Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2013, 22:07   #41
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Voor iemand die een totaal ander politiek systeem voorstaat is dat volgens mij niet zozeer moeilijk te vatten maar vooral irrelevant.
Juist.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 22:11   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Neen Jacky, ik had echt nog niet door dat wijlen André Denys er andere (minderwaardige) opvattingen op na hield.

Politiek is oorlog. Oorlog met andere middelen, met als doel het bestrijden of behouden van de machthebbers. En daarin is ideologisch pluralisme niks anders dan maskerade vanwege de dominante ideologie om eventuele oprispingen te kunnen kanaliseren. Echte oppositie wordt gecriminaliseerd.

Wie met politiek bezig is, die gaat ervan uit dat z'n eigen visie en opvattingen (in ruimere context te zien als de gedachtenstroming en al wie deze aanhangt) beter zijn dan de rest en dat de rest beter verdwijnt of op z'n minst hard bestreden moet worden. Maar de aanhangers van de liberaal-democratuur zijn natuurlijk zo laf om dit niet toe te geven.
We weten allemaal onderhand wel wat iemand als jij bedoelt met "hard bestrijden".
Zijn uw bottines trouwens geblonken ?
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 22:30   #43
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
We weten allemaal onderhand wel wat iemand als jij bedoelt met "hard bestrijden".
Zijn uw bottines trouwens geblonken ?
Met alle speeksel dat uit Eddy's mond sproeit wanneer hij speecht, blinken zijn bottines altijd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 22:57   #44
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

De eerste 'integere' politicus moet nog geboren worden, vooral als het 'lokaal' niveau betreft. Voor wat betreft ambtenaren is het van het zelfde laken een pak.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 23:17   #45
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Petit monsieur, een serene draad verpesten met een nijdige opmerking. Nog niet genoeg gal kunnen spuien in alle andere draadjes?
Van tuig dat erediensten ter herdenking van overledenen komt storen door voor het altaar met Belgische vlaggen te komen zwaaien moet je niet meer verwachten.
Negeren...

Mijn deelname aan de familieleden en geliefden.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 23:34   #46
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Denys liep als een hond aan de leiband van de loge.
Een vieze carrièrist heeft ons verlaten.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 06:16   #47
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben jij de verpersoonlijking van de VLD dan?
Neen, dat bent u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De VLD is nu 1 grote lege doos.
ergo. Een lege doos...
Maar wel benoemd.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 mei 2013 om 06:18.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 07:12   #48
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, dat bent u.



ergo. Een lege doos...
Maar wel benoemd.
Stuyck, ge moogt dat goed woordje op uw buik plakken.
Net als uw benoeming.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 07:16   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Voor wanneer is de heiligverklaring?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 07:40   #50
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Helemaal geen recuperatie. Ik meen dat. Denys deed dat heel goed. Als je daarna op je sterfbed moet zien hoe een klungelaar van het zevende knoopsgat jouw levenswerk kapotmaakt, doet dat zeker extra pijn.
Tenzij je een forumtrol bent, zou je je diep moeten schamen voor dergelijke posts. Maar ik ga er van uit dat je ofwel over te weinig empathisch vermogen en/of over te weinig intelligentie beschikt om dat te beseffen.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 08:43   #51
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

En nu zeggen ze allemaal in koor: "in de grond was dat nog zo geen ne slechte"
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 09:00   #52
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Tenzij je een forumtrol bent, zou je je diep moeten schamen voor dergelijke posts. Maar ik ga er van uit dat je ofwel over te weinig empathisch vermogen en/of over te weinig intelligentie beschikt om dat te beseffen.
Juist. Maar de brabander is niet alleen een trol, hij is bovendien zeer zwakbegaafd om het voorzichtig uit te drukken. Een treffend voorbeeld van zijn gekke standpunten is de samenstelling van het gewest Vlaanderen dat volgens d.b. uit de provincies Oost- en WestVlaanderen bestaat. Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg zijn volgens dit groot licht "belgische" provincies omdat "Vlaanderen" niet letterlijk in hun benaming voorkomt. Zijn mosterd haalt hij bij de kaartersclub bub. Je zou kunnen lachen met zoveel domheid maar zijn postings getuigen ook van grote boosaardigheid en d�*t is nog het ergste.


Nu naar de kern van de zaak : André Denys krijgt terecht lof van (bijna) iedereen. Een integer politicus maar door zijn eigen partij niet altijd beloond voor zijn verdiensten. En veel te vroeg heengegaan. Zoals De Standaard het vandaag verwoordt "De benen waren goed, maar te kort".

Laatst gewijzigd door robert t : 15 mei 2013 om 09:04.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 09:41   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Het stoort me helemaal niet dat zo kort na het overlijden, er berichten komen die vallen onder de noemer "van de doden niets dan goed".

Voor familie en vrienden is elk overlijden een drama dat echt pijn doet en waar ze zich over zullen moeten zetten.

Het kan best zijn, ik weet dat niet zo goed, dat hij voor een vld-politicus een goede politieker was.
Toch blijft het voor mij frappant dat hij zo zijn kar kon keren ivm de organisatie van de politieke structuur van het land.
Voor hij gouverneur werd, was hij tegen het provinciale niveau.
Nadat hij gouverneur werd, is hij dit volledig vergeten.
Hij moest zeker niet de boel saboteren; hij moest zeker wel een goede gouverneur trachten te worden, maar hij kon erbij blijven melden dat er toch betere organisatievormen mogelijk waren.

Want laten we niet vergeten:
buiten de coördinatie van de rampenbestrijding, is een gouverneur niet meer dan een veredelde animator die wat aan promotie moet doen van sport, toerisme, cultuur ...
Hij/zij wordt daarvoor rijkelijk beloond met een heel vette pree, een sjieke auto met chauffeur, een resem aan leuke voordelen (ambtswoning met personeel, representatie, provinciaal restaurant van topniveau ...).
Idem dito voor de bestendige deputatie en arrondissementscommissarissen.
En de provincieraad is er maar om simpel te doen en ondertussen zitpenningen op te strijken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 11:43   #54
8Ѭ8
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Berichten: 134
Standaard

Opgeruimd staat netjes. Blauw zijn de blauwen het best.
8Ѭ8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 12:03   #55
Rollercoaster
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 8Ѭ8 Bekijk bericht
Opgeruimd staat netjes. Blauw zijn de blauwen het best.
Persoonlijk heb ik het ook niet zo voor de O-VLD.
Dergelijke opmerkingen vind ik echter van weinig respect getuigen.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 12:27   #56
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Helemaal geen recuperatie. Ik meen dat. Denys deed dat heel goed. Als je daarna op je sterfbed moet zien hoe een klungelaar van het zevende knoopsgat jouw levenswerk kapotmaakt, doet dat zeker extra pijn.
Jij bent een walgelijke vent. Enorm laag bij de gronds om zelfs in een topic over de dood van een politicus je persoonlijk oorlogje uit te komen vechten.

Veel sterkte aan familie, vrienden, kennissen, collega's en al wie mijnheer Denys tot zijn persoonlijke omgeving beschouwde.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 13:35   #57
Modjo
Parlementslid
 
Modjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: Halle
Berichten: 1.494
Standaard

Gecondoleerd.
__________________
The world is like a book. Those who don't travel read only one page.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 15:23   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Jij bent een walgelijke vent. Enorm laag bij de gronds om zelfs in een topic over de dood van een politicus je persoonlijk oorlogje uit te komen vechten.

Veel sterkte aan familie, vrienden, kennissen, collega's en al wie mijnheer Denys tot zijn persoonlijke omgeving beschouwde.
Niet zo snel, niet zo snel.

Ik herinner mij nog het overlijden van 'papa' Daerden hier op dit forum. De reacties van sommigen van uw geestesgenoten waren toen ook niet van de poes. Heb ik u toen horen fulmineren? Niet dat ik het mij herinner in ieder geval.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 18:08   #59
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet zo snel, niet zo snel.

Ik herinner mij nog het overlijden van 'papa' Daerden hier op dit forum. De reacties van sommigen van uw geestesgenoten waren toen ook niet van de poes. Heb ik u toen horen fulmineren? Niet dat ik het mij herinner in ieder geval.
tja,voor een maffia 'papa' is het normaal dat je zulke reacties krijgt.....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be