![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Die valse bucht is hier niet te koop waar ik nu woon,alleen eerlijke tofu en seitan
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 april 2011 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Da's beter dan die kadaverwinkel he... ![]() En wat dat vegetarisme en veganisme betreft: ieder is vrij om te doen wat ie wil he. Echter het is geen oplossing iedereen te gaan verplichten om dat te gaan worden, laat staan dat trends de norm zouden moeten gaan uitmaken. Een gezonde voeding bestaat uit vlees, vis, groenten, melk, brood, gebalanceerd naar de noden van het individu... en meer moet men eigenlijk niet weten. de rest is zever en rond de pot draaien.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ne vleesvervanger Eno??? Hoezo, ge wilt toch geen vlees meer, waarom het dan vervangen, als het dan toch niet in je dieet thuishoort ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Akkoord, maar alleen met de juiste kwaliteit en hoeveelheid Bovendien kunnen andere diëten nog veel beter presteren op gebied van gezondheid Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 april 2011 om 17:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat die eruit zien als vlees? Laatst gewijzigd door eno2 : 13 april 2011 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ik geen vlees eet dan ga ik niet iets kopen dat er op lijkt. als ik geen zin heb in tomaten ga ik geen rode ronde groenten zoeken die eruitzien als tomaat en smaken als tomaat. vanavond gewoon spaghetti zonder vleessaus gegeten. dank je dat ik naar den delhaize gelopen ben om sojaspul te kopen dat op gehakt lijkt? ik begrijp dat concept niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet genoeg vegetariër te zijn (als je dat al bent, zo te horen wel), je moet zo nodig volkomen onnodig volkomen veganische producten afwijzen die om geen enkele valabele reden te vermijden zijn. Ze lijken niet eens op vlees,ze heten alleen vleesvervangers, dat is alles. Ik heb ook meer dan tien jaar geen enkele vleesvervanger gegeten, maar dat was alleen omdat ze te duur waren. Dat was wel een doorslaggevende reden om ze niet te eten. ik eet ze nu wel, tofu, seitan, soja, en aanverwante, ze brengen welkome variatie (ik kan je verzekeren dat tien jaar rijst met tomatenaus je op den duur je eetlust afsnijdt) en ik kan ze me permitteren nu. Nou ja, als je katholieker wil zijn dan de paus, ga je gang, ik benijd je niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2011 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je hebt talloze fenomenaal lekkere soepen, slaatjes, warme en koude bereidingen uit spanje, griekenland, frankrijk, italie ... ik zoek gewoon de psychologische verklaring waarom een vegetarier zonodig patatjes, groenten op zijn bord gooit en blijkbaar de onweerstaanbare drang voelt om er iets op te gooien dat er uitziet als vlees. heeft niets te maken met paus en heilig zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al ben ik het eens met uw stelling dat men wat meer info mag geven over wat het nu bevat raad ik u aan deze eens te lezen. http://www.vegetariers.nl/voeding/ve..._veganist.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het luxe-vegetarisme verspreid zich snel, maar in tegenstelling tot jij rouw ik daar niet om, de zaak op zich is een goeie zaak, en laat de ondernemers daar maar hun luxe-vegetarische munt uit slaan. Het vegetarisme was aan de oorsprong een nooddieet voor armen, nu is het de- luxe geworden. In een samenleving als de onze kan dat niet anders. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2011 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() [quote=eno2;5409452]
Citaat:
Diëten is een makkelijk woord maar onjuist en net wat ik dus bedoel; ieder mens moet in feite gebalanceerd eten. Echter door het de mens een jachtig leven op te dringen en aan te leren viert fastfood en alle negatief aan verbonden neveneffecten hoogtij. Weeral ook in het belang van enkele maar. En dat het heel moeilijk is moet je mij niet vertellen.. ik kan uit eerste hand zeggen dat het niet evident is. Vaak ook frustrerend om je beste maten of anderen rondom U wekelijks of dagelijks ongebreiteld junkfood te zien consumeren zonder last te hebben en zelf te moeten wegen en meten. En dat laatste brutaal? uiteraard maar wel de waarheid. Kortzichtig dus niet, misschien in jouw of andere hun ogen maar dan verwijs ik graag naar me onderschrift (en niet het in het oog springende Zeitgeist maar het regeltje in het Engels).
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |