Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2020, 16:50   #41
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
We kunnen ze natuurlijk wel de Belgische nationaliteit ontnemen als ze iets mispeuteren. Ze naar het land van hun nationaliteit terugsturen in plaats van ze keer op keer vrij te laten. Gebeurt dat hier ? Bijna nooit. Misschien heel af en toe eens na een honderdste veroordeling en pas in overeenkomst met het land van herkomst. Men zet ze hier nog niet eens vast en laat ze keer op keer lopen. Als Marokkaanse Belg moet ge al tien keer veroordeeld zijn en een moord gepleegd hebben alvorens je de binnen kant van de gevangenis ziet. Als men iemand met een dubbele nationaliteit de Belgische afneemt kan het andere land die toch niet weigeren ? Ik ben trouwens benieuwd hoe lang het zal duren voor Turkije zijn politiek van de eeuwige Turkse nationaliteit zal aanhouden als men alle Turken die iets mispeuteren de Belgische nationaliteit afneemt en terugstuurt ...

En het probleem van asiel kan men wel onder controle krijgen als er een rechtse meerderheid in Europa komt, Europa zich uit een aantal internationale verdragen terug trekt en haar militaire en economische macht gebruikt om de grenzen te controleren, herkomstlanden dwingt illegalen, criminelen en economische vluchtelingen terug op te nemen, ... . Wat we dus nodig hebben is dat die rijke 'progressieven' van op de buiten en de betere stadswijken eens beginnen in te zien dat er in vele wijken in de steden en bij de eigen arbeidersbevolking maar weinig progressie meer te zien valt door de massale immigratie. Ze wanen zich nog progressief maar zijn eigenlijk volledig reactionair geworden: op het vlak van milieu dikwijls ronduit eschatologisch, op het vlak van de arbeidersbeweging ronduit blind voor de gevolgen op de lonen en huisvesting voor de laaggeschoolden, op vlak van solidariteit blind voor de nood aan een basis van loyaliteit en gemeenschappelijke waarden en identiteit die er aan ten grondslag ligt, ... wie is er nu als ongelovige in hemelsnaam op vrijwillige basis solidair met een moslim die hem beziet als een stuk stront ? Dat kan alleen onder dwang. En wat is er progressief aan zulke dwang ?
Wie zijn "ze"?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 april 2020 om 16:51.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 16:55   #42
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie zijn "ze"?
Wie denkt ge ? Waarover gaat deze draad ? Mensen met een dubbele nationaliteit toch.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 16:59   #43
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wie denkt ge ? Waarover gaat deze draad ? Mensen met een dubbele nationaliteit toch.
Hoe kan de overheid weten of iemand nog een andere nationaliteit heeft?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 17:40   #44
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe kan de overheid weten of iemand nog een andere nationaliteit heeft?
Bwa er zullen wel wat trukken zijn zeker. Bijvoorbeeld elke Marokkaan die geen paspoort nodig heeft om naar Marokko te gaan.

Het toont nog maar eens aan hoe hard de autochtone bevolking wordt gediscrimineerd. Van ons weet de overheid alles en we kunnen geen kant uit en al die nieuwe Belgen zijn half of sommige zelfs volledig vogelvrij.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 17:59   #45
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bwa er zullen wel wat trukken zijn zeker. Bijvoorbeeld elke Marokkaan die geen paspoort nodig heeft om naar Marokko te gaan.

Het toont nog maar eens aan hoe hard de autochtone bevolking wordt gediscrimineerd. Van ons weet de overheid alles en we kunnen geen kant uit en al die nieuwe Belgen zijn half of sommige zelfs volledig vogelvrij.
Dan haal je er een paar lomperiken uit...en dan nog, hoe ga je dat concreet controleren?
Bovendien, eens dat geweten is, wees maar zeker dat ze als Belg massaal een Belgisch paspoort zullen aanvragen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 april 2020 om 18:00.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 18:10   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe ga je nu eigenlijk iemand verbieden de dubbele nationaliteit te hebben?
Huiszoekingen op zoek naar een vreemde identiteitskaart of paspoort??
Gaan in het onafhankelijke Vlaanderen alle landen ter wereld verplicht zijn alle identiteiten van hun burgers te melden aan de Vlaamse republiek??

Hoe controleer je dat?
Hoe controleer je dat?
Ik herinner me iets vaag dat jij reserve-militair zijt of waart. Dus een voorbeeldje uit jouw sector.
Je controleert dat op dezelfde manier als men controleert of een Vlaming geen deel gaat uitmaken van een huurlingenleger.
Namelijk: je wacht rustig af, vertrouwt iedereen tot je een gegeven binnen krijgt dat er ergens stront aan de knikker zou zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 18:51   #47
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dan haal je er een paar lomperiken uit...en dan nog, hoe ga je dat concreet controleren?
Bovendien, eens dat geweten is, wees maar zeker dat ze als Belg massaal een Belgisch paspoort zullen aanvragen.
Dus het Vlaams Blok en de SP hadden gelijk dat we alle gastarbeiders in de jaren 1980 hadden moeten terug sturen.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 19:02   #48
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe controleer je dat?
Ik herinner me iets vaag dat jij reserve-militair zijt of waart. Dus een voorbeeldje uit jouw sector.
Je controleert dat op dezelfde manier als men controleert of een Vlaming geen deel gaat uitmaken van een huurlingenleger.
Namelijk: je wacht rustig af, vertrouwt iedereen tot je een gegeven binnen krijgt dat er ergens stront aan de knikker zou zijn.
Ja, dat wordt een nieuw succes in de ambtenarij!


"Chef, wat gaan we doen vandaag!,"
- "Rustig afwachten..."
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 19:04   #49
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dus het Vlaams Blok en de SP hadden gelijk dat we alle gastarbeiders in de jaren 1980 hadden moeten terug sturen.
Ik heb daar geen mening over, en ik zie ook het verband niet...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 19:29   #50
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb daar geen mening over, en ik zie ook het verband niet...
Niets nieuw onder de zon dat jij dat niet ziet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 19:32   #51
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niets nieuw onder de zon dat jij dat niet ziet...
Ik ben me nochtans aan het bijscholen.
Zo heb ik vandaag geleerd dat landbouw als sinds 1831 geregionaliseerd werd en dat de grote vermogens mogen investeren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 19:33   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben me nochtans aan het bijscholen.
Zo heb ik vandaag geleerd dat landbouw als sinds 1831 geregionaliseerd werd en dat de grote vermogens mogen investeren.
Gebuisd, dus je hebt niets bijgeleerd... Niets nieuws onder de zon...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 19:39   #53
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ik heb geleerd dat Vlaanderen ooit een sociaal paradijs was!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 20:00   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb geleerd dat Vlaanderen ooit een sociaal paradijs was!
Dat vraagt om kort bochtenwerk.

Wat hebben we geleerd vandaag?

Zou Merkel het "Wir schaffen das (naar een sociaal paradijs)" geleerd hebben van wat ze las/misschien gezien heeft over Vlaanderen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 08:41   #55
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb geleerd dat Vlaanderen ooit een sociaal paradijs was!
Totdat la Belgique er zich teveel mee ging moeien stak het torenhoog uit boven de rest van la Belgique en dat aan een prijs waar ze in Wallonië maar van konden dromen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 08:43   #56
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat vraagt om kort bochtenwerk.

Wat hebben we geleerd vandaag?

Zou Merkel het "Wir schaffen das (naar een sociaal paradijs)" geleerd hebben van wat ze las/misschien gezien heeft over Vlaanderen?
Zou ze misschien gedacht hebben dat als Vlaanderen het met de francofonie kan schaffen dan moeten wij het ook kunnen met de armoede van heel de wereld op ons dak...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 08:54   #57
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Totdat la Belgique er zich teveel mee ging moeien stak het torenhoog uit boven de rest van la Belgique en dat aan een prijs waar ze in Wallonië maar van konden dromen...
Kan je dat ook duiden in tijd of met feiten?
Of gaan we het ook vandaag met orakeltaal moeten stellen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 09:09   #58
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wij linksen zijn daar ook voor, maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Turkse of Marokkaanse nationaliteit intrekken kunnen we inderdaad niet. En we moeten ook niet gaan onderhandelen met die landen om dat voor ons te doen. Want die gaan van ons tegenprestaties eisen die ons nog dieper in het omvolkings-moeras brengen.

Wat wel een goede en haalbare oplossing is, is de B nationaliteit intrekken van criminele dubbele-paspoort-houders. Om ze daarna te deporteren naar het land van hun andere nationaliteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zuhal is nog altijd Turkse denk ik.
Eigenaardig hoe je - terwijl islamitische allochtonen met een factor >30 oververtegenwoordigd zijn in de gevangenispopulatie - er in slaagt om uitgerekend meerwaarde-allochtoon Zuhal Demir af te schilderen als "probleem".
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 09:20   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat wordt een nieuw succes in de ambtenarij!


"Chef, wat gaan we doen vandaag!,"
- "Rustig afwachten..."
Oei, humor ..

Vertel jij eens: wij mogen gaan individuele fysieke activiteit gaan doen buiten, met één persoon die niet onder hetzelfde dak woont; dat moet altijd dezelfde zijn.
Hoe controleren ze dat ?
En als je daar geen antwoord op kunt geven,
waarom fulmineer je wel tegen passieve controle op dubbele nationaliteit, en niet tegen deze sanitaire maatregel?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 09:40   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Turkse of Marokkaanse nationaliteit intrekken kunnen we inderdaad niet. En we moeten ook niet gaan onderhandelen met die landen om dat voor ons te doen. Want die gaan van ons tegenprestaties eisen die ons nog dieper in het omvolkings-moeras brengen.

Wat wel een goede en haalbare oplossing is, is de B nationaliteit intrekken van criminele dubbele-paspoort-houders. Om ze daarna te deporteren naar het land van hun andere nationaliteit.



Eigenaardig hoe je - terwijl islamitische allochtonen met een factor >30 oververtegenwoordigd zijn in de gevangenispopulatie - er in slaagt om uitgerekend meerwaarde-allochtoon Zuhal Demir af te schilderen als "probleem".
Als je mijn vorige posts hieromtrent zou willen lezen dan zou je lezen dat ik Demir prijs omdat ze het probeert.
Het lukt haar echter niet, dat is wat ik zeg.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be