![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom gooien de Vlaamse democraten het niet eens over een andere boeg? Wie kan de Vlaamse democraten tegenhouden als ze zich rechtstreeks tot 'het Waalse volk' en de Waalse democraten zouden richten? Is dat ooit al eens ernstig overwogen? Zijn de Vlaamse democraten misschien bang voor positieve reacties van aan de overkant van de 'taalbarrière'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Exact wat het moet wezen.... Nog nooit heeft een Vlaams politicus dat overwogen, AFAIK. Het zal van een burgerbeweging moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is mijn antwoord: de kolonisatie van Congo was uitsluitend mogelijk dank zij de onderworpenheid in de geest van de gemiddelde Congolees. Het is precies hun weigering om de Belgische macht te veroveren, die maakt dat de Vlamingen in een ondergeschikte rol blijven. Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 januari 2008 om 20:13. |
||
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
sprak de Guy teleurgesteld tot zijn baas: ''Albert, 'k had 't nie gepeisd, maar wat dit bewijst is het grote gelijk van L. Claes. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Als jij het er dus mee eens bent, dat de Rand blijft verfransen door de houding van de Vlamingen, dan zijn we op een punt gekomen waar we het eens zijn.
De volgende vraag is dan hoe je een ommekeer kan bewerkstelligen. |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() [quote=Kortaf;3215637]Als jij het er dus mee eens bent, dat de Rand blijft verfransen door de houding van de Vlamingen, dan zijn we op een punt gekomen waar we het eens zijn.
De volgende vraag is dan hoe je een ommekeer kan bewerkstelligen.QUOTE] Wel Kortaf, hoe, volgens u ? |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op drie maanden tijd heeft het volk het regime op de kniëen gekregen. Zonder één dode. Omdat ze geen slaven meer wilden zijn en omdat ze democratie eisten. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() Via Trends?
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik een partijpoliticus was, gaf ik je een uitgewerkt programma. Als simpele en bovendien alleenstaande militant zeg ik: door de macht te nemen die ons toekomt.
Als steeds meer militanten op die manier gaan optreden, kan de Vlaamse angst voor de eigen schaduw veranderen in een rustig, machtsbewust optreden, in het besef dat het recht en de democratie aan onze kant staan. Ik vind dat het kartel de voorbije zomer een stuk op die weg aan het gaan was. Dat bewijst dat de Vlamingen al in die richting aan het gaan zijn. Het kan een begeesterend project worden, en is dat niet hard nodig? De Vlaamse beweging maakt al jaren steeds minder mensen enthousiast, niet? Misschien moeten we ons eens afvragen hoe dat komt. In elk geval verwerp ik een onafhankelijkheid die voortkomt uit de strategie "we kunnen nu eenmaal niet genoeg Vlamingen achter een Vlaamsgezind beleid krijgen om België te veranderen, dus kan de gefrustreerde voorhoede alleen haar zin doorduwen door een scheiding". |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens: iemand daar in Oost-Europa was ooit de eerste. De Polen deden het al in 1980, zonder de minste steun van wie ook. De Hongaren waren eind jaren '80 ook al aan het gordijn aan het morrelen voor wie dan ook op straat kwam. En over de opstand in Timisoara zal ik maar zwijgen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 januari 2008 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse angst voor de eigen schaduw, zou ik eer als volgt formuleren: de Vlaamse gelatenheid en berusting. De Vlaamse beweging maakt minder mensen entoesiast, maar het overgrote deel van de huidige Vlamingen vindt zijn Vlaams zijn al zo vanzelfsprekend, dat hij die nood aan Vlaamse Beweging overbodig acht, zelfs niet begrijpt. De politieke vertaling van dat gevoelen laat op zich wachten, en wordt vertraagd door een (terecht) Europees of internationaal gevoel. Verder kleef ik wel de strategie aan: als het niet anders kan dan met de gefrustreerden als voorhoede, om de onafhankelijkheid te bekomen, dan vooruit maar met de geit. In deze geldt: het doel heiligt bijna alle middelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is het doel? Is dat de oprichting van een Vlaamse staat? Of is dat de emancipatie van het Vlaamse volk?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het in eerste instantie alvast om de emancipatie van �*lle Belgen ('oude' zowel als 'nieuwe', Nederlandstaligen, Franstaligen, Duitstaligen, méértaligen, Vlamingen, Walen, Brusselaars, ...). De volgende stap is de emancipatie van alle aardbewoners. ![]() Dat is héél veel hooi op een erg klein vorkje, maar dat kan mij niet schelen. Ik heb toch niks beters te doen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Beide vallen zo goed als samen.
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'zo goed als' betekent eigenlijk 'net niet'
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Your point being?