Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2008, 21:17   #41
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De Standaard: "Ook de directeur van het nationaal toerismebureau, Assane Soumaré, spreekt van een ramp. "Vele mensen gaan hier zwaar onder lijden. Sommigen leven van die rally. Zij gaan zware tijden tegemoet. Voor het imago van ons land als toeristische bestemming is dit een catastrofe."
Vanzelfsprekend.

Het grootste deel van het Westerse Afrika-toerisme is "een symbool voor de verwerpelijke koloniale machtsverhoudingen tussen Noord en Zuid". Met de Dakar-boycot is Al Quaida erin geslaagd om het toerisme in West-Afrika een slag toe te brengen waar het jaren zal voor nodig hebben om zich van te herstellen.

En dat allemaal natuurlijk in het belang van de West-Afrikaanse bevolking! Die is zich nu al aan het verlekkeren op wat Al Quaida met hun toerisme-economie aan het aanvangen is.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 januari 2008 om 21:19.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 21:33   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik denk wel als het niet was afgeschaft dat Koen Wauters zou gewonnen zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 21:49   #43
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Al Quaida geeft alternatief.

Al Quaida liet vandaag via een videoboodschap aan enkele kranten in Frankrijk weten dat ze een alternatief gaan bieden voor Paris-Dakar. Volgens Al Quaida gaat deze nieuwe woestijtocht meer opleveren voor de lokale bevolking en zal het ook meer spektakel bieden. De nieuwe tocht gaat Dakar-Port Soedan heten en zal dus heel Noord-Afrika doorkruisen waaronder Mali, niger en Tsjaad tot Soedan.
De openingsceremonie zal volgens Al Quaida ook totaal anders zijn dan we in het westen gewoon zijn. Eerst gaat men een culturele vangst organiseren op de lokale bevolking. Deze jacht zal door arabische toplui uitgevoerd worden die elks 100 man mogen uitkiezen uit de vangst. Zij krijgen de eer om het materiaal te verzorgen van deze arabische toplui. De voertuigen zelf zijn ook state of the art. Het beste wat men kan vinden in kamelenfokkerij. Pure 4-wielaandrijving dat tevens op water en gras zal functioneren en dus milieuvriendelijk zal zijn. De materiaalverzorgers zelf krijgen state of the art wandelschoenen die gesponserd zijn door de lokale NGO's.
De tocht zelf enkele maanden duren en zal een veldslag worden tegen de natuurelementen. Na aankomst in Port Soedan zal de winnaar 5 maagdelijke bruiden krijgen van arabische sponsers. Voor de materiaalverzorgers wacht ook een mooie beloning en niet enkel degene die deel uitmaken van het winnende team. Zij zullen elks gehuldigt worden op de lokale markt en gesponserd worden door lokale handelaars, industriëlen en bedrijven. In ruil daarvoor moeten ze meegaan waarbij ze dan een nieuwe job krijgen die zeer goed betaalt zal worden. Elke dag vers eten, een bed om te slapen en een persoonlijk lijfwacht in de gemeenschappelijke vertrekken van het complex waarin ze verblijven.

Dit is Al Quaida de neiuwe toekomst voor Afrika en Islam.

Bron: HVN door Hans paljas.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:01   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Tot die beslissing gingen de organisatoren vandaag over, na aanhoudende berichten over de onstabiele situatie in Mauretanië. Te riskant werd besloten.

Wat vindt het forum? Persoonlijk vind ik dit een heel goede zaak en ze mogen voor mijn part heel die Dakar definitief afschaffen. Er hangt een arrogant koloniaal reukje aan een resem peperdure sportwagens die elk jaar dwars door een van de armste streken ter wereld scheuren, en daarbij regelmatig slachtoffers maken. Weg met die race!
Yep. Afschaffen die handel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:08   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Daar vervliegt mijn jaarlijks terugkerende hoop dat Koen Wauters zijn nek breekt
Da's ook weer waar natuurlijk...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:16   #46
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Vanzelfsprekend.

Het grootste deel van het Westerse Afrika-toerisme is "een symbool voor de verwerpelijke koloniale machtsverhoudingen tussen Noord en Zuid". Met de Dakar-boycot is Al Quaida erin geslaagd om het toerisme in West-Afrika een slag toe te brengen waar het jaren zal voor nodig hebben om zich van te herstellen.

En dat allemaal natuurlijk in het belang van de West-Afrikaanse bevolking! Die is zich nu al aan het verlekkeren op wat Al Quaida met hun toerisme-economie aan het aanvangen is.
Typisch arrogante westerse gedachtengang : "dankzij" de Dakar kunnen de verkopers van T-shirts, hotelhouders en caféuitbaters in Afrika leven. De Dakar is als het ware een godsgeschenk voor hen, en dat mogen we hen toch niet afpakken zeker! Met hetzelfde soort ideeën zit nu nog een oude generatie ex-kolonialen bij theekransjes nostalgisch te wezen over de weldaden van het kolonialisme.

In plaats van op de publieke opinie in te werken met dit soort argumenten zouden de organisatoren beter een substantiële donatie doen aan de "getroffen" dorpen en steden, als ze daar dan toch zo mee inzitten. Ik vermoed dat een duizendste van het totaalbudget van de rally zou moeten volstaan om al die mensen uit de armoede te houden dit jaar.
Oud 4 januari 2008, 22:21   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vindt het forum? Persoonlijk vind ik dit een heel goede zaak en ze mogen voor mijn part heel die Dakar definitief afschaffen. Er hangt een arrogant koloniaal reukje aan een resem peperdure sportwagens die elk jaar dwars door een van de armste streken ter wereld scheuren, en daarbij regelmatig slachtoffers maken. Weg met die race!
Ik vind de afgelasting een triestige zaak.

Koloniaal. Wat heeft dit in godsnaam met kolonialisme te maken? Racen door de woestijn moet plezant zijn. Het is inderdaad niet zo goedkoop om te mogen deelnemen.

Ik verwijt de voorstanders van de afgelasting eerder leedvermaak tegenover wie zich een deelname kan permitteren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:23   #48
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch arrogante westerse gedachtengang : "dankzij" de Dakar kunnen de verkopers van T-shirts, hotelhouders en caféuitbaters in Afrika leven.
Niks arrogante Westerse gedachtengang, maar pure realiteit.

Citaat:
De Dakar is als het ware een godsgeschenk voor hen, en dat mogen we hen toch niet afpakken zeker! Met hetzelfde soort ideeën zit nu nog een oude generatie ex-kolonialen bij theekransjes nostalgisch te wezen over de weldaden van het kolonialisme.
Typische holle rethoriek van een verzuurde linkse zelfhater.

Citaat:
In plaats van op de publieke opinie in te werken met dit soort argumenten zouden de organisatoren beter een substantiële donatie doen aan de "getroffen" dorpen en steden, als ze daar dan toch zo mee inzitten. Ik vermoed dat een duizendste van het totaalbudget van de rally zou moeten volstaan om al die mensen uit de armoede te houden dit jaar.
Dat is nu een typisch voorbeeld van arrogante paternalistische Westerse gedachtegang. Ga eens met de collecteschaal rond voor de arme negerkes. Zo kunnen ze het een paar weken trekken.
Geef ze een viske, maar leer ze vooral niet zelf vissen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:37   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat is nu een typisch voorbeeld van arrogante paternalistische Westerse gedachtegang. Ga eens met de collecteschaal rond voor de arme negerkes. Zo kunnen ze het een paar weken trekken.
Geef ze een viske, maar leer ze vooral niet zelf vissen.
Het gebeurt niet veel, maar nu ben ik het volledig met je eens. Ik krijg ondertussen wel zin in een viske aan de kust bij Tanger.
Oud 4 januari 2008, 23:39   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik die dacht dat het hem allemaal ging om de eerste te zijn.

Nee t' is een complot alweer.
Oud 5 januari 2008, 00:32   #51
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Er gaan er nu meer creperen van de honger dan de enkelingen die overreden worden. En de Doki's en Filosofen maar joelen van plezier !
Ik wil anders eens uw gezicht zien als een paar honderd negers zo'n race door Vlaanderen organiseren. Ook één groot feest voor de lokale bevolking zeker? Van één Turk in een BMW krijg je al het maagzuur.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 5 januari 2008 om 00:38.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 00:35   #52
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil anders eens uw gezicht zien als een paar honderd negers zo'n race door Vlaanderen organiseren. Van één Turk in een BMW krijg je al het maagzuur.
't zou iets geven: Dakar-Kortrijk-Maaseik
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 00:37   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil anders eens uw gezicht zien als een paar honderd negers zo'n race door Vlaanderen organiseren. Van één Turk in een BMW krijg je al het maagzuur.
Kan enkel nog in Voeren, daar kan je echt racen.

Voor de rest zijn er hier te veel verkeersdrempels.
Oud 5 januari 2008, 00:39   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk wel als het niet was afgeschaft dat Koen Wauters zou gewonnen zijn.
op een Harley zeker?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 00:54   #55
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Vanuit het standpunt van de organisatoren van de rally begrijpelijk dat ze de race aflasten. Het geeft geen goede naam een aantal doden op je geweten te hebben, ze hebben dus hun verantwoordelijkheid genomen. Toch zit ik met een zeer wrang gevoel, we kunnen immers concluderen dat (islam)fundamentalisme en de ermee gepaard gaande terreuraanslagen steeds meer ons dagelijks leven gaan bepalen. Twee voorbeelden hiervan zijn de aflasting van het vuurwerk in Brussel met Nieuwjaar en de opschorting van de Dakarrally. Vraag is hierbij of het veel uithaalt de angsthaas uit te hangen en ons openbare leven lam te leggen? Is dat immers niet hetgene dat het moslimterrorisme beoogt? Onze bezigheden (die 'goddeloos' zijn !) beïnvloeden en ons schrik aanjagen en in een volgende fase ons hun wil opleggen. In feite zou men de moed moeten hebben om te zeggen, foert !, we laten ons niet intimideren door religieuze fanatici. We laten 'ze' geen greep krijgen op onze 'westerse' levensstijl en als er al eens een aanslag gebeurt dan gaan we ons niet plots als angsthazen verstoppen. Anderzijds besef ik ook wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan,het zal jouw zoon / dochter / echtgenoot / vader / moeder maar zijn die niet meer thuis komt na een terroristische aanslag. Dat organisatoren evenmenten aflassen is dan ook begrijpelijk, ze kunnen de verantworordelijkheid i.v.m. mensenlevens niet dragen. We zitten dus ook in onze contreien in de nabije toekomst met een aantal uitdagingen i.v.m. terreurbestrijding en omgaan met religieus (moslim)fanatisme. Vooral vanuit politieke en politionele hoek moet er harder en kordater worden opgetreden. Met het huidige 'pamperbeleid' ten overstaan van zulke fanatici is dit in ons landje nog steeds geen evidentie. Hoe lang duurt het nog voor zelfverklaard politiek 'verdraagzaam' links de oogkleppen afneemt? Het is niet vijf voor twaalf maar 1 nanoseconde voor twaalf of misschien al te laat. We moeten alleszins proberen de schade te beperken, dus ingrijpen, nu !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 01:11   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Vanuit het standpunt van de organisatoren van de rally begrijpelijk dat ze de race aflasten. Het geeft geen goede naam een aantal doden op je geweten te hebben, ze hebben dus hun verantwoordelijkheid genomen. Toch zit ik met een zeer wrang gevoel, we kunnen immers concluderen dat (islam)fundamentalisme en de ermee gepaard gaande terreuraanslagen steeds meer ons dagelijks leven gaan bepalen. Twee voorbeelden hiervan zijn de aflasting van het vuurwerk in Brussel met Nieuwjaar en de opschorting van de Dakarrally. Vraag is hierbij of het veel uithaalt de angsthaas uit te hangen en ons openbare leven lam te leggen? Is dat immers niet hetgene dat het moslimterrorisme beoogt? Onze bezigheden (die 'goddeloos' zijn !) beïnvloeden en ons schrik aanjagen en in een volgende fase ons hun wil opleggen. In feite zou men de moed moeten hebben om te zeggen, foert !, we laten ons niet intimideren door religieuze fanatici. We laten 'ze' geen greep krijgen op onze 'westerse' levensstijl en als er al eens een aanslag gebeurt dan gaan we ons niet plots als angsthazen verstoppen. Anderzijds besef ik ook wel dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan,het zal jouw zoon / dochter / echtgenoot / vader / moeder maar zijn die niet meer thuis komt na een terroristische aanslag. Dat organisatoren evenmenten aflassen is dan ook begrijpelijk, ze kunnen de verantworordelijkheid i.v.m. mensenlevens niet dragen. We zitten dus ook in onze contreien in de nabije toekomst met een aantal uitdagingen i.v.m. terreurbestrijding en omgaan met religieus (moslim)fanatisme. Vooral vanuit politieke en politionele hoek moet er harder en kordater worden opgetreden. Met het huidige 'pamperbeleid' ten overstaan van zulke fanatici is dit in ons landje nog steeds geen evidentie. Hoe lang duurt het nog voor zelfverklaard politiek 'verdraagzaam' links de oogkleppen afneemt? Het is niet vijf voor twaalf maar 1 nanoseconde voor twaalf of misschien al te laat. We moeten alleszins proberen de schade te beperken, dus ingrijpen, nu !
Juist. maar je lost het probleem niet op door steeds te kankeren op de moslims, te veralgemenen, en ze uit sluiten. Op den duur zou je als moslim al eens wensen dat er een ongeluk gebeurt waar iedere bevolkingsgroep slachoffer van is, al was het maar dat ieder beseft dat iedere westerling, aanhanger van welk geloof ook, wordt geviseerd. Het racisme en de discriminatie in ons eigen land, onze europese landen, speelt ons parten. Als we niet opletten worden we er de dupe van.
Oud 5 januari 2008, 03:02   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook geen voorstander van Parijs-Daker...

Ik denk dat mensen die zichzelf liberaal plachten te noemen - of ergens in dat spectrum - toch een iets genuanceerder beeld over PD dienen te hebben dan 'het is goed, want het stimuleert de handel' en dergelijke redeneringen. (Of nog leuker: 't is hun vrije keuze.)

Enfin, niet dat ik ga ijveren voor een verbod - dat zou enkel bij een illegitieme instantie kunnen. Maar echt erg vind ik het niet dat het afgelast is. Ik denk namelijk idd niet dat het in het voordeel was van de plaatselijke bevolking.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 06:34   #58
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan Wauters Monster Jam meerijden (Doet hij toch eens iets interessants in het Sportpaleis)
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 06:47   #59
fransV
Gouverneur

Standaard zingen

Citaat:
Daar vervliegt mijn jaarlijks terugkerende hoop dat Koen Wauters zijn nek breekt
hij kan met den Barman nog eens een liedje zingen voor meer verdraagzaamheid.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 06:50   #60
fransV
Gouverneur

Standaard pfaff

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Stel de vraag misschien ook eens aan Koen Wauters?
Vraag het aan Jean -Marie als ge een deftig antwoord verwacht

Laatst gewijzigd door fransV : 5 januari 2008 om 06:51.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be