![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat we niet collectief aan de voeten van oppergod Verhofstadt liggen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren, op de markt: een rondborstige dame staat voor een lingerie-kraampje. Ze ziet een sexy behaatje hangen. "Hoeveel kost dat ?" De marktkramer: 24 € "Ik geef er 20 voor" probeert ze. Zegt de man: "Laat maar hangen". ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en noch het franstalig noch het nederlanstalmig discours beïnvloeden mij... ik trek zelf mijn conclusies op basis van observatie van alles wat ik ooit zag gebeuren de laatste 50 �* 60 jaar, het leven onder de Luikse zowel als Limburgse Haspengouwers en het beleven van wat daar werkelijk leeft... noch Happart, noch wie dan ook boeien mij onder de zever politiekers... echte beleidsmannen ergens wel... meer niet... en... deze topic blijft een belachelijk ding... tedjuu... ik heb me weer laten vangen.... ![]()
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 18 januari 2008 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hoofdzaak is dat mensen van die streek goed kunnen samenleven zonder die zever allemaal... trouwens, onlangs hebben de gemeentebesturen enerzijds van Sint-Truiden, Gingelom en Waremme, en anderzijds Wellen, Borgloon, Oreye en Crisnée opnieuw contacten gelegd voor wederzijds samenwerken en samenleven... dingen die de laatste 20 �* 30 jaar onder impuls van dat vlaamsnationalistisch gedoe gedeeltelijk teloor gingen... de goed oude tijden gaan terugkomen, omdat de mensen meer en meer overtuigd raken dat noch het zogenaamde Vlaanderen , noch de Waalse praatbarakken iets te bieden hebben... DE Lijn had verbindingen afgeschaft... die domme Peumans die het er voor het zeggen had was hiervoor verantwoordelijk... men moet met de mensen van beide zijden van de taalgrens spreken om aan te voelen dat dat gezever van deze topic een vermeende frustratie is van mensen die niets beters te doen hebben... ook ik blijkbaar ![]()
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 18 januari 2008 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Steenbok samengevat in één rake onliner van zijn eigen hand...
![]() Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 januari 2008 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Vandaag weet Guido Fonteyn in De Morgen te melden dat Band, vereniging voor Vlamingen in Wallonië, ermee ophoudt en maakt meteen ook een goede samenvatting van zijn boek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met economie. Velen zeggen: "binnen 10 jaar is Wallonië weer rijker als Vlaanderen. Net zoals 100 jaar geleden." Het is nog maar 1 keer gebeurd dat Wallonië rijker was dan Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste Steenbok66
U heeft overschot van gelijk, inderdaad in Limburg heerst er een sfeer van goed samenleven rond en over de taalgrens. In mijn eigen vriendenkring zijn er dit jaar als twee mensen in Luik gaan werken (ze zijn het fillerijden tussen hasselt en brussel kotsmoe), de flaminganten willen er alles aan doen om deze sociale en economische verwevenheid te onkennen, een echte schande. Maar ja de verheerlijkking van Vlaanderen is zowieso op een pitoresk verhaaltje gebaseerd, mooi verhaaltje, meer niet. Maar wees maar niet ongerust, de voorbije crisis heeft veel mensen doen inzien dat deze discussie over een verder opdeling van het land hun niets opbrengt, integendeel het laatste politieke jaar heeft een enorme econmomische schade toegbracht, en zeker voor de regio vlaanderen waarvan de inwoners ook in het buitenland zijn voorgesteld als een rijk verwend, verwaand en onverdraagzaam volkje. En wees eerlijk welke partijen zitten altijd te kappen op onze franstallige landgenoten, NVA (haalt alleen nog niet eens de kiesdrempel) en het VB (blijft werkloos aan de kant en de teruggang is ingezet). Dus inderdaad stop nu toch eens het bekrompen en eenzijdige vlaamse discours en zie in dat de grote meerderheid van de inwoners van het Rijk goed met elkaar samenleven, en ja er zijn zelfs huwelijken tussen walen en vlamingen, economische belangen zijn zeker onderschat en voor brussel heeft nog niemand een zinninge oplossing gegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan wel zijn, maar er is toch een vershil tussen in Wallonie gaan werken en ermee samenwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stevaert wil samenwerken met Ned-limburg, maar evenzeer met Luik. Declercq wil samenwerken met Rijsel en Doornik. En ik meen mij te herinneren dat burgemeesters in een wijde cirkel rond Edingen ook al aan tafel zijn gaan zitten omdat ze vinden dat de muur tussen hun gemeenten door de staatshervormingen al te hoog aan het worden is. De VL regering kijkt enkel nog naar VL en WL enkel naar WL en de gemeenten, die vroeger in het centrum van het land lagen, zijn perifere achtergestelde gebieden aan het worden. Om dat tegen te gaan = betere samenwerking over de taalgrens heen. Die nood zal zich meer een meer gaan voelen. Met een man van de watermaatschappij gepraat in Ronse. Hij zei: al die staatshervormingen = domme zaak. Tot aan mijn pensioen viel dat niet op want we hadden nog informeel contact met de mannen van over de taalgrens omdat we die nog kenden van voor de splitsing van de watermaatschappij. Nu zijn al die oude krokodillen met pensioen en zal er ondanks de opsplitsing duur structureel overleg moeten georganiseerd worden; want we zijn tenslotte buren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dan vragen om samen te werken want de wind blaast vaak uit het zuiden en vanuit WAL komt er geurhinder binnen en de rivieren vloeien van WAL naar VL en zijn vervuild en er zijn dieven die uit WAL naar VL komen en zou meneer de Waal die dieven aub eens willen opsporen voor ons? Bovendien hebben we drinkwater nodig en zou WAL dat misschien eens goedkoop kunnen leveren? enz... |
|
![]() |
![]() |