![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In Afrika vervangen op dit moment Wagner-troepen de Westerse.
De Russen gaan vol op het orgel over niet te lang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat om het lijfsbehoud van een aantal geleidelijk weer dikatorialer wordende Afrikaanse regimes die ook ondervinden dat er in essentie niks veranderd is.Je mag lokale strijdmachten zo lang en modern ("Westers")trainen als je wilt,ze zijn NIET bestand tegen guerilla's van eigen volk....ze lopen zelfs over zodra ze kunnen...En de militaire leiding lijkt ,steeds opnieuw,te focussen op persoonlijke zaken van niet-militaire significantie. Die PMC's zijn dan een perfect gereedschap.... wat's new eigenlijk? Laatst gewijzigd door kelt : 11 februari 2023 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 11 Slovaakse MIG29's,in 2005 aangepast naar NATO normen,zijn nog steeds beschikbaar.De Slovaakse Republiek heeft ze klaar staan voor Oekraine,maar de NATO was totnotoe niet bereid om komplete gevechtstoestellen te laten zenden...
Deze toestellen zouden vrijwel naadloos in gebruik kunnen komen van de UKR Luchtmacht ... De Russische Federatie,het is duidelijk,is gefocust op de maximalistische doeleinden van het behouden van de Krim,het veroveren van de ganse beide Donbas Republieken ,mogelijk zelfs het behoud van wat ze hebben van Kherson en Zaporisja,en het castreren van wat rest van Oekraine tot een soort gedeNATOriseerde bufferstaat waar ze later,naar genoegen,nog leuke dingen mee kunnen doen..(of dat dan EU is of niet doet voor Moskou niks ter zake.....) bon......Moskou KRIJGT al een jaar "diplomatieke opening" om zich weer op de eigen problemen te focussen,de wereld is groter dan hun Westkant....maar aan die kant blijft het Kremlin doof.... Gevechtstoestellen komen er hoor.....nadat het pantserprobleem eens aangepakt is... Duitsland schat dat eind maart er reeds 80 Leopard II te velde zullen verschijnen in UKR..... Ik ben nog steeds benieuwd hoe de meer dan 100 Leopard 1's die tegen dan ook zullen verschijnen ingezet zullen worden......Mijn idee is nog steeds dat ze niet naar de offensieve formaties zullen gaan ,maar de T72's die nu vooral defensief gebruikt worden (en daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn) zullen gaan aflossen in de stuiken en struwelen van Oekraine. Laatst gewijzigd door kelt : 11 februari 2023 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ONDERTUSSEN worden er steeds meer Oekrainse soldaten opgeleid met moderne wapens, vooral door de Britten: die voelen zich vrijer sedert de Brexit. De Russen willen een kwantitatieve aanval inzetten (--->Stalingrad) terwijl de Oekraieners kwalitatief willen weerstand bieden. De Oekraiense soldaten zijn ook meer gemotiveerd dan de doorsnee Russische . Het is daar nog lang niet gedaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien het zich opbouwen gezien Moskou zijn manieren maar niet wil houden...
Het VK is bijna openlijk aan het spreken over het mogelijk gaan leveren van "Storm Shadow" missielen(bij de Fransen heet dat de SCALP)....Deze kruisraket is typisch bedoeld om onderaan een vliegtuig gehangen te worden (hint hint) en kan doelen op wel 500-600 km raken (de Harpoon is flexibeler inzetbaar,desnoods van achterop een truck,zoals de Denen dat geleverd hebben,maar gaat geen 300 km ver).... De Harpoon en de Neptunes verhinderden de Zwarte Zee Vloot en het Russische Korps Mariniers om nog iets te kunnen bereiken tegen Odessa,het heeft zelfs de Russische operaties in Westelijke Kherson uiteindelijk ondraaglijk gemaakt.Dan vecht je al eens bij de Zee en een DIEPE rivier maar je eigen marine kan je niet steunen... Na alweer een Russische raketaanval van buiten Oekrains bereik op de Zwarte Zee (met een vluchtpatroon spelend langsheen de Roemeense grenzen zodat de UKR luchtafweer ,eens ze zo een ding eigenlijk al laat opmerkt niet DURFT schieten ernaar) gaat iets gedaan moeten worden......Die raketdragers (fregatten) ,en/of hun veilige havens moeten WEG... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 februari 2023 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zag men het dan weer zo...
The Balkans Chronicles Deutschland ist die Beute, die die USA erlegen müssen Als 'men' in de EU niet oplet zullen wij binnenkort zelf met de miserie zitten. Het is al langer aan de gang dat 'men' de EU wil 'vernietigen'. Hopelijk vergis ik mij serieus na het bovenstaande geschreven te hebben. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 februari 2023 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SpaceX gebruikt een uitvlucht om onder de vernedering uit te komen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 februari 2023 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 februari 2023 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daar gaan de Amerikanen blij om zijn :
Een ruZZian-ingenieur die werkte aan de productie van Tu-160-bommenwerpers vluchtte naar de Verenigde Staten en is klaar om informatie te delen met de Amerikaanse inlichtingendienst in ruil voor asiel russian-military-bomber-engineer-seeks-asylum-at-us-border De ratten begrijpen eindelijk dat het einde nabij is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt van Reuters dat SpaceX ginder moet gaan lopen om zich een vernedering te besparen.
![]() |
#575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het genoemde artikel:
(...)(fig.)
![]() |
#576 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op TV heb ik er een (ik dacht Britse) reportage, over gezien. In ieder geval ze hebben in Afrika een lijst met misdaden op hun kerfstok. Wagner is de Russische versie van hetgeen de SS was voor het Nazi-regime. Het smerige werk volbrengen.
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#579 |
|
![]() Gipsy en zijn intussen beruchte brede kijk op de zaken.
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of anders geformuleerd: dan kun je niet zeggen dat je ukraine helpt, maar ben je zelf betrokken in de oorlog. de omweg zou kunnen zijn: je geeft een vijftal ukrainse piloten een opleiding van enkele dagen, en klaar is kees.. de andere uitleg zou kunnen zijn: de RU ballistische luchtafwaar boven donbas staat scherper dan ze willen en kan ze neerhalen... dus ze moeten eerst luchtsuprematie hebben vooraler ze dat kunnen doen... Betekent dat ze eerst een gordijn met patriots en andere luchtafweer op scherp moeten zetten en zorgen dat russische migs op geen 100km kunnen naderen... onersteund met f16's dus ik denk dat er een verdere integratie moet gebeuren vooraleer dat kan uitgevoerd kan worden, en een voorzichtig progressief aftasten van die onzichtbare rode lijnen https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_8206.htm
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 februari 2023 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |