![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u zwart geld? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Ja, maar ik durf het niet zeggen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 70,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb het over de werkelijkheid, niet over theoretische toestanden.
![]() |
#42 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel perfect werkt is de verbouwings/renovatie BTW. In veel "technische" aankopen kan ik 15% BTW in mijn zakken steken, doordat mijn woning ouder is dan 5 jaar. Citaat:
Er zijn een paar 1000 trukken om zwart geld te witten, en een lening is de meest simpele manier.Ze kost dan ook wel wat, maar als je dan toch met te veel zwart geld zit. Citaat:
Een truk die ik al toegepast gezien heb. Aangifte van werfdiefstal. Ook goed om de stock te laten kloppen, de verzekering op te lichten en zwart geld te witten. En een zwarte stock op te bouwen. Vooral "diefstal" van bouwmetaal, zoals betonwapening, loodslabs, zinken en koperen dakgoten etc etc. Maar ook electrische kabels en electrisch gereedschap zijn een lucratieve toepassing hierin. Kortom Nynorsk, net zoals Boeren altijd klagen over het weer, klagen Aannemers en hun leveranciers over iets wat geen probleem is. En tegenwoordig weten goeie aannemers niet meer waar kruipen qua hoeveelheid werk. Als een aannemer geen "zwart" werk meer wil aannemen, dan moet die dat zeker niet doen. Maar een vraag van mij uit. Is die €5 die ik "verdiende" door iemands lekke band te vervangen langs de snelweg zwart geld? Moet ik dat aangeven als inkomen? Moet daar dan RSZ, enzoverder op betaald worden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 januari 2008 om 05:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Los daarvan, als je dan toch werken in 't zwart laat doen, moet je je zeker de vraag stellen hoe het met de garantie in zijn werk zal gaan. Probeer bij zwartwerk maar eens voor een rechtbank uw gelijk te halen. Laat het dus duidelijk zijn dat ik zwartwerk zeker niet goedkeur, voor wat dat waard is, maar veel "werkjes" zouden waarschijnlijk gewoon niet worden gedaan als het volgens de regels moet omdat de kosten en lasten op arbeid dusdanig hoog liggen dat het niet meer haalbaar wordt. |
|
![]() |
![]() |