Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
|
Discussietools |
18 april 2023, 12:52 | #41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
18 april 2023, 12:55 | #42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
18 april 2023, 12:56 | #43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of misschien niet. 6 dagen, ik zou zelfs vinden dat dat een normale wachttijd is om een afspraak voor ingreep kunnen te versieren. Vaak moet ik ook zo vaak wachten als ik een afspraak wil met mijn huisdokter voor een niet-dringende zaak. Dat is zelden de week zelve. |
|
18 april 2023, 12:57 | #44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Maakt het iets uit?
De experten maken aanbevelingen. Anders zouden ze beslissers heten.
18 april 2023, 12:58 | #45 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
18 april 2023, 13:06 | #46 |
Secretaris-Generaal VN
|
Het ging over de noodzaak van een bedenkingsperiode van 6 dagen. Zoals fox terecht zegde: we moeten daar statistieken over hebben, hoe nuttig die periode is, want die is allang in voege. Hoeveel vrouwen zien uiteindelijk af van hun wens tot abortus door die bedenkingsperiode ? Als dat tot hier toe geen kat is, dan is die periode zinloos.
|
18 april 2023, 14:35 | #47 |
Secretaris-Generaal VN
|
Wie is Els Van Hoof?
Eén van m'n beste vrienden werkt in een ziekenhuis in Nederland. Het zijn gruwelijke verhalen die hij vertelt over zwangerschapsonderbrekingen op 18 weken. Niet iedere Gynaecoloog is bereidt om deze "operatie" uit te voeren, tenzij er een dringende reden voor is. |
18 april 2023, 14:44 | #48 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
18 april 2023, 14:46 | #49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
18 april 2023, 15:18 | #50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is een doekje voor het bloeden voor de CVP, en ze zullen dat willen houden.
18 april 2023, 15:23 | #51 |
Secretaris-Generaal VN
|
voor jou ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
18 april 2023, 15:25 | #52 |
Secretaris-Generaal VN
|
Ja we kunnen inderdaad moeilijk verwachten dat politici de zinloosheid van bepaalde regels inzien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
18 april 2023, 15:26 | #53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moei'd'u mee uw eigen zaken. Zij is baas in eigen buik, en zij alleen. Vroeg of laat beslissen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
18 april 2023, 15:28 | #54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
18 april 2023, 15:29 | #55 |
Secretaris-Generaal VN
|
Elke abortus is voor elke mama een zeer ernstige zaak.
18 april 2023, 15:32 | #56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Komt er nog bij dat het geen charcuterie moet worden (18 weken is halverwege de zwangerschap).
18 april 2023, 15:33 | #57 |
Secretaris-Generaal VN
|
Dat heb ik ook nergens gesteld. Ik stel alleen dat ze lichtzinnig zijn in hun seksuele betrekkingen (wat mag van mij), ze ook lichtzinnig kunnen omspringen met hun abortuswens wat uiteindelijk verregaande gevolgen kan hebben voor die vrouwen hun mentale gezondheid. Een nadenkperiode betekent geenszins dat ik zeg dat ze geen abortus mogen plegen. Daarom zou ik dan ook graag statistieken zien. Hoeveel procent van de vrouwen ziet uiteindelijk af van een abortus na die 6 dagen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 april 2023 om 15:34. |
18 april 2023, 15:34 | #58 |
Secretaris-Generaal VN
|
18 weken. Dat is vier maanden. Moet dat nu echt zo lang duren om tot een beslissing te komen ?
|
18 april 2023, 15:35 | #59 |
Secretaris-Generaal VN
|
4,5 maand (halfweg dus)
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) Laatst gewijzigd door Zipper : 18 april 2023 om 15:36. |
18 april 2023, 15:35 | #60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan (mogelijks zoals de tsjeven) die bedenktijd zien als "tijd voor de katholieke ziekenhuizen .. bla bla ... om een zieltje te redden". Maar je kan het ook zien als: "tijd voor de mama, om alle informatie die ze bij het eerste contact kreeg, te verwerken". Ik zou de noodzakelijk info aan de mama zeker niet willen achterwege laten. Tegelijk moet die natuurlijk niet nodeloos lang zijn. Tegelijk is er de praktische kant: je komt niet om 14.00 binnen voor een eerste contact om om abortus te vragen, om dan om 16.00 u al geholpen te worden.
|