Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2013, 16:28   #561
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het gaat niet over mij, begrijp dat nu toch eens.
Als jouw geld op een bank, of banken staat, is mijn punt ivm slechte pr geldig.
Punt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 16:29   #562
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als jouw geld op een bank, of banken staat, is mijn punt ivm slechte pr geldig.
Punt.
Maar het gaat niet over mij!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 16:32   #563
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het gaat niet over mij!
Staat het meeste geld van de belgen op de bank of niet? En kan slechte pr dit beinvloeden of niet?
Oud 7 juli 2013, 16:36   #564
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staat het meeste geld van de belgen op de bank of niet? En kan slechte pr dit beinvloeden of niet?
Als je over banken wil klappen zul je een andere topic moeten openen en je punt daarin duidelijk maken.
Oud 7 juli 2013, 20:51   #565
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je over banken wil klappen zul je een andere topic moeten openen en je punt daarin duidelijk maken.
Het was een voorbeeld, dat je dus niet begreep, om duidelijk te maken wat privacy-wetgeving is, die je niet kent en niet begrijpt en om je duidelijk te maken waarom ik niet bang ben mijn gegevens aan een bank toe te vertrouwen.

Maar je kan en wil er dus helemaal geen snars van snappen, blijkbaar is het in lalaland allemaal onbekend.
Oud 7 juli 2013, 21:18   #566
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al je reacties naar mij zijn enkel bedoeld als poging om mij persoonlijk aan te vallen. Niet meer en niet minder. Zolang je dat blijft doen zijn discussies niet mogelijk.
Oud 7 juli 2013, 21:21   #567
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Punt blijft dat er geen rechten geschonden worden, dat je geen voorbeelden kan geven en er dus niets aan de hand is. Indien er misbruik word vastgestelt, wat ook bij banken kan gebeuren zal dat dan ook onderzocht en bestraft worden. Zolang er geen feiten zijn kan je ook niemand ergens van beschuldigen.
Oud 7 juli 2013, 22:20   #568
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Punt blijft dat er geen rechten geschonden worden, dat je geen voorbeelden kan geven en er dus niets aan de hand is. Indien er misbruik word vastgestelt, wat ook bij banken kan gebeuren zal dat dan ook onderzocht en bestraft worden. Zolang er geen feiten zijn kan je ook niemand ergens van beschuldigen.
Privacy is een recht, dat wordt dus geschonden,meer is er niet aan.
Maar als je niet begrijpt dat privacy een recht is, net als eigendomsrecht een recht is, dan kan je dat natuurlijk niet verstaan en heb je eigenlijk in deze draad niets te zoeken.
Oud 7 juli 2013, 23:20   #569
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Privacy is een recht, dat wordt dus geschonden,meer is er niet aan.
Maar als je niet begrijpt dat privacy een recht is, net als eigendomsrecht een recht is, dan kan je dat natuurlijk niet verstaan en heb je eigenlijk in deze draad niets te zoeken.
Het word niet geschonden.
Oud 7 juli 2013, 23:26   #570
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Het word niet geschonden.
Als iemand, zonder mijn schriftelijke toestemming persoonlijke gegevens van mij opslaat, wordt mijn recht op privacy geschonden.

Wist je dat echt niet?
Oud 8 juli 2013, 06:44   #571
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand, zonder mijn schriftelijke toestemming persoonlijke gegevens van mij opslaat, wordt mijn recht op privacy geschonden.

Wist je dat echt niet?
Met opslaan schenden ze je privacy niet. Trouwens, het nieuws al gehoord?
Komt nog bij, jij googled, emailt, gebruikt smarphone, surft op het net, bezoekt fora... Ben je al gestopt? Waarom niet?
Oud 8 juli 2013, 08:42   #572
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Met opslaan schenden ze je privacy niet. Trouwens, het nieuws al gehoord?
Nieuws? Er is een trein in canada ontploft, so? Ben je spelletjes aan het spelen.

Opslaan van mijn gegevens zonder toestemming schendt mijn privacy niet?
Tiens, dan moet je de wet eens lezen he :

http://www.privacycommission.be/site...08_12_1992.pdf

Citaat:
§ 2. Onder “verwerking” wordt verstaan elke bewerking of elk geheel van bewerkingen met betrekking
tot persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde procédés, zoals het
verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken,
verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op enigerlei andere wijze ter beschikking
stellen, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of
vernietigen van persoonsgegeven
Citaat:
Art. 5. Persoonsgegevens mogen slechts verwerkt worden in één van de volgende gevallen :
a) wanneer de betrokkene daarvoor zijn ondubbelzinnige toestemming heeft verleend;

b) wanneer de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de
betrokkene partij is of voor de uitvoering van maatregelen die aan het sluiten van die overeenkomst
voorafgaan en die op verzoek van de betrokkene zijn genomen;
c) wanneer de verwerking noodzakelijk is om een verplichting na te komen waaraan de
verantwoordelijke voor de verwerking is onderworpen door of krachtens een wet, een decreet of een
ordonnantie;
d) wanneer de verwerking noodzakelijk is ter vrijwaring van een vitaal belang van de betrokkene;
e) wanneer de verwerking noodzakelijk is voor de vervulling van een taak van openbaar belang of die
deel uitmaakt van de uitoefening van het openbaar gezag, die is opgedragen aan de
verantwoordelijke voor de verwerking of aan de derde aan wie de gegevens worden verstrekt;
f) wanneer de verwerking noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de
verantwoordelijke voor de verwerking of van de derde aan wie de gegevens worden verstrekt, mits
het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene die aanspraak maakt op
bescherming uit hoofde van deze wet, niet zwaarder doorwegen.
De Koning kan, bij een in Ministerraad overlegd besluit, na advies van de Commissie voor de
bescherming van de persoonlijke levenssfeer, nader bepalen in welke gevallen de onder f) bedoelde
voorwaarde niet geacht wordt te zijn vervuld.

Citaat:
Komt nog bij, jij googled, emailt, gebruikt smarphone, surft op het net, bezoekt fora... Ben je al gestopt? Waarom niet?
Tiens, gaat deze draad over mij?
Waarom zou ik moeten stoppen met het gebruik van ICT-toepassingen, wat trouwens een deel van mijn job is, omdat een aantal criminele organisaties daar misbruik van maakt?

Ga jij stoppen met over straat te wandelen omdat er een bende bestaat die wandelaars overvalt en hun geld en bezittingen afpakt? Wel?
Oud 8 juli 2013, 09:11   #573
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nieuws? Er is een trein in canada ontploft, so? Ben je spelletjes aan het spelen.

Opslaan van mijn gegevens zonder toestemming schendt mijn privacy niet?
Tiens, dan moet je de wet eens lezen he :

Tiens, gaat deze draad over mij?
Waarom zou ik moeten stoppen met het gebruik van ICT-toepassingen, wat trouwens een deel van mijn job is, omdat een aantal criminele organisaties daar misbruik van maakt?

Ga jij stoppen met over straat te wandelen omdat er een bende bestaat die wandelaars overvalt en hun geld en bezittingen afpakt? Wel?
Waar zeg ik dat je ermee moet stoppen? Ik stel die vraag. En het feit dat je er net mee stopt is gewoon een bewijs dat je het niet belangrijk genoeg vind om ermee te stoppen.

Laatst gewijzigd door illwill : 8 juli 2013 om 09:13.
Oud 8 juli 2013, 09:42   #574
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat je ermee moet stoppen? Ik stel die vraag. En het feit dat je er net mee stopt is gewoon een bewijs dat je het niet belangrijk genoeg vind om ermee te stoppen.
Uiteraard, ben jij al gestopt met over straat wandelen omdat er gangsters bestaan die je kunnen beroven?
Oud 8 juli 2013, 10:01   #575
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, ben jij al gestopt met over straat wandelen omdat er gangsters bestaan die je kunnen beroven?
Dus je privacy is niet zo belangrijk oftewel weet je goed genoeg dat ze nooit iets met je prive gegevens zullen doen.

En het nieuws al opgevangen ondertussen?
Ga je protesteren? Eigenlijk kan dat niet e want je verdient de leiders die je gekozen hebt en deze willen dit er nu doorkrijgen
Oud 8 juli 2013, 10:14   #576
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je privacy is niet zo belangrijk oftewel weet je goed genoeg dat ze nooit iets met je prive gegevens zullen doen.
Natuurlijk niet, ook al omdat ik mezelf bescherm in de mate van het mogelijke.
Encryptie waar het kan en natuurlijk nooit je echte naam gebruiken op fora, voor Facebook etc., maar dat is evident natuurlijk.

Maar dat is allemaal naast de kwestie, het opslaan van mijn prive-gegevens, zelfs al gaat het om een schuilnaam of encrypted data, is illegaal zonder mijn toestemming.

Of zij die data nu gebruiken of niet, is irrelevant.
Of de dieven die jouw portefeuille op straat pikken, je geld nu uitgeven of niet is toch ook irrelevant? Of begrijp je dat niet?

De daad van diefstal, is waar het om gaat en jij keurt dat blijkbaar goed.
Je heult samen met criminelen. Waarom eigenlijk, leg dat eens uit?

Citaat:
Ga je protesteren? Eigenlijk kan dat niet e want je verdient de leiders die je gekozen hebt en deze willen dit er nu doorkrijgen
Domme spelletjes aan het spelen? Is je vakantie-vriend taak voor vandaag wel al gemaakt?

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 juli 2013 om 10:16.
Oud 8 juli 2013, 10:24   #577
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, ook al omdat ik mezelf bescherm in de mate van het mogelijke.
Encryptie waar het kan en natuurlijk nooit je echte naam gebruiken op fora, voor Facebook etc., maar dat is evident natuurlijk.

Maar dat is allemaal naast de kwestie, het opslaan van mijn prive-gegevens, zelfs al gaat het om een schuilnaam of encrypted data, is illegaal zonder mijn toestemming.

Of zij die data nu gebruiken of niet, is irrelevant.
Of de dieven die jouw portefeuille op straat pikken, je geld nu uitgeven of niet is toch ook irrelevant? Of begrijp je dat niet?

De daad van diefstal, is waar het om gaat en jij keurt dat blijkbaar goed.
Je heult samen met criminelen. Waarom eigenlijk, leg dat eens uit?

Domme spelletjes aan het spelen? Is je vakantie-vriend taak voor vandaag wel al gemaakt?
Ze doen niets met je gegevens dus je maakt je ook niet druk.
Kortom, geen probleem en daarom vind je het ook niet belangrijk genoeg.

Je antwoord houd geen steek dus opnieuw...
Oud 8 juli 2013, 10:30   #578
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze doen niets met je gegevens dus je maakt je ook niet druk.
Kortom, geen probleem en daarom vind je het ook niet belangrijk genoeg.
Toch wel, gegevens worden gestolen in bepaalde gevallen, ik vind het belangrijk genoeg om te stemmen voor partijen die maatregelen voorstellen tegen onze amerikaanse vijanden.

Jij kiest de kant van de dieven om een reden die je niet wenst te geven. Verdacht......

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 juli 2013 om 10:32.
Oud 8 juli 2013, 10:32   #579
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, het wordt gestolen in bepaalde gevallen. Jij kiest de kant van de dieven om een reden die je niet wenst te geven. Verdacht......
Jij antwoord nooit op vragen...hoe verdacht ben jij dan wel niet?

Er zijn geen dieven in dit verhaal...dat is al een verschil waarom ik niet op je vraag hoef te antwoorden.
Oud 8 juli 2013, 10:40   #580
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij antwoord nooit op vragen...hoe verdacht ben jij dan wel niet?

Er zijn geen dieven in dit verhaal...dat is al een verschil waarom ik niet op je vraag hoef te antwoorden.
Je begrijpt dus niet wat diefstal is?
OK, iets dat van mij is (prive-gegevens) die worden afgetapt en opgeslagen op gelijk welke wijze is diefstal aangezien ik daar geen toestemming voor gegeven heb.

Dat is diefstal, wat is jouw persoonlijke definitie van de week voor diefstal?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be