![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind u dat de terreurdreiging misbruikt word om de bevolking onder de duim te houden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 60,53% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 39,47% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus toch studentachtig anarchist. Nogal egoïstisch eigenlijk. Kijk, leef op je eiland, mijn ervaring is dat iemand met zo'n grote mond, die zich afzet tegen de maatschappij, wel het meest staat te wenen als ze aan hun lot worden overgelaten en geen beroep kunnen doen op de overheid, waar ze, of toch op z'n minst hun ouders, blijkbaar levenslang belastingen hebben voor betaald. Je dweept graag met boekjes. Imposant. Ik schaar mij niet achter figuren, daarvoor kan ik ondertussen zelf zelfstandig genoeg nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het spijtig dat je 'aversie van de staat' - zelfs 'overmatig kritisch van de staat' - direct associeert met 'op een eiland leven'.
Enfin, ik ben het ook. Ik zou echter niet echt op een eiland wensen te leven. Ik denk ook niet dat Lombas - zoals ik - zich afzet van de samenleving. (Wel van de maatschappij.) Waarom zou je je afzetten van andere, vriendelijke, onschuldige mensen?
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een student, ja. Ik ben nog maar 21 jaar, ja. Maar ik ben mezelf bewust van mijn keuzes en daden, ik lééf. Ik ben een persoon en ik e�*s niets; ik vraag alleen dat wie mijn mening vraagt of er commentaar op geeft zodat ik een weerwoord moet samenstelling, dat respecteert en me niet neerbeunhaast als de eerste de beste van zijn snotjong die hij net in bed heeft gestopt. En als het je niet zint, áls het je niét zint, blijf dan in Hondsnaam verbolgen en verdoken en vertrokken van alle begeestering, alle rationaliteit, alle menselijke - ik zei het al - vertegenwoordigingen. Berust dan maar, daar. Laatst gewijzigd door lombas : 8 januari 2008 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() On-topic: ik heb eigenlijk geen flauw idee of de terreurdreiging wordt gebruikt om de bevolking onder knoet te houden, maar over het algemeen lijkt de situatie me wel wat opgeklopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... omdat er veel wordt over gepraat, vooral door wie veiligheidsmaatregelen stelselmatig in vraag stelt. Ik wenste dat er geen dreiging was en is, dan konden we tenminste gezellig naar het vuurwerk zien. Feit is, ook al komt de informatie uit het buitenland, dat we moeilijk kunnen doen alsof ons neus bloedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enfin, da's wat je zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Niets zo goed als een terreurdreiging om de schroeven wat vaster aan te draaien.
De veiligheidsdiensten pakten m.i. iets té snel uit met hun verzoek om het e-mailverkeer te kunnen gadeslaan. Uiteraard enkel het 'verdachte'; enkel de mails tussen terroristen... In God We Trust... De praktijk leert dat �*ls je de overheid technisch de mogelijkheid geeft om de privacy van 'onschuldige' (in dubio pro reo) burgers te schenden, ze dat steevast ook zal doen. Ik heb daar trouwens zwart op wit bewijs van. (let maar op wat je zo allemaal neerpent in onschuldig ogende enquêteformulieren; big brother is watching you)
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 8 januari 2008 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er ook geen flauw idee van om eerlijk te zijn, maar een terreurdreiging is ook een enorm potentieel gevaar. Als je bedenkt hoeveel slachtoffers er kunnen vallen bij zo'n aanslag, dan is het ergens ook logisch dat het wat 'opgeklopt' of 'overdreven' aan toegaat qua controle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ook ik heb geen flauw idee of er een echte terreurdreiging was en of deze al dan niet zorgt om de bevolking onder de knoet te houden...
maar ik vind hun reactie wel meer dan gepast : meer politie op straat etc, en het onderscheppen van die bende... |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Het onderscheppen van WELKE bende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Lokaal Raadslid
|
![]() nieuws niet gevolgd zekers ? er zijn er toch 14 opgepakt ? zij die Nizar Trabelsi wouden uitbreken...
14 is voor mij wel een bende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Was die bende niet vrijgelaten wegens hoogstwaarschijnlijk geen reet mee te zien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() de dag zelf vrijgelaten omdat er geen case was tegen hen ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
D�*t is niet de vraag. Vraag is of die dreiging überhaupt bestaat. En daar wil ik nog wel in 'geloven'. Maar dat ze kunstmatig wordt uitvergroot door tal van opportunisten, zit gewoon in het politieke spel ingebakken. Net zoals de (on)tevredenheid van de consument of het sociale crisissfeertje of het 'einde-ven-belgie'-gevoel kunstmatig worden opgeklopt. De schending van de privacy is geen doel op zich, wel een middel om een doel te bereiken. Burgerrechten zijn damned inconvenient voor wie controle wil op de hoek van elke (digitale) straat; ze zijn een absolute voetangel voor de control freaks allerhande. En het grote probleem is dat burgers ze uit handen geven met de glimlach; totdat het te laat is natuurlijk... Totdat je stilaan tot de vaststelling komt dat de overheid je met evenveel ijver in de gaten houdt als een gevangene die op secreet staat in Saint Gilles. Geen scheve scheet kan je nog laten of je krijgt de rekening gepresenteerd. Altijd en overal weet men je te vinden. Geen privacy... Als je denkt dat het voor jou geen probleem is omdat je toch 'niks te verbergen hebt'... think again.
![]() |