Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Problemen met vreemdelingen moeten opgelost worden door :
Er zijn geen problemen met niet Europese vreemdelingen 2 7,14%
Iedereen zou recht mogen hebben om zich in Belgie te vestigen 5 17,86%
Sommige moeten uitgewezen worden, maar de meerderheid mag blijven 10 35,71%
Massale deportaties van alle mensen van niet Europese afkomst uit Europa 9 32,14%
Nieuw holocaust zou alles oplossen, geen mens = geen probleem 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2005, 03:14   #41
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

ik mag hier wonen en heb daar niks voor moeten doen, behalve uit de juiste moeder hare schoot vallen. ik zie niet in waarom anderen hier dan niet zouden mogen wonen.

en voor de rest heeft jampie gelijk. en musketo ook natuurlijk.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 09:53   #42
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Ik denk dat we beter de vraag kunnen stellen: moeten ze hier zijn en wat kunnen we leren uit landen (vb Denemarken of Nederland) die op dat vlak een ander beleid voeren ?
Ik denk heel veel. Wil men multicultuur dan zal het alleszins drastisch moeten veranderen, niet zoals nu dus. Ik ben voor het behoud van de Vlaamse cultuur.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Akkoord dat het leuk is dat ge eens ne kebab kunt eten maar je moet ook zien welke oorzaken het met zich meebrengt. Daarmee bedoel ik vooral de criminaliteit. Ik denk dat we voor ons moeten uitmaken dat het geen goede zaak is. Je maakt me niet wijs dat in vele landen als Turkije of Marokko het zó slecht leven is. Als ze dan toch willen verhuizen moet dat maar elders zijn tenzij je je inspant en je volledig integreert dit met van een proef. Hoe wij verder willen als mensen en mensheid kiezen we volledig zelf.
Er is niet zoiets als perfect. Wel weet ik dat het huidige multiculturele beleid (100.000 illegalen jaarlijks, tienduizenden onwettige naturalisaties,...) ons meer problemen bijgeeft dan ons vooruit helpt.
Hoe kan je nu in godsnaam racist zijn als die mensen in the first place hier eens niet horen te zijn ? Ik denk eerder dat de huidige regeringspartijen een oogje dicht knijpen en het willen behouden. Omdat dat volgens hun 'verrijkend' zou zijn.

Als mensen het vreemdelingenbeleid in vraag stellen of het willen veranderen valt dat blijkbaar onder de Belgische (ik zeg wel Belgische, want het verschilt van land tot land) anti racisme wetgeving. Ik vind dat het aan de burgers over te laten is en niet aan een politiek correcte elite of aan gesubsidieerde overheidsorganen zoals het centrum voor gelijkheid van kansen die uitvoert (vb Vlaams Blok vervolgen) wat hen bovenhand word opgedragen.
Pas op ik ga deze mensen niet minderwaardig noemen, schelden of aanvallen of wat dan ook maar laat ons land besturen door de mensen die er op zijn minst toch wonen, aub He.
Waarom heb je anders zoiets als grenzen ?

Wat noem jij slecht leven?
Ik raad je aan eens een documentaire te kijken of een boek te lezen over het leven in de Berberstreek (aangezien een groot deel van de Marokkanen in België hier van afkomstig zijn).
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 12:49   #43
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ja ben ik afkomstig uit Rusland, ben 28 en woon 13 jaar in Belgie ben dus een allochtoon...
Gevlucht toen de 'gloriejaren' van het kapitalisme daar aanbraken?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 13:50   #44
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poll
Problemen met vreemdelingen moeten opgelost worden door :
*Er zijn geen problemen met niet Europese vreemdelingen
*Iedereen zou recht mogen hebben om zich in Belgie te vestigen
*Sommige moeten uitgewezen worden, maar de meerderheid mag blijven
*Massale deportaties van alle mensen van niet Europese afkomst uit Europa
*Nieuw holocaust zou alles oplossen, geen mens = geen probleem
Weerom te weinig keuzen!
*Mensen van vreemde origine, Europees of niet, die een misdaad begaan moeten het land verlaten!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 14:41   #45
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Een multicultureel land is een land dat geen oorlogen meer kan voeren tegenover anderen maar zelf constant met zichzelf in oorlog dreigt te geraken.
Uw definitie is precies nogal subjectief ...
Het is trouwens geen definitie, maar een logische vaststelling van tot wat een zogenaamd multicultureel land gedoemd is. Laat het mij verduidelijken:

Van allochtonen wordt vaak beweerd dat ze geen grote loyauteit ten opzichte van hun gastland voelen. Dat ze, ondanks het feit dat ze een Belgisch, Duits of Nederlands paspoort bezitten, zich toch nog méér Turk of Marokkaan voelen dan Belg, Duits of Nederlander.

Is dit een holle bewering? Of zit hier een grote waarheid in? Er zijn een aantal onderzoeken en gebeurtenissen die deze bewering toch een groot waarheidsgehalte geven.. Zoals het feit dat in Nederland 70% van de Turken enkel met andere Turken omgang heeft. Dat het aantal importhuwelijken bij Marokkanen en Turken opvallend hoog is. Allochtone mannen zoeken in de oorspronglanden traditionele, makkelijk onder de knoet te houden vrouwen. En allochtone vrouwen zoeken in de oorspronglanden goed-opgeleide, moderne mannen aangezien ze hier voornamelijk bestaan uit hangende nietsnutten. Ook daalt het contact tussen allochtonen en autochtonen in Nederland, terwijl volgens de linkse theorieen dit toch zou moeten stijgen..?

Een week of twee geleden kon men bijvoorbeeld in Berlijn honderden Turkse vlaggen zien zwaaien tussen een zee van duizenden Turken die een Turks openluchtfestival bijwoonden. De voertaal was uiteraard Turks. Duitse vlaggen zag men niet, één, of twee misschien.. Waarschijnlijk om niet al te imperialistisch over te komen..

Een week later wapperden de halve manen opnieuw duchtig in Berlijn. Deze keer om de Armeense genocide nog eens te ontkennen.. In Duitsland nota bene, dat door zijn eigen beladen geschiedenis nog steeds in een verkrampte toestand leeft.

In Nederland dan, werd vorige week een wedstrijd gespeeld in het kader van het wk voetbal voor -20 jarigen. Marokko-Italie. Marokko speelde thuis, want het stadion bestond bijna uitsluitend uit kelende, Marokkaanse fans, getooid in de rood-groene kleuren. Italiaanse supporters waren er beduidend minder. De supporters voor Marokko waren voor de overgrote meerderheid Marokkanen uit voornamelijk Nederland, maar ook van Duitsland en België.

Het Nederlandse elftal speelde zaterdag tegen Nigeria. Nederland verloor. Spijtig, anders was het vanavond Marokko-Nederland. Interessante match, me dunkt. Vooral als Marokko zou winnen.. Het Nederlands elftal bestond trouwens voor 6 van de 11 spelers uit allochtonen. Zes zwarten. Gelukkig droeg men dus truitjes.

Mijn vraag is nu: kan een multicultureel land het zich veroorloven om in (militair) conflict te geraken met het oorsprongland van een grote groep allochtonen? Allochtonen die zich in grote mate méér verbonden voelen met dat land, dan met hun gastland. Een militair conflict zou als het ware zelfmoord betekenen, aangezien de hier aanwezige migranten in geen geval tegen hun moederland zullen vechten. Moslims doden geen moslims, weet je.. Een grote minderheid zal zelfs sabotage-daden plegen ten opzichte van het gastland.

Dus zullen conflicten met zo'n landen altijd worden vermeden, desnoods afgekocht. En terwijl men dit doet sluimert in zo'n land een onderhuidse spanning. Een spanning tussen gemeenschappen die niet officieel bestaan, maar zich in praktijk reeds een grondgebied hebben toegeëigend.

Ik noem dit "gegijzelde vrede". En als vrede jouw doelstelling is, wees dan consequent, en decreteer de multiculturaliteit voor �*lle landen. Desnoods gewapend. Maar vraag je dan wel af wat die vrede waard is, gebasseerd op een gijzelaarsprincipe en op angst..
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 15:25   #46
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Het is trouwens geen definitie, maar een logische vaststelling van tot wat een zogenaamd multicultureel land gedoemd is. Laat het mij verduidelijken:

Van allochtonen wordt vaak beweerd dat ze geen grote loyauteit ten opzichte van hun gastland voelen. Dat ze, ondanks het feit dat ze een Belgisch, Duits of Nederlands paspoort bezitten, zich toch nog méér Turk of Marokkaan voelen dan Belg, Duits of Nederlander.

Is dit een holle bewering? Of zit hier een grote waarheid in? Er zijn een aantal onderzoeken en gebeurtenissen die deze bewering toch een groot waarheidsgehalte geven.. Zoals het feit dat in Nederland 70% van de Turken enkel met andere Turken omgang heeft. Dat het aantal importhuwelijken bij Marokkanen en Turken opvallend hoog is. Allochtone mannen zoeken in de oorspronglanden traditionele, makkelijk onder de knoet te houden vrouwen. En allochtone vrouwen zoeken in de oorspronglanden goed-opgeleide, moderne mannen aangezien ze hier voornamelijk bestaan uit hangende nietsnutten. Ook daalt het contact tussen allochtonen en autochtonen in Nederland, terwijl volgens de linkse theorieen dit toch zou moeten stijgen..?

Een week of twee geleden kon men bijvoorbeeld in Berlijn honderden Turkse vlaggen zien zwaaien tussen een zee van duizenden Turken die een Turks openluchtfestival bijwoonden. De voertaal was uiteraard Turks. Duitse vlaggen zag men niet, één, of twee misschien.. Waarschijnlijk om niet al te imperialistisch over te komen..

Een week later wapperden de halve manen opnieuw duchtig in Berlijn. Deze keer om de Armeense genocide nog eens te ontkennen.. In Duitsland nota bene, dat door zijn eigen beladen geschiedenis nog steeds in een verkrampte toestand leeft.

In Nederland dan, werd vorige week een wedstrijd gespeeld in het kader van het wk voetbal voor -20 jarigen. Marokko-Italie. Marokko speelde thuis, want het stadion bestond bijna uitsluitend uit kelende, Marokkaanse fans, getooid in de rood-groene kleuren. Italiaanse supporters waren er beduidend minder. De supporters voor Marokko waren voor de overgrote meerderheid Marokkanen uit voornamelijk Nederland, maar ook van Duitsland en België.

Het Nederlandse elftal speelde zaterdag tegen Nigeria. Nederland verloor. Spijtig, anders was het vanavond Marokko-Nederland. Interessante match, me dunkt. Vooral als Marokko zou winnen.. Het Nederlands elftal bestond trouwens voor 6 van de 11 spelers uit allochtonen. Zes zwarten. Gelukkig droeg men dus truitjes.

Mijn vraag is nu: kan een multicultureel land het zich veroorloven om in (militair) conflict te geraken met het oorsprongland van een grote groep allochtonen? Allochtonen die zich in grote mate méér verbonden voelen met dat land, dan met hun gastland. Een militair conflict zou als het ware zelfmoord betekenen, aangezien de hier aanwezige migranten in geen geval tegen hun moederland zullen vechten. Moslims doden geen moslims, weet je.. Een grote minderheid zal zelfs sabotage-daden plegen ten opzichte van het gastland.

Dus zullen conflicten met zo'n landen altijd worden vermeden, desnoods afgekocht. En terwijl men dit doet sluimert in zo'n land een onderhuidse spanning. Een spanning tussen gemeenschappen die niet officieel bestaan, maar zich in praktijk reeds een grondgebied hebben toegeëigend.

Ik noem dit "gegijzelde vrede". En als vrede jouw doelstelling is, wees dan consequent, en decreteer de multiculturaliteit voor �*lle landen. Desnoods gewapend. Maar vraag je dan wel af wat die vrede waard is, gebasseerd op een gijzelaarsprincipe en op angst..

Idd!
Blij dat u dit inziet!
Dit is één van de meest onderschatte knelpunten heden ten dage, die allen terugslaan op de identiteit van de allochtoon, die zich bedreigd voelt in zijn identiteit, en dus ook zijn zelfbeeld...

Allochtonen voelen hun zeker meer verbonden met hun gastland.
Sterker nog: de grote meerderheid heeft er heel erg heimwee na, om niet te zeggen spijt dat ze in België zijn komen wonen. Hun land wordt heel erg gemist. Maar terugkeren is te moeilijk.
Vooral voor de Berbers, omdat de eer daar heel hoog in het vaandel staat.
Degenen die naar een ander land zijn verhuisd, wekken dus de schijn dat ze hier heel gelukkig zijn, het naar hun zin hebben en rijk zijn... ze hebben o.a. thuis nog een huis met alles erop en eraan, als 'buitenverblijf' zeggen ze tegen hun medebewoners van het land van afkomst. Maar dat buitenverblijf is vaak mooier dan hoe ze in België wonen.
Met als gevolg dat ook anderen snel zin krijgen om over te komen enzovoort ...

Een oplossing die ik hier ergens voorstelde was:

Het invoeren van een dubbele nationaliteit die op de ID-kaart wordt gezet:
Een Marokkaan/Griek/Chinees/Engelsman die hier is komen wonen kan je geen Belg noemen.
Het is een term die generlei lading dekt.
De persoon in kwestie is geen Belg, voelt zich geen Belg, en hun cultuur komt niet overeen met de Belgische, hun waarden en normen verschillen...
De persoon in kwestie zijn nationaliteit is ook niet hetzelfde als die was toen, want hij/zij wil zich voor een lange termijn ergens anders vestigen...
Daarom pleit ik voor het invoeren van de mogelijkheid om twee nationaliteiten op het paspoort te zetten.
De allochtoon zal dan niet het gevoel hebben dat zijn eigen waarden en normen ineens moeten veranderen voor Belgische normen, maar wel dat zijn eigen cultuur gerespecteerd wordt... waardoor zijn identiteit niet in het gedrang moet komen.... (waardoor het dus ook niet nodig is om zich af te zetten tegen de Belgische cultuur om het onderscheid tussen hen te benadrukken!).

Los daarvan ... ik zou niet weten waarom een (militair) conflict nodig zou zijn!!!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 15:50   #47
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Levertraan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2005
Locatie: Antwerpen Stad ///// Ideologie: Neonihilisme
Berichten: 996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Het is een term die generlei lading dekt.
De persoon in kwestie is geen Belg, voelt zich geen Belg, en hun cultuur komt niet overeen met de Belgische, hun waarden en normen verschillen...
Dat ik dit ooit te horen zou krijgen van iemand die zich Groen!tje noemt.. Het water is dus toch niet zo diep.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Los daarvan ... ik zou niet weten waarom een (militair) conflict nodig zou zijn!!!
Wij leven in een vredevol tijdperk, zeker in Europa. Maar het is redelijk naief te veronderstellen dat in een wereld met wijzigende machtsverhoudingen, met een tanende pax americana, oorlog uitgeroeid zal worden. Integendeel. Klimaten wijzigen, drinkwater wordt schaarser, toenemende vervuiling, bevolkingsexplosie.. Er zijn redenen genoeg waarom mensen in de toekomst zullen vechten om andere grond te bezitten. Vooral het 'redelijk gematigde' Europa zal een geliefde plaats worden.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 16:52   #48
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Dat ik dit ooit te horen zou krijgen van iemand die zich Groen!tje noemt.. Het water is dus toch niet zo diep.


Wij leven in een vredevol tijdperk, zeker in Europa. Maar het is redelijk naief te veronderstellen dat in een wereld met wijzigende machtsverhoudingen, met een tanende pax americana, oorlog uitgeroeid zal worden. Integendeel. Klimaten wijzigen, drinkwater wordt schaarser, toenemende vervuiling, bevolkingsexplosie.. Er zijn redenen genoeg waarom mensen in de toekomst zullen vechten om andere grond te bezitten. Vooral het 'redelijk gematigde' Europa zal een geliefde plaats worden.
Ik noemde mij in eerste instantie groentje omdat ik niets kende van politiek... niet dat ik er intussen meer van ken. (Groen! was toen nog Agalev dacht ik).

Maar het water tussen verschillende partijen is volgens mij ook niet diep hoor.

Ja ik weet wel dat oorlog niet uitgeroeid is ofzo. Maar ... het leek me even alsof u een oorlog wou. (dat was gelukkig een verkeerde interpretatie).

Trouwens, blij om te zeggen dat nog iemand bereid is om toe te geven dat het drinkbaar water schaarser wordt! (de mensen die dit toegeven zijn helaas ook schaars dus :s ...) En dat de klimaten veranderen.
Dat zou idd kunnen leiden tot een oorlog, zeker als we zo verder doen.
Maar volgens mij is de mensheid in staat om deftig met het beschikbare drinkbaar water om te springen. En ingenieuze technieken te bedenken die ons nog eeuwen ervan vergewissen dat er water blijft...
Maar daarvoor is het bijvoorbeeld ook nodig dat we die klimaatsverandering tegengaan, met alle middelen ...
(Hierover heb ik al vaak topics opgestart maar niet iedereen is akkoord :s)

...Zodat deze gebeurtenissen niet tot oorlog kunnen leiden. Niet nu, niet in de toekomst en nooit niet.

Maar ... volgens mij zijn de mensen in staat om met elkaar in vrede te leven.
Desnoods doordat we allemaal een gemeenschappelijke vijand hebben gevonden (het milieu).

Ik ben dus wel redelijk groen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 20:04   #49
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Het vreemdelingen probleem kan opgelost worden door :
Dit is een makkelijke. Holocaust natuurlijk!

Hoeveel punten krijg ik?


Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 12:33   #50
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard Uitwyzen maar durven niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Gelieve te argumenteren.

Persoonlijk vind ik dat er een waterdichte immigratiestop nodig is voor niet europese vreemdelingen.
Enkel hoogopgeleide vreemdelingen die nodig zijn voor economie zouden in beperkte aantalen naar hier mogen komen.
Recht op asiel moet afgeschaft worden, liefst zo snel mogelijk.
De vreemdelingen uit afrika die hier geen verblyfsvergunning hebben terug naar Afrika met de trein Spanje en van daar met landingsvaartuigen naar de afrikaansekust en daar in asielcentras opvangen wel menselijk ontvangen daar zal de halvemaan wel voor zorgen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 12:37   #51
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard Zoals in Doel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik noemde mij in eerste instantie groentje omdat ik niets kende van politiek... niet dat ik er intussen meer van ken. (Groen! was toen nog Agalev dacht ik).

Maar het water tussen verschillende partijen is volgens mij ook niet diep hoor.

Ja ik weet wel dat oorlog niet uitgeroeid is ofzo. Maar ... het leek me even alsof u een oorlog wou. (dat was gelukkig een verkeerde interpretatie).

Trouwens, blij om te zeggen dat nog iemand bereid is om toe te geven dat het drinkbaar water schaarser wordt! (de mensen die dit toegeven zijn helaas ook schaars dus :s ...) En dat de klimaten veranderen.
Dat zou idd kunnen leiden tot een oorlog, zeker als we zo verder doen.
Maar volgens mij is de mensheid in staat om deftig met het beschikbare drinkbaar water om te springen. En ingenieuze technieken te bedenken die ons nog eeuwen ervan vergewissen dat er water blijft...
Maar daarvoor is het bijvoorbeeld ook nodig dat we die klimaatsverandering tegengaan, met alle middelen ...
(Hierover heb ik al vaak topics opgestart maar niet iedereen is akkoord :s)

...Zodat deze gebeurtenissen niet tot oorlog kunnen leiden. Niet nu, niet in de toekomst en nooit niet.

Maar ... volgens mij zijn de mensen in staat om met elkaar in vrede te leven.
Desnoods doordat we allemaal een gemeenschappelijke vijand hebben gevonden (het milieu).

Ik ben dus wel redelijk groen.
Ikdenk groen achter u oren . Bewoners van Doel hebben zij simpel onteigent maar illigalen mogen wij niet terug sturen .De laatst peiling zakt groen van 7% naar 5% dat is goed nieuws[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by bk232214 on 29-06-2005 at 13:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik noemde mij in eerste instantie groentje omdat ik niets kende van politiek... niet dat ik er intussen meer van ken. (Groen! was toen nog Agalev dacht ik).

Maar het water tussen verschillende partijen is volgens mij ook niet diep hoor.

Ja ik weet wel dat oorlog niet uitgeroeid is ofzo. Maar ... het leek me even alsof u een oorlog wou. (dat was gelukkig een verkeerde interpretatie).

Trouwens, blij om te zeggen dat nog iemand bereid is om toe te geven dat het drinkbaar water schaarser wordt! (de mensen die dit toegeven zijn helaas ook schaars dus :s ...) En dat de klimaten veranderen.
Dat zou idd kunnen leiden tot een oorlog, zeker als we zo verder doen.
Maar volgens mij is de mensheid in staat om deftig met het beschikbare drinkbaar water om te springen. En ingenieuze technieken te bedenken die ons nog eeuwen ervan vergewissen dat er water blijft...
Maar daarvoor is het bijvoorbeeld ook nodig dat we die klimaatsverandering tegengaan, met alle middelen ...
(Hierover heb ik al vaak topics opgestart maar niet iedereen is akkoord :s)

...Zodat deze gebeurtenissen niet tot oorlog kunnen leiden. Niet nu, niet in de toekomst en nooit niet.

Maar ... volgens mij zijn de mensen in staat om met elkaar in vrede te leven.
Desnoods doordat we allemaal een gemeenschappelijke vijand hebben gevonden (het milieu).

Ik ben dus wel redelijk groen.
Ikdenk groen achter u oren . Bewoners van Doel hebben zij simpel onteigent maar illigalen mogen wij niet terug sturen .De laatst peiling zakt groen van 7% naar 5% dat is goed nieuws[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik noemde mij in eerste instantie groentje omdat ik niets kende van politiek... niet dat ik er intussen meer van ken. (Groen! was toen nog Agalev dacht ik).

Maar het water tussen verschillende partijen is volgens mij ook niet diep hoor.

Ja ik weet wel dat oorlog niet uitgeroeid is ofzo. Maar ... het leek me even alsof u een oorlog wou. (dat was gelukkig een verkeerde interpretatie).

Trouwens, blij om te zeggen dat nog iemand bereid is om toe te geven dat het drinkbaar water schaarser wordt! (de mensen die dit toegeven zijn helaas ook schaars dus :s ...) En dat de klimaten veranderen.
Dat zou idd kunnen leiden tot een oorlog, zeker als we zo verder doen.
Maar volgens mij is de mensheid in staat om deftig met het beschikbare drinkbaar water om te springen. En ingenieuze technieken te bedenken die ons nog eeuwen ervan vergewissen dat er water blijft...
Maar daarvoor is het bijvoorbeeld ook nodig dat we die klimaatsverandering tegengaan, met alle middelen ...
(Hierover heb ik al vaak topics opgestart maar niet iedereen is akkoord :s)

...Zodat deze gebeurtenissen niet tot oorlog kunnen leiden. Niet nu, niet in de toekomst en nooit niet.

Maar ... volgens mij zijn de mensen in staat om met elkaar in vrede te leven.
Desnoods doordat we allemaal een gemeenschappelijke vijand hebben gevonden (het milieu).

Ik ben dus wel redelijk groen.
Ikdenk groen achter u oren . Bewoners van Doel hebben zij simpel onteigent maar illigalen mogen wij niet terug sturen[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door bk232214 : 29 juni 2005 om 12:41.
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 17:39   #52
jehann
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Dit is een makkelijke. Holocaust natuurlijk!

Hoeveel punten krijg ik?


u bent cum laude geslaagd voor het ingangsexamen van het BLO.
__________________
" At the age of six I wanted to be a cook, at the age of seven I wanted to be Napoleon, and my ambition has been growing steadily ever after"
jehann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 18:14   #53
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214
Ikdenk groen achter u oren . Bewoners van Doel hebben zij simpel onteigent maar illigalen mogen wij niet terug sturen .De laatst peiling zakt groen van 7% naar 5% dat is goed nieuws
Dat ik voor het milieu ben wil niet zeggen dat ik voor Groen! ben.
Met mijn laatste 'ik ben dus wel degelijk voor groen' bedoelde ik: ik ben dus wel degelijk voor de natuur ...

Ik word stilaan gek van al dat 'Groen!' hier Groen! daar tegen mij ...
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 18:42   #54
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat ik voor het milieu ben wil niet zeggen dat ik voor Groen! ben.
Met mijn laatste 'ik ben dus wel degelijk voor groen' bedoelde ik: ik ben dus wel degelijk voor de natuur ...

Ik word stilaan gek van al dat 'Groen!' hier Groen! daar tegen mij ...
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!
Waarom zou U, zoals bk232214, ook geen nummerplaat als avatar nemen? gr181818 of zoiets...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 19:20   #55
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Waarom zou U, zoals bk232214, ook geen nummerplaat als avatar nemen? gr181818 of zoiets...
Ja, hihi.

Ik heb er ook al aan gedacht mijn nick te veranderen... maar ik weet niet als dat anders gaat dan door een nieuwe account te maken.
En ik wil natuurlijk ook mijn authenticiteit hier op dit forum niet verpesten hé, het imago dat ik al zo lang ben aan't opbouwen hier ...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 01:55   #56
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat ik voor het milieu ben wil niet zeggen dat ik voor Groen! ben.
Met mijn laatste 'ik ben dus wel degelijk voor groen' bedoelde ik: ik ben dus wel degelijk voor de natuur ...

Ik word stilaan gek van al dat 'Groen!' hier Groen! daar tegen mij ...
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!
Tja, schijnbaar is iedereen, zowel van links als van rechts, op zoek naar een Groene hier om hem er eens duchtig tussen te nemen. Dus met die nick heb je wel pech Maar het geeft niet, ik zal je niet lastig vallen, tenzij je ongelijk hebt natuurlijk.

Ik heb de indruk dat de Groenen zowel in real life als op het forum geen argumenten meer hebben.
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be