Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2008, 13:38   #41
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Alsof ze in de rest van Europa wakker liggen van het decor van de VRT.
Dat is het hé, ze maken almaar vergelijkingen met het buitenland. Onlangs nog zei VTM-woordvoerder Vanlombeek dat de omroepsters verdwijnen "want in het buitenland wordt dat ook al jaren niet meer gedaan".
Maar in Vlaanderen is het gewoon zo dat de kijkers het leuk vinden dat ze zien wie de programma's aankondigt.

Ik bedoel maar: laat het buitenland toch doen, moeten wij echt met alles als een kieken zonder kop meelopen "omdat het in het buitenland ook zo is"???
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 13:44   #42
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Ik ben die Yasmine haar arrogante schuddende kop toch ook wel beu... Saartje daarentegen!
Oud 8 januari 2008, 13:49   #43
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Ik ben die Yasmine haar arrogante schuddende kop toch ook wel beu... Saartje daarentegen!
Saartje is hot!

Oud 8 januari 2008, 14:03   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk erger ik me dood aan al die tussenfilmpjes en aankondigingen op de VRT.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 15:05   #45
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Persoonlijk erger ik me dood aan al die tussenfilmpjes en aankondigingen op de VRT.
Yep, vooral als ze nog eens een trailer laten passeren over een programma dat toch drie minuten erna begint - met dan de titel eronder "zo dadelijk". Over overbodige zendtijd gesproken.
Oud 8 januari 2008, 15:11   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Yep, vooral als ze nog eens een trailer laten passeren over een programma dat toch drie minuten erna begint - met dan de titel eronder "zo dadelijk". Over overbodige zendtijd gesproken.

Ik ging just hetzelfde zeggen.
Oud 8 januari 2008, 15:12   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Yasmine? Is dat die lesbische. Nope ben daar ook geen fan van.
Oud 8 januari 2008, 17:02   #48
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Het decor lijkt op een beetje op het VTM-nieuws, vind ik.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 21:00   #49
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Tot voor kort had de Vlaamse TV in vergelijking met onze buurlanden Duitsland en Engeland, een oudbollige uitstraling.
Nu is dit weer recht getrokken.
Door die uitspraak verraadt je drie dingen:

1. Je gelooft dat de uitstraling van een journaal objectief als oubollig (zonder d!) kan vastgesteld worden. Het spreekt voor zich dat dat niet zo is. In deze post-postmoderne tijd kun je moeilijk nog uitmaken wat stoffig ouderwets is en wat hip retro is. Of ons decor oubollig was of niet is een mening en niks meer dan dat.

2. Je gelooft dat oud design minder waardevol is dan recent design. Als iets oud is dan vind jij dat een probleem dat blijkbaar moet worden 'rechtgetrokken'.

3. Je gelooft dat het waardevol is om 'mee te zijn' met onze buurlanden. Je vindt het normaal dat we ons gedragen zoals onze buren en dat we niet mogen 'achterblijven'. We moeten dus 'mee zijn'.

Dat 'mee zijn' is precies waar ik problemen mee heb. Het is een relatief recente marketinguitvinding, eerst uitgetest op huisvrouwen die aangeleerd werden ongelukkig te zijn om dat ze nog geen stofzuiger hadden en dus "niet mee" waren met de huisvrouwen uit de buurt.

Het triestige is dat dat "mee zijn" nergens heen gaat. De consument heeft het gevoel dat hij mee moet in de vooruitgang om zo een betere wereld te bereiken, terwijl dat gevoel er alleen maar voor zorgt dat hij meer consumeert ("ik wil een nieuwe bril, want mijn model is gedemodeerd") en dat zijn betere wereld steeds verder afbrokkelt.

Ik wil niet vervelend doen, maar besef alsjeblieft dat het idee van "oud decor is passé en we moeten mee met de mode en onze buurlanden" helemaal niet zo evident is. Het is een zwaar waarde-oordeel dat concrete gevolgen heeft. Weinig positieve, als je het mij vraagt.

(Het probleem is de metafoor van het 'mee zijn'. Als we niet mee zijn dan blijven we achter en dat zou niet leuk zijn als we samen in de woestijn naar een oase zochten. Dat we niet in de woestijn zitten lijken we te vergeten wanneer we toch nog verdedigen dat we niet mogen 'achterblijven'. De vooruitgang brengt ons namelijk nergens, zoveel is ondertussen duidelijk.)

Laatst gewijzigd door Goldband : 8 januari 2008 om 21:02.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 21:03   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het decor is afschuwelijk, daar nog aan toe. Maar die constante herhaling van wat ze enkele minuten daarvoor gezegd hebben is nog het meest verschrikkelijke.

Halfweg het nieuws komt er dan uit : "En kindjes, wat hebben we nu geleerd !? Het lijkt wel de kleuterschool.

Gelukkig hebben diegene die de veranderingen bevolen hebben er nog niet aan gedacht om een variante van "the naked news" in te voeren.
Inderdaad, die herhalingen werken irriterend. Kleuterjournalistiek is dat.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 21:23   #51
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik zou het wel leuk vinden moest in het decor een gezellig brandende open haard te zien zijn.
Of een aquarium waar vissen inzitten die mekaar opeten tijdens het nieuws.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 22:33   #52
wooz
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Door die uitspraak verraadt je drie dingen:

1. Je gelooft dat de uitstraling van een journaal objectief als oubollig (zonder d!) kan vastgesteld worden. Het spreekt voor zich dat dat niet zo is. In deze post-postmoderne tijd kun je moeilijk nog uitmaken wat stoffig ouderwets is en wat hip retro is. Of ons decor oubollig was of niet is een mening en niks meer dan dat.

2. Je gelooft dat oud design minder waardevol is dan recent design. Als iets oud is dan vind jij dat een probleem dat blijkbaar moet worden 'rechtgetrokken'.

3. Je gelooft dat het waardevol is om 'mee te zijn' met onze buurlanden. Je vindt het normaal dat we ons gedragen zoals onze buren en dat we niet mogen 'achterblijven'. We moeten dus 'mee zijn'.

Dat 'mee zijn' is precies waar ik problemen mee heb. Het is een relatief recente marketinguitvinding, eerst uitgetest op huisvrouwen die aangeleerd werden ongelukkig te zijn om dat ze nog geen stofzuiger hadden en dus "niet mee" waren met de huisvrouwen uit de buurt.

Het triestige is dat dat "mee zijn" nergens heen gaat. De consument heeft het gevoel dat hij mee moet in de vooruitgang om zo een betere wereld te bereiken, terwijl dat gevoel er alleen maar voor zorgt dat hij meer consumeert ("ik wil een nieuwe bril, want mijn model is gedemodeerd") en dat zijn betere wereld steeds verder afbrokkelt.

Ik wil niet vervelend doen, maar besef alsjeblieft dat het idee van "oud decor is passé en we moeten mee met de mode en onze buurlanden" helemaal niet zo evident is. Het is een zwaar waarde-oordeel dat concrete gevolgen heeft. Weinig positieve, als je het mij vraagt.

(Het probleem is de metafoor van het 'mee zijn'. Als we niet mee zijn dan blijven we achter en dat zou niet leuk zijn als we samen in de woestijn naar een oase zochten. Dat we niet in de woestijn zitten lijken we te vergeten wanneer we toch nog verdedigen dat we niet mogen 'achterblijven'. De vooruitgang brengt ons namelijk nergens, zoveel is ondertussen duidelijk.)
Sorry, maar als je anderen corrigeert en een regel daarboven zelf een joekel van een grammaticafout maakt...

Inhoudelijk heb je wel gelijk. Spijtig genoeg ontsnapt ook de VRT niet aan het spook van de commerce, en willen zij op het einde van de week ook zoveel mogelijk kijkcijfers hebben. Toch denk ik dat zo'n periodiek programma om de zoveel tijd een vernieuwing moet doormaken, om te vermijden dat het in haar eigen repetitiviteit doodbloedt. Maar dat het dan op zo'n drastische en kitscherige manier moet gebeuren...

Langs de andere kant: eerst roepen dat de VRT een propagandamachine van de regering is, en daarna klagen dat ze teveel op VTM gaan lijken geeft ook geen blijk van consequentie.
wooz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 23:11   #53
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Of een aquarium waar vissen inzitten die mekaar opeten tijdens het nieuws.
nog beter, een paar spinnende katten in het decor

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 januari 2008 om 23:11.
Oud 8 januari 2008, 23:18   #54
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Gruwelijk lelijk.

Enfin, we zullen het wel weer gewoon worden zeker?
Maar welke nitwit op het idee is gekomen om heel dat journaal in rouwkleuren te zetten? (die weerkaartjes, die grijze en zwarte achtergrond met schreeuwkleuren.... kleurenconcept en code trouwens overgenomen van de vorige styling, alleen wat verder overdreven)

Ik heb het er niet voor... Het vorige decor had een veel ruimtelijker effect en nu zijn we terug aan het gaan naar die grafzerk-stijl die we daarvoor hadden. (herinnert iemand zich nog die groene marmer-met-staaldraad ?)

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 23:26   #55
Den Ardennees

Standaard

En dat men eindelijk es de "reporter ter plaatse" afschaft:

-"en we praten nu met Annelies die op de E17 staat waar deze ochtend een vrachtwagen zijn lading verloor. En Annelies, wat is de toestand daar"

-"wel, sinds drie uur is alles hier opgeruimd en kan het verkeer opnieuw ongestoord door..."

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 januari 2008 om 23:26.
Oud 9 januari 2008, 07:37   #56
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Tenslotte is het beeld van de TV ,het gezicht van de natie in het buitenland.
Eigenaardig dat het gezicht vd Vlaamse natie in het buitenland moet gegeven worden door de Staatsomroep, in dit land , een instrument van nationale oriëntatie, tot meerdere eer en glorie vh Regime.
Oud 9 januari 2008, 10:18   #57
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wooz Bekijk bericht
Sorry, maar als je anderen corrigeert en een regel daarboven zelf een joekel van een grammaticafout maakt...
(groot gelijk)

Citaat:
Langs de andere kant: eerst roepen dat de VRT een propagandamachine van de regering is, en daarna klagen dat ze teveel op VTM gaan lijken geeft ook geen blijk van consequentie.
Ik heb de VRT nooit beschouwd als propagandamachine (althans niet het journaal) maar ik was na het zien van het geel-wart-design van het zes uur journaal het tegendeel gaan vrezen. Gelukkig bleek mijn vrees ongegrond.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be