Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2016, 10:07   #41
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Rustig of je wordt ook nog waanzinnig zoals de helft van dit forum.
Ik ga vlug wat gaan shoppen om wat stoom af te blazen .... de stad in ... t'is goed weer , doeiiii forum maatjes en forum vijanden...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 mei 2016 om 10:08.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 10:08   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.463
Standaard

Een windmolen in de tuin installeren misschien en uw dak stampvol zonnepanelen leggen?

De regenton niet te vergeten!

Strak plan?

Geen idee van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 10:38   #43
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik ga vlug wat gaan shoppen om wat stoom af te blazen .... de stad in ... t'is goed weer , doeiiii forum maatjes en forum vijanden...
Vermijd de Zeeman en de Wibra !!
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:02   #44
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kan een politieker ons verplichten zonnepanelen te leggen? ik zie dat niet zitten ,, en de moeizucht is enorm ... ze leggen ons tot het oneindige verplichtingen op hier in dat land , nog 2 jaar en die pipo zal misschien niet eens meer verkozen worden ? ze gooien maar op verplicht dit verplicht dat en dan kuisen ze hun schop af , of stappen uit de politiek ....en daar zitten wij dan met onze gebroken potten ,,, een gezin met 2 personen verbruikt toch zoveel electr. niet ??? per jaar ?
Kijk eens je afrekening na! Dan zal je ook zien hoe fel de prijs van de elektriciteit is gestegen. En als je dan de rekening laat maken door een installateur van zonnepanelen dan zal je snel vast stellen dat je er profijt uit haalt.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:03   #45
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wettelijk verplichten moet mogelijk zijn, tenslotte heeft elke Belg een afbetaald huis en 265.000€ op de spaarboek staan.

Het lijkt me een kleine moeite om het land te redden.
Elke Belg? In welke middens beweeg jij je?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:05   #46
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kijk ik kom nog een piepen ... ,, het ligt op mijn lever .. heeft dien Tommelein enig idee wat een zelfstandige van pensioen heeft ? hij staat daar te blazen op TV dat iedereen verplicht zonnepanelen op zijn dak moet poefen! omdat het spaargeld geen zak meer opbrengt naar zijn mening ! denk maar eens grondig .... zelfstandigen hebben hun spaargeld nodig om TE OVERLEVEN IN HUN OUDEN DAG zak.
En het bezit van zonnepanelen zal hen hierbij helpen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:06   #47
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Vermijd de Zeeman en de Wibra !!
Wees gerust, ga maar.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:07   #48
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Elke Belg? In welke middens beweeg jij je?
Dat was ironisch bedoeld, dank ik.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:08   #49
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn schoonvader reinigt te zelf met daarvoor geschikte schoonmaak hulpmiddelen. Maar je kan ook een bedrijf contacteren.

Eens hard regenen doet ook al veel.
Ik reinig ze zelf. Een bedrijf contacteren heb ik in het begin gedaan maar die mannen profiteren er van.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:12   #50
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Of het woord verplicht gevallen is of niet, doet niet ter zake.
Het is gewoon een schande dat hij komt vertellen dat het bijna niets kost.
De bijkomende veranderingen aan je dak als je huis ouder is dan 25 jaar, vermeld hij niet en de net vergoeding net zo min.

Ik heb offertes gevraagd en de goedkoopste bedroeg nog steeds 14.000 €.

Is toch nog iets anders dan de 6.000 € die steeds in de media verspreid word en in de berekeningen van het terugverdieneffect gehanteerd word.
De prijs is afhankelijk van het aantal zonnepanelen maar tevens ook van de kwaliteit = bv het verschil tussen Chinese en Duitse.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:36   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Elke Belg? In welke middens beweeg jij je?
Je hoort dat regelmatig op TV, de Belgen zijn bij de rijkste mensen in de wereld. Iedereen heeft een afbetaald huis en 265.000€ op de spaarboek.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:40   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dan is dat héél recent. Energiezuinig, goed geîsoleerd misschien. Er wordt nogal gebouwd hier in de streek (Vlaams-Brabant), ik zie niet systematisch zonnepanelen op die daken, integendeel, eerder op oudere huizen.
Ik dacht dat er een keuze was : je kunt bv ook opteren voor een warmtepomp.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:44   #53
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hoort dat regelmatig op TV, de Belgen zijn bij de rijkste mensen in de wereld. Iedereen heeft een afbetaald huis en 265.000€ op de spaarboek.
.. vandaar dat de nazionaaltjes met de bijna penningmeesteres op kop de naturalisatie kost tot vier honderd vijftig euro willen optrekken .. het mag al eens iets wat kosten ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 11:44   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Lach niet ,, ik ben zodanig gestresseerd dat ik alles maar dan alles als bedreiging "aanhoor of aanzie " wat met dit land waar ik in woon maar te maken heeft ... ik ben een tikkende bom ..die op de toppen van mijn tenen loop ..... schaamte ? moet ik schaamte hebben??
Welnee, ga op je terras of in je tuin zitten met een lekker glas gekoelde witte wijn, wat hapjes, geniet van de zon en het goede weer. Vraag een paar vrienden en maak er een fijne dag van. Dat is allemaal veeel belangrijker dan depri te worden over zaken waar je hoe dan ook geen impact op hebt.

Oh ja, en héél belangrijk : om terug ZEN te worden kun je best je lidkaart van het blok in de barbecue smijten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 12:05   #55
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Of het woord verplicht gevallen is of niet, doet niet ter zake.
Het is gewoon een schande dat hij komt vertellen dat het bijna niets kost.
De bijkomende veranderingen aan je dak als je huis ouder is dan 25 jaar, vermeld hij niet en de net vergoeding net zo min.

Natuurlijk is het voor hem met zijn gecumuleerd inkomen geen probleem om zonnepanelen te leggen.

Wat is de volgende stap?
Wat je uitspaart aan stroomkosten bij je belastingaangifte voegen en je daarop nog eens extra belasten?

Ik heb offertes gevraagd en de goedkoopste bedroeg nog steeds 14.000 €.

Is toch nog iets anders dan de 6.000 € die steeds in de media verspreid word en in de berekeningen van het terugverdieneffect gehanteerd word.
De offertes die ik heb gevraagd voor 4 kWp lagen allemaal rond de 6000 euro. Ook duitse panelen.

Mijn schoonvader heeft onlangs voor 6200 euro zijn installatie laten leggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 12:28   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik dacht dat er een keuze was : je kunt bv ook opteren voor een warmtepomp.
Wie stookt op pellets vermindert zijn CO2 uitstoot met vijftig procent
Wie verwarmt met warmtepomp en een vloerverwarming en grond en muren isoleert, haalt ook min zeventig procent op zijn verwarmingsinstallatie of 35 %
Wie een solar pv installeert haalt zijn CO2 uitstoot met 25 procent omlaag in kWh gemeten, afhankelijk of hij groene energie koopt of niet is dat x 3 in jet echt
Wie een elektrische wagen met solar carport koopt, duwt ook 25 procent van zijn uitstoot weg

Dus het is toch een zacht gekookt eitje om als burger uw uitstoot te doen zakken
Laat elke burger zijn Kyoto plan zelf bepalen

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 mei 2016 om 12:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 12:35   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik wist niet dat je homo was .... toch aan die vettige met boter besmeurde suikerkoeken moest ik het ergens wel geweten hebben.... maar zoals ik zeg ik ben te gestresseerd door al die problemen ...en die druk op ons leven in België ... dat ik soms het bos door de bomen niet meer haal..
Die ambtenaren zijn met veel te veel, ze bezorgen ons pensioenstelsel stress,budget en begrotings stress, dossier blokkeert stress, controle stress, papierinvul stress, inefficiëntie stress. In een woord de bron van al uw stress komt uit de ambtenarij, dat is duidelijk
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 12:35   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik wist niet dat je homo was .... toch aan die vettige met boter besmeurde suikerkoeken moest ik het ergens wel geweten hebben.... maar zoals ik zeg ik ben te gestresseerd door al die problemen ...en die druk op ons leven in België ... dat ik soms het bos door de bomen niet meer haal..
Die ambtenaren zijn met veel te veel, ze bezorgen ons pensioenstelsel stress,budget en begrotings stress, dossier blokkeert stress, controle stress, papierinvul stress, inefficiëntie stress. In een woord de bron van al uw stress komt uit de ambtenarij, dat is duidelijk
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 12:50   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wie stookt op pellets vermindert zijn CO2 uitstoot met vijftig procent
Wie verwarmt met warmtepomp en een vloerverwarming en grond en muren isoleert, haalt ook min zeventig procent op zijn verwarmingsinstallatie of 35 %
Wie een solar pv installeert haalt zijn CO2 uitstoot met 25 procent omlaag in kWh gemeten, afhankelijk of hij groene energie koopt of niet is dat x 3 in jet echt
Wie een elektrische wagen met solar carport koopt, duwt ook 25 procent van zijn uitstoot weg

Dus het is toch een zacht gekookt eitje om als burger uw uitstoot te doen zakken
Laat elke burger zijn Kyoto plan zelf bepalen
Ik ben aan het sparen voor een 8 kWp installatie, om dan over een paar jaar de mazoetbrander te vervangen door een warmtepomp die ook op radiotoren werkt.

Niet echt efficient als je van het net trekt tov lage temperatuur vloerverwarming (de COP is lager), maar met zonnenergie is het te doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 12:54   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben aan het sparen voor een 8 kWp installatie, om dan over een paar jaar de mazoetbrander te vervangen door een warmtepomp die ook op radiotoren werkt.

Niet echt efficient als je van het net trekt tov lage temperatuur vloerverwarming (de COP is lager), maar met zonnenergie is het te doen.
Je moet uw radiatoren driedubbel overdimmensioneren, en u warmtepomp zeker ook dubbel of driedubbel overdimmensioneren. Dan zal het probleemloos werken
Kijk die piekperioden os berekend op een situatie min 10 graden die zo elk jaar enkele dagen gebeurt. Je vult dit aan door een kachel in reserve zodat je in putje sinter, de maand februari zonder moeite,kunt ophalen

Een ander systeem is een warmtepomp op bronwater of gewoon rivierwater, daarmee haal je supermogendheid cop6 wat dan gemiddeld,zeker drie tot vier keer minder verbruik oplevert
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be