![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
normaal verwacht je dat men iemand zou vonissen op basis van bewijslast.. in een enkele keer kan de zaak zo 'belastend' overkomen voor de vermeende schuldige dat men hem/haar uiteindelijk onterecht veroordeeld de situatie in Texas, zover we er mogen vanuit gaan, is van een totaal andere dimensie.... men zoekt daar gewoon nen 'zwarte' dus dna-database of niet... dat maakt allemaal weinig uit ik zie dus eerder heil in de straffen opgelegd voor valselijk beschuldigen... dat maakt dat er automatisch een marktaandeel voor advocaten die dát specifiek gaan napluizen zich aanbiedt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) 't gaat 'm hier niet echt over minder zwaar straffen ... op dat ene irrevisibele euveltje na dan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hm ja ok. Maar seriemoord is nog iets anders dan roofmoord e. En verkkrachting is toch een enorme normvervaging, geestesgestoord is dat inderdaad niet maar het is toch niet normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
StevenNr1, lees ik nu goed dat je verkrachting enigsinds 'goed' praat daar het buiten het 'normale' doen valt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ik praat het niet goed. Ik stel me alleen de vraag of verkrachters als toerekeningsvatbaar gestraft kunnen worden. Sommigen wel zeker, maar anderen ook weer niet, lijkt mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard zijn er gevallen die totaal wacko zijn maar dat heb je zowat binnenin elke klasse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2008 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 januari 2008 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Tja, het is koud en warm blazen zo een DNA databank. Ja, men vergroot de pakkans op criminaliteit. Anderzijds kan men er ook mensen hun onschuld mee bewijzen.
In een correcte maatschappij zou ik preventief DNA achterlaten bij gerechtelijke instanties op zich geen slecht idee vinden, zij het niet dat het niet echt waterdicht is. Ten eerste: corrupte elementen kunnen altijd met stalen sjoemelen en er kunnen nog altijd onschuldige slachtoffers vallen. Ten tweede: men kan enkel oproepen tot het inleveren van DNA doen bij wie geregistreerd is. Illegalen kan je onmogelijk opsporen op die manier, dus hun criminele feiten kunnen er niet door opgelost worden. Met andere woorden: ik zie het nut er niet van in, vermits het niets gaat oplossen: de modale burger zal nog meer onderdrukt worden en het illegaal gespuis gaat er nog meer van profiteren. Dus: ja, het werkt in een perfecte maatschappij, waar we allemaal respect voor elkaar betomen, maar vermits deze niet bestaat, zal het net als elk middel niet en ik vrees zelfs averechts werken. Daarnaast zouden er in een perfecte maatschappij geen criminelen op te sporen zijn. Het idee van die DNA databankt is dus eerder utopisch dan realistisch. |
![]() |
![]() |