Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2008, 20:21   #41
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Oja, een RFID chip wordt niet gededecteerd door een metaalscanner.
Oud 17 januari 2008, 21:58   #42
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

http://www.ditkannietwaarzijn.info/?p=827#more-827
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 00:58   #43
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zou het echt heel moeilijk zijn die chip eruit te (laten) peuteren? Digitale ontsnapping ....
tjah... daar zeg je al zoietske
en als een overheid zich dan 'berust' op de veiligheid die zo'n chip moet garanderen...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 00:58   #44
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En die chip dan stiekem in een marokaan zijn zak steken ofzo?
héhé
Oud 18 januari 2008, 02:30   #45
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat is misschien ook de moeite waard... maar hoe ga je dat concreet onderzoeken ?
Lijkt mij niet zo moeilijk. Stel je hebt 100 gevangenen allemaal veroordeeld tot 10 jaar cel. Dan is de vraag simpelweg hoeveel misdaden er nog begaan worden door die 100 in de rest van hun leven. Dan is de vergelijking vrij eenvoudig. Je kijkt hoeveel misdaden degenen die 10 jaar blijven zitten nog plegen in hun verdere leven en je vergelijkt dit met het aantal misdaden gepleegd door degenen die bvb na 5 jaar vrijkomen.

Citaat:
de benodigde data is veel te klein om er enige statistische significante cijfertjes uit gaan destileren
Volgens mij is die data helemaal niet te klein maar wenst men gewoon daar geen statistieken over vrij te geven.

Citaat:
niettemin ... kan ik me niet van den indruk ontdoen dat je niet pleit voor veilgheid maar voor 'strengere'/'langere' straffen... anders was zou je louter het risico bekijken
Dat is dan een verkeerde indruk. Ik ben wel niet bereid om bvb 100 pedofielen vervroegd vrij te laten als nog maar 1 ervan in de periode dat hij normaal in de gevangenis zou hebben moeten zitten terug toeslaat. Pech voor die 99 anderen? Maybe, but if you can't do the time don't do the crime...

Citaat:
'k vraag me wel één dingetje af
stel je geeft iemand 30 jaar .... met vervroeging komt dat neer op, in het beste geval, 20 jaar
of je geeft iemand gewoon 20 jaar
ongeacht de vraag welke precieze duur nu oportuun zou zijn voor dat misdrijf en dus die 20 te kort volgens de gehanteerde criteria.... wie denk jij dat de beste kansen maakt er beter uit te komen ?
Zoals ik al aangaf is dat slechts mijn vierde prioriteit. Ik ben wel vrij zeker dat iemand die opgesloten zit geen verdere misdaden kan plegen. M.a.w. ik eis een hoge mate van zekerheid vooraleer ik iemand vervroegd wil vrijlaten.

Het kan enkel als beloning voor iemand die werkelijk tot andere inzichten is gekomen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 januari 2008 om 02:31.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 14:14   #46
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Nog meer informatie over de spy chip.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1698

Tijd om in te grijpen,vind je ook niet?Kom op voor je rechten als mens.
Oud 18 januari 2008, 16:23   #47
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
"Biljoen", misschien wel een oud Keltisch woord, betekent (of: betekende) niet in alle landen/talen hetzelfde; als ik mij niet vergis was het oud-Belgisch biljoen 60.000 of 70.000 of daaromtrent.

Het "wetenschappelijk" biljoen is iets groter dan het Amerikaans-Engelse .....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biljoen
Klopt, dat weet ik ook wel. Maar geen enkele computer heeft een rekenkracht gemeten in bits/second. Dat zijn namelijk de flops.

http://en.wikipedia.org/wiki/flops

Laatst gewijzigd door Daimanta : 18 januari 2008 om 16:23.
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 17:20   #48
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Klopt, dat weet ik ook wel. Maar geen enkele computer heeft een rekenkracht gemeten in bits/second. Dat zijn namelijk de flops.

http://en.wikipedia.org/wiki/flops
Ach, ik meen toch zulke "vergelijkende getallen" wel vaker te hebben (mis)gebruikt gezien om verhaaltjes voor het publiek sappig te houden; eerdaags gaat er wel iemand weilanden uitdrukken in graswortels per vierkante meter en file-kosten per-meter-per-uur. Niet echt nuttig, hooguit (soms) zinvol.

Een ander voorbeeld is ook, energie-opbrengst uit alternatieve bronnen uitdrukken in "huishoudens".

Bij voertuigen ook zoiets: altijd een "richtverbruik" liters en kilometers en nooit aandacht voor de al zeer oude vuistregel: viertakt levert 4pk uit een liter brandstof per uur en de eenvoudige kleppenloze aanzuig-tweetakt 2pk uit een liter per uur, waarmee je tenminste eenvoudig het maximumverbruik "worst case" (en belazerde rijstijl) kunt inschatten.
Oud 18 januari 2008, 17:29   #49
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Nog meer informatie over de spy chip.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1698

Tijd om in te grijpen,vind je ook niet?Kom op voor je rechten als mens.
Maak je niet druk, verschillen zullen altijd blijven. Chips op de Menselijke Maat: erfelijk randdebielen krijgen een totaal andere chip dan intelligente oplichters, hooggestudeerden en rijkgeborenen.
Oud 18 januari 2008, 22:35   #50
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Lijkt mij niet zo moeilijk. Stel je hebt 100 gevangenen allemaal veroordeeld tot 10 jaar cel. Dan is de vraag simpelweg hoeveel misdaden er nog begaan worden door die 100 in de rest van hun leven. Dan is de vergelijking vrij eenvoudig. Je kijkt hoeveel misdaden degenen die 10 jaar blijven zitten nog plegen in hun verdere leven en je vergelijkt dit met het aantal misdaden gepleegd door degenen die bvb na 5 jaar vrijkomen.
Volgens mij is die data helemaal niet te klein maar wenst men gewoon daar geen statistieken over vrij te geven.
allez gij....
nu mag je nog beweren dat er weer iets complotieus achter steekt... over hoeveel man gaat datte ( btw we hebben het hier niet over handtassendiefjes ofzo ) ?

Citaat:
Dat is dan een verkeerde indruk. Ik ben wel niet bereid om bvb 100 pedofielen vervroegd vrij te laten als nog maar 1 ervan in de periode dat hij normaal in de gevangenis zou hebben moeten zitten terug toeslaat. Pech voor die 99 anderen? Maybe, but if you can't do the time don't do the crime...
toch blijf ik die indruk hebben.... sorry maar ge zet het hiermede enigsinds zelf nog eens dik in de verf
gebaseerd op die 1 op 100 bv... enig idee wat de kans betreft om als kind of jong-volwassene seksueel misbruikt te worden ?

dat loopt bv volgens de cijfers van een nederlandse politiesite op tot 15% ( onder de vrouwen ) en waarvan het merendeel uiteraard gepleegd wordt door een familielid
dat zijn dan enkel nog de cijfers van de aangegeven gevallen... vaker wordt het net niet aangegeven als het om familie gaat

pas op... ik wil hier niet pleiten dat we veroordeelde pedofielen zomaar moeten laten lopen, integendeel... recidive bij dat soort misdrijf ligt trouwens gekend véél hoger dan bij andere vormen

wat ik maar wil zeggen is dat je je misschien al teveel eengericht toespits op de detentie van veroordeelden en niet zozeer op het voorkomen van kindermisbruik

Citaat:
Zoals ik al aangaf is dat slechts mijn vierde prioriteit. Ik ben wel vrij zeker dat iemand die opgesloten zit geen verdere misdaden kan plegen. M.a.w. ik eis een hoge mate van zekerheid vooraleer ik iemand vervroegd wil vrijlaten.
dát is uiteraard je goed recht.. en gezien van de verleden 'flaters' is het niet meer dan normaal dat men ijvert voor meer perfectie

Citaat:
Het kan enkel als beloning voor iemand die werkelijk tot andere inzichten is gekomen.
ook daar ben ik het mee eens....
't probleem is natuurlijk van zodra je zo'n mogelijkheid wilt openlaten alles afhangt van de evaluering en dus het systeem gedoemd is tot foute beslissingen ( steeds achteraf te beschouwen uiterard )
Oud 18 januari 2008, 23:03   #51
mtiadj
Banneling

Standaard Chip

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik weet niet, mijn eerste reactie is ook van
maar misschien voor pedofielen enzo toch niet zo slecht idee
indien men natuurlijk er heel voorzichtig mee omspringt
Juist voor pedofielen niet geschikt, men kan er door weten waar ze zijn niet wat ze doen.
mtiadj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 23:59   #52
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
huisdieren, pedofielen, gevangenen, psychiatrische patiënten, dementerende ouderen, kinderen en tegen dan is bijna alle weerstand verdwenen en krijgen we een id-chip in plaats van een kaart, handig toch?
Eén die de overheid tot ontploffing kan brengen als u niet braaf bent
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 00:28   #53
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Eén die de overheid tot ontploffing kan brengen als u niet braaf bent
Natuurlijk is het niet "braaf" te noemen als je de overheid tot ontploffing brengt met zo'n ding.
Oud 19 januari 2008, 12:14   #54
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Het ANP kwam gisteren met het volgende bericht:

“De Britse regering overweegt duizenden gevangenen van een onderhuidse chip te laten voorzien om meer ruimte te creëren in de overvolle Britse gevangenissen. Dat meldde de Britse krant The Independent zondag”.

Na deze mededeling volgt nog een heel verhaal over wat een geweldig nieuws dit is.

Men wil doen voorkomen dat die chip bedoeld is voor criminelen en terroristen. Helaas is dat niet waar: die chip is bedoeld voor brave burgers zoals u. Opdat u zich, tegen de tijd dat u in de gaten krijgt wat Big Brother met u voor heeft, niet meer kunt verzetten. Maar omdat u een geïmplanteerde chip zo’n vreemd idee vindt, wilt u liever chiploos door het leven.

Dat vinden onze bovenbazen een beetje lastig, maar daar hebben ze een psychologisch slimme methode voor bedacht: ze beginnen met Alzheimer patiënten, illegale immigranten en gedetineerden. Wat ze met die criminelen doen kan u waarschijnlijk weinig boeien. Hadden ze zich maar netjes moeten gedragen toch? Een chip in hún arm, daar kunt ú niet mee zitten.

Het aardige is dat u hierdoor langzaam gaat wennen aan het idee van onderhuidse chips, en mede door geraffineerde media-propaganda zal een implantaat op een gegeven moment een stuk minder bedreigend lijken. Tegen de tijd dat u voorafgaand aan een vliegvakantie een lastig formulier moet invullen waarop u aangeeft waarom u niet gechipped bent, of wanneer u extra Air Miles kunt scoren als u een biochip gebruikt voor het afrekenen in de supermarkt, gaat u voor de bijl. Vast en zeker!

Enfin, ik verval in herhalingen. De reden dat ik dit stukje schrijf is om u attent te maken op een van de laatste regels van het originele artikel uit de Independent:

“Eén bedrijf is van plan de chipimplantaten dieper in het lichaam aan te brengen. Het gaat daarbij om implantaten die kunnen trillen, electro-shocks kunnen toebrengen, berichten kunnen uitzenden, of als microfoon kunnen fungeren”.

Welkom in uw toekomst. En onthoudt: het is voor de goede zaak!
Oud 19 januari 2008, 12:20   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welkom in uw toekomst.
Hoe kom jij daarbij?

Citaat:
En onthoudt: het is voor de goede zaak!
Zolang het om gevangenen gaat, lig ik er niet echt van wakker
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 13:16   #56
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Niet alle gevangenen zijn criminelen
Gevangene zitten hun straffen uit,gechipte zijn gevangen voor het leven.Is dit rechtvaardig voor iemand die door omstandigheden zijn laatste boetes niet kon betalen omdat ie al helemaal uitgemolken is door vadertje staat.
Oud 19 januari 2008, 13:32   #57
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Of als ge moet stelen omdat uw pensioen niets voorstelt?
Of omdat ge teksten vertaalt?
Of omdat ge ne flik die uwe maat in mekaar slaagt hebt aangepakt?
Of omdat ge uw vrienden lekkere kruiden of poederkes verkoopt?
Of omdat ge iemand impulsief vermoord hebt?
...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 13:39   #58
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alle gevangenen zijn criminelen
Gevangene zitten hun straffen uit,gechipte zijn gevangen voor het leven.Is dit rechtvaardig voor iemand die door omstandigheden zijn laatste boetes niet kon betalen omdat ie al helemaal uitgemolken is door vadertje staat.
Zo'n mensen gaan niet naar de gevangenis. Gevangenissen zijn er voor inbrekers, pedo's, moordenaars, geweldplegers, fiscale fraudisten, ...
Oud 19 januari 2008, 13:42   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Of als ge moet stelen omdat uw pensioen niets voorstelt?
Moet stelen? Ervan uitgaande dat je echt moet stelen kan ik er nog inkomen, maar dat is simpelweg niet het geval.

Citaat:
Of omdat ge teksten vertaalt?
Is niet verboden, als je je aan bepaalde criteria houdt.

Citaat:
Of omdat ge ne flik die uwe maat in mekaar slaagt hebt aangepakt?
Ne flik gaat uw maat niet zonder reden aanpakken.

Citaat:
Of omdat ge uw vrienden lekkere kruiden of poederkes verkoopt?
Is ook niet verboden. Drugs dealen echter wel.

Citaat:
Of omdat ge iemand impulsief vermoord hebt?...
Compleet terecht dat iemand hiervoor de bak invliegt. Wat mij betreft mogen ze zo'n persoon terug impulsief vermoorden.
Oud 20 januari 2008, 07:40   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
allez gij....
nu mag je nog beweren dat er weer iets complotieus achter steekt... over hoeveel man gaat datte ( btw we hebben het hier niet over handtassendiefjes ofzo ) ?
Handtassendiefjes komen al lang niet meer in de gevangenis. Verder begrijp ik uw vraag niet goed, kan u verduidelijken?

Citaat:
toch blijf ik die indruk hebben.... sorry maar ge zet het hiermede enigsinds zelf nog eens dik in de verf
gebaseerd op die 1 op 100 bv... enig idee wat de kans betreft om als kind of jong-volwassene seksueel misbruikt te worden ?

dat loopt bv volgens de cijfers van een nederlandse politiesite op tot 15% ( onder de vrouwen ) en waarvan het merendeel uiteraard gepleegd wordt door een familielid
dat zijn dan enkel nog de cijfers van de aangegeven gevallen... vaker wordt het net niet aangegeven als het om familie gaat

pas op... ik wil hier niet pleiten dat we veroordeelde pedofielen zomaar moeten laten lopen, integendeel... recidive bij dat soort misdrijf ligt trouwens gekend véél hoger dan bij andere vormen

wat ik maar wil zeggen is dat je je misschien al teveel eengericht toespits op de detentie van veroordeelden en niet zozeer op het voorkomen van kindermisbruik

Ik heb helemaal niks gezegd over voorkomen van kindermisbruik, gelieve dan ook niet te doen uitschijnen alsof ik pleit voor een louter repressief beleid en tegen preventie van kindermisbruik ben, of dat ik verkrachting door een familielid of bekende op een of andere manier minder erg zou vinden dan door een onbekende. Jfyi: If anything vind ik het een verzwarende omstandigheid.

Ik stel gewoon het (potentieel) slachtoffer centraal ipv de dader. En dan is dat ene onschuldige slachtoffer dat geen slachtoffer geweest zou zijn als men de dader niet had vrijgelaten, veel belangrijker dan veroordeelde criminelen vroeger vrijlaten die wel op het rechte pad blijven.

Citaat:
ook daar ben ik het mee eens....
't probleem is natuurlijk van zodra je zo'n mogelijkheid wilt openlaten alles afhangt van de evaluering en dus het systeem gedoemd is tot foute beslissingen ( steeds achteraf te beschouwen uiterard )
Als je systeem veel fouten maakt dan stel je het systeem in vraag. Dat is wat ik doe. Je kan er perfect voor zorgen dat het systeem minder fouten maakt door selectiever te zijn in wie je vrijlaat. Als je niet in staat bent om die selectie te maken, dan hou je ze allemaal vast. Dat is de enige aanvaardbare methode als je eerste prioriteit is om de maatschappij te beschermen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 januari 2008 om 07:43.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be