![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en de ballekes die erinhangen hebben die ook iets met jezuke te maken Raf? ik hang er ook strikskes in: welke christelijke betekenis heeft dat volgens jou?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2007 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U maakt een denkfout. Het is niet omdat de kerstboom of het paasei verbonden is aan een feest dat zijn oorsprog al dan niet vind in een relgieus feest dat het ook een religieus symbool is. De religieuse betekenis van deze feesten is ook al lang naar de achtergrond verschoven. Het beste voorbeeld is dat atheïsten, Joden,... kerstbomen zetten. Moest het zetten van een kerstboom een religieus symbool zijn of een religieuse handeling uitmaken zouden deze mensen dat uiteraard niet doen. Bovendien is uw argument dat de kerstboom verbonden is aan een christelijk feest en daarom een religieus symbool een beetje ver gezocht. De kerstman is ook verbonden aan het kerstfeest en is eerder het uithangbord van Coca-Cola dan een religieus symbool. Het dragen van een hoofddoek heeft enkel tot nut zijn godsdienstige opvattiong te uiten, het zetten van een kerstboom is meedoen aan een traditie die al lang elke religieuse betekenis heeft verloren voorzover ze die ooit gehad heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gelijk. Foutje verbeterd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. En wat is de heidense betekenis van die strikjes volgens jou?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pamperkes voor jezuke dacht ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niks whatever! christelijk symbool jong! verboten door de moslims!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier staat wat volgens wikipedia christelijke symbolen zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Categor...telijk_symbool Moeten ze nu toch wel juist de kerstboom en het paasei vergeten zeker? ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
De essentie is dat kerstbomen en paaseieren geen christelijke symbolen zijn. Jij bent het die van de essentie afwijkt door te stellen dat het verband houdt met christelijke feesten en dat de christelijke kerk daar een betekenis aan gegeven heeft. Iets wat niemand ontkent overigens al zeg je dat nu nog tien keer. The point is, dat het niet om christelijke symbolen gaat. Begint het een beetje te dagen? Of blijf je jezelf verder belachelijk maken? Er zijn wel meer dingen die verband houden met de christelijke kerk en waar de christelijke kerk een betekenis aan gegeven heeft, zonder dat het christelijke symbolen zijn. De hoofddoek is daar een uitstekend voorbeeld van. Snappie? Christelijke SYMBOLEN Raf. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2007 om 19:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je doet maar wat je niet laten kan. Je kan ook mijn bericht nog eens herlezen en op de essentie ingaan... Of is dat wat te veel gevraagd?
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn geen dingen die verband houden met een relegie die verboden werden, ook niet de dingen waar een religie een betekenis aan gegeven heeft. Het gaat om religieuze symbolen. Dat is de essentie. Of jij je daarvoor interesseert of niet, doet daarbij niks terzake. Je reet nog veel minder. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor.
Raf.
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ondanks de vele onchristelijke en antigodsdienstige geluiden je heden ten dage hoort in het leven en de media: dit past in de "geheime agenda van de islam" : creeer een godsdienstig vacuum om het dan met je (dwaal-)leer op te vullen. Het meest van al huiver ik van het beleid dat de islamizering te lande steunt en beschermt: "Stop the islamisation of Europe!"" http://forum.politics.be/showthread.php?t=93146 Van de andere kant moet de hoofddoek niet verboden worden op straat, hoe zouden we ze anders nog herkennen? Zoals de mensen van de geheime diensten en de staatsveiligheid de islam bestuderen en leren kennen zouden onze politiekers dat ook moeten doen, de meesten weten niet eens dat Mo een rover en (massa-) moordenaar was. In tegenstelling tot Jezus die zei: "... geef aan de keizer wat de keizer toekomt en aan god wat god toekomt. ... Mijn rijk is niet van deze wereld."
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer op je welles-nietes-niveau Raf?
Het gaat weldegelijk om 'religieuze symbolen'. Zo staat het letterlijk in de tekst die deze verbiedt. Of je daar nu mee akkoord gaat of niet zal deze tekst niet veranderen hoor. Jouw geloofwaardigheid daarentegen....of liever wat er vanoverblijft ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2007 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is iets helemaal anders. Het ging erom of de kerstboom en het paasei tot de christelijke symbolen mogen gerekend worden, of juist niet. En dat mogen ze duidelijk niet. dat was de essentie. De essentie van de eis van de moslima's staat daar los van. Tenminste voor al wie maar een heel klein beetje analystisch denken kan. En dat kan jij duidelijk niet. Dat is ook een essentie die daar niks mee te maken heeft. Wie zei ook alweer iets over kronkelen als een paling in zijn eigen slijm? Je hebt alvast een ballon gewonnen. Proficiat. Maar uiteraard is die ballon de essentie niet. ![]() En nogmaals. Uw reet heeft hier niks mee te maken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |