Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2020, 17:48   #561
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze moesten het vertrouwen terug herstellen maar wit sloefke vertaalde dat als: Bouchez moest een sterk signaal geven.

Als Bouchez weer besloot om zijn middenvinger op te steken omdat hij het voorbije weekend als een schooljongen terecht werd gewezen staat het wit sloefke en monsieur Rigole daar als twee kwakzalvers
Wat verwacht je nu van twee pubers die in short en T-shirt naar vergadering met top-politici gaan.
Vergaderingen over het besturen van het land voorzitten alsof je een scoutsvergadering houd.

Je kan toch moeilijk verwachten dat Bouchez of Magnette die serieus nemen.
Bouchez heeft gewoon even voor bullebak gespeeld en de ene puber stond te roepen dat hij dat niet meer mag doen, of dat hij anders niet meer mag meespelen.
De andere puber stond te roepen dat het zijn vriendje is en dat als die niet mag meedoen, hij ook niet mee speelt.
Magnette stond er bij, keek er naar en lacht zich een breuk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 17:55   #562
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Volgens het nieuws op de franstalige TV is er geen vuiltje aan de lucht en gaan morgen de twee informateurs naar de koning...
Theater, theater, theater om Vivaldi er bij de bevolking door te drukken met regering zonder verkiezing tot 2030 en complete her-federalisering. Om Vlaamse deelstaat van de kaart te vegen.

Eerst Lachaert was "gepakt" van de corona, hahaha. Rek en trek wat ze al 1,5 jaar doen door de bevolking niet te willen laten kiezen.

Nu..... den MR krijgsman doet even lomp en iedereen gaat naar huis. haha......De koning red de boel.....

Theater, theater, theater om de Vlaamse Collaboratie partijen die mee zouden doen met Vivaldi de perceptie mee te geven voor mensen die leven op Vlaamse boden dat ZIJ er alles aandeden om een regering te vormen..... Alles doen= Rek en trek wat ze al 1,5 jaar doen
Dat deze formatie niet de keuze was van de kiezer is volgens hen completen onbenullige bijzaak.

Duidelijk dat de dictatuur in opbouw is: Feodaal koninkrijk met vele baronie's allemaal met hun politie en strijdgroepen uit zuilen en belangen groepen zoals het Brusselse burgemeester gedoe maar dan over gans sjoemel merk België. Om voornamelijk van uit Franstalig lands deel Vlaanderen compleet als dode in dit land te behandel. en verkiezingen uit te stellen tot 2030.... volgens Lachaert en van Quickenborne en die van MR unitarist doet nu al alsof hij Trump is!!!

En nu gaan ze op tweedagen slagen..... een vivaldi regering presenteren!!!haha Theater, theater, theater, wie gelooft die mensen nog?!?!?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 18:02   #563
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Plus hebben de Walen geen volksverraders zoals de Vlamingen.
Omdat de truck om Vlaanderen financieel te pluimen al decennia lukte door steeds weer toegeven en slijmen" van sjoemel Vlaamse partijen die alleen geïnteresseerd zijn in hun zitje. sjoemel Vlaamse partijen blijkbaar de Vlaamse kiezer zien als een noodzakelijke kwaad....om democratie te insinueren, pfffff
.
Daarom preken alle Franstalige partijen Van links tot rechts natuurlijk de zelfde strategie.
Echter in de Franstalige landsdelen rollen alle partijen van links tot recht al vechtend in de goot .....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 september 2020 om 18:04.
Oud 22 september 2020, 18:14   #564
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoop doet leven.Valse hoop ook.

In Vlaanderen vormen de traditionele partijen een absolute minderheid na de volgende verkiezingen. NU in feite al.
We zullen dan zien wie over een tijdje wie negeert.

Waarom denk je dat de traditionele partijen liever een onwerkbare vechtregering vormen dan het volk te laten oordelen via verkiezingen?

De tijd dat rattachisten de Vlamingen lessen denken te kunnen geven in vaderslandsliefde kort Everytime. Geniet ervan zolang het nog kan, want daarna zullen de grote muilen met hun vermeende superioriteit een hele toonladder, of meer, lager zingen.
Maar die traditionele partijen zijn met veel meer dan de N-VA alleen. Het VB is zowiezo uitgeschakeld vanwege het cordon.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 18:23   #565
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar die traditionele partijen zijn met veel meer dan de N-VA alleen. Het VB is zowiezo uitgeschakeld vanwege het cordon.
Veel knikkers tov. een bowlingbal.
Dan stellen die knikkers niet veel voor, ook al zijn ze met veel.
Oud 22 september 2020, 18:26   #566
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Dit hou je toch niet voor mogelijk. Morgen moeten ze dus naar de koning maar ondertussen dit hallucinante schouwspel

Rousseau: De MR moet een signaal geven en dan mogen ze terug aan tafel
Bouchez: De MR wil wel een signaal geven, maar eerst terug aan tafel

Incompetentie troef. Ik snap waarom je Magnette ook gewoon niet meer hoort tegenwoordig. Wat kan je nog zeggen als je te maken hebt met een bende kleuters.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 18:36   #567
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit hou je toch niet voor mogelijk. Morgen moeten ze dus naar de koning maar ondertussen dit hallucinante schouwspel

Rousseau: De MR moet een signaal geven en dan mogen ze terug aan tafel
Bouchez: De MR wil wel een signaal geven, maar eerst terug aan tafel

Incompetentie troef. Ik snap waarom je Magnette ook gewoon niet meer hoort tegenwoordig. Wat kan je nog zeggen als je te maken hebt met een bende kleuters.
Dus vivaldi moet door het strot van mensen die leven op Vlaamse bodem gestampt worden. tot 2030 willen ze onze regio als dode behandelen, ons het zwijgen definitief opleggen = dus voornamelijk de Franstaligen dictatuur via repressie van uit Brussel voeren.... het word schoon.... want zelf nu al weigert men de Nederlandse taal, ons serieus te nemen

>>>> De MR-voorzitter was de enige die weigerde, dagenlang, om zich technisch te laten omringen, met andere MR-kopstukken, parlementsleden, sherpa’s of vertalers (dat de onderhandelingsnota enkel in het Nederlands was, zorgde voor een serieus praktisch probleem).

Al 1,5 jaar theater om hun dictatuur te verzilveren .......

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 september 2020 om 18:38.
Oud 22 september 2020, 18:41   #568
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Magnette lacht natuurlijk, want al die Vlaamse boerkes vechten zijn strijd
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 19:03   #569
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Magnette lacht natuurlijk, want al die Vlaamse boerkes vechten zijn strijd
Daar zit dus de onwerkelijke toestand sp.a vooruit-achteruit en open VLD >>open? door rechts kiezen en links doen. Gaan Vlaanderen voor zilverlingen verkopen aan de Franstaligen die willen her-federaliseren.

Omdat ze weten dat sp.a vooruit-achteruit en open VLD (CD&V) in 2024 geen kiezer meer over houden, wil Lachaert en Vincent Van Quickenborn pas terug verkiezingen vastleggen in regering vorming tot 2030!

Na hun her-federalisering om Vlaanderen als politiek dood achter zich te laten.
Omdat ze nu al geen kiezer konden verlijden houden ze ook geen rekening met de kiesresultaten van de laatste verkiezing!!!
Oud 22 september 2020, 19:31   #570
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij nu werkelijk dat de koning dit beslist heeft? Dit werd deze namiddag beslist tijdens de bilaterale contacten tussen de partijvoorzitters hoor. En dat zijn die 2 dan gaan zeggen aan de koning.
Dat is zeker mogelijk. Al geloof ik wel dat Filip ertoe in staat is dat ontslag effectief te weigeren. Hij moet ook eten.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 20:40   #571
stuyckp
Banneling

Standaard

Ik vermoed dat ze er niet gaan geraken tegen 1 oktober.
Maar een probleem is dat niet, het zaakje wordt gewoon nogmaals verlengd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 20:45   #572
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze er niet gaan geraken tegen 1 oktober.
Maar een probleem is dat niet, het zaakje wordt gewoon nogmaals verlengd.
Er komen geen verkiezingen: die Vivaldi-idioten beseffen dat ze worden afgeslacht als ze nu naar de kiezer gaan, ze zullen koste was het kost een regering willen vormen, zelfs al moeten ze daarvoor hun broek afsteken en vervolgens vijf toertjes rond de Grote Markt lopen vooruitgesleept door Bouchez die een halsband vasthoudt.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:21   #573
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Er komen geen verkiezingen: die Vivaldi-idioten beseffen dat ze worden afgeslacht als ze nu naar de kiezer gaan, ze zullen koste was het kost een regering willen vormen, zelfs al moeten ze daarvoor hun broek afsteken en vervolgens vijf toertjes rond de Grote Markt lopen vooruitgesleept door Bouchez die een halsband vasthoudt.
2
Ik vrees er ook voor ... nu naar de kiezer gaan is een afslachting.
Ze gaan MR droppen en CDH erbij halen.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:39   #574
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
2
Ik vrees er ook voor ... nu naar de kiezer gaan is een afslachting.
Ze gaan MR droppen en CDH erbij halen.
"Ze" is dan inclusief Lachaert.
Die dus N-VA inruilt voor Groen/Ecolo, voor een meer liberaal beleid.
Oud 22 september 2020, 21:40   #575
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Als er nog eens een motie van wantrouwen ingediend wordt, zie ik ze nog een brandalarm simuleren, om het weer een week te rekken.
Zo laag zijn die Vivaldi politici gevallen.
Oud 22 september 2020, 21:42   #576
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ja ja, we hebben al gezien hoe het met Peter De Roover ging!
De traditionele partijen zullen doen zoals ze het met het VB doen: hen negeren.
Maar het groot aantal zetels dat beide partijen behaalden kunnen ze niet negeren en dat maakt het vormen van een regering bijna onmogelijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:42   #577
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als er nog eens een motie van wantrouwen ingediend wordt, zie ik ze nog een brandalarm simuleren, om het weer een week te rekken.
bomalarm
Oud 22 september 2020, 21:42   #578
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Een uitbraak van covid zou ook nog kunnen. En dan moeten ze allemaal aan kunstmatige beademing. Zoals de huidige noodregering. Zeer toepasselijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:43   #579
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
bomalarm
Een super-uitbraak in het parlement.
Allemaal in quarantaie.
Oud 22 september 2020, 21:44   #580
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een uitbraak van covid zou ook nog kunnen. En dan moeten ze allemaal aan kunstmatige beademing. Zoals de huidige noodregering. Zeer toepasselijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be