Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2009, 09:55   #41
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Kom eens kijken op een vergadering en merk dan meteen dat er geen sprake is van Hollanderhaat, integendeel.
Dat lijkt me nogal logisch. De Baarle Werkgroep is een Groot-Nederlandse beweging. Als ik ergens geen hollanderhaat zou verwachten, dan is het daar wel.

Citaat:
Ik zie je voortdurend argumenten pro-confederatie aanbrengen en tegelijkertijd emotioneel afwijzend reageren. Dat is jammer.
Hopelijk wil je van mij aannemen dat mijn irritatie over de Belgische hollanderhaat, los staat van mijn afwijzing van een hereniging. Vorig jaar heb ik in dit topic al proberen duidelijk te maken dat ik de voordelen van een "hereniging boven een samenwerking" niet zie. Alle voordelen van een fusie zijn ook met een (innige) samenwerking te bereiken.

Citaat:
We kunnen kritische mensen gebruiken, pijnpunten moeten ook worden vastgelegd, maar wel (inderdaad) vanuit een positieve houding. Volgens mij heb je die wel, zeker als je altijd van Vlaanderen hebt gehouden.
Oh, ik wil best eens een biertje met jullie komen drinken hoor. Maar ik denk niet dat ik ooit alle beginselen(zelfs niet de meeste) van jullie kan onderschrijven.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 09:58   #42
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Jip das ook een goe gedacht, mijn gedacht.
Dan hebben we 3 vrije dagen. Van 11 juli moet dan ook binnen de confederatie een vrije dag gemaakt worden (met culturele activiteiten) want dat was de eerste slag in de vrijheid van het franse juk. Dat in het zuiden nog achterhoede gevechten zijn moet maar gauw eens een eind aan gemaakt worden.
Zeker weten want dankzij de 11 juli heet ge nu Niessen, anders had ge een franse naam gehad: Noisson of iets dergelijks...
Zeg nu eerlijk, Niessen klinkt toch beter.
Ja, Niessen klinkt en staat veel beter. In het Frans lijkt mijn naam op poison en dat betekent vis of gif, geloof ik. Oorspronkelijk werd mijn naam met een Duitse ringel-s geschreven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 10:00   #43
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Praktijkervaring. Vroeger wist ik weinig tot niets van de Vlamingen. Aanvankelijk had ik alleen oog voor de goede dingen. Naarmate ik ze beter leerde kennen bekoelde mijn liefde. Met een aantal karaktertrekken van de Vlaming heb ik zeer grote moeite.
Bij mij was het net omgekeerd. Ik wist ook weinig tot niets van de Nederlanders, maar toch had ik er een hekel aan. Te wijten aan de Belgicistische anti-ollandse propaganda, die de Nederlandse gebruiken en gewoontes herleidt tot karikaturen en de onwetenden hier ingepeperd heeft dat alle Nederlanders er op uit zijn om je te bedriegen en je op te lichten. 'En als ze het niet doen, zijn ze het vergeten.' Het is juist door praktijkervaring dat ik mijn (gestuurde) mening heb kunnen herzien.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 10:03   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Praktijkervaring. Vroeger wist ik weinig tot niets van de Vlamingen. Aanvankelijk had ik alleen oog voor de goede dingen. Naarmate ik ze beter leerde kennen bekoelde mijn liefde. Met een aantal karaktertrekken van de Vlaming heb ik zeer grote moeite.
Welke karaktertrekken bedoel je dan?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 10:07   #45
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bij mij was het net omgekeerd. Ik wist ook weinig tot niets van de Nederlanders, maar toch had ik er een hekel aan. Te wijten aan de Belgicistische anti-ollandse propaganda, die de Nederlandse gebruiken en gewoontes herleidt tot karikaturen en de onwetenden hier ingepeperd heeft dat alle Nederlanders er op uit zijn om je te bedriegen en je op te lichten. 'En als ze het niet doen, zijn ze het vergeten.' Het is juist door praktijkervaring dat ik mijn (gestuurde) mening heb kunnen herzien.
²

Mijn parcours is bijna identiek aan het jouwe. Steeds meer Vlamingen ontdekken door eigen ervaring en contacten dat het racistische anti-Ollanderbeeld van de Belgicisten vals is. Ze begrijpen ook welk politiek doel het moet dienen: het Belgische profitariaat ten allen prijze overeind houden.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 10:10   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat lijkt me nogal logisch. De Baarle Werkgroep is een Groot-Nederlandse beweging. Als ik ergens geen hollanderhaat zou verwachten, dan is het daar wel.
Hopelijk wil je van mij aannemen dat mijn irritatie over de Belgische hollanderhaat, los staat van mijn afwijzing van een hereniging. Vorig jaar heb ik in dit topic al proberen duidelijk te maken dat ik de voordelen van een "hereniging boven een samenwerking" niet zie. Alle voordelen van een fusie zijn ook met een (innige) samenwerking te bereiken.

Oh, ik wil best eens een biertje met jullie komen drinken hoor. Maar ik denk niet dat ik ooit alle beginselen(zelfs niet de meeste) van jullie kan onderschrijven.
Dan heeft het geen zin Spinoza, maar even goede vrienden. Het is alleen zo dat het me opvalt dat het onderwerp je boeit.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 10:25   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik heb alleszins nooit ollanderhaat gehad, maar was wel tot voor het ontstaan van de Baarlewerkgroep tegenstander van een hereniging. Dat had vooral eerder te maken met politieke redenen dan 'culturele' want ik zie eerlijk gezegd geen serieuze verschillen tussen mijn Antwerpse stadsgenoten en de ollanders
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 10:28   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

De aanwezigheid van Spinoza alhier moet ik zien als een vorm van zelfkastijding met voveel 'Ollanderhaat hier ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 10:28   #49
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dan heeft het geen zin Spinoza, maar even goede vrienden. Het is alleen zo dat het me opvalt dat het onderwerp je boeit.
Ik heb mijzelf gisteravond aangemeld voor de nieuwsbrief van de Baarle Werkgroep. Een Vlaamse vriend van mij, met wie ik dagelijks over de hereniging correspondeer, heeft zich ook meteen daarvoor aangemeld. Wij hebben zelf een document opgesteld dat in kort bestek de weg uitstippelt naar de hereniging en hoe deze staatkundig eruit moet komen te zien. Dit document hebben wij begin deze week gestuurd aan de volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer en het Vlaams Parlement. Behalve enkele automatisch gegenereerde berichtjes hebben wij nog geen beargumenteerde antwoorden van de dames en heren politici ontvangen. Wij wachten dus nog af. Wij willen beiden graag actief deelnemen aan de beraadslagingen en vergaderingen van de werkgroep.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 11:21   #50
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
²

Mijn parcours is bijna identiek aan het jouwe. Steeds meer Vlamingen ontdekken door eigen ervaring en contacten dat het racistische anti-Ollanderbeeld van de Belgicisten vals is. Ze begrijpen ook welk politiek doel het moet dienen: het Belgische profitariaat ten allen prijze overeind houden.
Het aantal Hollanderhaatreacties in een nieuwsbericht over Nederland op sites als die van HLN is ook een stuk minder dan voorheen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 11:50   #51
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb mijzelf gisteravond aangemeld voor de nieuwsbrief van de Baarle Werkgroep. Een Vlaamse vriend van mij, met wie ik dagelijks over de hereniging correspondeer, heeft zich ook meteen daarvoor aangemeld. Wij hebben zelf een document opgesteld dat in kort bestek de weg uitstippelt naar de hereniging en hoe deze staatkundig eruit moet komen te zien. Dit document hebben wij begin deze week gestuurd aan de volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer en het Vlaams Parlement. Behalve enkele automatisch gegenereerde berichtjes hebben wij nog geen beargumenteerde antwoorden van de dames en heren politici ontvangen. Wij wachten dus nog af. Wij willen beiden graag actief deelnemen aan de beraadslagingen en vergaderingen van de werkgroep.
Oh, jij bent die maat van Sven?

ff plat gezegd dan he.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 11:52   #52
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het aantal Hollanderhaatreacties in een nieuwsbericht over Nederland op sites als die van HLN is ook een stuk minder dan voorheen.
en degenen die reageren, zijn altijd dezelfde.
dus een kleine minderheid.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 11:53   #53
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Oh, jij bent die maat van Sven?

ff plat gezegd dan he.
yup.

ff handtekening aangepast om het te verduidelijken

Laatst gewijzigd door Shadowke : 19 juni 2009 om 11:54.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 11:54   #54
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
yup
Ik kan me over het algemeen wel vinden in die visie.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 11:55   #55
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik kan me over het algemeen wel vinden in die visie.
zo zijn er nog op dit forum
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 12:15   #56
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Verwarren jullie niet stropke en Stropkeuh?
Nee hoor, kben dezelfde.
Kwas de dialect Gents uitspraak beu en gewoon nick verandert en ingelogd.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=124852
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 19 juni 2009 om 12:17.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 14:29   #57
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Welke karaktertrekken bedoel je dan?
Ik vind veel Vlamingen hypocriet, leugenachtig, achterbaks, arrogant en onbetrouwbaar.

Nee, niet allemaal. Jullie zullen het mischien niet geloven, maar ik heb zelfs enkele Vlaamse vrienden. Niettemin vind ik de Vlaamse gemeenschap erg infantiel en is de ontvoogding nog lang niet voltooid.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 14:30   #58
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De aanwezigheid van Spinoza alhier moet ik zien als een vorm van zelfkastijding met voveel 'Ollanderhaat hier ?
Je kent vast wel het gezegde: Keep your friends close, but your enemies closer.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 14:41   #59
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Dan kan je beter op een Frans of Duits forum zitten. Als we het dan toch over enemies hebben
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2009, 14:48   #60
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dan kan je beter op een Frans of Duits forum zitten. Als we het dan toch over enemies hebben
Ach, zo erg is het ook allemaal weer niet. Diep in mij zit nog steeds het verlangen om van de Vlamingen te willen houden. Eigenlijk ben ik aan het wachten tot de Vlamingen volwassen worden, zodat Nederland en Vlaanderen eindelijk eens op een volwassen manier met elkaar kunnen omgaan. Maar de hollanderhaters krijgen van mij waar ook ter wereld de wind van voren. Dat soort gedrag pik ik niet meer.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be