![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Europees Commissaris
|
![]() En daar blijf ik bij. Hoe rapper dat onverdoofd slachten wordt afgeschaft, hoe liever. Maar dat betekent niet dat ik bij elk stuk vlees dat ik op mijn bord krijg, ga vragen of zelfs maar wil weten hoe het dier geslacht is. Het verschil proef je niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Europees Commissaris
|
![]() Des te beter dan. Een meerderheid hoeft inderdaad de gewoontes van een minderheid niet over te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je bent tegen onverdoofd slachten, maar je zou het niet erg vinden als de school van je kinderen alleen halal zou voorschotelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ALLE scholen.
![]() |
#569 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() Ik kan 's middags in het KA van Anderlecht geen broodje hesp meer bestellen?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juni 2014 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gaat over de warme maaltijden.
![]() |
#572 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maak uw huiswerk maar opnieuw: Ik wil weten welke Anderlechtse scholen leerlingen verplichten halal te eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, jij vindt het dus niet erg dat kinderen enkel halal-vlees bij hun warme maaltijd kunnen krijgen ??
![]() |
#575 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede: ja, ik ben tegen onverdoofd slachten, en als ik de keuze heb, kies ik voor vlees van verdoofd geslachte dieren. Maar ik doe er nu ook niet moeilijk over als ik halal of kosher voorgeschoteld krijg. Wat meer is: op vliegtuigen vraag ik meestal specifiek naar de koshere maaltijd. En ja, ik durf op te biechten dat ik af en toe wel eens durf toe te geven aan een "schuldig pleziertje", nl. foie gras. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Banneling
|
![]() Zipper, ik heb in de CERIA en in het KA van Anderlecht gewerkt...
Uw verhaal klopt gewoon niet. En kom me nu niet zeggen dat er geen warme maaltijden in de CERIA worden geserveerd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Europees Commissaris
|
![]() overbodig
Laatst gewijzigd door Miauw! : 5 juni 2014 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit de grootkeuken (agape) bezocht die warme maaltijd bereidt voor Scholengroep Brussel: er is inderdaad de mogelijkheid om halal-maaltijden te bestellen, maar het is geen verplichting. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juni 2014 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vandaag is er qua warme maaltijden geen keuze meer, het is d'office "halal".
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 5 juni 2014 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind het erg dat men kinderen überhaupt zoveel vlees voorschotelt. Wat vegetarische eetgewoontes aankweken vanuit het onderwijs zou zo slecht nog niet zijn: preventie van allerlei hart- en spijsverteringskwalen, ecologische impact van de vleesindustrie, betere voorziening van micronutriënten door meer groenten voor te schotelen.. Mits een bekwame diëtiste die menu's uitwerkt is een evenwichtige eiwitvoorziening ook geen probleem.
|
![]() |
![]() |