Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2019, 17:58   #561
Tavek
Banneling

Standaard

Over "theorie"

Thermodynamics doesn't lie.

(Als er iets is dat ik blindelings vertrouw is het thermodynamica)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 17:59   #562
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
academici, niet enkel klimaatexperten. Ge weet wel fox, mensen die in staat zijn om een wetenschappelijke publicatie te lezen, te doorgronden, te analyseren en de conclusies te valideren, en dat kunnen vergelijken met de conclusies van gelijkaardige wetenschappelijke publicaties. Itt internethelden die het moeten hebben van gecherrypickte informatie en "hun eigen waarheid" gebaseerd op "hun jarenlange ervaring"
Niet zo heel erg relevant dus.

Ik hecht meer belang aan wat 200 klimaatexperten zeggen dan aan wat 3.500 academici zeggen als men de samenstelling van die groep academici niet kent.

Ik heb tijdens mijn rechtenopleiding les gehad van verschillende enorm goede proffen. Hun mening over het klimaat vind ik echter niet zo relevant.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 18:02   #563
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De praktijk (de vastgestelde werkelijkheid) blijkt nochtans in het verlengde te liggen van de theorie...
Neen, niet helemaal en bovendien is de vraag of wat we zien het gevolg is van een klimaatopwaring veroorzaakt door de mens of van een natuurlijk klimaatverandering...
Verder is het ook een dringende vraag of wat wordt voorgesteld als zogezegde reactie tegen de klimaatverandering niet meer kwaad dan goed zou doen en ten minstens iets opbrengt...
Zoals onmiddellijk en zelfs op termijn de kerncentrales sluiten een heel negatieve en nadelige reactie zou kunnen zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 18:07   #564
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
academici, niet enkel klimaatexperten. Ge weet wel fox, mensen die in staat zijn om een wetenschappelijke publicatie te lezen, te doorgronden, te analyseren en de conclusies te valideren, en dat kunnen vergelijken met de conclusies van gelijkaardige wetenschappelijke publicaties. Itt internethelden die het moeten hebben van gecherrypickte informatie en "hun eigen waarheid" gebaseerd op "hun jarenlange ervaring"
Dat is juist het probleem... sommige academici menen dat hun stem autoriteit uitdraagt zelfs al spreken ze over zaken die ver hun expertisegebied voorbij gaan.

En sorry... zo'n on-line petitie ondertekenen neemt hoop en al een halve minuut in beslag. Denk je echt dat die 'academici' de moeite hebben gedaan om het initiatief eens grondig te bekijken ? In ieder geval, die petitie heb ik alvast opzij laten liggen. Misschien moesten ze die 'academici' gevraagd hebben in een petitie of ze bereid waren om hun onderzoeksfinanciering in te laten krimpen, om zo meer middelen vrij te maken voor onderzoek naar klimaat en duurzame oplossingen... ze zouden het snel afdruipen (behalve diegene die echt met het thema bezig zijn).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 18:10   #565
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat is juist het probleem... sommige academici menen dat hun stem autoriteit uitdraagt zelfs al spreken ze over zaken die ver hun expertisegebied voorbij gaan.

En sorry... zo'n on-line petitie ondertekenen neemt hoop en al een halve minuut in beslag. Denk je echt dat die 'academici' de moeite hebben gedaan om het initiatief eens grondig te bekijken ? In ieder geval, die petitie heb ik alvast opzij laten liggen. Misschien moesten ze die 'academici' gevraagd hebben in een petitie of ze bereid waren om hun onderzoeksfinanciering in te laten krimpen, om zo meer middelen vrij te maken voor onderzoek naar klimaat en duurzame oplossingen... ze zouden het snel afdruipen (behalve diegene die echt met het thema bezig zijn).
Bovendien die academici voorstellen op die manier, enkel en alleen om de bevolking te intimiteren en over te halen naar hun standpunt is zuiver en alleen volksverlakkerij...
Oud 6 februari 2019, 18:15   #566
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, ze vergist zich zelfs niet van vijand, de mama van Aruna is eigenaar vh bedrijfje dat de mediacampangnes maakt voor Groen, verder moet je t niet zoeken.

de staatsveiligheid erbij betrekken was mss nogal onnozel ...
Dat laatste had ze moeten zwijgen want de aangesproken organisatie hoort niet graag dat de mensen weten waar ze mee bezig zijn.
Dat het een geplande organisatie van Groen is staat er in neonletters op. Timing klopt gelijk een bus.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 18:20   #567
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Me dunkt dat 'zich bezig houden met het klimaat (of het milieu, of de leefomgeving, of de beschavingscrisis, ...) juist deel uitmaakt van dat 'leven'.

Toen ik een puber was, wist ik mij omringd door een kleine maar exquisiete vriendenkring waarbinnen de meest uiteenlopende thema's werden besproken; sommigen onder ons werden later psycholoog, iemand anders astronoom, nog een andere werd priester, er was er ook ene die schrijver werd, nog anderen die een punkgroepje oprichtten en ook enkelen die naar het buitenland (Nederland, Canada) vluchtten om te ontsnappen aan het benepen land van Wilfried Martens' Licht Aan Het Einde Van De Tunnel.

Een beetje gezonde puber heeft trouwens een grondige hekel aan 'school', en vooral als zo'n school eerder een indoctrinatie-machine is dan een instituut waarin degelijke kennisverwerving en kritisch denken centraal staat.

Destijds was 'onze' indoctrinatie-machine tamelijk 'rechts-katholiek & nationalistisch'. Wij deden niks liever dan die op stelten zetten.

Hopelijk doen de hedendaagse pubers hetzelfde met 'hun' indoctrinatie-machines.
Uw jeugd heb je maar één keer, u bezig houden met het milieu kan je 10 jaar later nog, genieten van uw jonge jaren, beslommeringen zijn voor later.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 18:21   #568
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zoals onmiddellijk en zelfs op termijn de kerncentrales sluiten een heel negatieve en nadelige reactie zou kunnen zijn...
Verschillende milieuverenigingen en groene partijen zijn tegen kernenergie - maar de klimaatexperten van het IPCC niet.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 18:24   #569
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Verschillende milieuverenigingen en groene partijen zijn tegen kernenergie - maar de klimaatexperten van het IPCC niet.
En wie ageert er in het land?
Oud 6 februari 2019, 19:40   #570
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Warmste metingen ooit:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190206_04157366
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 19:48   #571
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Oei, El Niño?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 19:54   #572
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De Belgische federale site voor een betrouwbare informatie over klimaatverandering.

Citaat:
De menselijke activiteiten hebben al geleid tot een opwarming van het klimaat met 1 ± 0,2 °C boven het pre-industrieel niveau. De gemiddelde temperatuur op aarde neemt momenteel met 0,2 ± 0,1 °C per decennium toe ten gevolge van de uitstoot in het verleden en het heden. Aan dit tempo zal de opwarming tussen 2030 en 2052 de 1,5°C overschrijden. Een opwarming met 2°C zal meer schade aanbrengen aan de natuurlijke en menselijke systemen dan een opwarming met 1,5°C.
2052 haalt deze planeet niet.

Vrijwillig ontslag, dus Joke Schauvliege krijgt geen uittredingsvergoeding.

Intussen heeft iemand haar plaats al ingenomen.

Laten we dat plaatsen onder de noemer:

"De éne zijn/haar dood is de andere zijn/haar brood"

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2019 om 20:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 20:29   #573
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Oei, El Niño?
én de uitstoot van broeikasgassen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 20:35   #574
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Eikes, dat mens heeft een snotneus en lekt uit haar ogen! Wat smerig!
T ja, ze hadden het voorspeld hé.... de griep is opkomst.....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 20:41   #575
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De Belgische federale site voor een betrouwbare informatie over klimaatverandering.

2052 haalt deze planeet niet.

Vrijwillig ontslag, dus Joke Schauvliege krijgt geen uittredingsvergoeding.

Intussen heeft iemand haar plaats al ingenomen.

Laten we dat plaatsen onder de noemer:

"De éne zijn/haar dood is de andere zijn/haar brood"
"Jan, wie had dat gedacht?" - Koen Van den Heuvel.

Voor de echte fans.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2019 om 20:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 21:00   #576
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een deel van die stemmen gaan onvermijdelijk naar links of dacht je dat het allemaal gematigd rechtsen zijn die CD&V stemmen?
Klopt en deel is links in Vlaanderen, de rest is midden en rechts!
Echter extreem links Agalev-Groen probeert onder de noemer milieu een staats greep te plegen.

En via het milieu en het creëren van een milieu ministerie die de bevoegdheid heeft en almacht over alle andere ministers en deelstaten om zo dit land te herleiden tot een extreem links bolwerk met de steun van de Franstaligen!

Zelfs de MR had er géén bezwaar over de vraag om de federale terug te versterkt met terug meer bevoegdheid en de vraag om de Senaat weer met al zijn Franstalige achterkamers te herinstalleren was ook voor hen géén probleem.
Dit nadat wij hier in Vlaanderen jaren hebben moeten knokken om een beetje respect en waardigheid te vergaren via de Vlaamse deelstaat zou Extreem links Agalev-Groen dat per direct willen weg gooien om hun linkse dictatuur te verwezenlijken

Om van uit een centraal bestuur ( politiebureau) ons het niet linkse Vlaanderen dictatoriaal te besturen!

Het milieu is voor het extreme linkse Agalev-Groen alleen een springplank om extreem links de macht te bezorgen in Vlaanderen.

Extreem links Agalev-Groen profiteert natuurlijk van het feit dat de particratie partijen CD&V, Open VLD, sp.a en hun zuilen en belangengroepen totaal ongeloofwaardig geworden zijn na jaren van leugens, diefstal en bedrog ten aanzien van de kiezer om hun partij en hun kiesvee te bevoordelen.
We betalen hier voor alles het meest van gans d EU en krijgen er het minst voor terug. justitie straft alleen de kleine garnalen.....

Wij moeten gaan kiezen om hen de volmacht te geven ons te bedriegen, te beliegen en ons te bestelen. Wat Extreem links Agalev_Groen nu ook wil doe bij volgend verkiezing in samen spraak met de Franstaligen die hun maffia praktijk terug willen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 6 februari 2019, 21:06   #577
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat laatste had ze moeten zwijgen want de aangesproken organisatie hoort niet graag dat de mensen weten waar ze mee bezig zijn.
Zoals vandaag 'Terzake', daar werd er een link gelegd met Pieter De Crem. Als minister van Binnenlandse zaken, weet hij perfect waar de staatsveiligheid mee bezig is.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 21:10   #578
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk het niet.
Ze is echt mediageil, alleen jammer dat de media dat niet uit de doeken doet.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 21:15   #579
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Zoals vandaag 'Terzake', daar werd er een link gelegd met Pieter De Crem. Als minister van Binnenlandse zaken, weet hij perfect waar de staatsveiligheid mee bezig is.
HAAAAAAAHA staatsveiligheid controleert het "Kremlin" van Aalter al lang hoor
Oud 6 februari 2019, 21:15   #580
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
extreme stalking.
Neen, dat zou pas het geval zijn als men zou oproepen om naar het persoonlijk telefoonnummer van de minister te sms'en. Indertijd schreven we brieven naar de ministers. Waarschijnlijk kwamen er toch ook hele karrenvrachten brieven toe. Nu gaat het allemaal digitaal.

Een minister moet daar maar mee leren leven. Als Schauvliege niet kan omgaan met een dergelijke storm, dan heeft ze niet de veerkracht die iemand moet bezitten die werkzaam is in de nationale of regionale politiek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be