Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2013, 15:53   #561
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Als je niet verder komt dan “'gothic' en 'metal heavy' kledij zijn dan ook nog nergens verboden door de staat” dan vrees ik het dat het dwaze volledig voor jou rekening is.
tja, het is dan ook niet ik die zulke vergelijkingen maak..

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 15:56   #562
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat een ridicule reactie. Natuurlijk zijn het de hoofddoeken die onderscheid willen maken. Ik voel me verplicht om een omgekeerde bloempot op mijn hoofd te zetten, zodat alle bloempotvolgelingen weten dat ik één van hen ben en ze me dus niet mogen lastigvallen.
De bloempotdraagsters hebben ook geen probleem met bloempotdraagsters, net zomin als hoofddoekdraagsters een probleem hebben met andere hoofddoekdraagsters.... ons kent ons nietwaar?

En jij beweert dat ik die bloempot draag omdat ik geen onderscheid wil maken?
ik weet niet waar jij leeft, maar hier in België ben ik nog nooit lastiggevallen omdat ik geen hoofddoek draag.

de enige die ik zie die worden lastiggevallen zijn juist de hoofddoekdraagsters door niet-hoofddoekdragers.

dat spreekt boekdelen.

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 mei 2013 om 15:58.
Oud 7 mei 2013, 16:08   #563
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik weet niet waar jij leeft, maar hier in België ben ik nog nooit lastiggevallen omdat ik geen hoofddoek draag.

de enige die ik zie die worden lastiggevallen zijn juist de hoofddoekdraagsters door niet-hoofddoekdragers.

dat spreekt boekdelen.
Femme de la rue ... ?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 16:29   #564
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
weeral dwaze beweringen, zoals gewend. het zijn niet de moslima's die zich storen aan een hoofddoek, dat zijn jullie. jullie maken het onderscheid tussen hoofddoek - niet hoofddoek.
Het zijn wel de moslima's die denken dat elke man een potentiele verkrachter is die ze zeker niet op slechte gedachten mogen brengen.
Citaat:
het zijn jullie die op dat onderscheid staan. en dus: jullie kunnen dus niet neutraal zijn. en daar heeft iedereen recht op, ongeacht de overtuiging van jullie.
Draai de rollen nu niet om. Het zijn wel de moslima's die "anders" willen zijn en koste wat koste willen opvallen (wat toch zeker niet de bedoeling van hun pedoprofeet was - integendeel). Maar dat snapt ge natuurlijk weer niet. Die moslima's zitten hier in een Westerse maatschappij en niet in hun Afrikaanse zandbak. Daar mogen ze voor mijn part zoveel met hoofddoeken en in carnavalskledij rondlopen als ze willen. En voor diegenen (moslima's) die zich in die landen onderdrukt voelen ... wel pech doe er zelf iets aan en werp heel die outfit af. Misschien komt er dan nog een periode waarin er sommigen enkel hier in het Westen 365 dagen per jaar in carnavalskledij willen rondlopen terwijl in hun thuisland die sjallekes, hofddoeken, bourka komedie al lang afgeschaft is.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 7 mei 2013 om 16:35.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 16:39   #565
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ze bij mij zeggen .. "te lelijk om dood te doen" ? Er zijn inderdaad dikke moslimakes die de doordeweekse verkrachter nog met geen tang wil aanraken.
Citaat:
de enige die ik zie die worden lastiggevallen zijn juist de hoofddoekdraagsters door niet-hoofddoekdragers. Dat spreekt boekdelen.
Zou wel eens kunnen kloppen. Er zijn spijtig genoeg overal mensen met slechte smaak.

Een mooie moslima die iets of wat brains heeft en die er dus bij was toen die stukjes brain werden uitgedeeld, die verbergt haar kop niet in allesverhullende sjallekes.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 7 mei 2013 om 16:43.
Oud 7 mei 2013, 16:47   #566
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Een hoofddoek is dwang, altijd, er zijn alleen moslima's die het gewoon worden en het zien als een recht.
Klopt dus laten we alstublieft niet denken dat elke moslima met een sjalleke thuis stokslagen krijgt als manlief ontdekt heeft dat ze buiten geweest is zonder haar hoofddoek te gragen.
Oud 7 mei 2013, 17:08   #567
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar U leeft, maar ik woon in een hoofddoekomgeving. En de hoofdreden waarom ik niet lastig gevallen wordt, is omdat ik er groot , dik ,lelijk en gevaarlijk uitzie. Gecombineerd met een goeie reputatie en verstandhouding met de buren nadat ik duidelijk heb gemaakt tot waar en niet verder.
Citaat:
Ik vermijd hoofddoekjes als de pest, ik spreek daar niet tegen, ik vermijd elk oogkontakt, uit angst de arme dames in de problemen te brengen.
Kwestie, dient die hoofddoek nu net niet om te voorkomen dat vreemde mannen verkeerde gedachten kunnen overbrengen?
Citaat:
dat spreekt boekdelen.
Eerder over U of de omgeving waarin U vertoeft. Ik zit woon helaas in een omgeving waar hoofddoekertjes steeds aanweziger worden.
Oud 7 mei 2013, 17:35   #568
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het zijn wel de moslima's die denken dat elke man een potentiele verkrachter is die ze zeker niet op slechte gedachten mogen brengen.

dikke vette bullshit,

ik heb hier in België ook nog nergens een moslima tegengekomen ( en ik kom er beroepshalve veel tegen) die zo over mannen denkt.

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 mei 2013 om 17:36.
Oud 7 mei 2013, 18:23   #569
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:

dat spreekt boekdelen.
Wat ik vooral aan u merk is dat u zeer selectief reageert. Als er iets te sterke of moeilijk weerlegbare argumenten op tafel liggen loopt u er om heen en poneert u gauw een nieuwe stelling van 2 regeltjes. Ga eens in op alle posten en niet alleen die waar u denkt makkelijk op te kunnen reageren.
Oud 7 mei 2013, 18:27   #570
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
er zijn er meer die vals spelen.

ik heb dan ook nog nergens beweerd. dat een hoofddoek 'altijd en overal' moet worden gedragen.
Volgens Vermeersch heeft een studie uitgewezen dat 33% van de moslim mannen in België de hoofddoek wil verplichten, dat is voldoende morele en fysieke druk om binnen die groep het dragen van sluiers te verplichten, zeker in scholen. daarom moet het daar verboden worden.

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 mei 2013 om 18:39.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 18:38   #571
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
dikke vette bullshit,

ik heb hier in België ook nog nergens een moslima tegengekomen ( en ik kom er beroepshalve veel tegen) die zo over mannen denkt.
Maar de moslim mannen denken er wel zo over omdat ze zelf zo zijn, denken moslim vrouwen dat ze (zonder doek) verkracht kunnen worden door moslim mannen? Je moet het wel durven vragen natuurlijk.

10% van de vrouwen wordt ooit verkracht, bij moslim vrouwen hier is dat 30% en meestal door familie. Dan hebben we het nog niet eens over verkrachting binnen het huwelijk dat bij blanken verboden is maar in de praktijk toegelaten bij moslims. Vind jij dat een moslim man z'n eigen vrouw niet kan verkrachten omdat ze getrouwd zijn?

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 mei 2013 om 18:39.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 18:59   #572
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
tja, het is dan ook niet ik die zulke vergelijkingen maak..
Kom nu eens af met argumenten.
Waarom zou de vergelijking met “gothic” en “heavy metal” kledij dwaas zijn?
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 19:00   #573
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
De overheid moet neutraal zijn tegenover zijn burgers. De ingezetenen van dit land zijn burgers geen joden, christenen, atheïsten of moslims. Om die reden moet de overheid dat principe ook voor zichzelf hoog houden.
Vind ik ook.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 7 mei 2013 om 19:01.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 19:05   #574
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
hier is de kern van de zaak.

de overheid mag dus van jullie niet neutraal zijn tegenover moslims
Je vult de term 'neutraal' anders in dan het doorgaans wordt gebruikt. M.a.w. misbruik je de term.

Jij geeft aan de term 'neutraliteit' de betekenis van een vorm van voorkeursbehandeling.
Oud 7 mei 2013, 19:07   #575
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ga eens in op alle posten en niet alleen die waar u denkt makkelijk op te kunnen reageren.
ik besteed mijn tijd hoe ik die wil. En op ieder onnozel postje reageren zit daar niet in.

Oud 7 mei 2013, 19:09   #576
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Je vult de term 'neutraal' anders in dan het doorgaans wordt gebruikt. M.a.w. misbruik je de term.

Jij geeft aan de term 'neutraliteit' de betekenis van een vorm van voorkeursbehandeling.
zoals voorkeur geven aan mensen die geen hoofddoek dragen? inderdaad, dat is geen neutraliteit.

ik vul de term "neutraliteit aan het loket" in met iedereen gelijk behandelen, en ja, ook moslims.

een moslima aan een loket kan nog altijd iedereen gelijk behandelen, ook al draagt ze een hoofddoek.

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 mei 2013 om 19:11.
Oud 7 mei 2013, 19:13   #577
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals voorkeeur geven aan mensen die geen hoofddoek dragen? inderdaad, dat is geen neutraliteit.

ik vul de term "neutraliteit" in met iedereen gelijk behandelen, en ja, ook moslims.

een moslima aan een loket kan nog altijd iedereen gelijk behandelen, ook al draagt ze een hoofddoek.
dus als morgen aan een loket een bediende zit met een "Napoleon-hoed", moet dat zonder problemen kunnen, volgens jou ??? Ge wilt er een maw een soepke van maken ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 19:27   #578
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dus als morgen aan een loket een bediende zit met een "Napoleon-hoed", moet dat zonder problemen kunnen, volgens jou ??? Ge wilt er een maw een soepke van maken ??
tja, dan moet er maar niet worden geroepen "neutraal"

want dat is precies wat dat is. geen voorkeur geven voor het ene, noch voor het andere.

de term 'neutraliteit' die anti-hoofddoekers overal rondspuien is enkel een uitvlucht om de ware reden te verdoezelen: islam/xenofobie

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 mei 2013 om 19:28.
Oud 7 mei 2013, 19:37   #579
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, dan moet er maar niet worden geroepen "neutraal"

want dat is precies wat dat is. geen voorkeur geven voor het ene, noch voor het andere.

de term 'neutraliteit' die anti-hoofddoekers overal rondspuien is enkel een uitvlucht om de ware reden te verdoezelen: islam/xenofobie
Idd, geen exposure van enig religieus symbool, geen katholiek, geen joods, geen islamietisch. Het staat trouwens nergens in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 19:45   #580
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals voorkeur geven aan mensen die geen hoofddoek dragen? inderdaad, dat is geen neutraliteit.

ik vul de term "neutraliteit aan het loket" in met iedereen gelijk behandelen, en ja, ook moslims.

Ja, want het regent niet in het gemeentehuis, en ik neem aan dat de loketbediende geen kanker patiënte is, en ik denk ook niet dat ze een koe moet gaan melken of moet gaan hooien, beide activiteiten kunnen het haar 'bevuilen'.
Als een vrouw gezond van lichaam binnenhuis een hoofddoek draagt, denk ik dat er een vijs losstaat. Dat is onze cultuur.

En het is haar geraden om iedereen correct te behandelen. Dat is namelijk de regel.

Ik ga bij een normale loketbediende aanschuiven. Ook al is die rij langer en ook al heeft de hoofddoek beambte geen klant.

Zo heb je op natuurlijke wijze twee loketten: eentje voor de vreemdelingen en eentje voor de mensen vanhier.

Als bestuursmensen zo dom willen zijn ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be