Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 01:51   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het gaat hier letterlijk over leven of dood. We mogen niet licht over een dergelijke beslissing gaan.
Yups. Net zoals dat over straat wandelen een kwestie is van beslissen over leven of dood, jouw retoriek volgende.

Citaat:
JIJ moet dus kunnen bewijzen dat het aandeel onschuldigen werkelijk zo klein is dat het geen beletsel is voor de invoering van de doodstraf.
Ik moet helemaal niets, schatje. Volgens mij is dat percentage te verwaarlozen. As simple as that. Het is een flutargument in de discussies tegen de doodstraf. Ik zie geen enkel nut waarom ik dat zou moeten ontkrachten, aangezien ik er niet mee ben afgekomen.

Citaat:
Loze veronderstellingen? Elk jaar worden er mensen vrijgelaten omdat blijkt dat ze toch onschuldig zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 02:09   #42
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Yups. Net zoals dat over straat wandelen een kwestie is van beslissen over leven of dood, jouw retoriek volgende.
[...]

Ik moet helemaal niets, schatje. Volgens mij is dat percentage te verwaarlozen. As simple as that. Het is een flutargument in de discussies tegen de doodstraf. Ik zie geen enkel nut waarom ik dat zou moeten ontkrachten, aangezien ik er niet mee ben afgekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C:
Loze veronderstellingen? Elk jaar worden er mensen vrijgelaten omdat blijkt dat ze toch onschuldig zijn.
Niet waar soms?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NYT:
January 4, 2008
15th Dallas County Inmate Since ’01 Is Freed by DNA
By RALPH BLUMENTHAL
HOUSTON — After nearly 27 years in prison for a rape he did not commit, Charles Chatman walked free on Thursday, the 15th wrongfully convicted prisoner in Dallas County to be exonerated by DNA testing since 2001.

The innocence claims of seven other Dallas-area prisoners are pending, thanks in large part to a crime laboratory that, unlike others in Texas, has preserved evidence going back as long as three decades.

klik volledig artikel bron:New York Times
de 15de in 6 jaar in Dallas alléén al
Deze erbij nog, uit Ohio:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yorkshire Evening Post:
Plea deal over arson in which girl, 2, died

Briton Kenny Richey was heading back to the UK today after spending more than 21 years on America's death row.
The 43-year-old from Edinburgh, who reached a plea deal with prosecutors over an arson attack in which a two-year-old girl died, walked free from jail in Putnam County, Ohio, yesterday.

Mr Richey thanked all those who "never doubted my innocence" and said he was looking forward to "going home to Scotland".
klik BRON:Yorkshire Evening Post
Zomaar even gezocht...

En dat zijn de onschuldigen die er in slaagden hun onschuld te bewijzen na tientallen jaren.
Citaat:
Die 0.0000x% die onschuldig ter dood worden veroordeeld zegt niets over de rechtvaardigheid van de doodstraf. Niets maar dan ook niets.
Hoeveel onschuldigen slagen daar niet of te laat in, denk je?
Moet ik er écht méér zoeken?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 02:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 02:13   #43
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vergelijking met de kans om neergebliksemd te worden was een vergelijking met de kans die GeertC aanhaalde om als onschuldige ter dood veroordeeld te worden.
Die 2de kans is waarschijnlijk groter, en die 2de gebeurtenis is uit te sluiten door doodstraf niet in te voeren, de bliksem kunnen we moeilijk afschaffen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 02:27   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Die 2de kans is waarschijnlijk groter,
Zever. Als je een concrete bron kan aanhalen die jouw uitspraak bevestigd, dan wil ik er gerust op ingaan. Maar wat je nu stelt slaat simpelweg nergens op.
Oud 14 januari 2008, 07:26   #45
litaliboemballaboem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet waar soms?

de 15de in 6 jaar in Dallas alléén al
Deze erbij nog, uit Ohio:
Zomaar even gezocht...

En dat zijn de onschuldigen die er in slaagden hun onschuld te bewijzen na tientallen jaren.

Hoeveel onschuldigen slagen daar niet of te laat in, denk je?
Moet ik er écht méér zoeken?
Het probleem is dat die mensen zo lang opgesloten zitten, dat is een straf, de doodsstraf noem ik nu geen echte straf...

Het beschermt de maatschappij maar verder ook niets.

Liever de doodsstraf dan de rest van je leven in een cel.
litaliboemballaboem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 07:37   #46
Ambiorix

Standaard

libertariërs, mogen die wel voor de doodstraf zijn? Vergt toch inspanning van de staat? bah, vies woord, afschaffen!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 08:04   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik twijfel echt bij dit onderwerp.. soms hel ik meer over naar de pro's, som naar de contra's, ik denk dat ik ongeveer evenveel voor- als nadelen kan verzinnen voor beiden met pakweg hetzelfde gewicht.
<da klein tweeke>

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:04   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
libertariërs, mogen die wel voor de doodstraf zijn? Vergt toch inspanning van de staat? bah, vies woord, afschaffen!
Ik heb er eigenlijk geen idee van, aangezien ik geen libertariër ben. Ik ben ben voorstander van minder overheidsinmenging, maar daarom beschouw ik de overheid nog niet als een noodzakelijk kwaad dat dient te verdwijnen. In dit topic heb ik overigens nog geen libertariër voor de doodstraf zien pleiten.
Oud 14 januari 2008, 11:36   #49
Geert C

Standaard

Citaat:
Wel, hier verschillen we fundamenteel van mening. Ik vind dat geen enkel mensenleven, vooral niet dat van een onschuldige, "te verwaarlozen" is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:45   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door litaliboemballaboem Bekijk bericht
Het probleem is dat die mensen zo lang opgesloten zitten, dat is een straf, de doodsstraf noem ik nu geen echte straf...

Het beschermt de maatschappij maar verder ook niets.

Je hebt nog altijd de optie zelfmoord als d�*t je keuze is.

Citaat:
Dan moet je eens vertellen hoe jij 't zou ervaren als je de veroordeling hoorde uitspreken: als een verlossing? Een weg naar 't Paradijs en de 70 maagden? (pas op, in de overlevering staat wel "maagden", niet "jonge maagden") Degenen die hun onschuld kunnen bewijzen (fout systeem!!)hebben tenminste nog een leven daarna, de terechtgestelden 't Paradijs en de 70 maagden????

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 11:53.
Oud 14 januari 2008, 11:45   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan misschien eens proberen om 'on topic' te reageren, in plaats van dat nietszeggende sarcasme. Dat lijkt me nu toch werkelijk niet zo moeilijk.

Mijn vergelijking met de kans om neergebliksemd te worden was een vergelijking met de kans die GeertC aanhaalde om als onschuldige ter dood veroordeeld te worden.
Maar een bliksem is een natuurlijk fenomeen waar je weinig vat op hebt buiten enkele voorzorgsmaatregelen die je voor jezelf in acht kunt nemen.

Dat geldt niet voor degene die je ophangt, fusilleert, doodspuit &c.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:45   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 14 januari 2008, 11:48   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat goed dat de mensheid jou heeft om beslissingen door te voeren eh.

Hoe dat jij kunt spreken voor alle mensen, prachtig.

Louis Theroux' documentaire over San Quentin?

Laatst gewijzigd door lombas : 14 januari 2008 om 11:48.
Oud 14 januari 2008, 11:49   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Maar een bliksem is een natuurlijk fenomeen waar je weinig vat op hebt buiten enkele voorzorgsmaatregelen die je voor jezelf in acht kunt nemen.
Dat kan allemaal best zijn, maar het ging om de grootte van die kans. Niet om de oorzaak ervan.
Oud 14 januari 2008, 11:57   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wel, hier verschillen we fundamenteel van mening. Ik vind dat geen enkel mensenleven, vooral niet dat van een onschuldige, "te verwaarlozen" is.
Idd: hoger al aangehaald: als een mensenleven te verwaarlozen is, waaarom dan doodstraf voor zoiets zogenaamd "verwaarloosbaar" als een "moordje"? Daar zitten die verdedigers van doodstraf in een serieuze knoop.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2008 om 12:00.
Oud 14 januari 2008, 11:59   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is moord ook geen "echte misdaad"?
Oud 14 januari 2008, 12:04   #57
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd: hoger al aangehaald: als een mensenleven te verwaarlozen is, waaarom dan doodstraf voor zoiets zogenaamd "verwaarloosbaar" als een "moordje"? Daar zitten die verdedigers van doodstraf in een serieuze knoop.

Het gaat er net om dat dat maar om een heel klein deeltje gaat (en te verwerpen minderheid), terwijl de slachtoffers van mensen die ter dood worden veroordeeld geen hele kleine groep vormen. Hun belangen primeren op die van dat (zo goed als onbestaand) deeltje.
Oud 14 januari 2008, 13:04   #58
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever. Als je een concrete bron kan aanhalen die jouw uitspraak bevestigd, dan wil ik er gerust op ingaan. Maar wat je nu stelt slaat simpelweg nergens op.
http://www.deathpenaltyinfo.org/arti...of%20Innocence Ik heb dat diagonaal bekeken en zie cijfers als "Acquittals/Charges Dropped (21 cases) + (48 cases in original report)", zet dat uit tegen het aantal mensen in death row gedurende die hele periode (enkele duizenden, vermoed ik) en je hebt echt wel een veel grotere kans dan om door een bliksem neergehaald te worden.
Waarom je op mijn ander punt niet een reageerde ontgaat me ook volledig. (Tenzij ik tevreden moet zijn met je reactie tav lombas.)

Daarnaast, voor wie zou jij doodstraf opportuun achten?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 13:13   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vergt geen enkele inspanning van de staat en libertariërs kunnen perfect voor de doodstraf zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 13:15   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het libertarisme is daar vrij eenvoudig in. Doodstraf kan maar voor 1 enkele misdaad, namelijk moord.
Indien er echter 'de verkeerde' wordt veroordeeld tot de doodstraf en dit blijkt achteraf, dan hebben de uitvoerders van deze doodstraf zélf een moord begaan en mogen zij, legitiem, op hun beurt veroordeeld worden tot de doodstraf. Zo eenvoudig is het feitelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be