![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel wel...vroeger kochten wij hun bedrijven, nu kopen zij onze bedrijven. jaguar is tata ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom vind jij dat Indiërs jouw onnozele toestemming nodig hebben om een auto te kopen, geachte relnicht? Als ik een Indiër was zou ik je vriendelijk vragen op te rotten en vervolgens een frisse wolk Tata-uitlaatgas in je neus pompen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 januari 2008 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() En Kortafs eerste auto:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook: deze auto zal wel veel veiliger en confortabeler zijn dan al de brommertjes die er nu rondrijden.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Die aziaten zijn het gewoon om opeengepakt te zitten, vandaar missch dat ze rekenen dat je er met vijven in kan. ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Vergelijk het toen bij ons de eerste massa-geproduceerde autos in groten getalen op onze wegen verschenen. In de jaren '50 dus. Ge moogt onze categorieën over veiligheid en luxe niet te snel projecteren op de noden of verlangens van een ontwikkelingsland hé. Feit is gewoon dat tientallen miljoenen Indiërs voor het eerst in hun leven in één klap plots een auto kunnen kopen. Meer niet. Maar vooral ook niet minder. En da's toch echt een ware revolutie.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Vandaag gaat het echt over het meest primaire: een autotje voor het pas uit de armoede kruipende volk.
Laatst gewijzigd door C2C : 18 januari 2008 om 22:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Het is absoluut niet de bedoeling dat die Nano ooit uitgevoerd wordt. Dus hoeven we er ons geen zorgen over te maken.
Op onze wegen zou die wel niet veilig zijn, maar zoals anderen reeds geschreven hebben, het is een wagen voor die mensen die nu met vijven op een motorfiets rondrijden, dus is het toch een verbetering. Als ik me goed herinner, maakte Tata reeds enkele jaren geleden een kleine Rover, de Rover 100, die in Engeland te koop was. Nu ze Jaguar en Land Rover hebben, zullen ze Britse technologie gebruiken om hun eigen Indische modellen te verbeteren, en wellicht niet omgekeerd. Conclusie: ik vind het initiatief van Tata niet zo slecht, en Toyota-Honda-Nissan enz zijn wellicht ooit ook zo begonnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Deze komt terug:
Citaat:
![]() BMW maakte zelfs ooit dit: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Simpel vraagje: hoe gaan al die armen de stijgende benzineprijs blijven betalen? Binnenkort kan iedereen een auto hebben, maar geen benzine. Dan is het probleem meteen ook opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() de benzineprijs in Belgie bestaat vnl uit accijnzen en BTW, in India en China kan dat een totaal ander verhaal zijn.
Anderzijds mag men ook de prijs van een wagen in India niet vergelijken met de prijs in Belgie. Indien men ooit de Tata zou aanbieden in Belgie, zou die natuurlijk ook geen 2.066 € maar wel een veelvoud ervan kosten (extra kosten transport, hogere marges marketing en verdeelnetwerk, ...) Kijk maar bv naar de motors (zoals YBR125) die in Europa ook voor een veelvoud van de prijs worden aangeboden van wat ze in China kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een mooie lichtgewichtcarosserie erop en't is OK? Laatst gewijzigd door filosoof : 30 januari 2008 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [Het past ons niet de splinter in andermans oog op te merken en niks te zeggen over de balk in ons gezicht.....
(vrije interpretatie van een bijbelse spreuk door kelt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met alle respect, maar je waggelt en struikelt als een kip zonder kop doorheen je eigen topic.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 januari 2008 om 17:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Dit was tot nu de bestseller in India:
http://www.maruti800.com/ een Suzuki Alto (niet meer te koop hier na NCAP-test) En dan de Hindustan, stukkenduurder: http://www.hindmotor.com/ (lang een oude Morris/Austin licentie, nu een Mitsubishi) Laatst gewijzigd door filosoof : 30 januari 2008 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Comfortabeler, ja. Veiliger... wacht tot het motorblok de cabine inschuift en de inzittenden verpletterd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |