Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 12:33   #561
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Vroeger gaven de leerkrachten tikken aan de leerlingen. Veel meer. Toen kraaide er geen haan naar.
Nu krijgt er af en toe is een leerkracht een 'tik' van een leerling, en nu wenen ze daar over.
Citaat:
NIET DAT IK DAT GOEDKEUR, maar ik trek de lijn door hoe jullie reageren
Dit kan je toch niet menen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:34   #562
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Naarmate de maatschappij complexer wordt (en de onderwijsbudgetten magerder!) wordt idd. véél meer geëist van (onderbetaalde) leerkrachten. Daarvoor kun je de leerlingen niet of hun ouders maar weinig aansprakelijk stellen.
Onderbetaald?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:35   #563
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
dat "trauma" betekent dat ze het geleerd hebben!
Citaat:
Het zijn door die trauma's dat ze nu ook in het misdaadmileu stappen. Nee, niet allemaal natuurlijk.

Als er iemand een zware misdaad heeft begaan, onderzoeken ze toch ook of hij vroeger slechte jeugd heeft gekend/mishandeld/geslagen.

Iemand die vroeger verkracht is geweest, heeft meer kans om later ook een verkrachter te worden

Iemand die vroeger veel slaag heeft gekregen, zal later ook veel meer slaag uitdelen.

Waarom? Omdat hij vroeger niets anders gekend heeft. Hij acht het als normaal.
Akkoord met Duvelke.
Nooit gehoord "de appel valt niet ver van de boom"?
of "dochters van geslagen vrouwen worden worden geslagen vrouwen"?
Een kwestie van imagovorming tijdens de jeugdjaren.
Kinderen hebben nu eenmaal de neiging om hun wereld- en gezinsbeeld aan te leren en te copiëren van hun ouders (van wie anders?) en dat ook voort te zetten in hun eigen leven, of er zich tegen af te zetten. Klassiek voorbeeldje: een dochter van een machovader rebelleert of copiëert (en vindt dan een machopartner)
Bij degenen die niet rebelleren is ontkennen en verdringen een normale reflex.
Rebelleren tijdens de puberteit is een normale en gezonde evolutie in de vorming van een eigen persoonlijkheid, maar doe dat maar eens aanvaarden door ouders die zichzelf een diploma pedagogie toekenden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2007 om 12:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:40   #564
filosoof
Banneling

Standaard 'Klets op de poep' straks verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik denk dat jij zeer weinig weet wat er de dag van vandaag op school gebeurd!
Het is de schuld van de school. Nooit aan de opvoeding thuis.
Ik weet maar al te goed wat er in een school gebeurt.
Citaat:
Het is de schuld van de school. Nooit aan de opvoeding thuis
Standpunt van bijna alle ouders en normaal ook: anders zouden ze zichzelf in vraag moeten stellen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2007 om 12:41.
Oud 14 augustus 2007, 12:51   #565
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger gaven de leerkrachten tikken aan de leerlingen. Veel meer. Toen kraaide er geen haan naar.
Nu krijgt er af en toe is een leerkracht een 'tik' van een leerling, en nu wenen ze daar over.
NIET DAT IK DAT GOEDKEUR, maar ik trek de lijn door hoe jullie reageren
Citaat:
Standpunt van bijna alle ouders en normaal ook: anders zouden ze zichzelf in vraag moeten stellen.
Citaat:
Naarmate de maatschappij complexer wordt (en de onderwijsbudgetten magerder!) wordt idd. véél meer geëist van (onderbetaalde) leerkrachten. Daarvoor kun je de leerlingen niet of hun ouders maar weinig aansprakelijk stellen.
Duvelke en Filosoof. Deze 3 quotes doen voor mij de deur dicht. Dit is geen ernstige discutie meer.
Hierin geven jullie jezelf het brevet waarvan duidelijk is dat je niet snapt waar je over praat.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:52   #566
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je zelf nog op school zit?
Citaat:
Dus is het normaal dat leerkrachten de gevolgen moeten dragen, omdat ouders hun kinderen tot monstertjes opvoeden?
En het feit dat er steeds meer van die kleine monstertjes zijn, doet bij u geen lichtje branden?

Laatst gewijzigd door giserke : 14 augustus 2007 om 12:55.
Oud 14 augustus 2007, 12:58   #567
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
De pedagogische kennis van nu is op en top hé met al die pedagogen!

Vandaar dat er meer en meer scholen ontstaan, waar leerkrachten na 5 jaar les geven mogen opgenomen worden voor een inzinking. Omdat ze soms een tik krijgen....van de leerlingen.

Het resultaat van hoe goed we het nu doen.
Komaan zeg!
De opvoeding faalt langs allen kanten omdat ouders meer bezig zijn met hun 'kot',rashond, auto,reizen, lopende leningen af te betalen... en er veel minder ruimte over is voor de opvoeding dan vroeger.
Veel meer dan vroeger wordt er van de leerkrachten verwacht dat ze de kinderen moeten opvoeden, dit bovenop het afwerken van het verplichte overvolle lessen paket.
Een beetje kort door de bocht om naar iets of iemand te wijzen voor dit fenomeen. en het terug invoeren van de lijfstraffen uit 'mijnen/onzen tijd' is dan ook totaal nutteloos aangezien het totale plaatje compleet anders is dan destijds.

Wij kregen thuis slaag bij als we int school iets mispeuterd hadden, nu staan de ouders met een advocaat aan de schoolpoort.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 13:08   #568
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
De opvoeding faalt langs allen kanten omdat ouders meer bezig zijn met hun 'kot',rashond, auto,reizen, lopende leningen af te betalen... en er veel minder ruimte over is voor de opvoeding dan vroeger.
Veel meer dan vroeger wordt er van de leerkrachten verwacht dat ze de kinderen moeten opvoeden, dit bovenop het afwerken van het verplichte overvolle lessen paket.
Een beetje kort door de bocht om naar iets of iemand te wijzen voor dit fenomeen. en het terug invoeren van de lijfstraffen uit 'mijnen/onzen tijd' is dan ook totaal nutteloos aangezien het totale plaatje compleet anders is dan destijds.

Wij kregen thuis slaag bij als we int school iets mispeuterd hadden, nu staan de ouders met een advocaat aan de schoolpoort.
Een tik op de poep, als lijfstraf gaan beschouwen vind ik ook wat kort door de bocht.
Oud 14 augustus 2007, 14:13   #569
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad, en dan tel je de drankgebonden problemen en echtscheidingen er nog niet bij: ruw geschat beleven (of beleefden) 50% van de leerlingen een echtscheiding, en de periode voor de effectieve scheiding (vechtscheiding) is nog veel traumatizerender en verwarrender voor de kinderen dan de periode erna. Tel daarbij de gevallen waar de echtscheidingen een verbetering zou betekenen in het klimaat thuis.

Van leraars wordt idd dus steeds meer verwacht dat ze de rol en taak van de ouders overnemen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2007 om 14:22.
Oud 14 augustus 2007, 14:15   #570
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Een tik op de poep, als lijfstraf gaan beschouwen vind ik ook wat kort door de bocht.
Enkel als dat speels, lachend en pijnloos zou zijn (zoals foutief gesuggereerd wordt in de titel van de thread)
Niet als de bedoeling is te straffen (of erger, want dat bestaat helaas ook!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 augustus 2007 om 14:19.
Oud 14 augustus 2007, 14:57   #571
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het was een zoveelste poging om aan te tonen dat deze thread laat ik zeggen lichtjes ontspoord is. Het is trouwens niet zo dat een tik-loze opvoedig per definitie garant staat voor een goede opvoeding (en omgekeerd) Opvoeden is toch wel iets breeder dan de manier van sanctioneren

Een tik op de poep (of welke term je ook wil gebruiken )is een straf, een straf bij wijze van opzettelijk fysiek pijn doen. Is daar nog twijfel over ?

Als u onderscheid wil maken tussen veel of weinig pijn doen mag u dat, doch het blijft 'pijn doen'.
En als dat pedagogisch gezien overbodig is, in welke mate dan ook !! , zie ik niet in waarom dat niet zou verboden worden. Al is het maar bij wijze van ludieke aktie om sommigen/velen wakker te schudden dat het ook anders kan.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 14:59   #572
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Een tik op de poep (of welke term je ook wil gebruiken )is een straf, een straf bij wijze van opzettelijk fysiek pijn doen. Is daar nog twijfel over ?

Als u onderscheid wil maken tussen veel of weinig pijn doen mag u dat, doch het blijft 'pijn doen'.
En als dat pedagogisch gezien overbodig is, in welke mate dan ook !! , zie ik niet in waarom dat niet zou verboden worden. Al is het maar bij wijze van ludieke aktie om sommigen/velen wakker te schudden dat het ook anders kan.
is idd de kern van de zaak. Fysiek pijn doen, dat is volgens mij ook de grens van mishandeling. "Veel of weinig pijn doen" is dikke zever, want mijn pa vond ook dat ik overdreef als ik moest wenen van zen slaag. Als klein manneke dacht ik daar wel enorm anders over.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 15:20   #573
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
is idd de kern van de zaak. Fysiek pijn doen, dat is volgens mij ook de grens van mishandeling. "Veel of weinig pijn doen" is dikke zever, want mijn pa vond ook dat ik overdreef als ik moest wenen van zen slaag. Als klein manneke dacht ik daar wel enorm anders over.
Volgens mij hebben alle linksen te weinig tikken op hun poep gehad...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 15:23   #574
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij degenen die niet rebelleren is ontkennen en verdringen een normale reflex.
Rebelleren tijdens de puberteit is een normale en gezonde evolutie in de vorming van een eigen persoonlijkheid, maar doe dat maar eens aanvaarden door ouders die zichzelf een diploma pedagogie toekenden.
Inderdaad.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 16:50   #575
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was een zoveelste poging om aan te tonen dat deze thread laat ik zeggen lichtjes ontspoord is. Het is trouwens niet zo dat een tik-loze opvoedig per definitie garant staat voor een goede opvoeding (en omgekeerd) Opvoeden is toch wel iets breeder dan de manier van sanctioneren

En dan gaan we iedereen die een "tik op de poep" geven, eventjes criminaliseren?
Oud 14 augustus 2007, 17:16   #576
Trapper
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Inderdaad.
ja da hebde gij natuurlijk meteen gelezen
Trapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 22:16   #577
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Onderbetaald?
Hoeveel wordt een leerkracht in het secundair onderwijs volgens jou betaald?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 14 augustus 2007 om 22:21.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 23:52   #578
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel wordt een leerkracht in het secundair onderwijs volgens jou betaald?
meer dan een ambtenaar met het zelfde diploma.
Oud 15 augustus 2007, 00:05   #579
duncan
Banneling

Standaard

gekochte diplom misschien ( oops vraag teken vergeten ) ?

Laatst gewijzigd door duncan : 15 augustus 2007 om 00:06.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 00:49   #580
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
gekochte diplom misschien ( oops vraag teken vergeten ) ?
Nen TIK = beter dan een klets ...zelfs in't schoon nederlands klinkt da beter .

Het gaat NIET om het aantal motten en boksen of gewelds vormen of de kracht van 1 slag op uw kind nee nee fout het gaat om de SHOCK dat ge nen tik geeft ....na 2 waarschuwingen ofzo héél plots en da heeft MEER effect dan je kinderen afslaan .

Groeten van een gediplomeerden EX kinder verzorger & opvoeder .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be