Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 08:15   #561
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hier is zeker en vast sprake van racisme:

- waarom anders moest men "buurtvaders" inzetten die amokmakende jongeren konden aanspreken? Blanke vaders werden niet goed genoeg geacht zeker? Nu weten we dat die blanke tussenkomende vaders gewoon vermoord worden. Racisme dus.

- over zelfverdediging: kan er me iemand even uitleggen waarom het bezit van een pepperspray hier verboden is? Deze mens had zich waarschijnlijk kunnen redden indien hij pepperspray bij de hand had gehad.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:17   #562
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
natuurlijk brengt zo'n situatie stress teweeg.
waar zeg ik dat die man geen stress had?
ik heb ook nooit een doodsoorzaak in twijfel getrokken: er was nog geen doodsoorzaak gegeven.
De afkomst van het slachtoffer is onafhankelijk van mijn medeleven of eender welke andere variabele. Was het slachtoffer een indiaan of een eskimo geweest, het had me even hard getroffen.
je denkt misschien dat je mensenkennis hebt, dat je kunt zeggen wat ik denk op basis van andere posts. Als je dat denkt, zit je er blijkbaar zo ver naast als maar kan zijn.
Lees ik daar nu dat hij niét gestorven is aan een hartaanval?
Indien ja: leert het ons van ook te stoppen met de berichten van het parket meteen te geloven.
Het boeit mij eigenlijk niet wie of hoe of wat u bent. Ieder zijn leven en zijn mening en het nodige respect van anderen daarvoor. Het is enkel een reactie op het feit dat u dan wel oordeelt of ik al dan niet een zielige figuur bent. Terwijl ook u totaal niet weet tegen wie u bezig ben.
De man is inderdaad overleden aan zijn zachtaardige behandeling. Benieuwd hoe ze men dit nu gaat uitleggen via verzachtende omstandigheden. Ik hoef in deze treurige zaak zelfs geen wetsdokter te horen, om 1 en 1 op te kunnen tellen en op voorhand te weten dat deze man nog had geleefd indien hij zich gedeisd had gehouden. (ben dan ook nieuwsgierig of Danneels nu van zich gaat laten horen nu er iemand gevolg gaf aan zijn oproep om tussen beide te komen indien nodig)
U kan denken dat ik kortzichtig ben, dan bent u mis, ik volg gewoon de gewone gang van zaken en redenaties zoals het al maanden bezig is. Dat is dan ook niet persoonlijk op u bedoeld, maar in het algemeen de reacties van pc's en mensen na de voorgaande degoutante moorden.
Het kan niet en mag niet gebeuren. Al ben ik er nu al zeker van, dat hierover niet zolang zal nagepraat worden, en niet zo hard over geroepen zal worden. Binnen paar dagen is het allemaal weer de schuld van een VB en kraait er geen haan meer naar. Spijtig genoeg, is het voor de familie/vrienden/collega's van de man in kwestie wel een blijvend verlies en gemis.
Parket, pers, politiek...ene pot nat, zo naief ben ik niet.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 26 juni 2006 om 08:19.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:24   #563
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was de man niét dood geweest, was er nog steeds een ernstig probleem geweest. Maar dan moeten we ook niet zeggen "die gasten hebben die man doodgeschopt".
Als hij niet dood was gewest, hadden we dat idd niet moeten zeggen. Maar hij is dood. Wat is uw punt?

Citaat:
Ik zie geen enkele reden om een waarheid te verdraaien of om de waarheid voorbarig te bepalen om een discussie over nationale veiligheid te voeren.
Dat is dan ook helemaal niet nodig. De man is geslagen en geschopt door een zeskoppige bende, waarop hij gestorven is. Er waren geen UFO's in de buurt. Hij is dus gestorven door de schoppen.
Oud 26 juni 2006, 08:25   #564
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet.
Het gaat hen om een rechts Europa.
Ik denk dat het hen idd om een rechts Europa gaat. Lijkt me hun recht in een democratie. Wat is dan het probleem?

Citaat:
Ik mag dan wel blank zijn, ik weet dat ik niet pas in hun beeld van hoe vlaanderen of europa er moet uitzien.
Wat paranoïde?
Oud 26 juni 2006, 08:28   #565
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het boeit mij eigenlijk niet wie of hoe of wat u bent. Ieder zijn leven en zijn mening en het nodige respect van anderen daarvoor. Het is enkel een reactie op het feit dat u dan wel oordeelt of ik al dan niet een zielige figuur bent. Terwijl ook u totaal niet weet tegen wie u bezig ben.
djee. ik heb nergens gezegd dat je zielig bent.
als iemand tegen u zegt: 'ge doet dom', denk jij dan meteen dat ze zeggen: 'je bent dom'?

een vrouw zeker?

Citaat:
Benieuwd hoe ze men dit nu gaat uitleggen via verzachtende omstandigheden.
ah. jij weet al dat dat gebeuren blijkbaar?

Citaat:
Ik hoef in deze treurige zaak zelfs geen wetsdokter te horen, om 1 en 1 op te kunnen tellen en op voorhand te weten dat deze man nog had geleefd indien hij zich gedeisd had gehouden.
of als hij de bus niet had genomen.
maar zo gaan we niet beginnen.

Citaat:

(ben dan ook nieuwsgierig of Danneels nu van zich gaat laten horen nu er iemand gevolg gaf aan zijn oproep om tussen beide te komen indien nodig)

tja, als je er alleen voor staat....
Op dit gebied hebben nog iets te leren van marokkanen: die komen tenminste nog voor elkaar op. Probeer eens met zes een marokkaan in te slaan in een bus met andere marokkanen. Veel succes.

Citaat:
Al ben ik er nu al zeker van, dat hierover niet zolang zal nagepraat worden, en niet zo hard over geroepen zal worden. Binnen paar dagen is het allemaal weer de schuld van een VB en kraait er geen haan meer naar. Spijtig genoeg, is het voor de familie/vrienden/collega's van de man in kwestie wel een blijvend verlies en gemis.
Parket, pers, politiek...ene pot nat, zo naief ben ik niet.
En de meeste mensen denken zo. Blijven praten, dus.
Oud 26 juni 2006, 08:31   #566
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als hij niet dood was gewest, hadden we dat idd niet moeten zeggen. Maar hij is dood. Wat is uw punt?
Dat als de man was gestorven na een klap op zijn gezicht, en een trap op zijn schenen, je moeilijk ging kunnen zeggen hebben dat die man was doodgeschopt.
djee. hoe vaak moet je iets schrijven op dit forum voor het begrepen wordt?

Citaat:
Hij is dus gestorven door de schoppen.
Dat is nu inderdaad bevestigd.
iedereen content
Oud 26 juni 2006, 08:33   #567
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat paranoïde?
Nee, realistisch.
Met een achterban, die nauw bij de partijtop staat, die linksen van de wereld wil zien verdwijnen, weet ik dat ze linksen niet graag gaan zien komen.

Eén van de eerste dingen die eraan gaat, zal de vrije meningsuiting zijn, en het recht op vrij geloof.
Oud 26 juni 2006, 08:36   #568
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
een vrouw zeker?
Terzijde. Het is ongemeen boeiend om op dit forum de ene politieke discussie tussen vrouwen na de andere te kunnen volgen. Vijf jaar geleden was dat nog niet mogelijk, bij gebrek aan vrouwen die geinterresseerd waren.

Ik volg deze evolutie op de voet.
Oud 26 juni 2006, 08:40   #569
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn nooit zoveel muilkorfwetten ingevoerd en de vrije meningsuiting zo zwaar beknot dan de laatste twee legislaturen onder de rooien.
Geen enkele partij zal dit zelfs maar kunnen evenaren.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:41   #570
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op dit gebied hebben nog iets te leren van marokkanen: die komen tenminste nog voor elkaar op. Probeer eens met zes een marokkaan in te slaan in een bus met andere marokkanen. Veel succes.
Ook al boeiend. Welk maatschappelijk project zit er achter deze bedenking? Stel dat we met z'n allen "iets leren" van de inheemse Marokkanen. Dat we bij elk scheef woord ("Kan da ni wa stiller?"), bij elke foute blik, bij elke auto die midden in de straat blijft stilstaan, er met z'n zessen beginnen op te slaan. Hebben we dan iets bijgeleerd van de Marokkanen?
Oud 26 juni 2006, 08:43   #571
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij is dus gestorven door de schoppen.

Dat is nu inderdaad bevestigd.
iedereen content
Behalve jij, zo te zien.

Waarom eigenlijk?
Oud 26 juni 2006, 08:44   #572
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, realistisch.
Met een achterban, die nauw bij de partijtop staat, die linksen van de wereld wil zien verdwijnen, weet ik dat ze linksen niet graag gaan zien komen.
Eerst zei je dat de 'bruinen' zouden moeten verdwijnen. Dat heb je teruggetrokken, en nu zijn het de linksen die zullen moeten verdwijnen....

Heb je ook al een idee waarheen die zullen moeten verdwijnen? In de kelders van het ministry of truth? Of maar meteen naar een vernichtigungslager?

Reality check: hoeveel linksen zijn er tijdens de machtsdeelname van uiterstrechts in Oostenrijk, in Italië en in Toulon moeten verdwijnen? En zijn ze al teruggevonden?

Citaat:
Eén van de eerste dingen die eraan gaat, zal de vrije meningsuiting zijn, en het recht op vrij geloof.
Toch paranoïde dus. Of een glazen bol.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 08:47.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:45   #573
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst zei je dat de 'bruinen' zouden moeten verdwijnen. Dat heb je teruggetrokken, en nu zijn het de linksen die zullen moeten verdwijnen....
Zou er iets beginnen door te dringen?
Oud 26 juni 2006, 08:47   #574
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook al boeiend. Welk maatschappelijk project zit er achter deze bedenking? Stel dat we met z'n allen "iets leren" van de inheemse Marokkanen. Dat we bij elk scheef woord ("Kan da ni wa stiller?"), bij elke foute blik, bij elke auto die midden in de straat blijft stilstaan, er met z'n zessen beginnen op te slaan. Hebben we dan iets bijgeleerd van de Marokkanen?

de zin 'iets leren van de marokkanen' leidt blijkbaar tot paniek of zo?

nee, dat moeten we niet leren.
Wel leerzaam is de gezapige snelheid waarmee the african momma's door de straten flaneren. Een tijd geleden zag ik nog een blanke jongedame zich zo haasten met haar kind aan haar hand dat ze bijna met haar kin tegen de grond lag. Ik dacht: 'kind, ge doet u nog eens een hartaanval'.

PS. zich ergeren aan traagrijdende of stilstaande auto's is blijkbaar meer iets voor Jazekers, zo leerde ik op dit forum.
Oud 26 juni 2006, 08:50   #575
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de zin 'iets leren van de marokkanen' leidt blijkbaar tot paniek of zo?
Niet bij mij, want ik vind dat je op dit punt gelijk hebt.

Citaat:
Wel leerzaam is de gezapige snelheid waarmee the african momma's door de straten flaneren. Een tijd geleden zag ik nog een blanke jongedame zich zo haasten met haar kind aan haar hand dat ze bijna met haar kin tegen de grond lag. Ik dacht: 'kind, ge doet u nog eens een hartaanval'.
Sorry maar je had het niet over gezapige Afrikaanse momma's:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nynorsk
Dat ging wel degelijk over Marokkanen en over geweld gebruiken.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 08:51.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:50   #576
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Behalve jij, zo te zien.

Waarom eigenlijk?
ik had liever gehad dat hij nog leefde.
maar hij is helaas dood, en zoals ik reeds cru gesteld heb, is het wel 'goed' voor deze individuele dat hij gestorven is door de aangebrachte verwondingen.
Wat wil je horen?
'jammer voor de daders'?
Dat krijg ik er niet uit, hoor.
Oud 26 juni 2006, 08:52   #577
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heb je ook al een idee waarheen die zullen moeten verdwijnen? In de kelders van het ministry of truth? Of maar meteen naar een vernichtigungslager?

Reality check: hoeveel linksen zijn er tijdens de machtsdeelname van uiterstrechts in Oostenrijk, in Italië en in Toulon moeten verdwijnen? En zijn ze al teruggevonden?

Toch paranoïde dus. Of een glazen bol.

ik zeg niet dat die gaan verdwijnen, leer lezen.

Maar goed. Zelfs VB'ers zelf geven aan dat hun partijtop niet meent wat ze zeggen. Dat was eigenlijk al wat ik wou weten.
Oud 26 juni 2006, 08:53   #578
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tijd geleden zag ik nog een blanke jongedame zich zo haasten met haar kind aan haar hand dat ze bijna met haar kin tegen de grond lag. Ik dacht: 'kind, ge doet u nog eens een hartaanval'.
Zeker van dat ze niet aan het wegrennen was van allochtoon gespuis?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:53   #579
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
djee. ik heb nergens gezegd dat je zielig bent.
als iemand tegen u zegt: 'ge doet dom', denk jij dan meteen dat ze zeggen: 'je bent dom'?

een vrouw zeker?
Amusant argument moet ik zeggen vooral serieus achterhaald, 1 van de klassiekers uit de 'ouwe' pot van typische flauwe mannenmoppen.

ah. jij weet al dat dat gebeuren blijkbaar?
Is het dan al anders geweest de voorbije maanden? Zoja, graag concrete vb'en.

of als hij de bus niet had genomen.
maar zo gaan we niet beginnen.
Ik heb dat nergens gezegd, dus ik begin ook niet zo.

Daar hebt u gelijk in, die komen op voor elkaar. Feit is dat allochtonen hier niet mee weg zouden raken zonder meer.

En de meeste mensen denken zo. Blijven praten, dus.
Wat baten kaars en bril als uil niet zien wil...
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 08:54   #580
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals ik reeds cru gesteld heb, is het wel 'goed' voor deze individuele dat hij gestorven is door de aangebrachte verwondingen.
Waarom is dat goed voor deze 'individuele gestorvene'?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be