Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Bekijk resultaten enquête: Dit vind ik van Jurgen C. - meerdere antwoorden mogelijk
Nutcase! Oppakken, berechten als terrorist en jaren de bak in! 10 16,95%
Zo snel mogelijk vinden en de arme man helpen met zijn (mentale) problemen. Heel die hetze nu is wel wat overdreven 26 44,07%
Ik ben ook geen fan van MVR, maar er zijn betere manieren om die frustratie te uiten dan em neer te knallen 9 15,25%
Held! Ik hoop dat het em lukt MVR neer te knallen 3 5,08%
Revolutie! Power to the people! 3 5,08%
Iets anders (specifieer) 8 13,56%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2021, 07:08   #561
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, ik weet dat zelfs niet. Al die zogezegde bedreigingen, zelfs die aan MVR, heeft de persoon van JC die echt geuit ? Of hebben ze dat uitgevonden en een valse brief getikt, en valse geruchten verspreid, nadat ze een of andere kop van jut afgemaakt hebben (hier dus, de Jurgen, die zich van niks bewust was tot een paar overheidsagenten hem komen mollen zijn), om daar zogezegd een extreem rechtse terrorist van te maken, en hebben ze brieven opgesteld zogezegd van zijn hand, aan zijn vrouw en aan de politie, en hebben ze gedaan alsof ze hem zochten in een bos, terwijl hij allang in een frigo ligt van de overheid, en niks met deze zaak te maken heeft ?

Maar in plaats van een sfeer van angst hysterie tegen "extreem rechts" te bekomen wat waarschijnlijk de bedoeling was, en nadien dus elk verzet tegen het geviroloog af te doen als een terroristen daad, en zelfs misschien wetten te stemmen die elke kritiek op de sanitaire politiek gelijk stelt met racisme en terrorisme, is het niet uitgedraaid zoals ze dachten en gaat de steun van de bevolking NIET unaniem naar de virologen van dienst, en is er geen hysterie van virologist's lives matter en zo. En nu zitten ze ermee, met een opgesloten viroloog in een safe house die veel minder op de handen gedragen wordt dan gedacht, en een lijk in een koelkast waar ze niet mee weten wat te doen, en een ganse hoop propaganda waar ze geen einde meer weten aan te stellen.

Het is zelfs niet ondenkbaar dat de Jurgen totaal geen idee heeft gehad wat hem is overkomen, hij was ergens een of ander wapen aan het poetsen in de kazerne toen twee overheidsagenten hem komen afmaken zijn, en gans dit gedoe hebben uitgevonden, wapens in zijn auto hebben gelegd, die naar het bos gereden hebben, en dan gedaan alsof ze hem zochten. Hij had immers een gekend en juist profiel om nadien kunnen te framen.
Dat is ongeveer wat ik bedoel. En dat is inderdaad in hun gezicht ontploft.
Daarna komt dan dat verhaal van die Hollandse groep. Alleen in België nieuws. Volgens mij weten ze in Nederland nog niet dat ze met zo een terreurgroep zitten.
Gisteren pakken ze dan nog iemand op voor extreem rechts en dezelfde dag worden er ook mensen in de bak gestoken voor een spandoek.
Er is hier een georchestreerde aanval op rechts bezig.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 07:17   #562
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je hebt duidelijk wat te veel naar de realiteit gekeken. Hoog tijd dat je wat meer overheidspropaganda bekijkt.
Er is ook de twijfel geweest of er in het verhaal nu wel dan niet een booby trap moest zijn he. Wel een maakte hem gevaarlijk, maar onbekwaam. Een geharde Rambo die niet eens weet hoe een werkende booby trap te maken en een onnozele boswachter die het van ver ziet. Dus nee, liever niet. Maar dan was hij niet stout genoeg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 07:43   #563
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook de twijfel geweest of er in het verhaal nu wel dan niet een booby trap moest zijn he. Wel een maakte hem gevaarlijk, maar onbekwaam. Een geharde Rambo die niet eens weet hoe een werkende booby trap te maken en een onnozele boswachter die het van ver ziet. Dus nee, liever niet. Maar dan was hij niet stout genoeg.
Zo goed heb ik het niet gevolgd, maar wel Charlie Hebdo en die paar andere gevallen, in Duitsland en Zuid-Frankrijk, waarbij de daders zo vriendelijk waren om hun identiteitspapieren op de juiste plek achter te laten - helaas de enige ongerijmdheid die me nog te binnen schiet. Charlie Hebdo was wel de grootste klucht, met die "betoging" van staatshoofden, regeringsleiders en wat figuranten.

We weten dus dat ze tot alles in staat zijn, zelfs in Europa (want in de VS is het nog erger).

Het volk in Europa en de VS ziet onverschillig toe hoe Julian Assange onschuldig zit weg te rotten in een Britse cel, dus de machthebbers weten dat alles kan. Niet alleen de grondwet is een vodje papier, de hele rechtsstaat is een fictie voor goedgelovige snullen.
Oud 27 mei 2021, 07:55   #564
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Gaan ze vandaag zijn lijk vinden van zijn zogezegde zelfmoord? Of ze gaan een paar keer pang pang doen. Of heeft de scherpschutter eerst het vuur geopend, maar is hem daar even slecht in als boobytraps maken.
Ze wilden eigenlijk dat wandelaars hem gingen vinden deze week, maar het duurde wat te lang omdat ze hem iets te goed hebben verstopt.

https://www.hln.be/dilsen-stokkem/po...tair~a2b315b7/
Oud 27 mei 2021, 08:13   #565
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Gaan ze vandaag zijn lijk vinden van zijn zogezegde zelfmoord? Of ze gaan een paar keer pang pang doen. Of heeft de scherpschutter eerst het vuur geopend, maar is hem daar even slecht in als boobytraps maken.
Ze wilden eigenlijk dat wandelaars hem gingen vinden deze week, maar het duurde wat te lang omdat ze hem iets te goed hebben verstopt.

Het zou zeer verdacht zijn en een grote blaam voor de Belgische, Nederlandse en Duitse militairen en de Belgische politie moesten ze daar nu zijn lichaam vinden.
En hun door de complotbedenkers bedachte doel, het zwijgen opleggen aan MVR, zou dan niet meer gehaald worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 08:13   #566
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, ze hebben door dat ze zelf iets in gang gezet hebben dat ze nog maar amper kunnen stoppen. En MVR begint van zijn oren te maken, in het originele scenario moest hij maar 3 dagen in een safe house zitten. Het draaiboek loopt helemaal uit de hand en ze moeten dit nu stoppen door de "terrorist" zijn lijk te vinden.

Met een beetje geluk vergeten ze het eerst te ontdooien en vindt de boswachter een bevroren lijk
Oud 27 mei 2021, 08:45   #567
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik weet dat zelfs niet. Al die zogezegde bedreigingen, zelfs die aan MVR, heeft de persoon van JC die echt geuit ? Of hebben ze dat uitgevonden en een valse brief getikt, en valse geruchten verspreid, nadat ze een of andere kop van jut afgemaakt hebben (hier dus, de Jurgen, die zich van niks bewust was tot een paar overheidsagenten hem komen mollen zijn), om daar zogezegd een extreem rechtse terrorist van te maken, en hebben ze brieven opgesteld zogezegd van zijn hand, aan zijn vrouw en aan de politie, en hebben ze gedaan alsof ze hem zochten in een bos, terwijl hij allang in een frigo ligt van de overheid, en niks met deze zaak te maken heeft ?

Maar in plaats van een sfeer van angst hysterie tegen "extreem rechts" te bekomen wat waarschijnlijk de bedoeling was, en nadien dus elk verzet tegen het geviroloog af te doen als een terroristen daad, en zelfs misschien wetten te stemmen die elke kritiek op de sanitaire politiek gelijk stelt met racisme en terrorisme, is het niet uitgedraaid zoals ze dachten en gaat de steun van de bevolking NIET unaniem naar de virologen van dienst, en is er geen hysterie van virologist's lives matter en zo. En nu zitten ze ermee, met een opgesloten viroloog in een safe house die veel minder op de handen gedragen wordt dan gedacht, en een lijk in een koelkast waar ze niet mee weten wat te doen, en een ganse hoop propaganda waar ze geen einde meer weten aan te stellen.

Het is zelfs niet ondenkbaar dat de Jurgen totaal geen idee heeft gehad wat hem is overkomen, hij was ergens een of ander wapen aan het poetsen in de kazerne toen twee overheidsagenten hem komen afmaken zijn, en gans dit gedoe hebben uitgevonden, wapens in zijn auto hebben gelegd, die naar het bos gereden hebben, en dan gedaan alsof ze hem zochten. Hij had immers een gekend en juist profiel om nadien kunnen te framen.
Ja, daar dacht ik vorige week al aan. Het enige 'tegenargument' is het feit dat we in België wonen en dat groteske blunders dus wel degelijk mogelijk zijn, die een fout vermoeden van een 'plan' zouden kunnen doen ontstaan, maar we hebben in dit land wel degelijk ook een geschiedenis van Deep State-operaties, te beginnen bij de moord op Lahaut. Maar als je dit dus denkbaar acht, waarom vond je de organisatie van 9/11 door geheime diensten dan zo'n buitenissig idee?
Oud 27 mei 2021, 09:03   #568
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zou wel ironisch zijn. JC afgemaakt en MVR opgesloten voor niks, net als men het gross der maatregelen voor niks aanhield.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 mei 2021 om 09:15.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 09:04   #569
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met een beetje geluk vergeten ze het eerst te ontdooien en vindt de boswachter een bevroren lijk
Zou ook volstrekt ongeloofwaardig zijn. Een echt lijk zou door dieren opgepeuzeld worden, zoals everzwijnen e.d.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 09:51   #570
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ja, daar dacht ik vorige week al aan. Het enige 'tegenargument' is het feit dat we in België wonen en dat groteske blunders dus wel degelijk mogelijk zijn, die een fout vermoeden van een 'plan' zouden kunnen doen ontstaan
Inderdaad is totale kolder niet te onderscheiden van totale samenzwering, en veel waarschijnlijker, vooral in Belgie

Ik weet er uiteraard niks van, ik opper maar mogelijke pistes. Er zijn gewoon veel eigenaardigheden aan dit verhaal.

Citaat:
Maar als je dit dus denkbaar acht, waarom vond je de organisatie van 9/11 door geheime diensten dan zo'n buitenissig idee?
Ik vind dat geen buitenissig idee, maar in de grond maakt dat eigenlijk niks uit. Met geheime diensten is in principe alles mogelijk per definitie, maar ik geloof niet in hun "super bekwaamheid". En als iets te uitgebreid wordt, denk ik dat het moeilijk stil te houden is. Een paar mensen neerleggen, ma foi, waarom niet. Maar 9/11 organiseren, en daar komt niks van vrij, dat lijkt mij raar. Je moet ze toch maar vinden, die rare kwasten die in een gebouw willen vliegen met een vlieger en niet van gedacht veranderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 mei 2021 om 09:52.
Oud 27 mei 2021, 11:20   #571
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hieronder een tweet van iemand. Al ooit geweten dat een zelfmoordterrorist enkel zichzelf als slachtoffer maakt, buiten dat hij zo onhandig is dat de bom te vroeg ontploft? In dat geval mogen al die moslims zelfmoordterroristen worden.

@Enneke7
·
2 u
Alle opties zijn realistisch op dit moment. We hebben het hier wel over een op hol geslagen extreemrechtse terrorist. De kans dat hij zichzelf van het leven beroofd heeft is vrij groot. Ik zie hem liever levend opgepakt en berecht worden.
Oud 27 mei 2021, 11:34   #572
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hieronder een tweet van iemand. Al ooit geweten dat een zelfmoordterrorist enkel zichzelf als slachtoffer maakt, buiten dat hij zo onhandig is dat de bom te vroeg ontploft? In dat geval mogen al die moslims zelfmoordterroristen worden.

@Enneke7
·
2 u
Alle opties zijn realistisch op dit moment. We hebben het hier wel over een op hol geslagen extreemrechtse terrorist. De kans dat hij zichzelf van het leven beroofd heeft is vrij groot. Ik zie hem liever levend opgepakt en berecht worden.
Opletten wat je schrijft over de islam, daar wordt tegenwoordig gevangenisstraf voor uitgedeeld.
Oud 27 mei 2021, 11:38   #573
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Opletten wat je schrijft over de islam, daar wordt tegenwoordig gevangenisstraf voor uitgedeeld.
Daarom dat ik "die" schreef en niet "alle". Wat ik bedoel is, dat als zelfmoordterroristen enkel hunzelf opblazen, heb ik daar niet de minste problemen mee.

En ook geen schade aan gebouwen ofzo, liefst op een open plein.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 27 mei 2021 om 11:39.
Oud 27 mei 2021, 11:58   #574
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik "die" schreef en niet "alle". Wat ik bedoel is, dat als zelfmoordterroristen enkel hunzelf opblazen, heb ik daar niet de minste problemen mee.

En ook geen schade aan gebouwen ofzo, liefst op een open plein.
De jongens die net veroordeeld zijn hadden ook niet "alle" op de spandoek staan.
Oud 28 mei 2021, 07:24   #575
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vier raketten had hij kunnen binnenschieten.

Buis opentrekken, slagpin opspannen, mikken en afdrukken, boem.

Dat vier keer, duurt minder dan een minuut bij iemand die een LAW kent.
Op internet gaat het verhaal rond dat hij helemaal geen LAWs had, maar ongevaarlijke modellen voor training. Een schietinstructeur zegt dat hij toegang heeft tot 1 wapenkluis, die met lichte wapens en trainingsmodellen, maar dat je .50 munitie en echte LAWs 6 weken op voorhand moet aanvragen en alleen onder begeleiding mag ophalen.
Dus ofwel heeft het leger nog veel harder geblunderd dan ze nu toegeven, ofwel had jurgen nooit die wapens bij.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 07:51   #576
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Op internet gaat het verhaal rond dat hij helemaal geen LAWs had, maar ongevaarlijke modellen voor training. Een schietinstructeur zegt dat hij toegang heeft tot 1 wapenkluis, die met lichte wapens en trainingsmodellen, maar dat je .50 munitie en echte LAWs 6 weken op voorhand moet aanvragen en alleen onder begeleiding mag ophalen.
Dus ofwel heeft het leger nog veel harder geblunderd dan ze nu toegeven, ofwel had jurgen nooit die wapens bij.
In ieder geval, Conings is niet de held die sommigen zich voorstellen.

"Jürgen Conings gaf gevechtstraining aan rechts-extremistische Vlaams Legioen."
(De Standaard, vandaag)

En nu, na wapens gepikt te hebben van het leger, is hij als bange wezel onder de grond gaat zitten en/of is hij op de loop. Mooie held is dit!

Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2021 om 07:52.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 07:56   #577
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

(De Standaard, vandaag)
Dat is toch heldhaftig, nee ?

Bestaat die Jurgen wel ? Of is dat een TV Jurgen ? Een die ze uitgevonden hebben in een of andere TV serie ?

Citaat:
En nu, na wapens gepikt te hebben van het leger, is hij als bange wezel onder de grond gaat zitten en/of is hij op de loop. Mooie held is dit!

Moet er nog zand zijn?
Jij vindt het dus ook bijzonder jammer dat hij MVR nog niet heeft neergelegd ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 07:57.
Oud 28 mei 2021, 07:58   #578
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

(De Standaard, vandaag)

Moet er nog zand zijn?
Hij wil tenminste een held zijn. En zijn missie is nog niet afgerond. Een beetje geduld aub.

Dat het een extreemrechts persoon is, boeit niet. Net zomin zou het boeien als Jurgen uitbater was van een homo parenclub en thee-avondjes voor dames in burqa zou organiseren. Wat boeit is dat hij dit misdadige regime te lijf wilt gaan.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 08:00   #579
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Er komen steeds meer steunbetuigingen voor Jurgen Conings

De vraag kan gesteld worden.
Is Jurgen Conings de kwaal of de remedie?

Meer en meer mensen zijn moe getergd door een politiek beleid dat niet zoals het hoort vóór het volk zou moeten gemaakt worden, maar steeds meer tegen het volk gericht is.

Er wordt totaal geen rekening meer gehouden met de echte wil van het volk.
Eens verkozen vergeten de meeste politici al snel hun verkiezingsbeloften en menen dat enkel hun wil nog van tel is.

Iemand gelijk Jurgen Conings toont de regering dat er mensen zijn die dat niet meer pikken en duidelijk in het verzet gaan.

Wat ik fout vind aan Jurgen Conings, is bedreigingen tegen iemand als Marc van Ranst.

Feitelijk is Marc van Ranst maar een onbenullig doktertje van het zevende knoopsgat dat als ik veel van zijn uitspraken hoor, volgens mij niet veel meer verstand van virologie heeft dan de gemiddelde Bonobo in de zoo van Antwerpen.

Mijn eerste reactie toen het Corona virus opdook was, dat ik maar rap besmet zou raken vanwege dat ik nu nog kern gezond ben en ik hierdoor immuniteit zou opbouwen zonder ernstige gevolgen.
Echter toen ik in de dagen en weken erna meer informatie over het virus kreeg, ben ik radicaal van gedachte verandert en heb ik erkend dat het hier niet om een betrekkelijk onschuldig virus gaat.
Mijn gezin en ik zijn toen onmiddellijk mondmaskers gaan dragen en hadden nog veel bekijks als wij zo gingen winkelen.
In deze periode begon Marc van Ranst te proclameren dat het dragen van mondmaskers geen enkele zin had.
Ik ben geen viroloog maar ook niet iemand die geen kennis van zaken heeft.
Op het moment dat van Ranst de nutteloosheid van mondmaskers begon te proclameren wist ik niet wat ik hoorde.
Een viroloog die zoiets durft te zeggen.
Vanaf dat moment was mij duidelijk dat het hier om een man handelde die alles behalve de bekwaamheid bezit om het vak van viroloog uit te oefenen.

In de periode daarna heeft deze man aan iedere TV-camera opgedrongen om toch maar de indruk te wekken dat hij de viroloog van België zou zijn.

Voor mij is echter niets minder waar en is deze man in mijn ogen meer een soort amateur viroloog die op een of andere wijze aan een diploma van viroloog is geraakt.

Op een gegeven moment werd ook duidelijk dat deze man een dubbele agenda heeft.
Hij dweept namelijk met de communistische partij van België en gaat waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen op hun lijst staan.

Deze man moet zich realiseren dat hij door zijn oproep om geen mondmaskers te dragen heeft bijgedragen aan de verspreiding van het Corona virus en daardoor heel wat doden op zijn geweten heeft.

Deze man is daarmee veel en veel gevaarlijker als iemand als Jurgen Conings.

Uit dit oogpunt gezien kan ik de frustratie begrijpen van mensen gelijk Jurgen Conings.

Van Ranst is gewoon een mediageil figuur die volgens mij niet echt de bekwaamheid bezit om ons voor te lichten over Corona.
Als van Ranst dan toch zo graag op TV komt kan hij misschien vragen om te mogen mee acteren in de keukenspots van Donald Muijlen
Oud 28 mei 2021, 08:04   #580
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace Bekijk bericht
Feitelijk is Marc van Ranst maar een onbenullig doktertje van het zevende knoopsgat dat als ik veel van zijn uitspraken hoor, volgens mij niet veel meer verstand van virologie heeft dan de gemiddelde Bonobo in de zoo van Antwerpen.

Zo komt hij over. Maar hier en daar verliest hij soms zijn zelfcontrole, en daaruit blijkt soms dat hij zijn vakgebied veel en veel beter kent dan hij wil laten geloven op TV. Het probleem is dat zijn echte vakkennis haaks staat op wat hij ermee wil laten geloven.

Maar zo nu en dan ontsnapt het hem. Dat was vooral zo voor het allemaal serieus begonnen was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be