Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2008, 20:49   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dank Rudy. Je hebt niet helemaal goed gelezen: het is nl het enige koppel waarvan meerdere appartementen geluidshinder hebben. Ze brullen en tieren en slaan op elkaar, soms tot 1 uur 's nachts. Nee, niet de oudjes die alleen maar oud en vriendelijk zijn. Het jonge stel dat de oudjes met een 'petitie' buiten wil.

Ik heb last van dat jonge stel, zeker weten. Heb al een paar maal de huisbaas erover gebeld. Overlast, teringherrie, en heb ook al de Geslagen Vrouwen hulpdienst en de Kinderbescherming (beide zonder resultaat) gebeld ivm hun 'levensstijl', waar ik ook last van heb, want ik hoor veel meer dan me lief is.

Hun argumenten weerleggen heb ik ook gedaan:

1) De oude meneer van 80+ krijgt elke dag thuishulp. Dat is dus in goede handen, en onder controle. Professioneel en al.
2) De oude dame zie ik elke dag, keurig fit en net gekleed naar de supermarkt lopen met haar caddie.
Meneer zit vaak aan het raam omdat hij niet meer goed te been is, en mevrouw bereddert het thuis aardig.

Maar het jonge stel wil ze buiten.

Jammer dat er geen discussie gekomen is over het 'middel' dat ze willen gebruiken, namelijk een petitie. Ik vind dat een rotstreek. Daarmee willen die 'jongelingen' (nou ja ze zijn 30+ hoor, en hebben een ongelukkig zoontje) volgens mij vooral aantonen hoe keurig ZIJ wel zijn.

Groeten van Polly
Hmmm. Effe raden. De eigenaar(s) van jullie appartementsblok zijn particulieren die het liefst het jonge stel dat nog het langst zal leven, misschien wel het luidst roept, naar de mond spreken.
Weet je Polly, dat jong stel wilt jonge buren en verondertstelt dat oudjes gemakkelijk te intimideren zijn.
Een van de zovele trieste situaties. Maar wat kan je er aan doen ?

groeten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 20:51   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
'k Weet het, beste Liberalist. Je bevestigt het cliché dat de liberaal per definitie rijk is. Niks is minder waar. Besparen is trouwens niet inherent met wie arm is.
Je zou ook het openbaar vervoer kunnen afschaffen en met het geld dat over is arme mensen staatsauto's geven.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 21:19   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je zou ook het openbaar vervoer kunnen afschaffen en met het geld dat over is arme mensen staatsauto's geven.
Staatsauto's op batterijen gevoed door kernenergie ? Akkoord
Oud 14 januari 2008, 21:58   #44
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staatsauto's op batterijen gevoed door kernenergie ? Akkoord
Ik geloof zelf meer in waterstof, opgewekt met schone energie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 22:02   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik geloof zelf meer in waterstof, opgewekt met schone energie.
Ook goe. Alst maar nie stinkt, geen lawijt maakt, en geen gat in de ozonlaag boven mijn tuin veroorzaakt
Oud 15 januari 2008, 23:07   #46
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En die oudjes hebben niet voor U gewerkt dan,wat een kromme redenering van U zeg,en respect van die bureau(school) mannekes die om Half 9 op de stram zitten moeten we niet verwachten hoor,ik sta recht als ik een oudje zie recht staan op den tram,maar ja ik neem den tram dan ook zoals echte werkmensen voor 07.00uur
Eerst is eerst. ik sta niet recht voor een oudere man of vrouw.
ik verwacht ook van niemand anders dat zij (nu of in de toekomst) voor mij zullen opstaan.
en waarom ben je een echte werkmens als je voor 7u op de tram zit?
je kan ook echt werken van 8 tot 16 hoor of van 10 tot 18 of van 9 tot 19u of ...
Oud 15 januari 2008, 23:14   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat men verantwoordelijkheid moet nemen daar ben ik mee akkoord.

De praktijken echter, een PETITIE tegen oude mensjes?
Dat vind ik om te walgen.

Daar gaat het me om.
Ga praten. Met de huisbaas. Met de dochter. Met het OCMW, die trouwens al goed genoeg met het koppeltje bezig is, en waarschijnlijk stukken beter weet hoe het met hen gaat, dan die rokende, drugs gebruikende lowlifes die een petitie organiseren.

Een petitie? Gadverdamme.
Als het zo een verschrikkellijk koppel is, gaat niemand die petitie toch tekenen ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 23:30   #48
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:03   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Eerst is eerst. ik sta niet recht voor een oudere man of vrouw.
ik verwacht ook van niemand anders dat zij (nu of in de toekomst) voor mij zullen opstaan.
en waarom ben je een echte werkmens als je voor 7u op de tram zit?
je kan ook echt werken van 8 tot 16 hoor of van 10 tot 18 of van 9 tot 19u of ...
Ik doe dat wel en ik vind het niet meer dan normaal...

Bent U toevallig niet één van die posters, die steeds zijn beklag maakt over de 'ik-maatschappij'?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:28   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dit is geen koot & bie grapje.

In mijn appartementsgebouwtje is één jong en zeer dysfunctioneel koppel met klein kind. Ze vechten, kloppen op elkaar, brullen de hele buurt bij elkaar "Je bent nog lelijker dan je moeder!" en "Hou je muil, rotzak!" waar hun kind bij is (nu 6 jaar oud, het ontwrichte schaap).

Dit prachtige stel is nu de wet aan het uitmaken, en wil een petitie starten om een stel ouwetjes van in de 80 in een home te laten plaatsen. Ze zeggen dat die ouwetjes drinken en niet voor zichzelf kunnen zorgen. Zo hoorde ik van de huisbaas.

Ik weerlegde dat door te zeggen dat zij prima te been is en elke dag boodschapjes doet in de delhaize met haar karretje. En dat hij elke dag gezinshulp heeft. Plus, hun dochter heeft een job bij een OCMW en zou best goed geplaatst kunnen zijn indien er écht een probleem is.

Nu hoor ik dus van een petitie, om die mensjes, schatjes van ouwetjes, uit huis te plaatsen. Ik moest schamper lachen toen ik hoorde wie de initiatiefnemers waren.

Fukkers. Het lijken wel nazi's. Oud dus uit hun huis laten halen.

Of is dat nu normaal in Belgenland?
Welkom terug.

Maar die oudjes moeten geen schrik hebben, want zelfs 1001 petities kunnen hen niet uit dat huis krijgen.
Dat kan enkel de rechtbank, zelfs de huisbaas kan hen niet buiten zetten en zeker niet om medische reden, want daarvoor moet hij hun behandelende arts zijn en moet hij op de rechtbank een tweede opinie gaan halen en dan kan de rechter hen om medische reden plaatsen.

Om iemand uit een huis te zetten is namelijk of een uitdrijvingsbevel of een plaatsingsopdracht van de rechtbank nodig.
En die bekom je echt niet zomaar met een petitie en het vraagt dan ook nog eens veel tijd en geld van de huisbaas om die te bekomen.

Indien de rechter echter zijn bevel niet geeft, dan kunnen die oudjes zelfs een deftige schadevergoeding toegewezen krijgen van de rechter wegens eerroof, laster en huisvredebreuk.

Waarschuw je huisbaas dus maar dat hij zeer stevig in zijn schoenen moet staan als hij die petitie wil laten uitvoeren, anders kan hij wel eens een paar jaar verplicht van woning veranderen en veel geld mogen betalen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:35   #51
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh wat leuk, iemand heeft het gemerkt!
En het is Derk de Tweede!

Ja, ik probeerde hier een discussie te voeren over een raar gebeuren, maar heb geen zin om me te moeten verdedigen omdat ik geschokeerd ben dat een stelletje 'low lifes' een oud koppeltje een bejaardentehuis in wil pleuren tegen hun wil.

Dus, ja!! Joehoe! Ik ben teruhuuuhhuuuug!!

En je hebt groot gelijk over die oudjes!
Eens zijn wij hier allemaal oud en wat minder fitaal dan voorheen.
Maar da's geen reden om gedumpt te worden in een of ander tehuis.
Oud 16 januari 2008, 16:27   #52
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Yo. Absoluut.

Kijk, Derk. Als het om bestwil van de oudjes zou gaan, dan zou men bv. familie contacteren, of sociale diensten.

Petities organiseren om iemand uit zijn huis te laten deporteren vind ik nazi praktijken, en het bewijst dat het hun absoluut niét om het welzijn van het oude stelletje te doen is.

Ik ken genoeg mensen in de 90 die prima ter been zijn en zichzelf kunnen helpen. Dat kunnen mijn buurtjes ook.

Het zijn moordenaars, die ouwetjes willen wegpesten.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 16:27   #53
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Yo. Absoluut.

Kijk, Derk. Als het om bestwil van de oudjes zou gaan, dan zou men bv. familie contacteren, of sociale diensten.

Petities organiseren om iemand uit zijn huis te laten deporteren vind ik nazi praktijken, en het bewijst dat het hun absoluut niét om het welzijn van het oude stelletje te doen is.

Ik ken genoeg mensen in de 90 die prima ter been zijn en zichzelf kunnen helpen. Dat kunnen mijn buurtjes ook.

Het zijn moordenaars, die ouwetjes willen wegpesten.
Oud 16 januari 2008, 16:28   #54
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Welkom terug.

Maar die oudjes moeten geen schrik hebben, want zelfs 1001 petities kunnen hen niet uit dat huis krijgen.
Dat kan enkel de rechtbank, zelfs de huisbaas kan hen niet buiten zetten en zeker niet om medische reden, want daarvoor moet hij hun behandelende arts zijn en moet hij op de rechtbank een tweede opinie gaan halen en dan kan de rechter hen om medische reden plaatsen.

Om iemand uit een huis te zetten is namelijk of een uitdrijvingsbevel of een plaatsingsopdracht van de rechtbank nodig.
En die bekom je echt niet zomaar met een petitie en het vraagt dan ook nog eens veel tijd en geld van de huisbaas om die te bekomen.

Indien de rechter echter zijn bevel niet geeft, dan kunnen die oudjes zelfs een deftige schadevergoeding toegewezen krijgen van de rechter wegens eerroof, laster en huisvredebreuk.

Waarschuw je huisbaas dus maar dat hij zeer stevig in zijn schoenen moet staan als hij die petitie wil laten uitvoeren, anders kan hij wel eens een paar jaar verplicht van woning veranderen en veel geld mogen betalen
Hartelijk dank, Jantje.
Goeie info.
Oud 16 januari 2008, 16:34   #55
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Hmmm. Effe raden. De eigenaar(s) van jullie appartementsblok zijn particulieren die het liefst het jonge stel dat nog het langst zal leven, misschien wel het luidst roept, naar de mond spreken.
Weet je Polly, dat jong stel wilt jonge buren en verondertstelt dat oudjes gemakkelijk te intimideren zijn.
Een van de zovele trieste situaties. Maar wat kan je er aan doen ?

groeten.
Dank, Rudy. Dat jonge stel is niet zo graag gezien, omdat ze voor overlast zorgen.
Nu proberen ze dus het stelletje ouwetjes, dat inderdaad al één keer om hulp heeft gevraagd omdat het vrouwtje was gevallen, zwart te maken en zo de Moraalridder te spelen.

Dat maakt me woest, omdat het dat soort moraalridderschap is geweest dat mensen zo gruwelijk kan maken dat ze de grootste misdaden plegen... Als ze durven aan mijn deur kloppen met een petitie, dan maak ik ze uit voor nazi's en ze zullen er uitleg bij krijgen ook

Groet terug van Polly!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be