Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 10:54   #561
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
als je zoekt zal je voor honderduizenden mensen wel banden vinden voor België, punt is illegaal is illegaal, wet is wet, dus buiten
Die "bijzondere banden met België" en artikel 3 en 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mensen maken ook deel uit van de wet. En de Europese wetten wegen trouwens zwaarder dan de Belgische.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:55   #562
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Hoezo, is het ook al onze schuld dat de ouders gescheiden zijn?
Je snapt het verschil niet tussen scheiden van woonst en scheiden van continent? En je begrijpt al evenzeer niet dat dit in haar geval impliceert dat ze haar vader niet zal kunnen gaan bezoeken en vice versa aangezien hij hier illegaal is en het land dus niet uit kan en zij waarschijnlijk geen toeristenvisum meer voor België zal kunnen krijgen?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:56   #563
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
praat voor de vaak djimmie.
Je bent voor de rule of law of je bent het niet.
Indien het laatste, waarom dat dan niet gewoon op tafel leggen. Dat zou m.i. nog meer respectabel zijn.
The law zegt dat je ze moet toepassen zoals een goede huisvader. En de kinderen mogen m.i. janken als je dat niet doet.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:56   #564
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht

Alsof heel het mediacircus rondom onze "illegalen" een belangrijk nieuwsfeit was.
Afgaande op de inkt die er al over vloeide, het speeksel dat er om rondspatte, het bloed dat er door aan het koken ging en de haren die er voor werden uitgetrokken, durf ik onbeschaamd beweren dat het hier wel degelijk een belangrijk nieuwsfeit betreft.

Dat is mijn 'vrije mening', en ik heb ze geuit.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:56   #565
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alsof heel het mediacircus rondom onze "illegalen" een belangrijk nieuwsfeit was.
Goed dat u "illegalen" tussen aanhalingstekens zet.

Maar de problematiek van vluchtelingen en het opsluiten van minderjarigen is wel degelijk een belangrijk nieuwsfeit. Elke krant, elk tv-station en elke radiozender heeft erover bericht en op dit en andere fora wordt er uitvoerig over gediscussiëerd. Dat het mediacircus zich daarmee bezig houdt is dus logisch.

Oud 2 augustus 2007, 10:57   #566
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je snapt het verschil niet tussen scheiden van woonst en scheiden van continent? En je begrijpt al evenzeer niet dat dit in haar geval impliceert dat ze haar vader niet zal kunnen gaan bezoeken en vice versa aangezien hij hier illegaal is en het land dus niet uit kan en zij waarschijnlijk geen toeristenvisum meer voor België zal kunnen krijgen?
Heb jij je al eens laten onderzoeken tegen het syndroom van La Tourette?

Het probleem waar illegalen in de eerste plaats mee kampen is hoe het land uit te raken. Dat is algemeen gekend.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:57   #567
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daarin heb je groot gelijk. Ze moesten al na 1 dag terug op het vliegtuig gezeten hebben. Misschien zit hun eigen advokaat er wel voor iets tussen dat dit zo lang geduurd heeft.
bulls eye...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:57   #568
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensenstroom wordt niet gecreëerd door deze en andere mensen hier toe te laten, maar wel door de situatie in het zuiden. Zolang we dat niet inzien en er iets aan veranderen, blijft de mensenstroom komen met de daaraan gekoppelde drama's.
O jawel hoor. Als ze zien dat ze in Frankrijk zonder pardon buitengegooid worden en als ze zien dat ze in Belgie kunnen blijven. Waar gaan ze dan naartoe gaan denk je?

Citaat:
Geweldig, de dochter mag blijven, maar haar moeder moet gaan. Hoera! Dat moet wel het meest idiote voorstel zijn dat ik al heb gehoord.
Als een Belgische moeder de wet overtreedt dan vliegt ze ook de gevangenis in hoor. Het is niet omdat ze een kind heeft dat ze een vrijgeleide krijgt om de wet te overtreden.

Citaat:
Dat is het niet. Politiek asiel aanvragen terwijl je weet dat je er geen recht op hebt is niet "eerlijker" dan het niet doen. Integendeel.
Dat moet je me wel eens uitleggen. Onze maatschappij illigaal belasten is eerlijker dan dit niet doen?

Citaat:
Onzin, zoals ik al eerder zei, is dat niet de reden waarom vluchtelingen naar hier komen. Mensen komen echt niet zomaar naar hier. Dat is een fabel. het is echt niet evident om zomaar alles achter te laten en je in een onzekere toekomst te gooien. Vooral niet met kinderen.
Idd, ze komen naar hier omdat ze weten dat er een kans is dat ze kunnen blijven. Verhalen zoals deze doen dit gevoel bij de vluchtelingen alleen maar toenemen. We kunnen al even goed de grenzen openzetten.

Citaat:
Ik zie niet in waarom. Zij hebben immers recht op asiel. En leven als illegaal is echt geen pretje.
Als het geen pretje is, dan kunnen ze misschien beter terugkeren

Wie beweert dat? Maar net zo min als illegalen een oplossing zijn voor het huizentekort, zijn repatriëringen van mensen die hier al 4 jaar verblijven een oplossing voor het vluchtelingenprobleem.[/quote]
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:57   #569
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
The law zegt dat je ze moet toepassen zoals een goede huisvader. En de kinderen mogen m.i. janken als je dat niet doet.
Oud 2 augustus 2007, 10:58   #570
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Goed dat u "illegalen" tussen aanhalingstekens zet.

Maar de problematiek van vluchtelingen en het opsluiten van minderjarigen is wel degelijk een belangrijk nieuwsfeit. Elke krant, elk tv-station en elke radiozender heeft erover bericht en op dit en andere fora wordt er uitvoerig over gediscussiëerd. Dat het mediacircus zich daarmee bezig houdt is dus logisch.
ze zouden beter eens kunnen filmen dat ze op het vliegtuig worden gezet en terugvliegen dat zou pas een goed signaal zijn naar alle andere illegalen
Oud 2 augustus 2007, 10:59   #571
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ze zouden beter eens kunnen filmen dat ze op het vliegtuig worden gezet en terugvliegen dat zou pas een goed signaal zijn naar alle andere illegalen
De politie filmt dat ook, maar die beelden zijn niet voor publicatie geschikt. Twee keer raden waarom. Ik heb de beelden gezien van Semira Adamu, dan weet je waarom.

Oud 2 augustus 2007, 11:00   #572
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat is het perverse van heel dat systeem. Die vader moest ook opgepakt worden en uitgewezen. Dat is toch logisch.
In Antwerpen trekken zij onder politiebegeleiding van kerk naar kerk om te bezetten.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:00   #573
Tegendradigaard

Standaard

Misschien kan Edina toch eens uitleggen waarom het leven als illegaal, dat toch o zo onprettig is, beter is dan terug naar huis te gaan ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:00   #574
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Ik zie hier - maar ik ken het dossier niet - geen enkele 'buitengewone omstandigheid' die als ernstige humanitaire reden zou kunnen gelden...
Bijzondere banden met België? Het merendeel van hun familie is hier (inclusief de vader en een halfzus). De dochter heeft hier school gelopen en kent dus ongetwijfeld beter Frans dan Spaans (ze heeft waarschijnlijk hier leren lezen en schrijven). De moeder heeft een relatie met een tot Belg genaturaliseerde Columbiaan...
Oud 2 augustus 2007, 11:01   #575
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De politie filmt dat ook, maar die beelden zijn niet voor publicatie geschikt. Twee keer raden waarom. Ik heb de beelden gezien van Semira Adamu, dan weet je waarom.
mensen die de wetten & regels overtreden, weten dat ze hun gelijk niet gaan halen zouden zich moeten neerleggen bij de gang van zaken
Oud 2 augustus 2007, 11:02   #576
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijzondere banden met België? Het merendeel van hun familie is hier (inclusief de vader en een halfzus). De dochter heeft hier school gelopen en kent dus ongetwijfeld beter Frans dan Spaans (ze heeft waarschijnlijk hier leren lezen en schrijven). De moeder heeft een relatie met een tot Belg genaturaliseerde Columbiaan...
zo vindt je gerust nog 100 000 mensen, wil je die ook naar hier halen? ga jij daarvoor betalen? hoeveel illegalen zijn er trouwens al bij jou?
Oud 2 augustus 2007, 11:03   #577
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die dienen om mensen die daarvoor in aanmerking komen een legale job aan te bieden
Nee, dat zijn jobs waarvoor er nog steeds een serieus tekort aan kandidaten bestaat. Die man zou ongetwijfeld liever legaal werken, maar dat kan nu eenmaal niet als illegaal. En ondertussen wordt het werk wel gedaan.
Oud 2 augustus 2007, 11:03   #578
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijzondere banden met België? Het merendeel van hun familie is hier (inclusief de vader en een halfzus). De dochter heeft hier school gelopen en kent dus ongetwijfeld beter Frans dan Spaans (ze heeft waarschijnlijk hier leren lezen en schrijven).
interessent.
Citaat:
De moeder heeft een relatie met een tot Belg genaturaliseerde Columbiaan...
en dan? Voor mijn part heeft die vrouw een relatie met heel zuid-amerika. Denk jij nu echt dat je in die mensen hun voordeel aan het pleiten bent. Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken. Je maakt jezelf belachelijk.
Oud 2 augustus 2007, 11:03   #579
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat zijn jobs waarvoor er nog steeds een serieus tekort aan kandidaten bestaat.
legaal of illegaal?
Oud 2 augustus 2007, 11:04   #580
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En denkt gij nog echt dat de meeste gelegaliseerden hier werken ?
Ja. Ik denk dat niet alleen, dat is gewoon een feit. Informeer je eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be