![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze erbij nog, uit Ohio: Citaat:
En dat zijn de onschuldigen die er in slaagden hun onschuld te bewijzen na tientallen jaren. Citaat:
Moet ik er écht méér zoeken? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 02:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die 2de kans is waarschijnlijk groter, en die 2de gebeurtenis is uit te sluiten door doodstraf niet in te voeren, de bliksem kunnen we moeilijk afschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het beschermt de maatschappij maar verder ook niets. Liever de doodsstraf dan de rest van je leven in een cel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() libertariërs, mogen die wel voor de doodstraf zijn? Vergt toch inspanning van de staat? bah, vies woord, afschaffen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() <da klein tweeke>
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er eigenlijk geen idee van, aangezien ik geen libertariër ben. Ik ben ben voorstander van minder overheidsinmenging, maar daarom beschouw ik de overheid nog niet als een noodzakelijk kwaad dat dient te verdwijnen. In dit topic heb ik overigens nog geen libertariër voor de doodstraf zien pleiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt niet voor degene die je ophangt, fusilleert, doodspuit &c. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dat jij kunt spreken voor alle mensen, prachtig. Louis Theroux' documentaire over San Quentin? Laatst gewijzigd door lombas : 14 januari 2008 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Idd: hoger al aangehaald: als een mensenleven te verwaarlozen is, waaarom dan doodstraf voor zoiets zogenaamd "verwaarloosbaar" als een "moordje"? Daar zitten die verdedigers van doodstraf in een serieuze knoop.
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat er net om dat dat maar om een heel klein deeltje gaat (en te verwerpen minderheid), terwijl de slachtoffers van mensen die ter dood worden veroordeeld geen hele kleine groep vormen. Hun belangen primeren op die van dat (zo goed als onbestaand) deeltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Waarom je op mijn ander punt niet een reageerde ontgaat me ook volledig. (Tenzij ik tevreden moet zijn met je reactie tav lombas.) Daarnaast, voor wie zou jij doodstraf opportuun achten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vergt geen enkele inspanning van de staat en libertariërs kunnen perfect voor de doodstraf zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het libertarisme is daar vrij eenvoudig in. Doodstraf kan maar voor 1 enkele misdaad, namelijk moord.
Indien er echter 'de verkeerde' wordt veroordeeld tot de doodstraf en dit blijkt achteraf, dan hebben de uitvoerders van deze doodstraf zélf een moord begaan en mogen zij, legitiem, op hun beurt veroordeeld worden tot de doodstraf. Zo eenvoudig is het feitelijk.
![]() |
![]() |