Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2006, 19:45   #41
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Wel de kern van het evangelie
sorry, maar voor mij is dit eerder de kern van haat (op de manier zoals jij het zegt, begrijp me niet fout he)
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 20:51   #42
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
sorry, maar voor mij is dit eerder de kern van haat (op de manier zoals jij het zegt, begrijp me niet fout he)
Eum verklaar u nader?
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 21:56   #43
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Tja, Hansje en Grietje is ook geen boek, maar gezien de context zou ik eerder aan Blauwbaard moeten denken..............


Peace be with you,

listen, jij blijft dat tekst kopieren en plakken man, maar dat is jou Koran denk ik ..
de Koran waarin ik geloof is geen verzameling van teksten of boek .. ik heb een Arabische Koran thuis, en ik er ken een paar verzen uit mijn hoofd:
die Arabische boek is geen koran.
die paar verzen die ik uit mijn hoofd ken zijn wel KORAN.
en als jij de Koran van buiten kent (volledig) dan is dat geen koran, maar je moet wel eerst getest worden door een Sheikh (meerdere) en die Sheikh moet dat op zijn beurt ook van andere Sheikhs hebben geleerd enzo verder tot de Profeet Muhammed ... en dan pas is er sprake van de Koran.

Ik ga naar de markt.
is gemakkelijk om te lezen..
Maar de koran wordt met regels uitgesproken: bv
Ik gaaaaaaaa nar de maaaaaaaarkt

als je dat gewoon leest (zelfs in Arabisch) dan is dat geen Koran..

dat is een voorbeeld, in het nederlands bestaat zo iets niet.

moeilijk maar ik probeer dat een beetje uit te leggen

een goede site over de Quran: http://www.islamtomorrow.com/quran/


The Quran is a Divine Miracle of Literature
Prophesy - Science - Warnings - Wisdom - Truths
..and it has been Preserved 100% In the Original Language - for over 1,400 years!





I Love Muhammed&Jezus






Met vredevolle groetjes



Johannes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 19 september 2006 om 22:00.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 00:06   #44
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Yayah kunnen we het misschien gewoon over de oorsprong en de inhoud hebben aub?

Het is niet door nog wat te beginnen mistspuien over het zangerige effect van verzen die men als papegaai moet opdreunen zelfs zonder dat men er iets van begrijpt dat men weet waarover het gaat.

Eddy Wally zingt ook in het chinees!

Laatst gewijzigd door circe : 20 september 2006 om 00:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 09:49   #45
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Hallo,

Vriend geef me één vlak waar de islaam niet word aangevalle

kijk ze vallen islaam aan op economish vlak door alle rijke landen aan olie op te kopen of gewoon te bezetten

politiek vlak door ons niet aan het woord te laten en de media die ons zwart maakt

militair vlak door onze moslims te vermoorden

artistiek vlak door ons te bespotten met spotprentenop

vlak van eer door onze zusters te verkrachten en te vergiftiggen met mtv en muziek en zieke mode en hijaab verbieden (hijaab das een aanval op onze vrijheid van religie en menings uiting)

en nu op religieus vlak door de uitspraak van de paus (tijdens zijn komedie in Duitsland met zijn nazistische achtergrond)

op alle vlakken vriend ....

zoals de hadieth (overlevering van de profeet Muhammed (vzmh) ) ze zullen de moslims aanvallen zoals mensen die rond een bord eten (langns alle kanten dus)
en wat zeiden de metgezellen na deze hadieth
zijn er dan zo weinig moslims in die tijd?
warop de profeet vrdzmh antwoorde nee er zullen er veel zijn
maar ze zullen zijn als het schuim van de zee
het lijkt veel maar ze hebben geen inhoud en stellen niets voor.


I love Muhammed&Jezus




Met vriendelijke Groeten


Yahya
Je gooit heel erg veel op een hoopje in deze tekst, maar ik zou toch wel eens op een aantal kromme redeneringen willen wijzen.

1. Het verleden van de paus in de Hitlerjugend heeft weinig met zijn toespraak te maken. Als je het over die boeg wil gooien - en dit is een gemene opmerking - dan heeft de moslimwereld ook boter op het hoofd. De mufti van Jeruzalem prees Hitler (Arafat droeg zijn kist) en tijdens de Joods-Arabische oorlogen van 1967 en 1973 hadden talloze Egyptische soldaten exemplaren van 'Mein Kampf' op zak, in Arabische vertaling. De cartoons die toen in de Arabische kranten verschenen, vertonen overigens veel gelijkenis met die uit Nazi-Duitsland, genre: joodse kapitalisten met haakneuzen en schedelbergen in de rokende puinen van Tel Aviv. Maar, ter zake: Benedictus citeerde een veertiende-eeuwse keizer, zeker, maar gebruikte dat citaat in een oproep tot dialoog. Het citaat werd - doelbewust, zou ik denken - uit zijn context gerukt om de bevolking te mobiliseren tégen het Westen. Of dat door de regering gebeurde, of door kwaadwillige religieuze leiders, durf ik niet zeggen - waarschijnlijk beide -, maar net zozeer als de rellen rond de Mohammed-cartoons komt het op een zeer gelegen moment om binnenlandse spanningen te kanaliseren. Het is stuitend dat jij die hier in het Westen woont, je zo laat desinformeren. In tegenstelling tot je geloofsgenoten in het Midden-Oosten en elders heb je wel beschikking over vrije informatie en heb je de mogelijkheden om de context van de woorden van de paus te achterhalen. Waarom je liever voor de veiligheid van de - excusez le mot - domheid kiest, is me duister, want je amputeert je eigen denken.

2. Dit brengt me tot het tweede deel van mijn opmerkingen, want jouw 'desinformatie' is in zekere zin typisch voor een groot deel van de Islamwereld. Kijk, sinds de dekolonisatie en ver daarvoor is de regio in crisis, want ze raakte langzaam maar zeker verder achterop op het 'inferieure en decadente' Westen, met als klap op de vuurpijl de mandaten van het Interbellum. De pogingen om daar onderuit te komen via een aanpassing aan dat Westen, van de Tamzimat tot en met het Nasser- en het Baathisme faalden jammerlijk, en nu slaat de slinger in de andere richting over, namelijk een terugkeer naar de 'oude waarden', de Islam, die de regio eeuwen geleden groot heeft gemaakt. (De Arabische wereld heeft onze Westerse cultuur gered, in zekere zin, door talloze Griekse en Romeinse auteurs van de ondergang te redden). Het type-voorbeeld daarvan is Saddam Hoessein, die begon als seculier, a-religieus leider, die de Islam alle invloed wilde ontzeggen, maar eindigde als een zelfverklaard Jihadist. Het probleem blijft echter dat geen van deze regimes, noch de Sjah, noch de Ayatollah's bijvoorbeeld, enige daadwerkelijke representativiteit heeft. Het zijn zij, met hun corruptie, geweld, eindeloze naijver en oorlogen, die regio eronder houden, niet (zozeer) het Westen die ze als bliksemafleider gebruiken voor hun eigen problemen. Net als in 'onze' Koude Oorlog is het handig een gemeenschappelijke vijand te hebben: de VS voor de Moslims, het Moslimextremisme voor Bush c.s., want dat verenigt de bevolking. Het is overigens ook een handige strategie om je problemen te externaliseren: als het Westen de boeman is, dan is de Islam noch de Baath-partij verantwoordelijk voor wat er misgaat, dan blijven de eigen overtuigingen overeind tegen de 'boze buitenwereld' en dan moet je vooral zelf geen enkele verantwoording afleggen tegenover jezelf en de maatschappij. Zeker, Engeland, Frankrijk en de VS hebben een onverkwikkelijke rol gespeeld in het Midden-Oosten, de stichting van de staat Israel is een pijnlijke gebeurtenis, maar de moslimbevolking en de plaatselijke regimes en elites dragen minstens zoveel verantwoordelijkheid. Het verkopen van hele dorpen aan joodse kolonisten, de afwijzing van elk compromis in 1948, de lichtzinnige prestige-oorlogen van 1967 en 1973, 'Zwarte September' in Jordanië, zijn maar enkele voorbeelden. De zelfverdedigingsretoriek is slechts een schamel schaamlapje voor het onvermogen van zowel de Islam als de regimes om met zichzelf en hun tijd in het reine te komen. Kom ik dan terug op jouw geval, jouw klacht over de 'verkrachting' van je zusters en de bezetting van de moslimwereld, dan ga je mee in die perverse ideologie - want het heeft op zich weinig te maken met religie -, laat je je erdoor verblinden. Het Westen bied je mogelijkheden, de keuze tussen MTV en de Koran, en het is aan jou om daar verantwoord mee om te gaan. Jij hebt de keuze, anderen hebben die ook, maar je moet het kader respecteren waarin je die keuzes kan maken: de lekenstaat, bijvoorbeeld, die uitdrukkelijke religieuze symbolen - de hijab - in openbare functies verbiedt. Als dat gebeurt, dan is dan niet om moslims achter te stellen, maar om jou en iedereen rond jou, christenen, atheïsten, joden, duivenmelkers, je vrijheid te laten. Jij mag moslim zijn, je moet niet, zoals in Iran of Saudi-Arabië. Er is geen Sadat of Ayathollah die je iets gaat verbieden, maar evenmin een autoriteit die jouw zusters gaat verplichten de hijab te dragen. Je eigen verantwoordelijkheid, kortom: het is niet evident daar goed mee om te gaan, maar het is een kostbaar goed.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 20 september 2006 om 10:03.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 10:25   #46
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

Beste ossaert,

bedankt voor uw reactie ..
maar het is gewoon een beetje pijnlijk om op deze beledigd te worden, maar goed..
Arafat is geen voorbeeld, en sadats of ayatollahs zijn klotzakken ..
die zijn geen voorbeelden voor mij.

Muhammed (vzmh) is mijn voorbeeld, maar ik aanbid hem niet, hij is zowel mens als boodschapper maar ik aanbid wel mijn Schepper die het recht heeft om iets te verbieden, hij heeft mij geschappen en weet wat goed en slecht voor mij is.
In jou ogen is vryheid doen wat jij wilt zonder grens, en dat stopt waar de vryheid van een andere begint..
In mijn ogen is vrijheid doen wat goed voor mij is.

Maar (alhijaab) is geen religieuze symbool.
soory, ik heb uwen tekst heel snel gelezen, ik kan niet op alles reageren, moet door.

maar iig bedankt



I Love Muhammed&Jezus (vrede zij met hen)





Met vredevolle groetjes








Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 20 september 2006 om 10:26.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 10:46   #47
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Beste ossaert,
bedankt voor uw reactie ..
maar het is gewoon een beetje pijnlijk om op deze beledigd te worden, maar goed..
Arafat is geen voorbeeld, en sadats of ayatollahs zijn klotzakken ..
die zijn geen voorbeelden voor mij.

Muhammed (vzmh) is mijn voorbeeld, maar ik aanbid hem niet, hij is zowel mens als boodschapper maar ik aanbid wel mijn Schepper die het recht heeft om iets te verbieden, hij heeft mij geschappen en weet wat goed en slecht voor mij is.
In jou ogen is vryheid doen wat jij wilt zonder grens, en dat stopt waar de vryheid van een andere begint..
In mijn ogen is vrijheid doen wat goed voor mij is.

Maar (alhijaab) is geen religieuze symbool.
soory, ik heb uwen tekst heel snel gelezen, ik kan niet op alles reageren, moet door.

maar iig bedankt



I Love Muhammed&Jezus (vrede zij met hen)





Met vredevolle groetjes








Yahya
Ik denk dat je mijn tekst iets te snel hebt gelezen om de essentie ervan goed te vatten. Ikzelf heb hem ook heel snel geschreven en het kan misschien wat verwarrend werken dat ik een aantal keer heen en weer ben gesprongen tussen de moslimwereld, het Midden-Oosten en jouw eerste opmerkingen. Nergens heb ik je willen beledigen of gesuggereerd dat jij een fundamentalist of Baathist zou zijn, maar ik heb enkel hét kernprobleem van de regio aangeduid, namelijk de diepe crisis waarin ze zich bevindt en de twee opties die zich aandienden en aandienen (modernisme of een terugkeer naar oude waarden): Sadat, Arafat, Hoessein - zowel de koning als Saddam - en de Ayaltollah's zijn hoofdrolspelers in dat trieste schouwspel.

Wat mijn opvattingen over 'vrijheid' betreft, denk ik dat je al te snel oordeelt. Ik geloof in geen geval in de karikatuur die vele mensen tegenwoordig voor een evangelie houden, die meer weg heeft van blinde en nietsontziende willekeur. Vrijheid is, en nu weet ik niet meer wie ik parafraseer, de mogelijkheid hebben je te binden: aan een overtuiging, aan een godsdienst, aan een vereniging, aan jezelf. Het belangrijkste daarbij is de mogelijkheid, minder de uiteindelijke keuze die je maakt. Primordiaal daarbij is dat je diezelfde mogelijkheid ook aan anderen laat, ongeacht of deze keuze je nu bevalt of niet. Dát zijn essentiële spelregels. Kijk, ik heb zelf een aantal fundamentele bezwaren tegen de Islam en ik zal nooit een moslim worden, maar ik respecteer jouw keuze en ik verwacht dat jij mij als 'positief' agnosticus ook respecteert. Op het moment echter dat jij ernaar zou streven hier de Sharia in te voeren, dan zal je wel in mij één van je hevigste tegenstanders vinden. Nu, als jouw broeders en zusters nu meer heil zien in MTV, de consumptiestaat en ongebondenheid, dan is dat hun vrije keuze. Jij hebt je onderworpen aan Allah - want dat betekent 'moslim', niet? -, maar jij mag anderen niet aan Hem onderwerpen. Het is een heel moeilijk te begrijpen en toe te passen principe, waarbij je voortdurend tegen de grenzen van je eigen denken aanbotst (cf. de uitspraken van de Nederlandse minister Donner over de Sharia). Hoe ver gaat die vrijheid en wat doe je als anderen, misschien zelfs de hele maatschappij, 'de Waarheid' naast zich neerlegt, wanneer Allah - die het beste met je voorheeft - genegeerd of zelfs tegengewerkt wordt, of wanneer 'de verkeerde partij' (je weet wie ik bedoel) alweer de verkiezingen zou winnen? Het antwoord is inderdaad niet gemakkelijk. Het is inderdaad gemakkelijker dat 'de Waarheid' vastligt en opgelegd moet worden, maar bedenk dan maar dat dit zich ook tegen jezelf kan keren. Wat ik hier nu tegen jou zeg (niet over jou), kan ik net zo goed tegen christelijke fundamentalisten, neo-nazi's of communisten zeggen. Het is voor alles belangrijk kritisch te blijven en jezelf voortduren te bevragen: over de anderen, maar zeker over jezelf, ook al heb je jezelf onderworpen aan een hogere waarheid.

De hijab, ten slotte. Als het inderdaad geen religieus symbool is zoals jij hier stelt, dan ondergraaf je je eigen stelling dat het verbod in openbare functies tegen de Islam gericht zou zijn. Maar, de hoofddoek wordt door nu eenmaal als een uiting van de Islam gezien en voorgesteld, zowel door de moslims zelf als door de buitenwereld. Vrouwen die er één dragen verkondigen doorgaans zelf dat het 'een religieuze plicht' is of 'de wil van Allah' - misschien zijn zij slecht ingelicht, dat kan ook. Als ik nu aan het gemeenteloket sta en er staat een vrouw met een hoofddoek, dan vertegenwoordigt zij voor mij niet alleen de gemeente, maar ook een godsdienst, en dat schendt zeker in theorie mijn vrijheid. De staat moet nu eenmaal neutraal zijn, wil ze aan iedereen zijn vrijheid laten.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 20 september 2006 om 11:05.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 13:16   #48
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
sorry, maar voor mij is dit eerder de kern van haat (op de manier zoals jij het zegt, begrijp me niet fout he)
Het is niet omdat ik gelovig ben, en geloof in God en Jezus als de goddelijk en mensenlijke messias, dat ik haatdragend ben hé. Ik respecteer ten volle ieders overtuiging. Ik heb het recht om te geloven wat ik wil. Ik haat niemand, ik probeer het Evangelie te belijden en als je het Evangelie leest dan weet je dat Jezus ook continu naar voor wordt gebracht als Gods Zoon. Het leert ons ook hoe Hij de Blijde Boodschap verkondigde en verrees uit de doden. Dit is de kern van het Evangelie, anders heb u en ik een ander Evangelie.

Ik heb zeker een ander Jezusbeeld dan de moslims Jezus recupereren als knoopsgatprofeet en zijn volgelingen afschildert als lijkenpikkers. Daarom vroeg ik Yahya wat hij zelf vond van Jezus, vermits hij I love Mohammed&Jesus propageert, ik weet niet of dit is of hij dat nu meent of of het is om te gatlekken.
__________________
pAx Et BoNuM

Laatst gewijzigd door Judokus : 20 september 2006 om 13:18.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 20:52   #49
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bijbel eens gaan bestuderen, Jezus laat veelwijverij toen en beschouwde de vrouwen ook als kweekkonijnen.

De monogamie komt van de barbaarse volkenen en is door de Christenen overgenomen.
Pardon,

Jezus was jood en volgde de joodse wet. Hij kende die wet ook zeer goed, want Hij citeerde er meermaals uit, wat we ook lezen in het evangelie.

De joden waren monogaam. Waar jij haalt dat Christus veelwijverij propageerde, laat staan dat Hij de vrouwen als kweekkonijnen beschouwde, mag Joost weten, maar uit de bijbel komt het zeker niet.

En anders moet je met een bijbelcitaat komen ter staving. Ik heb nog niet de hele bijbel doorworsteld, dus misschien is één en ander aan mijn aandacht ontsnapt...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 20:57   #50
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Ja, je hebt gelijk .. die mensen zijn gewoon te dom ..
maar ja
Al-Qaida Made in U.S.A

die mensen volgen de islam niet .. volgens de islam mag zo iets niet gedaan worden.
Ik wil hier bij de andere forumdeelnemers toch eventjes bepleiten dat Yahya, moslim, zich hier toch wel ondubbelzinnig distantieert van Al Qaeda in het bijzonder en islamfundamentalisme in het algemeen.

Te vaak horen we het verwijt aan het adres van moslims dat ze zich maar heel lauwtjes, en vaak nog met de grootste tegenzin negatief uitlaten over de misdaden die in naam van hun geloof worden gedaan.

En nu Yahya het hier zeer duidelijk zwart op wit gedaan heeft, heeft hij naar mijn (immer) onbescheiden mening een pluim verdiend. En die mag hij trots op zijn hoed steken.

Ik betreur het dat vele forummers hier blijkbaar hebben overgelezen, en ik vraag me echt af in hoeverre vooroordelen ook niet-moslims in hun greep hebben.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 21:15   #51
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik wil hier bij de andere forumdeelnemers toch eventjes bepleiten dat Yahya, moslim, zich hier toch wel ondubbelzinnig distantieert van Al Qaeda in het bijzonder en islamfundamentalisme in het algemeen.

Te vaak horen we het verwijt aan het adres van moslims dat ze zich maar heel lauwtjes, en vaak nog met de grootste tegenzin negatief uitlaten over de misdaden die in naam van hun geloof worden gedaan.

En nu Yahya het hier zeer duidelijk zwart op wit gedaan heeft, heeft hij naar mijn (immer) onbescheiden mening een pluim verdiend. En die mag hij trots op zijn hoed steken.

Ik betreur het dat vele forummers hier blijkbaar hebben overgelezen, en ik vraag me echt af in hoeverre vooroordelen ook niet-moslims in hun greep hebben.
Hallo, heb jij z'n posts wel goed gelezen? Jahjah is wel degelijk een fundamentalist.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 21:38   #52
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Hangt ervan af wat jij als fundamentalist definieert...

Ben je zeker of je definitie sluitend is?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 22:30   #53
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Hangt ervan af wat jij als fundamentalist definieert...

Ben je zeker of je definitie sluitend is?
beste,


het is niet belangrijk wat anderen over mij denken ..
dat moet jij zeker weten



I love Muhammed&Jezus



Met vriendelijke groeten







Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 22:31   #54
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Hallo, heb jij z'n posts wel goed gelezen? Jahjah is wel degelijk een fundamentalist.
so, what dont't u try to put ur head back in ur ass and c if it fix ??
ik ben geen fundamentalist, ik ben Moslim en ben blij dat ik moslim ben..
en jij bent een extrimst .....!!!!

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 20 september 2006 om 22:32.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 22:35   #55
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik wil hier bij de andere forumdeelnemers toch eventjes bepleiten dat Yahya, moslim, zich hier toch wel ondubbelzinnig distantieert van Al Qaeda in het bijzonder en islamfundamentalisme in het algemeen.

Te vaak horen we het verwijt aan het adres van moslims dat ze zich maar heel lauwtjes, en vaak nog met de grootste tegenzin negatief uitlaten over de misdaden die in naam van hun geloof worden gedaan.

En nu Yahya het hier zeer duidelijk zwart op wit gedaan heeft, heeft hij naar mijn (immer) onbescheiden mening een pluim verdiend. En die mag hij trots op zijn hoed steken.

Ik betreur het dat vele forummers hier blijkbaar hebben overgelezen, en ik vraag me echt af in hoeverre vooroordelen ook niet-moslims in hun greep hebben.
Wat is al-qaida?? en wie heeft dat opgericht??
Er worden geen misdaden in naam van mijn geloof gepleegd.. er worden wel misdaden tegen mijn geloof gepleegd.
en altyd proberen om een zware beeld voor mijn geloof te geven .. maar dat lukt niet ... zelfs 11 september is een bedrog .. maar jij mag wel erin geloven ... je mag zelfs in een steen geloven, maar gooi mij niet met die steen.




I Love Muhammes&Jezus





Met vredevolle groetjes







Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 23:55   #56
Webcrusader
Provinciaal Statenlid
 
Webcrusader's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
so, what dont't u try to put ur head back in ur ass and c if it fix ??
ik ben geen fundamentalist, ik ben Moslim en ben blij dat ik moslim ben..
en jij bent een extrimst .....!!!!
Elke "echte" moslim is steeds een fundamentalist zeggen de imaams...wie de fundamenten van de islam niet volgt is geen echte moslim meer.
Dus: moslim=fundamentalist, je bent dus blij dat je een fundamentalist bent.
__________________
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.


''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 23:59   #57
Webcrusader
Provinciaal Statenlid
 
Webcrusader's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Wat is al-qaida?? en wie heeft dat opgericht??
... zelfs 11 september is een bedrog .. maar jij mag wel erin geloven ... Yahya
je bent zelfs ook nog een negationist, binnenkort is het ontkennen van de moslimterreur van 11 september ook strafbaar... net als de nazi negationisten bestraft worden als ze de holocaust ontkennen.
__________________
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.


''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 09:06   #58
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Wat is al-qaida?? en wie heeft dat opgericht??
“Al Qaeda” is slechts een eufemistische alternatieve term voor “islam” in gebruik genomen door de westerse politici die het probleem niet bij zijn ware naam durfden noemen. De term “Al Qaeda” wordt nu geleidelijk aan vervangen door “islamo-fascisme”.

“Islam” is een neologisme dat de laatste decennia in zwang geraakt is doordat het door de volgelingen van Mohammed werd opgelegd aan de Vrije Wereld. Vroeger gebruikte men de meer correcte benaming “mohammedanisme”.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Er worden geen misdaden in naam van mijn geloof gepleegd.. er worden wel misdaden tegen mijn geloof gepleegd.
Nochtans zeggen alle terroristen dat zij in naam van de mohammedaanse leer ageren. Zij die de aanslagen niet mee organiseerden herhalen dan telkens weer dat zij onschuldig zijn. Zie hierover onder meer het artikel “Turfmolm” op http://lagonda.blogspot.com/ , waaruit hier een klein stukje:
...
Overal op de wereld kun je deze zin horen. In Zuid-Thailand worden de overgebleven boeddhisten door islamitische milities bedreigd en vermoord. Wat zegt de plaatselijke islamitische autoriteit? Heel naar allemaal, maar daar kunnen wij niks aan doen. In Indonesië worden christenmeisjes onthoofd door islamitische struikrovers. Wat zegt de islamitische regering? Heel vervelend, maar wij kunnen daar niks aan doen. Islam is namelijk liefde! In Darfur, waar de Janjaweed een voortvarende genocide op de zwarte bevolking uitvoert. Wat zeggen de Sudanese officials? Ja, naar hoor, maar daar kunnen wij niks aan doen. Arafat, met al zijn zelfmoordterroristen --- die kon er ook nooit iets aan doen. En Hezbollah kan er al helemaal niks aan doen. Wij kunnen er niks aan doen: het is de eeuwigdurende kutsmoes van Allah.

Aanslag in Amerika? Kunnen wij niks aan doen; islam is namelijk louter tolerantie. Bommen in Madrid en Londen? Nee, kunnen wij niks aan doen; islam is namelijk een prachtreligie! Samir A? Mohammed B? Kunnen wij niks aan doen; dat zijn namelijk gewoon Nederlandse jongens. Politici en columnisten die ernstig bedreigd worden? Kunnen wij niks aan doen; de jihad heeft namelijk enkel betrekking op innerlijke strijd. Antisemitisme en homohaat dat weer de kop op steekt? Kunnen wij niks aan doen; voor Allah is namelijk iedereen gelijk. Eerwraak? Loverboys? Wij kunnen er allemaal niks aan doen; islam is namelijk juist een paradijs van vrijheid voor vrouwen! Joepie!
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
en altyd proberen om een zware beeld voor mijn geloof te geven .. maar dat lukt niet ... zelfs 11 september is een bedrog .. maar jij mag wel erin geloven ... je mag zelfs in een steen geloven, maar gooi mij niet met die steen….
Is dat deze steen?
‘Abdallah Ibn Oemar verhaalt dat De Profeet (saws) heeft gezegd: “Jullie zullen tegen de joden vechten tot één van hen zich achter een steen verstopt en de steen roept: “hierheen, knecht van Allah! Achter mij zit een jood; dood hem!”’.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 14:25   #59
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Hallo,

Vriend geef me één vlak waar de islaam niet word aangevalle

kijk ze vallen islaam aan op economish vlak door alle rijke landen aan olie op te kopen of gewoon te bezetten

politiek vlak door ons niet aan het woord te laten en de media die ons zwart maakt

militair vlak door onze moslims te vermoorden

artistiek vlak door ons te bespotten met spotprentenop

vlak van eer door onze zusters te verkrachten en te vergiftiggen met mtv en muziek en zieke mode en hijaab verbieden (hijaab das een aanval op onze vrijheid van religie en menings uiting)

en nu op religieus vlak door de uitspraak van de paus (tijdens zijn komedie in Duitsland met zijn nazistische achtergrond)

op alle vlakken vriend ....

zoals de hadieth (overlevering van de profeet Muhammed (vzmh) ) ze zullen de moslims aanvallen zoals mensen die rond een bord eten (langns alle kanten dus)
en wat zeiden de metgezellen na deze hadieth
zijn er dan zo weinig moslims in die tijd?
warop de profeet vrdzmh antwoorde nee er zullen er veel zijn
maar ze zullen zijn als het schuim van de zee
het lijkt veel maar ze hebben geen inhoud en stellen niets voor.


I love Muhammed&Jezus




Met vriendelijke Groeten


Yahya
Mischien ligt het probleem niet bij al die anderen, maar eerder bij jullie zelf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 14:30   #60
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht


Is dat deze steen?
‘Abdallah Ibn Oemar verhaalt dat De Profeet (saws) heeft gezegd: “Jullie zullen tegen de joden vechten tot één van hen zich achter een steen verstopt en de steen roept: “hierheen, knecht van Allah! Achter mij zit een jood; dood hem!”’.
neen, dat is een arabische uitdrukking.. heeft niets met de steen te maken.

Ik denk anders over Al-Qaida dan wat jij wilt geloven over Al-Qaida.

Je probeert Islam met geweld te relationeren .. maar dat gaat niet lukken, nooit.

11/9 ?? Bin-laden of iemand anders..
fuck wie dat gedaan heeft ..

en ik wens hen de hell (eeuwig)

ik ben Moslim, en onafhankelijk van alle mensen ..
ik ben verantwoordelijk voor mijzelf, niet voor wat een andere doet..
en ik volg Islam..
en volgens de Islam mag je geen burgers doden ook al hun regering onze brugers doodt !!


verstaan ?



I Love Muhammed&Jezus





Met vriendelijke groeten






Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 21 september 2006 om 14:37.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be