![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#562 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nu is het probleem: waar leggen we de grens tss feit en hypothese ? Wat maakt een feit een feit en geen hypothese ? Wel dit kan enkel door middel van bewijzen. Op het vlak van bewijzen kunnen we een onderscheid maken tss de wiskundige bewijsbaarheid en de empirische bewijsbaarheid. Vermits wiskundige bewijsbaarheid in ons geval onmogelijk is moeten we ons gaan fixeren op de empirische bewijsbaarheid. Hierbij gaat men experimenten uitvoeren die volgens de wetenschapper beïnvloed worden door zijn hypothese. Alvorens te beginnen maakt de wetenschapper dan berekeningen om zo tot zeer exacte voorspellingen te komen. Bij overeenstemming van de resultaten, en dit in verschillende experimentele omstandigheden kan een hypothese empirisch bewezen worden. Maar waarom is de opwarming van de aarde ten gevolge van het broeikaseffect een wetenschappelijke hypothese en geen wetenschappelijk feit ? Het grote probleem is het falen van wetenschappers bij het vertalen van de hypothese naar wetenschappelijke formules die naar correcte voorspellingen leiden. Verschillende wetenschappers hebben getracht alles in formules te gieten, maar tot nog toe zonder succes. Dus mijn beste eno2, het is dus wel degelijk meer als een simpele woordspeling. Nu, mij hoort ge niet zeggen dat de hele theorie dikke bullshit is, het is zonder twijfel een hypothese die grondig onderzoek waard is. Maar net daarom zei ik: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() [quote=woffer]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het verband tussen de klimaatsverandering en de CO2 is inderdaad een hypothese. In jouw mond klinkt dat, alsof dat verband niet op feiten gebaseerd is, of niet feitelijk bewezen is. In mijn mond klinkt dat zo: de feitelijke gegevens blijven de hypothese bevestigen en er komen elke dag gegevens en feiten bij, terwijl de falsificatie uitblijft. Maw de waarschijnlijkheid wordt groter en groter.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2005 om 17:07. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel mooi, Lutifer. Er zijn er die nog altijd niet begrepen hebben dat we interdependent geworden zijn, en dat het een mythe is, dat je daarvan kan afschermen en een lokaal paradijsje in stand houden, zo knusjes onder ons. Bovendien, dat primaat van de economie heeft ons landje (lucht, bodem waterlopen en mensen) al verziekt. Hoever moet dat nog doorlopen voor men begrijpt dat de economie ondergeschikt is aan het algemene welzijn, en verre van de burgerlijke samenleving te gijzelen, door haar en voor haar gecontroleerd moet worden? Maw de politiek moet haar greep op de economie, die ze steeds meer uit handen is gaan geven, terugkrijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
? (welk verhaaltje?) ? (welk pak?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#567 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#568 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is het onzin om voor het milieu te zorgen? En vooral: verzuip / stik / dehydrateer / verkanker / ... (zelf in te vullen) jij liever?
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Alle toiletten op regenwater - Alle bussen op schapenurine en/of plantenolie - Meer geld voor wetenschappelijk onderzoek om de klimaatverandering af te remmen en om onze gezondheid ten goede te komen ipv in projecten als 'naar Mars gaan kijken en terugkomen' -> ruimtevaart is in mijn ogen je reinste geldverspilling als je op je eigen planeet niet eens de boel deftig kan organiseren - Internationale maatregelen tegen het kappen van het regenwoud -> de oorzaak van het kappen oplossen samen met de E.U. en de V.N. - Alle natuurgebiede die er op dit moment zijn moeten behouden blijven
![]() |
![]() |
#570 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel ik vind dat de overheid dat moet betalen. En niet door de belastingen te verhogen maar wel door bijvoorbeeld de opbrengsten uit drugsverkoop (die dan legaal is natuurlijk). Een verhoging van de tewerkstelling (meer mensen in branches die goed doen voor het milieu), en als er meer mensen werken dan betekent dat dat er meer mensen zijn die iets uitgeven, dus de consumptie zal stijgen en zo ook de inkomsten van de staat (via BTW). Voor een deel zou ik, als ik in de overheid zat, ook rekenen op de goodwill van bedrijven die jarenlang hun omgeving heel zwaar hebben belast, niet in het minst de multi nationals. Sponsering voor een schoner leefmilieu dus als bovenstaanden niet toekomen. Een soort levenslijn ten voordele van het milieu. En als deze opties niet volstaan: over heel de wereld een week vrij pakken, tijdens die week eten en dergelijke op kosten van de staat en allemaal aan het werk! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#572 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Eno2: Wij zullen de uitgaven in het publieke terrein inderdaad moeten betalen, inplaats van het leeg te roven. --------- Citaat:
Citaat:
Eno2: De overheid moet de drugcriminaliteit bestrijden, niet exploiteren. Alsof drugs geen vorm van vervuiling zijn. En wel een van de ergste: sociale vervuiling. -------- Citaat:
Citaat:
Het milieu is per uitstek een lucratieve branche, zoals het leegroven ervan bewijst. Maar er zit enorm veel innovatie- potentieel in een duurzaam omspringen met het milieu (een 'zachte' economie) en hele braches van het onderzoek en de industrie richten zich daar al op. ------------------ Citaat:
Citaat:
Eno2 Regelneverij veronderstelt overbodige regelgeving. Wat we nodig hebben is essentiële regelgeving die de mensenrechten beschermt en de minimale sociale productievoorwaarden in de delocalisatie-streken waar de Multi's dat nu allemaal straffeloos met de voeten kunnen treden. Concreet: De WTO zal rekening moeten gaan houden met de sociale minimumbescherming zoals de ILO dat eist (de internationale vakbond). Tegen groentje wil ik in dit rubriekje ook nog zeggen dat je niet moet rekenen op de 'goodwill' van de grote bedrijven, maar dat je er gewoon moet naar streven een wettelijk internationaal kader te ontwikkelen, waardoor ze aansprakelijk kunnen gemaakt en gehouden worden voor hun activiteiten. ----------------- [edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2005 om 10:14. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel mooi, Armoede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Goede post... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Wakker geworden terug? Dien dan een wetsvoorstel in, bij jouw libertarische factie, die de belastingsvrije som afschaft, dat komt dan geheel overeen met jouw pamperomanie-cretinisme.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2005 om 16:28. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Banneling
|