Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2008, 12:06   #41
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dank u, ik ben al opgenomen. Morgen gaan we het Gallo-Romeins museum bezoeken.
Sn00py kan ons alleszins goed animeren op de afdeling! Je hoort ons niet klagen
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 12:29   #42
Gargamel
Banneling

Standaard

Tis weerom eens van dat.Jong gastje van 12 jaar bewerkt met ijzeren staaf en vuurwerkpijlen door Noordafrikanen in Wemmel.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 12:35   #43
Gargamel
Banneling

Standaard

Snel het artikel plaatsen,anders zal het weerom verdwijnen in de gulle multiculmand.....

Jongerenbende valt 12-jarige aan met staaf en vuurwerk
Jongen geraakt zwaargewond voor gsm

WEMMEL - Een jongerenbende heeft in het skatepark aan het Marcel Van Langenhovestadion in Wemmel de 12-jarige Robin De Clerck bewerkt met een ijzeren staaf en hem beschoten met vuurwerk. Het slachtoffer werd aan de schouder verbrand in de derde graad en werd zwaargewond.

Alweer werd Wemmel enkele dagen voor oudejaar opgeschrikt door een zwaar gewelddelict. Twee jaar geleden nog werd uitbater Jos Van Campenhout van het tankstation Texaco aan de Limburg Stirumlaan zwaargewond toen hij werd neergeschoten, dit jaar werd de 12-jarige Robin zwaar toegetakeld door een bende die een ijzeren staaf en vuurwerk als wapens gebruikte. De familie en de knaap zelf reageren geschokt. Vader Alex De Clerck en moeder Christine Borremans willen samen met hun zoon Robin hun verhaal in de krant kwijt. 'Omdat zoiets niet in de doofpot mag belanden. Het wordt tijd dat de (gemeentelijke) overheid wakker wordt en iets aan de onveiligheidsproblemen in Wemmel doet', aldus het trio.

'Ik was zondagnamiddag met mijn vriend voor de les Nederlands een taak aan het uitvoeren', zegt Robin, die school loopt in de Middenschool van Sint-Donatus in Merchtem. 'We moesten een uitvinding voorstellen voor de klas, en dus moesten we dat eerst voorbereiden. Wij maakten een stoplicht dat gaat branden als je aan je rem trekt op de fiets. Toen we klaar waren met de taak, gingen we met de fiets naar het speelplein aan het sportcomplex aan de Brusselsesteenweg in Wemmel om hem te testen en ook om te spelen. Toen mijn vriend even naar huis ging, kwam een groep van 7 jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst op me af. Ze vroegen me of ze mijn gsm eens mochten bekijken, maar dat weigerde ik. Ik ben immers al eens bestolen geweest op straat in Merchtem door een jongere. Ze toonden ook interesse in mijn fiets en skate. Toen ik weigerde om mijn gsm te tonen, begon een van hen mij te duwen en sloeg hij met een ijzeren staaf verscheidene keren op mijn benen. Een andere nam vuurwerk, en vuurde dat in mijn richting af. Ik kon me net op tijd omdraaien, anders was het vuurwerk in mijn gezicht terecht gekomen. Het vuurwerk bestond uit een obus waaruit vuurpijlen vlogen. Ik heb er zeker vijf geteld, en minstens één vuurpijl is op mijn schouder gevlogen, een andere trof mij in de hals. Ik viel op de grond. Een van hen moet gezien hebben dat ik toch ernstig gewond was, en heeft de ambulance gebeld. Daarna is de hele bende gevlucht', aldus Robin. De bende liet de knaap zieltogend achter. Op dat moment kwam de vriend van Robin terug, en werd het slachtoffer met de ambulance naar de spoedafdeling van het UZ Jette overgebracht.

Vader Alex en moeder Christine reageren onthutst. 'Robin heeft derdegraads brandwonden in de hals en op z'n schouder. De vuurpijl heeft ook een zenuw geraakt, waardoor hij momenteel niets voelt. Hij moet nu z'n wonde laten verzorgen op de spoedafdeling. Die jongeren hebben geen normbesef, en zijn een gevaar voor de maatschappij', aldus de ouders. Robin zelf hoopt dat de politie de bende nog kan opsporen en oppakken. 'Ik ga alvast zeer voorzichtig zijn, en zal, als ik ooit nog naar het skatepark ga, eerst op veilige afstand kijken of de kust veilig is. Ik hoop dat de politie er meer patrouilleert, maar ik maak me geen illusies', aldus Robin.

Joris Herpol
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 12:55   #44
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat onze ''vriend'' wel wat meer dan vuurwerk voor eindejaar wou maken kunnen we opmaken uit het feit dat een 50 tal jongeren de zoektocht van de politie naar andere springstof kwam verstoren.
Nee, dat kan je niet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 12:59   #45
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Snel het artikel plaatsen,anders zal het weerom verdwijnen in de gulle multiculmand.....

Jongerenbende valt 12-jarige aan met staaf en vuurwerk
Jongen geraakt zwaargewond voor gsm

WEMMEL - Een jongerenbende heeft in het skatepark aan het Marcel Van Langenhovestadion in Wemmel de 12-jarige Robin De Clerck bewerkt met een ijzeren staaf en hem beschoten met vuurwerk. Het slachtoffer werd aan de schouder verbrand in de derde graad en werd zwaargewond.

Alweer werd Wemmel enkele dagen voor oudejaar opgeschrikt door een zwaar gewelddelict. Twee jaar geleden nog werd uitbater Jos Van Campenhout van het tankstation Texaco aan de Limburg Stirumlaan zwaargewond toen hij werd neergeschoten, dit jaar werd de 12-jarige Robin zwaar toegetakeld door een bende die een ijzeren staaf en vuurwerk als wapens gebruikte. De familie en de knaap zelf reageren geschokt. Vader Alex De Clerck en moeder Christine Borremans willen samen met hun zoon Robin hun verhaal in de krant kwijt. 'Omdat zoiets niet in de doofpot mag belanden. Het wordt tijd dat de (gemeentelijke) overheid wakker wordt en iets aan de onveiligheidsproblemen in Wemmel doet', aldus het trio.

'Ik was zondagnamiddag met mijn vriend voor de les Nederlands een taak aan het uitvoeren', zegt Robin, die school loopt in de Middenschool van Sint-Donatus in Merchtem. 'We moesten een uitvinding voorstellen voor de klas, en dus moesten we dat eerst voorbereiden. Wij maakten een stoplicht dat gaat branden als je aan je rem trekt op de fiets. Toen we klaar waren met de taak, gingen we met de fiets naar het speelplein aan het sportcomplex aan de Brusselsesteenweg in Wemmel om hem te testen en ook om te spelen. Toen mijn vriend even naar huis ging, kwam een groep van 7 jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst op me af. Ze vroegen me of ze mijn gsm eens mochten bekijken, maar dat weigerde ik. Ik ben immers al eens bestolen geweest op straat in Merchtem door een jongere. Ze toonden ook interesse in mijn fiets en skate. Toen ik weigerde om mijn gsm te tonen, begon een van hen mij te duwen en sloeg hij met een ijzeren staaf verscheidene keren op mijn benen. Een andere nam vuurwerk, en vuurde dat in mijn richting af. Ik kon me net op tijd omdraaien, anders was het vuurwerk in mijn gezicht terecht gekomen. Het vuurwerk bestond uit een obus waaruit vuurpijlen vlogen. Ik heb er zeker vijf geteld, en minstens één vuurpijl is op mijn schouder gevlogen, een andere trof mij in de hals. Ik viel op de grond. Een van hen moet gezien hebben dat ik toch ernstig gewond was, en heeft de ambulance gebeld. Daarna is de hele bende gevlucht', aldus Robin. De bende liet de knaap zieltogend achter. Op dat moment kwam de vriend van Robin terug, en werd het slachtoffer met de ambulance naar de spoedafdeling van het UZ Jette overgebracht.

Vader Alex en moeder Christine reageren onthutst. 'Robin heeft derdegraads brandwonden in de hals en op z'n schouder. De vuurpijl heeft ook een zenuw geraakt, waardoor hij momenteel niets voelt. Hij moet nu z'n wonde laten verzorgen op de spoedafdeling. Die jongeren hebben geen normbesef, en zijn een gevaar voor de maatschappij', aldus de ouders. Robin zelf hoopt dat de politie de bende nog kan opsporen en oppakken. 'Ik ga alvast zeer voorzichtig zijn, en zal, als ik ooit nog naar het skatepark ga, eerst op veilige afstand kijken of de kust veilig is. Ik hoop dat de politie er meer patrouilleert, maar ik maak me geen illusies', aldus Robin.

Joris Herpol

Een pure schande en de poco-wereld zwijgt natuurlijk.
Beeld je even het omgekeerde in : een 'jongere' die aangevallen wordt door een groep autochtonen. Het VRT-nieuws zou er zijn headlines van maken en er 3 weken lang over doorbomen. Het inquisitieinstituut zou de mond vol hebben van racisme. Maar als de 'beschermde soort' gewelddaden pleegt, dan hoor je geen kwaad woord over het racisme van de geweldplegers.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:01   #46
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Nee, dat kan je niet.
Toch wel : (cirminele) soort beschermt criminele soort. Hetzelfde werd vastgesteld toen de moordenaars van Guido Demoor zich wilden verschuilen voor de politie. Heel de 'verrijkende' wijk was toen medeplichtig.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:04   #47
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Voor Rachidjes in spé:

Glycerine en salpeterzuur bij elkaar gieten, goed schudden voor gebruik....
Oud 2 januari 2008, 13:16   #48
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Inderdaad. Rachid zou zeggen:"Het loopt hier serieus uit de hand."
"Beter één bom in de hand, dan tien in de lucht"
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 2 januari 2008 om 13:23.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:21   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Deze is erger ... onder de ogen van zijn zoon
Citaat:
Doodgeschoten voor een parkeerplaats
02/01/2008
WAVER - Een banale ruzie tussen twee bestuurders over een parkeerplaats in Waver eindigde zondagavond fataal voor een van hen. Een 51-jarige veearts beslechtte de discussie met zijn revolver. Hij schoot zijn opponent van dichtbij een kogel door het hoofd.

Foto's Marc Renders

Schutter De Clercq (51) en slachtoffer Rudi Craps (38) hadden familie in dezelfde straat wonen: rue Ruisseau du Godru, een smalle straat net buiten het centrum van het Waals-Brabantse Waver.

De problemen begonnen toen Rudi Craps (38) uit Ottignies zondag om kwart voor acht zijn zoon Michaël (13) en zijn vrouw Annick ging oppikken bij zijn schoonouders. Toen hij de straat in reed, telefoneerde hij op de gsm van Annick: 'Komen jullie naar buiten? Ik ben er bijna.' Daarop haastte Michaël zich naar buiten.

Volgens zijn grootouders hoorde de jongen zijn vader roepen en tieren. 'Michaël stond snel weer binnen. Papa is ruzie aan het maken op straat', vertelt grootvader Roger Cherpion.

De jongen stormde daarop opnieuw naar buiten. 'En toen vielen die knallen', aldus grootvader Roger. 'Eerst dachten we nog dat het kinderen waren die met rotjes aan het spelen waren. Maar toen hoorde we een derde en een vierde poef.'

De schoonouders van Rudi gingen met zijn vrouw en Michaël kijken waar hij bleef. 'Rudi lag languit op straat. Die andere man zat bovenop hem. Hij probeerde hem te reanimeren en klopte op zijn eigen borst toen we vroegen wat er was gebeurd. C'était moi!Ik heb hem neergeschoten, zei hij. Ik heb die vent gezegd dat hij van mijn schoonzoon moest. Toen pas zagen we Rudi's gezicht. Er liep bloed uit zijn ogen. Ook Michaël zag zijn vader daar zo liggen. Vreselijk.'

Arbeider Rudi Craps was dood nog voor de hulpdiensten arriveerden. 'Rudi heeft niets meer kunnen zeggen', zegt zijn schoonvader. De schutter kon ter plaatse ingerekend worden. Het parket van Nijvel spreekt over een extreem geval van verkeersagressie. 'Wat we nu weten, is dat de wagen van de schutter op de stoep stond, vlak naast een defecte auto van een familielid. Die wagen bemoeilijkte de doorgang voor het slachtoffer. We vermoeden dat de ruzie zo is ontstaan', zegt Jean-Claude Elslander, de procureur des konings van Nijvel.

Getuigen zagen van achter hun raam de discussie escaleren. 'Volgens hen parkeerde het latere slachtoffer zijn wagen eerst wat verder in de straat en keerde hij daarna te voet terug. Waarop de andere man een pistool uit zijn wagen pakte en vier schoten loste: twee in de lucht, één in de lucht en één keer van amper een halve meter afstand in het gezicht van het slachtoffer.'

De dader verklaarde aan zijn ondervragers dat hij zich bedreigd voelde omdat het slachtoffer op hem was afgestapt met een houten stok. De getuigen spreken dit tegen. Het parket van Nijvel zei gisteren dat het de verschillende versies op elkaar afstemt, maar dat het nu al sterke aanwijzingen heeft dat de dader te veel had gedronken. 'Maar we wachten nog op de wetenschappelijke bevestiging daarvan.'

De dader is een Franse dierenarts, die ook in Frankrijk woont. 'Maar dat verklaart nog altijd niet wat die man met een wapen in zijn auto deed. Ik vind het overigens niet normaal dat iemand met een geladen revolver van het ene land naar het andere kan rijden', aldus nog de schoonvader van het slachtoffer. De Fransman is aangehouden voor doodslag.

Bjorn Maeckelbergh
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=0I1M2NR8
Afgemaakt als een dier Maar daar maak je geen problem over: de dader is immers een blanke, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 13:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:23   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat kan je niet.
Wat was dan wel de bedoeling van die bende?
Waarom in bende agressief reageren tegen de politie als het toch maar om gewoon vuurwerk ging?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:26   #51
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Deze is erger ... onder de ogen van zijn zoon
Afgemaakt als een dier Maar daar maak je geen problem over: de dader is immers een blanke, hé?
Waar meen jij dat te moeten uit concluderen?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:28   #52
Den Ardennees

Standaard

Filosoof heeft er een handje van weg om het toch altijd maar weer racisme te noemen.
Oud 2 januari 2008, 13:29   #53
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat kan je niet.

Als iemand met een bivakmuts en een geweer een bank binnenstapt, mag je er niet zomaar van uit gaan dat hij een overval wil plegen.

Laatst gewijzigd door sn00py : 2 januari 2008 om 13:30.
Oud 2 januari 2008, 13:31   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar meen jij dat te moeten uit concluderen?
Indien 't géén blanke was hadden jij, circe, Gargamel of Online dat al wel gepost...

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 13:33.
Oud 2 januari 2008, 13:32   #55
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2008 om 13:33.
Oud 2 januari 2008, 13:34   #56
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien 't géén blanke was hadden jij, circe, Gargamel of Onlinedat al wel gepost...
???

Trouwens, Rachids familie plant om te verhuizen naar Vlaanderen: de gemeente Handzame.
Oud 2 januari 2008, 13:34   #57
sn00py
Banneling

Standaard

Rachid en Trabelsi: twee handen op één buik?
Oud 2 januari 2008, 13:42   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???

Trouwens, Rachids familie plant om te verhuizen naar Vlaanderen: de gemeente Handzame.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 13:45   #59
Den Ardennees

Standaard

Tja, de zaak is wel serieus uit de hand gelopen voor Rachid

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 2 januari 2008 om 13:45.
Oud 2 januari 2008, 13:55   #60
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Toch wel : (cirminele) soort beschermt criminele soort. Hetzelfde werd vastgesteld toen de moordenaars van Guido Demoor zich wilden verschuilen voor de politie. Heel de 'verrijkende' wijk was toen medeplichtig.
Irrelevant. Dergerlijke onderzoeksbias staat elke serieus onderzoek in de weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat was dan wel de bedoeling van die bende?
Waarom in bende agressief reageren tegen de politie als het toch maar om gewoon vuurwerk ging?
Goeie vragen, vele mogelijke antwoorden.

Citaat:
Als iemand met een bivakmuts en een geweer een bank binnenstapt, mag je er niet zomaar van uit gaan dat hij een overval wil plegen.
Klopt, het zou een beveiligingsfirma kunnen zijn. Maar kom, geschetste voorbeeldsituaties zijn irrelevant omdat ze zich zelden correct verhouden tot de situatie in kwestie.

Wat Rachid betreft; Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be