![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb u trouwens nog maar weinig kritiek horen formuleren op de politiek van vele Amerikaanse staten om de Engelse eentaligheid wettelijk vast te leggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
M.a.w. leg nu eens uit waarom een gemeentelijke VZW in Vlaanderen geen foldertjes zou mogen uitgeven in andere talen dan het Nederlands wanneer zij van mening is hiermee een groter publiek te kunnen bereiken en op voorwaarde dat zij deze ook in het Nederlands uitgeeft?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Het zorgt voor een meerkost.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens het in bijna alle landen geldend principe gebeurt de communicatie van een overheidsdienst steeds een bepaalde taal binnen een welbepaalde territoriale omschrijving. Dit heet doorzichtigheid en algemene toepasbaarheid van een wet. Uit hoofde van dit principe richt de communicatie van die overheidsdiensten zich altijd - wanneer het gaat om algemene, niet-personele informatie - tot ALLE burgers, ongeacht de achtergrond van die burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik lees nu dat het een gemeentelijke vzw is. Opbrengst zal er dus wel niet inzitten. Spijtig want met een jaarmarkt valt geld te verdienen. Het zou logischer zijn dat het als privéinitiatief georganiseerd wordt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niettemin was je al op de eerste pagina van mening Citaat:
![]() |
![]() |
#568 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Brussel dan toch het mooiste voorbeeld is om aan te tonen dat zulks niet werkt. Taalgrenzen zijn organisch en veranderen door de tijd heen, staatsgrenzen ook, echter niet aan hetzelfde ritme. Laat dat toch gewoon zijn gang gaan.
![]() |
![]() |
#569 |
|
![]() Het is ten andere mijn persoonlijke keuze of ik me op gebied van taal wil integreren of niet. Het zijn ook mijn kansen in de maatschappij die door die keuze zullen beinvloed worden.
![]() |
#570 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard vind ik het jammer dat Brussel verfranst. Ik vrees dat die verfransing zich enkel zou uitbreiden zonder taalwetten (zelfs mèt taalwetten lijkt het wat dat betreft niet de goeie kant op te gaan). En ik heb nu eenmaal geen zin om zelf te moeten verfransen. Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om de taalregeling in de overheidsadministratie. Wat mensen in de huiskamer, onder vrienden, in familiekring... spreken is hun zaak. Blijkbaar dringt dat nauwelijks bij u door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de geschiedenis van de taalgrens raad ik u het boek van professor Kurth aan. Dan zult u kunnen zien hoe stabiel de taalgrens in België eigenlijk is gebleven doorheen de jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een notoir journalist die op geen enkele manier verdacht kan worden van sympathie voor een of ander rechts gedachtegoed, de verfransing van Brussel wel betreurd, dan zijn wij in goed gezelschap. Ik heb hier immers over Geert van Istendael. Ook hier kan ik u zijn boek over Brussel aanraden, waarin hij uit de doeken doet welke ontluisterende mechanismen er eigenlijk achter de verfransing van Brussel hebben gezeten. Eens dat boek gelezen zult u niet meer zeggen dat de verfransing van Brussel geen betreurenswaardige zaak is. Uw oordeel is dan ook gestoeld op grote onwetendheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | ||
|
![]() Citaat:
Er bestaan misschien betere oplossingen voor de problematiek die zich hier stelt, maar zich erbij neerleggen 'omdat het nu eenmaal de wet is', is not the right way.
![]() |
![]() |
#579 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#580 | ||
|
![]() Citaat:
Ik moet al dat gezever over authoriteiten op het vlak niet weten, geef gewoon de argumenten.
![]() |