![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij maak je niet wijs dat dit toevallig is. Ze zijn gewoon de munten op wereldvlak aan het herschikken en da's een bewuste aktie van de banken uit volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Die mensen gaan elke dag gelijk robotten in zo'n slavenhuis werken. Geloof me, die staking zat eraan te komen, en het is al zeker geen wonder dat die bij Lear was begonnen. Als je hoort hoe men daar hun mensen behandelt, nog erger dan een kleutertuin, voor een pak minder geld dan Ford zelf. En als de bal eenmaal aan't rollen is...
Nee nee, ik heb zo het gevoel dat de mensen die in deze draad het hardst schreeuwen nog nooit langer dan 2 weken in een fabriek hebben gewerkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=100997 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik werk binnen 3 weken al 11 jaar in een fabriek , bij ons is er nog nooit gestaakt ............. en als die manne van lear , ford , enz zo blijven staken dan moete ze nimeer gaan werken want dan sluiten die bedrijven !!!!! dan hebben ze wat ze willen , hele dagen thuis ............ geloof me vrij , op de enigste plaatsen waar ne vakbond goed is zijn er geen vakbonden ............ da zijn kleine ondernemingen met minder dan 50 man !
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmiddag op de radio gehoord:
Arbeiders van Ford Genk moeten zelf de staking betalen. Via allerlei middelen wil de direktie de mensen laten betalen voor het geleden verlies, inclusief de premie die ze gaan krijgen. Maatregelen waarover gesproken wordt: - 12 minuten op shift 2 gratis werken, is op maandbasis ongeveer 2 uur. - Prijzen cafetaria en middagmaal omhoog. - Geen vergoeding shiftovergave meer voor TB's (is 12 minuten per dag), er wordt wel van je verlangt dat je shiftovergave doet. - Overuren beperken (kan ik inkomen). - 30 verplichte zaterdagen werken ipv 20. - Geen vergoeding (of veel minder) voor zaterdagwerk.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmiddag op de radio gehoord:
Arbeiders van Ford Genk moeten zelf de staking betalen. Via allerlei middelen wil de direktie de mensen laten betalen voor het geleden verlies, inclusief de premie die ze gaan krijgen. Maatregelen waarover gesproken wordt: - 12 minuten op shift 2 gratis werken, is op maandbasis ongeveer 2 uur. - Prijzen cafetaria en middagmaal omhoog. - Geen vergoeding shiftovergave meer voor TB's (is 12 minuten per dag), er wordt wel van je verlangt dat je shiftovergave doet. - Overuren beperken (kan ik inkomen). - 30 verplichte zaterdagen werken ipv 20. - Geen vergoeding (of veel minder) voor zaterdagwerk.
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goe zot
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Al jullie welvaart is te danken aan fabrieksarbeiders die hun kloten staan af te draaien, maar olalala als eens een paar van die ondermensen durven staken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
die ondermensen zoals jij zegt , zijn meer ondermens voor de staat als dat ze dat zijn voor ne werkgever , hier in zo'n apenland met torenhoge belastingen ............................
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Als de werkelijkheid echt zo simpel was, dan konden we direct een communistische staat uitroepen.
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Oh ja?Leg eens uit!