Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 17:28   #561
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Na regen komt altijd zonneschijn, kijk maar in je bijbel.

India en China brengen niets bij tot het mensdom ? Aan u brengt geen enkele kultuur iets bij.
Ik bedoel uiteraard dat deze kulturen vanaf hun fossilering niets meer hebben bijgebracht .
De Indische en Chinese kultuur hadden een bepaald niveau voortgebracht waarna de vooruitgang stokte .
De reden dat deze groei stokte is dat er geen belagers waren die de moeite waren .
India en China werden nadien wel belaagd door de Mohammedanen en de Mongolen maar dat was reeds lang na hun fossilereng .
Kulturen in vredestijd blijven altijd hangen .
Voorbeeld , toen Europa Amerika ontdekte waren de aloude Latijns-Amerikaanse indianenkulturen al op hun retour .
Waarom denk je dat bepaalde kulturen blijven groeien en andere blijven hangen ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 17:35   #562
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Geweld is nooit een hobby geweest van christenen, enkel van usurpatores van wie hun écht geloof hebzucht, heerszucht of eerzucht was, drie afgoden waar God een afschuw van heeft.

Wie geweld gebruikte in naam van de Kerk, is voor God geen christen meer. Ieder moet verantwoording afleggen voor God, die over iedereen rechtvaardig zal oordelen met Christus' rechtspraak.
Moest Amerika niet Christelijk geweest zijn dan hadden ze Europa uit egoisme aan de Nazi's gegeven .
Amerika was dus wel Christelijk en heeft in Europa 400.000 van zijn soldaten opgeofferd .
Dat is naastenliefde .
Joden laten afslachten in kampen is egoisme .
Oud 20 december 2006, 17:56   #563
Kaffer
Banneling

Standaard

Een goede 10 jaar geleden was een genocide bezig in Bosnie .
Het vrijzinnige Europa keek naar de andere kant , het Christelijke Amerika kon de boel gaan rechttrekken .
In 1999 was een genocide bezig in Kosovo .
Het vrijzinnige Europa keek naar de andere kant , het Christelijke Amerika kon de boel gaan rechttrekken .
Hoe anders dan door geweld kun je kwaadaardigheid vernietigen ?
Oud 20 december 2006, 19:57   #564
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Amerika stond in 1945 voor het dilemma , ofwel atoombommen gooien op Japan , ofwel een grondoorlog beginnen die volgens schattingen 1 miljoen Amerikaanse soldaten en een veelvoud aan Japanse soldaten en burgers het leven zou kosten .
Vergeet niet dat Amerika in Europa reeds 400.000 soldaten had verloren , dus zo egoistisch zijn ze niet .
Wat Nazi-Duitsland betreft had Amerika de keuze , ofwel bombarderen met de toendertijd primitieve bommen die veel burgerslachtoffers maakten ofwel dat land laten doen .
even een verduidelijking. op 28 juli 1945 gaven de japanners een antwoord op de verklaring van Potsdam.Nadat ze inzagen dat een overwinning niet meer mogelijk zou zijn en de verliezen daarmate hoog bleven oplopen enz.
De amerikanen verwierpen dit antwoord en dit voor meerdere redenen maar waarvan 1 belangrijke en dat is om het nieuwe wapen en dus de atoombom te kunnen uittesten en dit om in de nasleep van de oorlog een sterke onderhandelings positie te hebben ten opzichte van de sovjet-unie. de conferentie van potsdam had al laten blijken dat het al moeizaam begon te gaan tussen deze 2 landen.(zie boek de 2de wereldoorlog van H.P. Willmott)
Is toch een niet onbelangrijk gegeven en zegt veel over de ware aard van amerika.

Dan wat nazi duitsland betreft. U spreekt van primitieve bommen van die tijd mag ik u er helpen aan herinneren dat amerika sindsdien enkel nog grotere en vuilere bommen heeft gemaakt van dat soort bommen en ze dan ook nog dikwijls heeft gebruikt ook in de voorbije decennia in Irak en afghanistan werden van hoog in de lucht burgerdoelwitten bewust geraakt.
Maar ook hun kleine broertje israël heeft onlangs nog tijdens de crisis in libanon gebruikt gemaakt van deze lieve bommetjes bewust op burgerdoelwitten dus kom niet af dat het niet anders kon.
Tijdens WO 2 werd bewust duitse steden gebombardeerd en de doelwitten waren lang niet altijd militaire structuren en of gebouwen maar ook vele burger structuren werden in het proces mee vernietigd en het lot van Dresden onderandere deed een fel debat ontbranden over de moraliteit van het geallieerde bombardementoffensief tegen duitsland dat tot op de dag van vandaag doorgaat.

amerika had het ook anders kunnen doen en menselijker en het is niet omdat je tegen een barbaar vecht dat je dan ook het recht heb om zelf barbaars te handelen. integendeel, amerika draagt zogezegd vrijheid en rechtvaardigheid hoog in het vaandel en net zij zijn het tegenwoordig en in het verleden die deze woorden verkracht en misbruikt hebben
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 19:58   #565
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mensen blijken het verband tussen oorlog en vooruitgang maar niet te kunnen snappen .
Telkens in de geschiedenis dat er een reeks oorlogen uitbreekt gaat de mensheid er met rasse schreden op vooruit .
De reeks oorlogen die de mensheid teistert is eigenlijk begonnen op het einde van 18de eeuw , Napoleontische oorlogen , Amerikaanse bevrijdingsoorlog enz ...
Die heeft tot heel veel onschuldige slachtoffers geleid .
Welnu , wat is de eindbalans ?
De mensheid is gestegen van 1 miljard mensen toen die gemiddeld 30 jaar werden tot meer dan 6 miljard mensen nu die gemiddeld 60 jaar worden .
De reden dat al die oorlogen nodig zijn is dat slechte geesten en slechte regimes zich nu eenmaal niet laten dwingen tot rede .
En dat bij die oorlogen vele onschuldige slachtoffers vallen is de schuld van de mens , niet van God .
De mens moet maar zo slecht niet zijn .
god heeft de mens geschapen na zijn evenbeeld slimmeke en dus als u nu zegt dat de mensen ma niet zo slecht moeten zijn is uw eigen god bestempelen als een slecht wezen
Oud 20 december 2006, 20:04   #566
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Iedere aanleiding voor een oorlog is anders, maar om de frequentste op te sommen:

Territorium
Macht
Bezit
Eerzucht
Nationalisme
Vete
Voedsel
Drank
Driften

Christelijke levensbeschouwing gaan hier tegenin: naastenliefde, verwerpt afgoderij van macht, bezit en eerzucht, pleit voor verzoening en vergeving, wil biologische driften van de mens temperen.
Me dunkt dat geloof niet de oorzaak is maar een buffer voor oorlog.
Tenzij je uw religie misbruikt (en alzo verkracht) om één van bovenstaande te verwezelijken.
en word dit laatste niet gedaan om al het voornoemde vooral de eerste 5 van uw lijstje zijn geliefd. en religie is ontworpen om een massa domme mensen te laten strijden voor de verborgen agenda van een kleine groep mensen. dat is de enige reden waarom de RKK zo groot en machtig is kunnen worden en dat is ook de enige reden waarom er maar 4 evangelieën werden gebruikt voor de bijbel van het nieuwe testament.
heel de christelijke religie is herschreven om de 5 eerste woordjes van uw lijstje en nog steeds zijn er zoveel domme mensen die hierin nog geloven.en nog steeds volgen ze blindelings de arrogantie van een kleine groep mensen met een verborgen agenda
geloof wat je wilt maar kom niet af dat religie goed is want dat is het niet
Oud 20 december 2006, 20:11   #567
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
West-Europa was ook een onderdeel van de koude oorlog tussen Amerika en de Sovjetunie , het is niet omdat de vonken in de derde wereld openspatten en nu in het midden-oosten dat Europa zonder oorlog is .

Wetenschap komt in oorlogstijd in een stroomversnelling terecht , na een periode van oorlogen is het altijd beter .

Vredestijd lijdt tot fossilering van kulturen en tot achterlijkheid , vandaar dat de oude kulturen van India en China de mensheid uiteindelijk niets hebben bijgebracht .

Het Oude Rome werd vernietigd door de Germaanse volksstammen , welnu , daar kwam iets nieuws uit .
China en India hadden die vijand niet en bleven nog een 1.000 jaar voortkabbelen tot te leiden waar ze nu staan : nergens .
ik weet niet of je nog regelmatig het nieuws volgt maar heel de wereldeconomie is aan het verschuiven naar de landen die ji jbeschrijft dat ze nergens staan.
En niet alleen economisch groeien zij enorm ook op militair gebied komen ze stillaan op de hoogte van de VS.
Het zou mij niet verwonderen als china binnen enkele decennia de fakkel met gemak kan overnemen van de VS als dominante militaire kracht.
En wat europa betreft die kunnen nog niet eens problemen in hun eigen achtertuin oplossen laat staan dat ze op wereldniveau problemen kunnen oplossen tenzij je het kunt oplossen als het ging om der meest vergaderen en praten
Oud 20 december 2006, 20:14   #568
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een goede 10 jaar geleden was een genocide bezig in Bosnie .
In 1999 was een genocide bezig in Kosovo .
Hoe anders dan door geweld kun je kwaadaardigheid vernietigen ?
Zoals ik al eerder zei is europa niet in staat om problemen in de eigen achtertuin te kunnen oplossen maar dit heeft niks te maken met lafheid maar met het feit dat 2 wereldoorlogen op 30 jaar genoeg wonden heeft geslagen om nu nog steeds het nut van oorlog niet in te zien.
dus de 2 wereldoorlogen hebben europa verlamd op gebied van militaire structuur, de europeanen willen geen bloed meer verspillen voor religische kwesties zoals de oorlog in joegoslavie en het huidige islam terrorisme
Oud 20 december 2006, 20:18   #569
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Moest Amerika niet Christelijk geweest zijn dan hadden ze Europa uit egoisme aan de Nazi's gegeven .
Amerika was dus wel Christelijk en heeft in Europa 400.000 van zijn soldaten opgeofferd .
Dat is naastenliefde .
Joden laten afslachten in kampen is egoisme .
Als amerika de nazi's niet verslagen hadden was het russische leger wel tot aan de normandische kusten geraakt en de nazi's vernietigd en dan zou de koude oorlog wel heel anders zijn geweest. dus amerika had er alle belang bij om europa te bevrijden van de nazi's. dus het was juist egoisme dat hun aanzette tot onze bevrijding.
miljoenen indianen vermoorden,verbannen en misbruiken is ook egoisme
miljoenen zwarten op slavenschepen vanuit afrika deporteren en mishandelen en kweken als slachtvee is ook egoisme en hier dan ook eens een niets ontziende burgeroorlog voor vechten is nog meer egoisme.
moet ik nog doorgaan?
Oud 20 december 2006, 20:20   #570
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
god heeft de mens geschapen na zijn evenbeeld slimmeke en dus als u nu zegt dat de mensen ma niet zo slecht moeten zijn is uw eigen god bestempelen als een slecht wezen
Mensen zijn onvolwassen Goden , ook kinderen kunnen geen onderscheidt maken tussen goed en slecht .
Als verantwoordelijk ouder dien je hen daar op te wijzen .
Ik doe dat met mijn kinderen ook , en willen ze niet luisteren dan worden ze gestraft .
God doet dat met de mens ook op een manier die we maar heel vaag kunnen snappen .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 20 december 2006 om 20:20.
Oud 20 december 2006, 20:21   #571
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik bedoel uiteraard dat deze kulturen vanaf hun fossilering niets meer hebben bijgebracht .
De Indische en Chinese kultuur hadden een bepaald niveau voortgebracht waarna de vooruitgang stokte .
De reden dat deze groei stokte is dat er geen belagers waren die de moeite waren .
India en China werden nadien wel belaagd door de Mohammedanen en de Mongolen maar dat was reeds lang na hun fossilereng .
Kulturen in vredestijd blijven altijd hangen .
Voorbeeld , toen Europa Amerika ontdekte waren de aloude Latijns-Amerikaanse indianenkulturen al op hun retour .
Waarom denk je dat bepaalde kulturen blijven groeien en andere blijven hangen ?
weet je wat mijn mening is hoogmoed komt voor de val. het oude rome heeft zich laten vernietigen door barbaren bendes en hetzelfde dreigt te gebeuren met amerika en de moslim terroristen.
De terroristen hebben al lang gewonnen. Ze hebben de vrijheid van de amerikanen kunnen beperken. hoeveel controles moet je nu niet doen in amerika en hoeveel papierwerk moet je niet invullen? hoeveel wetten zijn er niet bijgekomen om politie en leger nieuwe bevoegdheden te geven in naam van het moslim terrorisme?
Hoeveel media censuur is er niet in amerika opdat de amerikanen niet de ware realiteit van irak zouden kennen?
Oud 20 december 2006, 20:25   #572
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mensen zijn onvolwassen Goden , ook kinderen kunnen geen onderscheidt maken tussen goed en slecht .
Als verantwoordelijk ouder dien je hen daar op te wijzen .
Ik doe dat met mijn kinderen ook , en willen ze niet luisteren dan worden ze gestraft .
God doet dat met de mens ook op een manier die we maar heel vaag kunnen snappen .
een kind een tik op de billen geven is niet hetzelfde als iemand een kogel door de kop schieten of bommen gooien op scholen en ga zo maar door. als oorlog de manier is van uw god om ons te straffen dan lijkt mij uw god een sadistisch en zeer mensonvriendelijk wezen te zijn met juist geen enkel goede menselijke waarden in zich.

volgens uw theorie van uw god zou ik mijn kinderen hun handen op een heet kookfornuis moeten houden om duidelijk te maken dat ze niet met hun vinger op het kookfornuis mogen komen begrijpen wie begrijpen kan
Oud 20 december 2006, 20:27   #573
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
ik weet niet of je nog regelmatig het nieuws volgt maar heel de wereldeconomie is aan het verschuiven naar de landen die ji jbeschrijft dat ze nergens staan.
En niet alleen economisch groeien zij enorm ook op militair gebied komen ze stillaan op de hoogte van de VS.
Het zou mij niet verwonderen als china binnen enkele decennia de fakkel met gemak kan overnemen van de VS als dominante militaire kracht.
En wat europa betreft die kunnen nog niet eens problemen in hun eigen achtertuin oplossen laat staan dat ze op wereldniveau problemen kunnen oplossen tenzij je het kunt oplossen als het ging om der meest vergaderen en praten
Ik had het erover naar wat de Indische en de Chinese kultuur de wereld hebben bijgebracht na hun fossilering , dus de laatste 2.000 jaar .

Dat ze nu vooruitgaan hebben ze aan de westerse kennis te danken .

En uiteraard kan Europa enkel nog kreveren , de Europese kultuur is vernietigd door een sterkere , de Amerikaanse .

Zoals je ziet , de agressiefste kulturen halen het altijd , wat fossileerd wordt vroeg of laat vernietigd .

Amerika vernietigde het communisme en het fascisme , de restanten van de Europese feodaliteit .

Het feit dat Amerika overwon bewijst dat ze meer militant zijn .
En dat ligt aan het feit dat ze meer religieus zijn .
Rome werdt door de Germaanse volksstammen overwonnen op een moment dat ze religieus met zichzelf in de knoop lagen , de overgang van veelgodendom naar Christendom .
Oud 20 december 2006, 20:31   #574
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
een kind een tik op de billen geven is niet hetzelfde als iemand een kogel door de kop schieten of bommen gooien op scholen en ga zo maar door. als oorlog de manier is van uw god om ons te straffen dan lijkt mij uw god een sadistisch en zeer mensonvriendelijk wezen te zijn met juist geen enkel goede menselijke waarden in zich.

volgens uw theorie van uw god zou ik mijn kinderen hun handen op een heet kookfornuis moeten houden om duidelijk te maken dat ze niet met hun vinger op het kookfornuis mogen komen begrijpen wie begrijpen kan
Uiteraard bedoel ik dit niet .
Ik bedoel , als een kind wordt gestraft begrijpt het echt niet wat het heeft misdaan en het voelt zich onheus behandeld .
Hetzelfde geld voor de mensheid , als de mensen verkeerde dingen doen en ze worden door plagen , oorlogen en ellende geteisterd dan weten ze niet echt wat hen overkomt .
Vandaar dat de mensen zich soms afvragen ,of is God wel goed .
De reden is dat ze Gods plan niet doorzien .
Oud 20 december 2006, 20:40   #575
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
weet je wat mijn mening is hoogmoed komt voor de val. het oude rome heeft zich laten vernietigen door barbaren bendes en hetzelfde dreigt te gebeuren met amerika en de moslim terroristen.
De terroristen hebben al lang gewonnen. Ze hebben de vrijheid van de amerikanen kunnen beperken. hoeveel controles moet je nu niet doen in amerika en hoeveel papierwerk moet je niet invullen? hoeveel wetten zijn er niet bijgekomen om politie en leger nieuwe bevoegdheden te geven in naam van het moslim terrorisme?
Hoeveel media censuur is er niet in amerika opdat de amerikanen niet de ware realiteit van irak zouden kennen?
Als Amerika straks Iran aanvalt gebeurd dit met geld van Saudi-Arabi , toevallig ook een heel religieus land .

Amerika verloor zogezegd de Vietnamoorlog maar vreemd genoeg werd in die periode het verval van de Sovjeteconomie ( die de Vietcong massal sponsorde ) ingezet .
De wapenwedloop daarna deed de rest , samen met de massale sponsoringen van Amerika en Saudi-Arabi aan het moslimverzet dat de Sovjetunie bevocht in Afghanistan.
Ge moet echt niet al geloven wat de pers schrijft ,Amerika heeft de Vietnamoorlog wel degelijk gewonnen .
Als de pers nu zegt dat Irak het tweede Vietnam is ,dan is dat heel goed nieuws voor Amerika .
Militaire strategie bestaat uit militaire spelletjes .
Wie betaalde de Amerikaanse oorlog tegen Irak toen het Koeweit bezette ?
Juist Saudi-Arabi.
De oorlog kostte 2.000 miljard dollar , Amerika vroeg en kreeg 3.000 miljard dollar , immers , echte vrienden blijven vrienden .
Oud 20 december 2006, 20:53   #576
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard bedoel ik dit niet .
Ik bedoel , als een kind wordt gestraft begrijpt het echt niet wat het heeft misdaan en het voelt zich onheus behandeld .
Hetzelfde geld voor de mensheid , als de mensen verkeerde dingen doen en ze worden door plagen , oorlogen en ellende geteisterd dan weten ze niet echt wat hen overkomt .
Vandaar dat de mensen zich soms afvragen ,of is God wel goed .
De reden is dat ze Gods plan niet doorzien .
Mischien begrijp ik u verkeerd, maar het is niet God die oorlogen en ellende over de mensheid brengt. Het zijn de mensen die dit over zichzelf brengen in hun drang naar meer en meer. Die andere culturen willen gaan vertellen desnoods met geweld wat democratie is en hoe men moet leven. Die zich er niet kunnen bij neerleggen dat er blanke, zwarte of ander gekleurde mensen rondlopen maar die dit willen versmelten in één geheel. Het is door zulke zaken dat er spanningen ontstaan die vroeg of laat uitdraaien op geweld. Dus niet door God maar door de mens in zijn drang van alles en nog wat te willen veranderen in de één zijn voordeel wat uitdraait in de ander zijn nadeel.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 20 december 2006 om 21:02.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:03   #577
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Mischien begrijp ik u verkeerd, maar het is niet God die oorlogen en ellende over de mensheid brengt. Het zijn de mensen die dit over zichzelf brengen in hun drang naar meer en meer.
Volgens mij is het beide .
In tijden van vrede gaat de mensheid niet meer vooruit .
Dit brengt achterlijkheid en inteelt mee .
Voorbeeld , het verminken van vrouwenvoeten komt voort uit de verachterde gefossileerde Chinese kultuur .
Oorlogen hebben hun nut .
Oorlogen brengen het menselijk denken in een stroomversnelling , kulturen zoals de Indische en de Chines die meer dan 2.000 jaar geen ernstige vijand hadden hebben in die periode niets nuttigs voortgebracht , de versmelting van de Germaanse en de Romeinse kultuur deed het wel .
Oorlogen vallen trouwens ook nooit te voorspellen , ze zijn dus niet enkel van menselijke oorprong .
Niemand had de eerste wereldoorlog zien aankomen , 30 jaar geleden dacht iedereen dat de wereld vernietigd zou zijn door een kernoorlog tussen Amerka en de Sovjetunie .
En zie nu eens ...
Oud 20 december 2006, 21:15   #578
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als amerika de nazi's niet verslagen hadden was het russische leger wel tot aan de normandische kusten geraakt en de nazi's vernietigd en dan zou de koude oorlog wel heel anders zijn geweest. dus amerika had er alle belang bij om europa te bevrijden van de nazi's. dus het was juist egoisme dat hun aanzette tot onze bevrijding.
miljoenen indianen vermoorden,verbannen en misbruiken is ook egoisme
miljoenen zwarten op slavenschepen vanuit afrika deporteren en mishandelen en kweken als slachtvee is ook egoisme en hier dan ook eens een niets ontziende burgeroorlog voor vechten is nog meer egoisme.
moet ik nog doorgaan?
Het is onheus een volk te veroordelen om wat hun voorouders hebben gedaan .
Niemand moet mij als Belg aanvallen om wat de Belgen in de 19de eeuw hebben gedaan in Congo .

Amerika vecht wel degelijk oorlogen uit omwille van idealistische redenen .
Tot op heden is Amerika in meer dan 50! landen militair actief geweest .

In de jaren ' 90 vocht Amerika oorlogen uit in Bosnie , Kosovo , Somalie en Soedan .
Welke dreiging zou nu uit zo'n gebieden kunnen uitgaan voor Amerika .
Oud 20 december 2006, 21:18   #579
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het beide .
In tijden van vrede gaat de mensheid niet meer vooruit .
Dit brengt achterlijkheid en inteelt mee .
Voorbeeld , het verminken van vrouwenvoeten komt voort uit de verachterde gefossileerde Chinese kultuur .
Oorlogen hebben hun nut .
Oorlogen brengen het menselijk denken in een stroomversnelling , kulturen zoals de Indische en de Chines die meer dan 2.000 jaar geen ernstige vijand hadden hebben in die periode niets nuttigs voortgebracht , de versmelting van de Germaanse en de Romeinse kultuur deed het wel .
Oorlogen vallen trouwens ook nooit te voorspellen , ze zijn dus niet enkel van menselijke oorprong .
Niemand had de eerste wereldoorlog zien aankomen , 30 jaar geleden dacht iedereen dat de wereld vernietigd zou zijn door een kernoorlog tussen Amerka en de Sovjetunie .
En zie nu eens ...
U weet toch ook dat zulks allemaal in de hand wordt gewerkt door de mensheid zelf. Moest iedereen het respect hebben zich te houden aan zijn cultuur, zijn volk zijn eigenheid zonder zich beter en superieur te voelen aan een ander zouden er veel minder conflicten in de wereld de kop opsteken. hetzelfde gebeurd in het eigen landje, men heeft hier problemen met mensen die buiten de taal in niets verschillen maar door bepaalde politici tegen elkaar worden opgezet. Terwijl deze zelfde politici dan weer die twee groepen oproepen om verdraagzaam en tolerant te staan tegenover een volledig andere cultuur en geloof die zich superieur voelt tegenover de bevolking hier aangezien zij vinden het enige juiste geloof te bezitten dat over de rest van de wereld moeten worden verspreidt. Dus die niets anders in de zin hebben deze politici dan groepen van de bevolking tegen elkaar uit te spelen voor politiek gewin maar die met dit derde wiel een gevaarlijk wiel hebben binnengehaald en dat zich meer en meer vertoont als zijnde op termijn een gevaar. Dus als dit ooit uitdraait op een conflict is dit niet door toedoen van God maar van politici en was/is wel te voorzien. Dit als een klein voorbeeld voor hetgeen er overal op de wereld plaatsvindt. Dus aan zulks is niet God de schuld maar het kwaad dat schuilt in sommige mensen onder andere zij die zich benoemen als zijnde correcte politici. Ofwel ontkennen ze het bestaan van God of ze geven hem de schuld van hun daden in beide gevallen een laffe houding.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 20 december 2006 om 21:26.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:26   #580
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
en word dit laatste niet gedaan om al het voornoemde vooral de eerste 5 van uw lijstje zijn geliefd. en religie is ontworpen om een massa domme mensen te laten strijden voor de verborgen agenda van een kleine groep mensen.
Laten strijden voor de verborgen agenda? Klinkt Da Vinci-Code-achtig: geloofwaardigheid = zero Maar ik begrijp je reactie en je verdachtmaking: dat mensen houden van complotten, is al langer geweten.
Citaat:
dat is de enige reden waarom de RKK zo groot en machtig is kunnen worden en dat is ook de enige reden waarom er maar 4 evangelieën werden gebruikt voor de bijbel van het nieuwe testament.
De canonisering is gebaseerd op drie pijlers: 1) De geschriften liggen in de Apostolische traditie 2) Het werd voorgelezen in de liturgie van de Eerste Christenen, 3) Het was rechtlijnig in de leer.

Op basis hiervan zijn er 27 boeken en brieven waardig en betrouwbaar bevonden om opgenomen te worden in het Nieuwe Testament. De teksten die niet beantwoorden aan deze drie peilers heette men apocrief, d.w.z. geschriften naast de kwestie. Die verhalen zijn zo legendarisch dat je erbij zou kapotlachen. Ze waren 'gnostisch', vertrokken niet vanuit getuigenissen maar vanuit speculaties. Gnostiek gaat over sektische geheimdoenerij en Gedachten-Spielerei, totaal los van de leer van Jezus.

Het vormt wel interessant studiemateriaal, maar bevatten weinig wetenschappelijke sleutels om meer te weten te komen over Jezus, wel is het interessant om gnostiek te leren kennen.

Deze geschriften zijn ook nooit 'verborgen' geweest voor het volk. Ze werden veelvuldig bestudeerd en becommentarieerd. Ook door de vroege Kerkvaders, die veelvuldig gelezen werden.
Citaat:
heel de christelijke religie is herschreven om de 5 eerste woordjes van uw lijstje en nog steeds zijn er zoveel domme mensen die hierin nog geloven.
Het christendom is wat het christendom is. Met name de Blijde Boodschap van Jezus Christus. Niet wat sommigen ervan maakten (die beweegredenen zijn dan NIET meer godsdienstig maar mensdienstig... cfr eerste 5 woordjes.)
Citaat:
en nog steeds volgen ze blindelings de arrogantie van een kleine groep mensen met een verborgen agenda
De Kerk van vandaag is totaal niet arrogant en bezit helemaal geen verborgen agenda. Waarom zouden ze? Daarbij gaat het niet over een kleine groep hé. De Kerk wordt gedragen door miljoenen kerkverantwoordelijken (priesters, diakens, catechisten, bisschopen, parochieassistenten,...) die loyaal willen zijn aan de wens van Jezus: Gaat en verkondig de Blijde Boodschap. En dat gebeurt best in een Gemeenschap die universeel is.
Zoals Paulus het mooi verwoordde: 'Jezus is het hoofd van het lichaam dat de Kerk is.'
Citaat:
geloof wat je wilt maar kom niet af dat religie goed is want dat is het niet
voor u misschien niet, voor mij wel.

Laatst gewijzigd door Judokus : 20 december 2006 om 21:38.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be