![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het is vooral belangrijk dat steden proper 'gehouden' worden; dus men mag de steden niet de kans geven, vervuild te worden. En dat is dan de taak vd overheid die constant straatvegers op pad zou moeten brengen, want vuil trekt vuil aan. Hetzelfde met grafitie: als ergens grafitie op te merken valt, zou dit zo snel mogelijk verwijdert moeten kunnen worden. Ik erger me mateloos, m�*teloos aan grafitie..... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het 'verhaal' doet in ieder geval de ronde dat een rechter de gast die mede verantwoordelijk was voor de grafitie op de steunzuilen van de viaduct op den A12 wel een zeer vreemde straf toebedeelde het schijnt dat hij op eigen kosten 'zijn werk' moet vervolledigen tot de laatste zuil ik weet niet wat er precies van waar is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Hier in de straat staat een bankje, als rustplaats voor fietsers en wandelaars. Daarnaast een vuilnisbak die wekelijks wordt geledigd door de gemeente. Hij zit altijd vol met plastic zakken keukenafval. Wijkbewoners dumpen er hun afval, zodat ze vuilniszakken van € 1,- uitsparen. Gevolg is dat er ook afval naast de bak terecht komt en er altijd zwerfvuil in de straat ligt. Hier wonen trouwens geen allochtonen, dus ook autochtonen kunnen er wat van.
Als ik iemand betrap pak ik hem bij z'n kladden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() In een ideale wereld is het eerlijk om uit te gaan van het principe: de vervuiler betaalt. De wereld is echter niet ideaal en de nu gekozen manier om te betalen per vuilniszak werkt niet. De eerlijke mensen betalen netjes voor hun afval. Anderen hebben geen enkele kost aan hun afval omdat ze wegen vinden om er gratis vanaf te komen: dumpen in bedrijfscontainers, in de bermen, in de bossen, in gemeenschappelijke afvalbakken, in afvalbakken bij parkeerplaatsen, enz.
De enige goede oplossing is om de afvoer van afval gratis te maken. De kosten worden gemeenschappelijk gedragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() België is niet alleen vuil: het is helemaal aan het verloederen, let maar eens op de staat van ons wegennet; Maar wat wil je: als voor iedere laag asfalt die een wegenis-aannemer moet leggen, hij een deel van zijn opbrengst moet afstaan om politici om te kopen, dan legt hij een laagje minder. De gevolgen zijn voor iedereen zichtbaar.
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Yep, dan betaalt iedereen mee en heeft dumpen geen financieel nut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Echt eerlijk is dat niet want ge kunt ni functioneren zonder te vervuilen. Weer iets dat de samenleving afdwingt. Daarom weiger ik daar belasting op te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het opruimen van afval kost geld. Waarom zou niet jij, maar een ander daar voor moeten betalen? Ik heb geen begrip voor je weigering. Zo kun je nog 100 one-liners verzinnen, zoals: 'Ik kan niet functioneren zonder te eten, daarom weiger ik voor voedsel te betalen'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
De meeste andere Vlaamse steden (Hasselt, Brugge, Leuven, zelfs Gent) zijn zeer proper en doen elke dag een verse onderbroek aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Vannacht zijn ze bij ons weer komen dumpen. Dit keer 2 rollen vermolmd tapijt. Mag ik verdoeme weer met andermans brol naar het containerpark
![]()
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt al bij al nog goed mee. In sommige landen is het stukken erger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() We vergelijken Westerse landen met mekaar. Dan doet Belgie het bereslecht. Als je het met Afrikaanse landen vergelijkt, dan leven we in het paradijs (wat troep betreft). Ik heb eens door een achterbuurt in Gambia gelopen. Dan springen de tranen in je ogen. Ook in landen als Dominicaanse Republiek zie je aan de rand van een dorp dumpplaatsen langs de weg.
|
![]() |
![]() |