![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het grootste deel van het Westerse Afrika-toerisme is "een symbool voor de verwerpelijke koloniale machtsverhoudingen tussen Noord en Zuid". Met de Dakar-boycot is Al Quaida erin geslaagd om het toerisme in West-Afrika een slag toe te brengen waar het jaren zal voor nodig hebben om zich van te herstellen. En dat allemaal natuurlijk in het belang van de West-Afrikaanse bevolking! Die is zich nu al aan het verlekkeren op wat Al Quaida met hun toerisme-economie aan het aanvangen is. Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 januari 2008 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk wel als het niet was afgeschaft dat Koen Wauters zou gewonnen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Al Quaida geeft alternatief.
Al Quaida liet vandaag via een videoboodschap aan enkele kranten in Frankrijk weten dat ze een alternatief gaan bieden voor Paris-Dakar. Volgens Al Quaida gaat deze nieuwe woestijtocht meer opleveren voor de lokale bevolking en zal het ook meer spektakel bieden. De nieuwe tocht gaat Dakar-Port Soedan heten en zal dus heel Noord-Afrika doorkruisen waaronder Mali, niger en Tsjaad tot Soedan. De openingsceremonie zal volgens Al Quaida ook totaal anders zijn dan we in het westen gewoon zijn. Eerst gaat men een culturele vangst organiseren op de lokale bevolking. Deze jacht zal door arabische toplui uitgevoerd worden die elks 100 man mogen uitkiezen uit de vangst. Zij krijgen de eer om het materiaal te verzorgen van deze arabische toplui. De voertuigen zelf zijn ook state of the art. Het beste wat men kan vinden in kamelenfokkerij. Pure 4-wielaandrijving dat tevens op water en gras zal functioneren en dus milieuvriendelijk zal zijn. De materiaalverzorgers zelf krijgen state of the art wandelschoenen die gesponserd zijn door de lokale NGO's. De tocht zelf enkele maanden duren en zal een veldslag worden tegen de natuurelementen. Na aankomst in Port Soedan zal de winnaar 5 maagdelijke bruiden krijgen van arabische sponsers. Voor de materiaalverzorgers wacht ook een mooie beloning en niet enkel degene die deel uitmaken van het winnende team. Zij zullen elks gehuldigt worden op de lokale markt en gesponserd worden door lokale handelaars, industriëlen en bedrijven. In ruil daarvoor moeten ze meegaan waarbij ze dan een nieuwe job krijgen die zeer goed betaalt zal worden. Elke dag vers eten, een bed om te slapen en een persoonlijk lijfwacht in de gemeenschappelijke vertrekken van het complex waarin ze verblijven. Dit is Al Quaida de neiuwe toekomst voor Afrika en Islam. Bron: HVN door Hans paljas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's ook weer waar natuurlijk...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In plaats van op de publieke opinie in te werken met dit soort argumenten zouden de organisatoren beter een substantiële donatie doen aan de "getroffen" dorpen en steden, als ze daar dan toch zo mee inzitten. Ik vermoed dat een duizendste van het totaalbudget van de rally zou moeten volstaan om al die mensen uit de armoede te houden dit jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koloniaal. Wat heeft dit in godsnaam met kolonialisme te maken? Racen door de woestijn moet plezant zijn. Het is inderdaad niet zo goedkoop om te mogen deelnemen. Ik verwijt de voorstanders van de afgelasting eerder leedvermaak tegenover wie zich een deelname kan permitteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geef ze een viske, maar leer ze vooral niet zelf vissen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gebeurt niet veel, maar nu ben ik het volledig met je eens. Ik krijg ondertussen wel zin in een viske aan de kust bij Tanger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik die dacht dat het hem allemaal ging om de eerste te zijn.
Nee t' is een complot alweer.
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 5 januari 2008 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest zijn er hier te veel verkeersdrempels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Vanuit het standpunt van de organisatoren van de rally begrijpelijk dat ze de race aflasten. Het geeft geen goede naam een aantal doden op je geweten te hebben, ze hebben dus hun verantwoordelijkheid genomen. Toch zit ik met een zeer wrang gevoel, we kunnen immers concluderen dat (islam)fundamentalisme en de ermee gepaard gaande terreuraanslagen steeds meer ons dagelijks leven gaan bepalen. Twee voorbeelden hiervan zijn de aflasting van het vuurwerk in Brussel met Nieuwjaar en de opschorting van de Dakarrally. Vraag is hierbij of het veel uithaalt de angsthaas uit te hangen en ons openbare leven lam te leggen? Is dat immers niet hetgene dat het moslimterrorisme beoogt? Onze bezigheden (die 'goddeloos' zijn !) beïnvloeden en ons schrik aanjagen en in een volgende fase ons hun wil opleggen. In feite zou men de moed moeten hebben om te zeggen, foert !, we laten ons niet intimideren door religieuze fanatici. We laten 'ze' geen greep krijgen op onze 'westerse' levensstijl en als er al eens een aanslag gebeurt dan gaan we ons niet plots als angsthazen verstoppen. Anderzijds besef ik ook wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan,het zal jouw zoon / dochter / echtgenoot / vader / moeder maar zijn die niet meer thuis komt na een terroristische aanslag. Dat organisatoren evenmenten aflassen is dan ook begrijpelijk, ze kunnen de verantworordelijkheid i.v.m. mensenlevens niet dragen. We zitten dus ook in onze contreien in de nabije toekomst met een aantal uitdagingen i.v.m. terreurbestrijding en omgaan met religieus (moslim)fanatisme. Vooral vanuit politieke en politionele hoek moet er harder en kordater worden opgetreden. Met het huidige 'pamperbeleid' ten overstaan van zulke fanatici is dit in ons landje nog steeds geen evidentie. Hoe lang duurt het nog voor zelfverklaard politiek 'verdraagzaam' links de oogkleppen afneemt? Het is niet vijf voor twaalf maar 1 nanoseconde voor twaalf of misschien al te laat. We moeten alleszins proberen de schade te beperken, dus ingrijpen, nu !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook geen voorstander van Parijs-Daker...
Ik denk dat mensen die zichzelf liberaal plachten te noemen - of ergens in dat spectrum - toch een iets genuanceerder beeld over PD dienen te hebben dan 'het is goed, want het stimuleert de handel' en dergelijke redeneringen. (Of nog leuker: 't is hun vrije keuze.) Enfin, niet dat ik ga ijveren voor een verbod - dat zou enkel bij een illegitieme instantie kunnen. Maar echt erg vind ik het niet dat het afgelast is. Ik denk namelijk idd niet dat het in het voordeel was van de plaatselijke bevolking.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Misschien kan Wauters Monster Jam meerijden (Doet hij toch eens iets interessants in het Sportpaleis)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |