![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij het verschil niet ziet tussen sexualiteit en smeerlapperij dan ben je rijp voor een therapie bij een psychiater.
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 oktober 2021 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() je mag het noemen zoals het wil
zelfs als hij veroordeelt wordt gaat hij dezelfde dag gewoon terug thuis slapen zonder verdere straf. dat is hetgeen ik als gewone leek zie en in die zin zijn de afgelopen dagen inderdaad gewoon cinema geweest en een zwaktebod vanuit justitie, een ivoren-toren redenering opbouwen en dan zeveren over hoe zwaar een vorowaardelijke straf is? ik lees hier zelfs iemand beweren dat er geen misdaad zou zijn omdat er geen nadelen zijn. ik heb het ooit met een ex meegemaakt ik was haar nieuw lief en het oude lief vond dat niet tof. Hoe lief da meisje ook was maar na een week had ik er ruimschoots genoeg van. en neen, ik ondervond geen grote nadelen maar dat dan geen misdaad noemen? Laatst gewijzigd door 1207 : 15 oktober 2021 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet hun fout dat die persoon zich anders voordeed. Op zich was er niets mis met het versturen van die filmpjes. Beide partijen waren akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die 'perversiteiten' werden niet random gestuurd hé. Er werd om gevraagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je maakt ons nieuwsgierig, dit verdient een apart topic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Get real. Peter VDV, Sean en de rest hebben bewust filmpjes naar 'Eveline' gestuurd waarvan ze wisten dat ze een onbekende was en zo aan openbare zedenschennis gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat geen misdaad noemen, als het echt gebeurd zou zijn, omdat er geen nadeel aangetoond kan worden? maar goed, in november een oordeel en ofwel mag Bart een paar maanden geen sms'jes naar meisjes sturen ofwel gewoon wel. meer "straf" zit er niet in. Laatst gewijzigd door 1207 : 15 oktober 2021 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan pas een akkoord hebben met een andere partij als deze bij jou gekend is. Al wat je naar een onbekende partij stuurt staat gelijk met openbaar maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond de volgende uitspraak dicht bij de waarheid, maar ook bij mijn individueel en persoonlijk rechtvaardigheidsgevoel (wat dat ook moge betekenen voor een ander) staan:
De Pauw is geen Weinstein, zeker niet. Maar hij viel die jonge actrices toch lastig met zijn systematische sms-jes en berichten. Draait het of keert het: de wetgever heeft elektronische overlast strafbaar gesteld, alsook stalking enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar goed, ik heb natuurlijk geen sluitend juridisch bewijs dus is er uiteraard niets aan de hand en niets gebeurd ![]() met dit proces weten we dat stalkers ook geen straf riskeren, zelfs bij een veroordeling blijft het bij een straf met uitstel en voorwaardelijk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een jaar met uitstel is wel degelijk een straf, hij heeft daarmee een strafblad aan zijn been. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was dus een akkoord, maar je werd misleid bij het totstandkomen van dat akkoord (= bedrog of toch minstens dwaling). Als iemand zich voordoet aan mijn vrouw en ik stuur die persoon info die enkel voor mijn vrouw bestemd is, dan staat dat helemaal niet gelijk met 'openbaar maken'. Ik was er immers van overtuigd dat ik het enkel naar mijn vrouw stuurde. Als iemand op Tinder een contact maakt met een bepaalde persoon en er worden wat pikante sms-en uitgewisseld, dan is er helemaal geen sprake van 'openbaarheid' als achteraf blijkt dat één van die twee personen zich anders voordoet dan hij/zij is. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 oktober 2021 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() voor mij is dit simpelweg straffeloosheid, ergens op een papiertje een vakje aankruisen dat verder nauwelijks enige gevolgen heeft voor de misdadiger en voor de rest mag hij nog steeds staan en gaan waar hij wil zonder verdere consequenties. nu goed, nu ga jij argumenteren hoe zwaar zo'n strafblad doorweegt in uw dagelijkse leven en wat ge ineens allemaal niet meer moogt en hoe verwoestend het effect daarvan is ![]() |
|
![]() |
![]() |