![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En daar was (HOERA, HOERA) de triomfantelijke ontvangst van twee ex-N-VA-bestuursleden uit het Turnhoutse, die werden voorgesteld als overtuigde en consequente Vlaamsnationalisten (diegenen die overstappen zijn het dus wel, in de filosofie van het Vlaams Blok). Het zal hun een troost zijn, deze twee bestuursleden, weeral twee stemmen meer; want electoraal betekenen ze helemaal niets (en ik wil zeker de verdiensten van die mensen niet in twijfel trekken, laten we mekaar niet slecht begrijpen). MAAR WAT IK VERWACHTTE: 3/3 over Vlaanderen, en dit is wat veel gevraagd waarschijnlijk. Ik vraag mij af of het Vlaams Blok eigenlijk wel een "vlaamse" partij is ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tegendradigaard,
Keur jij het zomaar goed dat jouw partij, het blok, zijn partij-standpunten verloochent? Wanneer het blok in zijn partij-standpunten beweert tegen de anti-Vlaamse kieswethervorming te zijn met zijn ondemocratische kiesdrempel, dan begrijp ik niet waarom het blok NIET heeft TEGEN gestemd. Op die simpele vraag, heeft nog geen enkele blokker geantwoord. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen Blokker, ook al zal ik er volgende keer op stemmen, maar ik zal je het zo begeerde antwoord geven. Althans wat ik denk dat je graag wil horen als antwoord. Het Vlaams Blok heeft het expres gedaan om de enige échte, Vlaamse reflexen van de N-VA te testen. En het werd, wat dacht je anders, een kartel met de CD&V. Jullie gaan nu, eindelijk, Vlaanderen mee naar zijn finale onafhankelijkheid kunnen leiden. Het Vlaams Blok zal echter eeuwig schroeien achter het cordon sanitaire, waar de N-VA zich onlangs nog tegen heeft uitgesproken. Eind goed, al goed.
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Knuppel
Het Blok voert ons al 25 jaar naar de onafhankelijkheid. Maar voorlopig kunnen ze dat niet uitvoeren. Blokker Tastenhoye heeft zijn legertje nog NIET bijéén gekregen om Brussel te omsingelen en uit te hongeren. Maar straks zal dit geen probleem meer zijn. Het "Belgisch BLOK" met zijn ééntalige website kan nu franstaligen ronselen om dit Blok-leger te bemannen. |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ha, je hebt het eindelijk door Clemenske. Het doel heiligt de middelen. En mondje open nu, uw verpleegster is daar met uw pillekes, 't is 19u00. Slaapwel Clemenske, lekker dodo doen, slaap zacht en morgen moogt ge weer een paar uurkes op de PC.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#47 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je antwoordt niet op de vraag. Het gaat over de partijstandpunten van het Blok, die door hun mandatarissen werden verloochend. In ieder geval N-VA had veel liever zelfstandig naar de verkiezingen gestapt, maar dat heeft het Belgisch regime, met de nodige steun van het blok, onmogelijk gemaakt. Blokker, en toch weer niet, je past perfect binnen deze partij. "Tegen, maar toch weer niet," is een typische houding voor het Blok. Het Blok is tegen de kieswethervorming met zijn ondemocratische kiesdrempel, maar stemt er NIET tegen! Het Blok is tegen partijfinanciering voor N-VA, maar wel voor partijfinanciering voor FN en voor Ecolo Het Blok is tegen het Vlaams Kartel, maar heeft wel eerst N-VA verweten dat het niet in Kartel ging. Het Blok is tegen de doodstraf , maar dan toch weer niet. |
||
![]() |
![]() |
#48 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat deze of gene partij doet kan mij dus aan de reet roesten. Voor mij zijn ze allemaal van hetzelfde nat een grote pot. Maar 'argumenteer' mij maar gerust de hoek in die jou bevalt.
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Marie Jose spreekt mij aan over het Vlaams blok en zegt tegen mij 'jouw partij, het blok'.
Nu wist ik niet dat plots al lid was of zelfs eigenaar van het Vlaams Blok. Voor sommigen is de wereld echt wel heeeeel simpel. 'k hem der nog nie opgestemd maar ik zijn al nen echten Blokker. haha. Allez zeg nog eens hetzelfde over het Vlaams blok dat de drempel heeft goedgekeurd. Wat jullie redding toch was of zal blijken. Of is het jullie zwanezang. Maar ik krijg erg weinig concrete antwoorden op mijn ridicule vraag. Deze zot kan soms moeilijke vragen stellen denk ik. 'k werd voor deze vraag zelfs gefeliciteerd door iemand die zeker geen blok sympathie heeft via een persoonlijk bericht. Hij vond het een schitterende vraag.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() stel dat CD&v 27 % haalt en het Vlaams Blok 24 % ![]() ![]() ![]() WAT DAN ? ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#51 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het moet wel over uitzonderlijke zware feiten gaan.[/size]
|||
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ancapa,
Wat ben je weer aan het raaskalen en spelen met het rode kleurtje. -De Liga voor Mensenrechten is tegen de doodstraf en zeker als dit effectieve doodstraf impliceert. - Het blok heeft N-VA nooit de partij-financiering gegund. De PM’s vergeten die ze hierover hebben rondgestuurd? Die waren nochtans duidelijk genoeg. Het blok is ook de enige partij die NIET voor de partijfinanciering voor N-VA heeft gestemd. - Je vervalst mijn tekst, door bij jouw bemerkingen, die je er tussen wringt, soms vette rode letters te gebruiken en dan weer niet. - Het blok heeft steeds blijven verkondigen dat nu met de kiesdrempel, N-VA een verloren stem was. Die bewering vond je terug in hun PM’s en bij hun leden. - Het blok beweert in zijn partij-standpunten tegen de ondemocratische kiesdrempel te zijn. Dat is even hypocriet als Spirit, die ook beweert tegen de kiesdrempel te zijn. Het bewijst enkel dat het blok, net als die andere partijen die de kiesdrempel hebben mogelijk gemaakt, weinig de democratie genegen zijn! - Je bent blijkbaar vergeten dat het blok ook begonnen is als een partij die zeer weinig kiezers aantrok. |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op dit forum trachten de BLOKKERS op een bedriegelijke manier een tripartiet te promoten.
Aldus willen ze verdoezelen, dat een Blok-stem, niet meer is dan dan een steun aan de huidige paarse regeringspartijen (VLD en Sp.a) waar Di Rupo de scepter zwaait. De geschiedenis heeft geleerd dat een tripartiet met de 3 grootste partijen heel behoudsgezind is, en zo weinig mogelijke potten tracht te breken. Op communautair vlak is een tripartiet, in het verleden niets anders geweest, dan een regering die alles in de koelkast stopt, zodat ze geen enkele verantwoordelijkheid daaromtrent moeten dragen. Een tripartiet , Het slechtste wat Vlaanderen kan overkomen. Maar dat zal het BLOK een zorg wezen. Het “BLOK belang” primeert immers boven “Vlaams Belang” |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ancapa
Gebruikt u grote rode letters , om u leugens te versterken ? |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat we vandaag zien is, dat er zelfs met twee al op dezelfde manier 'geregeerd' wordt. Citaat:
Citaat:
Of zal de N-VA liever het communautaire immobilisme ondergaan om in het 'Vlaams' kartel te kunnen overleven? Citaat:
mochten ze de moed hebben het cordon sanitaire te doorbreken.
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() @ Ancapa,
U schreef, Dutroux verdient de doodstraf of niet soms, net als andere zware criminelen Het moet wel over uitzonderlijke zware feiten gaan. ---------------------------------------------------------------------- Afgelopen zondag zat ik bij Jurgen Verstrepen in de uitzending. In het tweede deel kwam B. Laeremans van het VB. Aangezien het VB, ook in mijn VB-periode, over het item 'voor of tegen de doodstraf' steeds maar tegelijk warm en koud blies heb ik aan B.Laeremans gevraagd wat nu eigenlijk de VB-houding is en wat bleek, het Vlaams Blok houdt zich afzijdig, heeft geen mening wegens verdeeldheid in de partij. Ook indien het VB mee de dienst zou mogen uitmaken zou het VB zich tegen de doodstraf uitspreken (politieke correctheid ?), verder beriep en beroept het VB zich op Europa, tot zover de rechtlijnigheid he, steeds maar anderen verwijten dat ze zich op Europa beroepen, als ze in het nauw worden gedreven beroepen ze zich er zelf op. Ik heb daar trouwens op geantwoord 'liever uit Europa met levende kinderen, dan in Europa met dode kinderen'.
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat: