Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2022, 11:11   #561
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik heb het boek niet eens gelezen. Wel een ander schrijfsel over ditzelfde onderwerp. Trouwens, ik heb dit altijd gezegd en blijft het zeggen: Huts & Co zijn sjoemelaars van formaat. In ons nadeel.

En dat ik blijkbaar niet de enige ben die het zegt, getuigt dit boek. Bij nader inzien ga ik me dit boek zelfs bestellen. Overigens gaat het boek over Nederland als belastingparadijs. Mick Jagger betaalt minder belasting door zijn geld in Nederland te parkeren dan de Nederlandse onderdaan. Nederland moet dus ophouden met met het vingertje te zwaaien op dit vlak, mocht het dit al doen.
Verstandig dus van Nederland hé. Hadden ze dit niet gedaan, hadden ze de inkomsten van Mick Jagger niet kunnen belasten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 11:12   #562
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik heb het boek niet eens gelezen. Wel een ander schrijfsel over ditzelfde onderwerp. Trouwens, ik heb dit altijd gezegd en blijft het zeggen: Huts & Co zijn sjoemelaars van formaat. In ons nadeel.
Welnee, ze doen exact wat de staat voorziet voor hen. De staat wil te rijke mensen niet lastig vallen, ze willen dat JIJ belastingen betaalt, niet die heel rijke mensen, want daar dient de staat voor.

Citaat:
En dat ik blijkbaar niet de enige ben die het zegt, getuigt dit boek. Bij nader inzien ga ik me dit boek zelfs bestellen. Overigens gaat het boek over Nederland als belastingparadijs.
Maar als Nederland een belastingsparadijs voor rijken is, dan is dat omdat de wetgever dat zo gebouwd heeft he.

Het is jouw bijzonder idiote en naieve ideetje dat de staat zorgt voor burgers als jij die je laat denken dat er "iets niet klopt met die rijke mensen", maar dat is niet de schuld van die rijke mensen, dat is omdat jij denkt dat de staat er is voor jouw welzijn. DAAR zit jouw totale wanbegrip van de situatie he. Jij denkt dat de overheid het goed met je meent, zoals de kalkoen denkt dat de boer het goed met hem meent he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 11:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 11:15   #563
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik niet.
Dan ben jij een oen he

Citaat:
Iedereen wil mooie wegen, een mooi pensioen, goede sociale zekerheid, enz, enz.
Nee, dat wil jij misschien. Anderen niet. Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen.

Citaat:
Wel, dan zal er voor moeten betaald worden via de belastinginkomsten. Huts en Co zijn gewoon incivieken op dit punt die maken dat de staat chronisch geldgebrek heeft.
De staat heeft altijd chronisch geldgebrek, want de staat is een pomp van waarde van productieven naar parasieten. Zonder dat heeft de staat geen bestaansreden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 11:16.
Oud 14 februari 2022, 11:23   #564
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is wel een feit dat we allemaal zonder die rijken geen werk zouden hebben. Die kunnen overal ter wereld een bedrijf oprichten------als ze meer kunnen verdienen in Oetsieploe dat trekken ze hun bedrijf hier weg en poten ze het daar. Resultaat.... hier geen werk meer dus armoe.
Kijk naar Ford-Genk. Schandalig hoe dat bedrijf ons op het eind belazerd heeft. En de naïeve Vlaamse regering is maar geld blijven pompen in Ford in de hoop dat ze zouden blijven. Multinationals belazeren ons constant. Net als Huts & Co.

Maar heel wat Vlamingen zijn brave zielen. Zij steunen mensen zoals Huts. Meer nog, diezelfde Vlamingen worden gepluimd door deze incivieken terwijl ze vol bewondering naar opkijken naar zulke sjoemelaars. En dan maar komen janken: "we hebben te weinig pensioen, we hebben te weinig pensioen!!" Het zal wel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2022 om 11:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 11:28   #565
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar heel wat Vlamingen zijn brave zielen. Zij steunen mensen zoals Huts. Meer nog, diezelfde Vlamingen worden gepluimd door deze incivieken terwijl ze vol bewondering naar opkijken naar zulke sjoemelaars. En dan maar komen janken: "we hebben te weinig pensioen, we hebben te weinig pensioen!!" Het zal wel.
Je hebt nog altijd niet door dat het niet Huts is, maar de staat he, die dat organiseert. En dat zoiets wel degelijk de bedoeling is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 11:28.
Oud 14 februari 2022, 11:30   #566
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt nog altijd niet door dat het niet Huts is, maar de staat he, die dat organiseert. En dat zoiets wel degelijk de bedoeling is.
Uiteraard, de enige die met de vinger zou kunnen gewezen worden, is de Belgische wetgever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 11:39   #567
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uiteraard, de enige die met de vinger zou kunnen gewezen worden, is de Belgische wetgever.
Inderdaad, want oftewel heeft Huts gefraudeerd, en dan volstaat het om hem daarvoor te vervolgen, oftewel was alles wettelijk, en dan heeft Huts de regeltjes gevolgd die daarvoor uitgewerkt werden door de wetgever he. Die laatste is dan oftewel een oen, oftewel was dat wel degelijk de bedoeling.
Oud 14 februari 2022, 11:47   #568
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook weer zo'n schijnwaarheid die steeds weer gedebiteerd wordt.

Indien het waar zou zijn hetgeen u stelt, dan zou iedereen zijn geld kunnen parkeren op belastingparadijzen. Maar dat is dus niet het geval.

Huts & Co misbruiken de belastingwet omdat er een schemergebied is (onbedoeld door de wetgever) en bestelen alzo jaarlijks de staat voor honderden miljoenen door beroep te doen op peperdure advocaten die door juridische spitsvondigheden gaatjes vinden in de wet. Men noemt dit dan eufemistisch 'belastingontwijking'. Neen 'belastingontduiking' is het juiste woord. Sjoemelpraktijken dus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2022 om 11:49.
Oud 14 februari 2022, 11:53   #569
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Indien het waar zou zijn hetgeen u stelt, dan zou iedereen zijn geld kunnen parkeren op belastingparadijzen. Maar dat is dus niet het geval.
Nee, natuurlijk niet. De staat wil dat niet voor iedereen. De staat dient vooral om het rijken gezellig te maken he. Jij blijft maar uitgaan van het idee dat de staat er voor jouw welzijn is he, terwijl jij de kalkoen bent van de staat.
Oud 14 februari 2022, 11:54   #570
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Huts & Co misbruiken de belastingwet omdat er een schemergebied is (onbedoeld door de wetgever)
Zoals ik zegde:

1) oftewel is die wetgever een oen

2) oftewel is dat wel degelijk de bedoeling he want de staat rijdt voor mensen als Huts.

Ik denk vooral het laatste, maar ze kunnen dat niet te duidelijk doen om kalkoenen zoals gij die denken dat de boer voor hun welzijn zorgt, gaande te houden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 11:54.
Oud 14 februari 2022, 11:58   #571
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet. De staat wil dat niet voor iedereen. De staat dient vooral om het rijken gezellig te maken he. Jij blijft maar uitgaan van het idee dat de staat er voor jouw welzijn is he, terwijl jij de kalkoen bent van de staat.
HO begrijpt maar niet waarom de Belgische wetgever gaatjes laat in de wetten. De waarheid is natuurlijk omdat die "onbedoelde" wetgever medeplichtig is aan de vermeende misdaden die hier breed door HO worden uitgesmeerd.

Citaat:
Oud 14 februari 2022, 12:08   #572
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik zegde:

2) oftewel is dat wel degelijk de bedoeling he want de staat rijdt voor mensen als Huts.

Ik denk vooral het laatste, maar ze kunnen dat niet te duidelijk doen om kalkoenen zoals gij die denken dat de boer voor hun welzijn zorgt, gaande te houden he.
Ik vind de vergelijking met de herder die het beste voor heeft met de schapen nog de beste als het over Belgie gaat.
De schapen vragen zich af waarom de herder zijn mes slijpt...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 februari 2022 om 12:09.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 12:12   #573
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik zegde:

U hebt het nog altijd niet door. Het gaat niet om de persoon van Huts. Ik ken die man niet. Het gaat over het feit dat zulke mensen de staat bedriegen en de doorsnee-burger het daardoor voor een stuk moet besnieten.
Oud 14 februari 2022, 12:24   #574
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt het nog altijd niet door. Het gaat niet om de persoon van Huts. Ik ken die man niet. Het gaat over het feit dat zulke mensen de staat bedriegen en de doorsnee-burger het daardoor voor een stuk moet besnieten.
ook de doorsnee burger (met een minimum aan verstand) probeert om zo weinig mogelijk belastingen te betalen.

Citaat:
Oud 14 februari 2022, 12:35   #575
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook de doorsnee burger (met een minimum aan verstand) probeert om zo weinig mogelijk belastingen te betalen.
En als we wat in het zwart kunnen arrangeren gaan we dat uiteraard ook niet laten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 12:43   #576
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Huts & Co misbruiken de belastingwet omdat er een schemergebied is (onbedoeld door de wetgever) en bestelen alzo jaarlijks de staat voor honderden miljoenen door beroep te doen op peperdure advocaten die door juridische spitsvondigheden gaatjes vinden in de wet. Men noemt dit dan eufemistisch 'belastingontwijking'. Neen 'belastingontduiking' is het juiste woord. Sjoemelpraktijken dus.
Neen, dat is niet het juiste woord.

Het enige verschil tussen belastingontwijking en belastingontduiking is nu net of het legaal is of niet.

Als u legale belastingontwijking als belastingontduiking gaat bestempelen, dan wordt belastingontwijking een hol begrip.
Oud 14 februari 2022, 12:45   #577
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze bedriegen de staat helemaal niet. De staat is immers perfect in de mogelijkheid om dit te vermijden.

De staat doet er echter niets aan. Ze laat die gaten bewust bestaan.

Eén en ander is natuurlijk grotendeels het gevolg van het feit dat onze belastingwetgeving zo ingewikkeld is, met tal van verminderingen, vrijstellingen,...

Moesten onze belastingtarieven een beetje normaal zijn (veel lager dus), dan zouden al die 'speciallekes' niet nodig zijn.
Oud 14 februari 2022, 12:52   #578
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En als we wat in het zwart kunnen arrangeren gaan we dat uiteraard ook niet laten...
ik noem het altijd donkergrijs ,

Citaat:
Oud 14 februari 2022, 12:56   #579
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als de wetgever, de door u gekozen politici dus, de gaten niet zouden laten in die wet, dan zou het niet mogelijk zijn. Maar denk nu eens na, waarom dat zo is, of dat niet opzettelijk zo zou zijn, ... bvb.

Soms kan je je de vraag stellen of zo iets ethisch verantwoord is, ... maar daar koopt ge geen brood mee. En wees eerlijk. Stel dat jij een pietenholleke zou kunnen gebruiken in de belastingswetgeving, dan ga je daar ook gebruik van maken.

Je brengt toch ook je pensioensparen in, of je lening voor je woning ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 12:58   #580
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
HO begrijpt maar niet waarom de Belgische wetgever gaatjes laat in de wetten. De waarheid is natuurlijk omdat die "onbedoelde" wetgever medeplichtig is aan de vermeende misdaden die hier breed door HO worden uitgesmeerd.
Voila.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be