![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Tis weerom eens van dat.Jong gastje van 12 jaar bewerkt met ijzeren staaf en vuurwerkpijlen door Noordafrikanen in Wemmel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Snel het artikel plaatsen,anders zal het weerom verdwijnen in de gulle multiculmand.....
Jongerenbende valt 12-jarige aan met staaf en vuurwerk Jongen geraakt zwaargewond voor gsm WEMMEL - Een jongerenbende heeft in het skatepark aan het Marcel Van Langenhovestadion in Wemmel de 12-jarige Robin De Clerck bewerkt met een ijzeren staaf en hem beschoten met vuurwerk. Het slachtoffer werd aan de schouder verbrand in de derde graad en werd zwaargewond. Alweer werd Wemmel enkele dagen voor oudejaar opgeschrikt door een zwaar gewelddelict. Twee jaar geleden nog werd uitbater Jos Van Campenhout van het tankstation Texaco aan de Limburg Stirumlaan zwaargewond toen hij werd neergeschoten, dit jaar werd de 12-jarige Robin zwaar toegetakeld door een bende die een ijzeren staaf en vuurwerk als wapens gebruikte. De familie en de knaap zelf reageren geschokt. Vader Alex De Clerck en moeder Christine Borremans willen samen met hun zoon Robin hun verhaal in de krant kwijt. 'Omdat zoiets niet in de doofpot mag belanden. Het wordt tijd dat de (gemeentelijke) overheid wakker wordt en iets aan de onveiligheidsproblemen in Wemmel doet', aldus het trio. 'Ik was zondagnamiddag met mijn vriend voor de les Nederlands een taak aan het uitvoeren', zegt Robin, die school loopt in de Middenschool van Sint-Donatus in Merchtem. 'We moesten een uitvinding voorstellen voor de klas, en dus moesten we dat eerst voorbereiden. Wij maakten een stoplicht dat gaat branden als je aan je rem trekt op de fiets. Toen we klaar waren met de taak, gingen we met de fiets naar het speelplein aan het sportcomplex aan de Brusselsesteenweg in Wemmel om hem te testen en ook om te spelen. Toen mijn vriend even naar huis ging, kwam een groep van 7 jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst op me af. Ze vroegen me of ze mijn gsm eens mochten bekijken, maar dat weigerde ik. Ik ben immers al eens bestolen geweest op straat in Merchtem door een jongere. Ze toonden ook interesse in mijn fiets en skate. Toen ik weigerde om mijn gsm te tonen, begon een van hen mij te duwen en sloeg hij met een ijzeren staaf verscheidene keren op mijn benen. Een andere nam vuurwerk, en vuurde dat in mijn richting af. Ik kon me net op tijd omdraaien, anders was het vuurwerk in mijn gezicht terecht gekomen. Het vuurwerk bestond uit een obus waaruit vuurpijlen vlogen. Ik heb er zeker vijf geteld, en minstens één vuurpijl is op mijn schouder gevlogen, een andere trof mij in de hals. Ik viel op de grond. Een van hen moet gezien hebben dat ik toch ernstig gewond was, en heeft de ambulance gebeld. Daarna is de hele bende gevlucht', aldus Robin. De bende liet de knaap zieltogend achter. Op dat moment kwam de vriend van Robin terug, en werd het slachtoffer met de ambulance naar de spoedafdeling van het UZ Jette overgebracht. Vader Alex en moeder Christine reageren onthutst. 'Robin heeft derdegraads brandwonden in de hals en op z'n schouder. De vuurpijl heeft ook een zenuw geraakt, waardoor hij momenteel niets voelt. Hij moet nu z'n wonde laten verzorgen op de spoedafdeling. Die jongeren hebben geen normbesef, en zijn een gevaar voor de maatschappij', aldus de ouders. Robin zelf hoopt dat de politie de bende nog kan opsporen en oppakken. 'Ik ga alvast zeer voorzichtig zijn, en zal, als ik ooit nog naar het skatepark ga, eerst op veilige afstand kijken of de kust veilig is. Ik hoop dat de politie er meer patrouilleert, maar ik maak me geen illusies', aldus Robin. Joris Herpol |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een pure schande en de poco-wereld zwijgt natuurlijk. Beeld je even het omgekeerde in : een 'jongere' die aangevallen wordt door een groep autochtonen. Het VRT-nieuws zou er zijn headlines van maken en er 3 weken lang over doorbomen. Het inquisitieinstituut zou de mond vol hebben van racisme. Maar als de 'beschermde soort' gewelddaden pleegt, dan hoor je geen kwaad woord over het racisme van de geweldplegers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor Rachidjes in spé:
Glycerine en salpeterzuur bij elkaar gieten, goed schudden voor gebruik....
![]() |
#48 | |
|
![]() "Beter één bom in de hand, dan tien in de lucht"
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 2 januari 2008 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Deze is erger ... onder de ogen van zijn zoon
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Filosoof heeft er een handje van weg om het toch altijd maar weer racisme te noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Als iemand met een bivakmuts en een geweer een bank binnenstapt, mag je er niet zomaar van uit gaan dat hij een overval wil plegen. Laatst gewijzigd door sn00py : 2 januari 2008 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Indien 't géén blanke was hadden jij, circe, Gargamel of Online dat al wel gepost...
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Rachid en Trabelsi: twee handen op één buik?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |