven tot een Vlaams-nationalistische deugd.
En hoe zit dat bij jou?

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 13:54   #573
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nope, je weet heel goed dat de repressieprocessen onder een heel ander gesternte gebeurden dan een burgerlijk proces anno jaren 80. Wie dat ontkent is ofwel oerdom ofwel kent hij geenkloten van zijn vaderlandsche geschiedenis.
KLopt, ik heb het ook over getuigen. 3 nsv-ers �* decharge wat denkt u daarvan qua onbevoordeelde justitie?
Oud 18 juli 2012, 13:55   #574
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

*Zucht*
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:56   #575
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
KLopt, ik heb het ook over getuigen. 3 nsv-ers �* decharge wat denkt u daarvan qua onbevoordeelde justitie?
Ik besluit hieruit dat het belgisch gerecht toch minstens juist die ene keer in de fout is gegaan??? Belachelijke redenering, vind je niet?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 13:57.
Oud 18 juli 2012, 13:57   #576
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat het gerecht de pot op kan? Hoe zit het trouwens met uw vertrouwen in de rechtspraak? Gelooft u daar niet in of zo?
Oud 18 juli 2012, 13:59   #577
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeker dat bijvoorbeeld een Van den Broucke nooit deelgenomen heeft aan linkse tegenbetogingen?
Jij bent weer het proces van één persoon aan het maken met één bedoeling die hier voor iedereen duidelijk is.
Als hij daar geweld gebruikt heeft, dan is dat ook op hem van toepassing.
Geweld is eerder bewijs van ongelijk dan van gelijk.
Oud 18 juli 2012, 13:59   #578
Bokkenreyder

Standaard

Zie ik nu bij de blanc bleu belges ineens veel wantrouwen in hun eigen rechtsstaat (sic)?

Citaat:
Oud 18 juli 2012, 14:00   #579
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik besluit hieruit dat het belgisch gerecht toch minstens juist die ene keer in de fout is gegaan??? Belachelijke redenering, vind je niet?
Twee keer dan nog.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 14:00   #580
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Als hij daar geweld gebruikt heeft, dan is dat ook op hem van toepassing.
Geweld is eerder bewijs van ongelijk dan van gelijk.
Goed, akkoord, maar uw rechtspraak zei dat het niet zo was. dat de persoon in kwestie zich niet schuldig had gemaakt aan de beschuldiging.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 14:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be