Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2007, 12:53   #41
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Lao, dat zijn de argumenten die de poco's gebruiken om niet te moeten optreden tegen gewelddadige moslim-predikers.
Geweldpredikende moslims, veronderstel je waarschijnlijk. Anders kun je ze gewoon oppakken op basis van hun daden .


Ter informatie, waar trek jij de grens betreffende het prediken van geweld. Verbaal, al dan niet ter gelegenheid van een bijzondere bijeenkomst, of ook schriftelijk. Maak jij onderscheid naar de manier waarop een mening wordt geventileerd, de aanwezigheid van toehoorders en omstandigheden, en de middelen die daar toe worden gebruikt? Maak je onderscheid tussen indoctrinatie en het 'preaching for the converted'?

Want de focus ligt hier op een kern van mensen die gewoon al door hun uiterlijk duidelijk maken waar ze voor staan. Iemand beladen met nazi-memorabilia, eigent zich een per definitie gewelddadige ideologie toe.

En als ze dan ergens samenkomen, is plots het hek van de dam?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 12:53   #42
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Die 'helden' draaien zich waarschijnlijk om in hun graf als ze zouden weten wat voor een hersenloos tuig hun herdenking misbruikt voor de eigen agenda.
Denk dat ze zich voor heel andere redenen al meer dan één keer hebben omgedraaid hoor...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:00   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Mein Teil is een parodie, de teksten van die B&H bands zijn bloedserieus.

Dat zijn die flashy gangsta rapers ook hé, "oeps, die hebben het juiste kleurke natuurlijk " dat ik daar nie aan gedacht heb...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:03   #44
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zijn die flashy gangsta rapers ook hé, "oeps, die hebben het juiste kleurke natuurlijk " dat ik daar nie aan gedacht heb...
Daar gaat deze topic niet over maar ik kan gangsta rap ook niet uitstaan. En aangezien ik naar muziek luister die ook niet vies is van 'blood & gore' ben ik wel wat gewend. Maar flagrant oproepen tot geweld en aansporen tot racisme is een stap te ver.
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:05   #45
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Die 'helden' draaien zich waarschijnlijk om in hun graf als ze zouden weten wat voor een hersenloos tuig hun herdenking misbruikt voor de eigen agenda.
Ik vind het wel interessant hoe jij eerder peilde op dit forum naar de relevantie van songteksten en het publiek dat er naar luistert.

Ik ben begin jaren '80 nog naar een concert van Motörhead geweest. Daar bevond zich een volledige motorbende met Duitse helmen en alle nazi-parafernalia die je maar kon bedenken. Ze namen bijna de volledige eerste rij in beslag.

Nu Lemmy zelf is ook niet onbesproken gelet op zijn fascinatie voor de nazi's en de collecties van diezelfde memorabilia. Ook zijn uitspraken over hoe cool die gasten soms toch wel waren, in zijn geheel eigen en kenmerkende stijl, deden soms wenkbrauwen fronsen. Maar toch zal ik hem niet bestempelen als een nazist, hoogstens als iemand met ongezonde fascinaties.

Misschien zijn het overtuigde neo's. Maar voor hetzelfde geld zijn het frustrés die de goegemeente graag schokken met al hun vertoon van dergelijke besmette symboliek. Remember Goris, was het de nazi-ideologie of waren het zijn persoonlijke frusraties dat hem ertoe gebracht heeft twee mensen neer te schieten? En was een andere 'trigger' ook in staat geweest om hem te doen doorslaan?

Bezit jij dat onderscheidingsvermogen? Of niet? Want ondanks de goede bedoelingen, leent de principiële redenering die achter een pleidooi voor dergelijk verbod steekt zich nog altijd tot gevaarlijk afwijkende interpretaties.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:07   #46
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Neo-nazisten verbieden? Dan ook stalinisten van de PVDA zo simpel is dat. Selectieve verontwaardiging is hypocriete verontwaardiging.

En de vraag is of je zoiets wel kan inperken door het te verbieden.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:10   #47
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Bezit jij dat onderscheidingsvermogen? Of niet? Want ondanks de goede bedoelingen, leent de principiële redenering die achter een pleidooi voor dergelijk verbod steekt zich nog altijd tot gevaarlijk afwijkende interpretaties.
Ik heb Lemmy die jaar geleden geînterviewd en hij vertelde mij hoe een lid van Morbid Angel hem een pro-naziboek cadeau deed. Hij heeft die gast een lap op zijn neus gegeven omdat geen haar op zijn hoofd eraan denkt om ook maar één greintje sympathie voor nazi's te hebben. Wel is hij gefascineerd door wapens, tanks, vliegtuigen, ... uit WOII (boys and toys weet u wel) en dat is voor mij een essentieel verschil.

Motörhead zal nooit oproepen tot het in elkaar rammen van linksen of anderskleurigen in tegenstelling tot deze bands. Hell, Lemmy is getrouwd met een meisje van Ivoorkust.

De lijn is soms dun, zeker in genres die richting het extreme neigen, maar de lijn is er. En voor mij is B&H zwaar OVER de lijn.
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:11   #48
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Neo-nazisten verbieden? Dan ook stalinisten van de PVDA zo simpel is dat. Selectieve verontwaardiging is hypocriete verontwaardiging.
.
Ik ben het met u eens. Maar in deze topic gaat het toevallig over neo-nazi's en niet over Stali-of andere tisten.
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:12   #49
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
U ontwijkt de vraag. Vindt u het kunnen dat ons land neo-nazi's een vrijgeleide geeft en toelaat dat er haat wordt gepredikt?
We geven extreem linksen wel een platvorm om neo-nazi's te haten en we laten ze vrolijk oproepen om alle rechtse elementen uit de samenleving te deporteren.

Ik heb daar geen probleem mee, maar geef de tegenpartij dan ook de kans om zijn ei te leggen.

En wat doen we dan met moslimgroepen als Fund A Mental, die met hip hop beats oproepen tot jihad en de vernietiging van het Westen? Of rappers zoals Eminem, die zijn sexisme laat blijken en verkrachtigen verheerlijkt?

Wat mij betreft mogen die jongens allemaal hun ding doen, zolang het geweld maar in hun muziek blijft. Heethoofden die rel willen schoppen, heb je altijd en overal in alle samenlevingen.

Geef mensen de kans om hun gal te spuwen door middel van feestjes, muziek en ga zo verder, de grote meerderheid kan zo zijn frustratie kwijt. De enkelen die zich niet kunnen gedragen, hebben in mijn ogen geen opwindende teksten op andere dingen nodig om te ontsporen, die zijn er al voor geprogrammeerd van nature.

En even tussen haakjes: mij moet je daar niet verwachten, want mijn soort muziek is het ook niet. Ik geloof dat ik het liever wat rustiger heb, maar wie ben ik om een ander te dicteren naar wie of wat die moet luisteren?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:13   #50
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ik ben het met u eens. Maar in deze topic gaat het toevallig over neo-nazi's en niet over Stali-of andere tisten.
Het ene kan niet zonder het andere. Extreem links en extreem rechts zijn beide keerzijden van dezelfde medaille. Ze groeien vanuit dezelfde maatschappelijke situatie.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:14   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Daar gaat deze topic niet over maar ik kan gangsta rap ook niet uitstaan. En aangezien ik naar muziek luister die ook niet vies is van 'blood & gore' ben ik wel wat gewend. Maar flagrant oproepen tot geweld en aansporen tot racisme is een stap te ver.

Mensen aansporen om flikken dood te schieten is dat ook,

het verheerlijken van drugs is dat ook, etc...

Kijk ik hou ook van blood en gore films en zo wa pittige teksten heb ik ook niks op tegen, maar ge moet wel konsekwent zijn. Als iets niet kan voor nazi's, dan kan het ook niet voor gangsta rappers, snapt ge ...

En uiteindelijk moet ge eens eerlijk zijn, wie gaat er nu naar die crap luisteren ? Wat voor een bende marginalen gaan daar naartoe ?

gunt die jongens hun plezierke dan blijven ze kalm, als ze in de parochiezaal van puvelde (of een andere onogelijk klein vlaams gehucht) hun ding eens mogen doen, zijn ze weer content voor een paar weken...

Waar ge veel meer schrik van moet hebben, zijn van die mannen in kostuum met passers en schietloden die in geheime clubkes over meer dan alleen maar metsen praten met elkaar... en daar zult ge niet van weten waar en wanneer het doorgaat, en al zeker niet wat er allemaal bekokstooft wordt...

Een bende onozelaars die met een stuk in hun kloten naar wa gezeik op gitaren luisteren dat op gene zak trekt... hooeee, nu krijg ik schrik zulle...

ik heb al voor hetere vuren gestaan eerlijk gezegd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:15   #52
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Daar gaat deze topic niet over maar ik kan gangsta rap ook niet uitstaan. En aangezien ik naar muziek luister die ook niet vies is van 'blood & gore' ben ik wel wat gewend. Maar flagrant oproepen tot geweld en aansporen tot racisme is een stap te ver.
Excuseer, maar wie publiceert hier de teksten van die nazi-groepen?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:15   #53
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
maar wie ben ik om een ander te dicteren naar wie of wat die moet luisteren?
De muziek is dan ook maar bijkomstig. B&H is meer dan een bijeenkomst voor muziekliefhebbers he. Het gaat om het gehele plaatje.
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:18   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ik ben het met u eens. Maar in deze topic gaat het toevallig over neo-nazi's en niet over Stali-of andere tisten.

Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, het een verbieden wil ook zeggen het andere verbieden,

Ge kunt niet zeggen, Heil hitler roepen is slecht, als ge wel heil stalin kunt verdragen, ... het zijn beiden even grote massa moordenaars.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:19   #55
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zijn die flashy gangsta rapers ook hé, "oeps, die hebben het juiste kleurke natuurlijk " dat ik daar nie aan gedacht heb...
Er zijn vele zwarte racisten, die alles wat blank is verwerpen. Mij niet gelaten. Een zwarte mag me links laten liggen, omdat ik blank ben. Ik vind die kortzichtige beledigingen soms eerder lachwekkend dan aanstootgevend. Zolang hij geen mensen gaat molesteren of vermoorden, omdat ze blank zijn, mag hij van mij denken wat hij wil.
Voor een blanke idem, maar die mag zijn mond nog niet eens open trekken.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:19   #56
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Excuseer, maar wie publiceert hier de teksten van die nazi-groepen?
Als ik het niet zou doen dan zijn er altijd wel een aantal mensen die mij een leugenaar zouden noemen en zouden beweren dat zo'n teksten niet bestaan
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:20   #57
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Morbid Angel
Is deze groep een neonazi-groep? Aan banden leggen?

Citaat:
De lijn is soms dun, zeker in genres die richting het extreme neigen, maar de lijn is er. En voor mij is B&H zwaar OVER de lijn.
Tja, het is geen vreedzame parochievereniging. Ik wil er dan ook niets mee te maken hebben, om het eens duidelijk te stellen.

Jij kunt de lijn dus trekken, en je weet waar B&H voor staat. Het is er zwaar over.

Wie acht je daar dan niet toe in staat, dat een verbod van deze 'club' zich zo dringend aandient. Ik heb meer schrik dat ze dit gaat dwingen tot een soort van 'respectabilisering'. Waardoor ze hun vereniging herdopen in 'vrienden van het laatste Duitse rijk' of zoiets en zich gaan vermommen als normale burgers. Maar de ideologie blijft wel intact.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:22   #58
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
De muziek is dan ook maar bijkomstig. B&H is meer dan een bijeenkomst voor muziekliefhebbers he. Het gaat om het gehele plaatje.
Ik denk dat er nog meer dingen zijn die om het gehele plaatje gaat en niet enkel om de muziek. Of hoe klasseer je anders dan Barman opzet? Was dat ook zomaar als concert bedoelt? En: hebben neo-nazi's het verboden? Zijn ze er rel gaan schoppen?

Er zijn zoveel festivals ter promotie van de multicul. Denk aan Sfinks, of Danouter is eigenlijk ook meer wereld dan folkmuziek, de laatste tijd. Als dat ongestraft mag, waarom iets met de tegenovergestelde visie verbieden?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:23   #59
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

De liniwinkies hebben de stalinisten echter nodig he;.. in hoboken.

Neo-nazi's zijn overigens compleet geschift. terwijl onze maatschappij voleldig onder druk van de islam staan liggen de meesten te kankeren op één of andere jood in de vs.

Doet me een beetje denken aan die moslims in jemen die de laatste jood daar willen vermoorden om dat hun eigen sektarisch geweld zogezegd de schuld is van de laatste jood ginder. Toch makkelijk zo een zondebok.

Neen laat ze maar aan het woord die zotten. Dan kan iedereen zien hoe zot ze zijn.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 9 maart 2007 om 13:26.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 13:23   #60
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Als ik het niet zou doen dan zijn er altijd wel een aantal mensen die mij een leugenaar zouden noemen en zouden beweren dat zo'n teksten niet bestaan
Dat geloof ik zonder bewijzen ook wel. Ik heb al gore teksten genoeg gelezen om van niets meer op te kijken.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be