![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door floppy : 19 februari 2008 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Stopt er nu toch eens mee, kan u de waarheid niet verdragen misschien? Hij zegt het godverdomme zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Geloof me nu, uw vergoelijken is verre van een plausibele verklaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Als u mij ooit ontmoet, kunt u dat steeds eens proberen, me zo een dreun verkopen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() waarom zou die dat niet ? Ze worden toch nooit bestraft, en trouwens, hij zou kunnen zeggen dat het "enkel voor de grap was", dat hij die bekentenis deed, zoals uzelf hier veronderstelde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik in 't weekeinde op de Nederlandse tv hoorde sloeg toch werkelijk alles. Het was een debat met een verdediger van die criminele ''verrijkers''. Toen men hem zei dat we toch niet naast de steeds toenemende criminalteit en agressie konden kijken antwoorde hij doodleuk: '' We moeten daarin niet overdrijven, maar het is wel een feit dat steeds meer moslimjongeren hun moslim zijn steeds meer op een asertieve manier willen uiten'' Dus mensen beroven, verkrachten, lastig vallen..etc is asertief zijn. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 20 februari 2008 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Waarom word ALLES op de islam gestoken als die iets uitspoken?
Hebben zij zelf geen verantwoordelijkheid? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Soms vraag ik mij af of sommigen hier ergens midden in de velden wonen?
Of ze ooit als wel eens echte allochtonen gezien hebben en weten hoe deze zich gedragen. Ik stel deze brave lieden voor om ook eens door onze grootsteden te wandelen. Zich eens te verplaatsen met het openbaar vervoer of de wijken te doorkruisen waar men zich in Marrakech waant. Ver moet je daar niet naar zoeken. Brussel, Antwerpen, Luik, Chaleroi... En voor de duidelijkheid, een leugenaar is iemand die de waarheid niet spreekt. Een dommerik is iemand die de waarheid niet ziet en een rascist is iemand die een volk of een cultuur als minderwaardig beschouwd. Niet meer of niet minder. Gelieve zelf aan te vinken waar jij bijhoord ![]()
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is nu eens een quote om in te kaderen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een religie is door mensen uitgevonden, om ze een rechtvaardiging te geven voor wat ze het liefste doen. In het geval van de islam is dat blijkbaar "ongelovigen" overvallen en allerhande miserie aandoen. Al die misdaden tegen de minderwaardige ongelovigen worden door hun godsdienst goedgepraat, en zelfs aanbevolen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Religie is opium voor het volk.
Elkeen is vrij om te geloven waarin hij wil. Maar elkeen is ook vrij om te vinden dat dat dom is. Als je in 2008 nog gelooft dat Allah himself, de koran uit de hemel naar beneden heeft gegooid, ![]() Dat je gelooft in de profeet, die eigenlijk niet meer was dan een perverse pedofiel? De profeet Mohamed leerde zijn vrouw Aisha kennen toen ze 6 was. Hij huwde haar toen ze 9 was, zelf was de brave man dan al 53. Het Christendom is niet anders, Mozes liep door de rode zee en Jezus verdeelde een sandwich aan honderden mensen. ![]() En dat is dan de basis van Geloof? Dan moet je dat als ongelovige allemaal aanhoren en er dagelijks mee geconfronteerd worden. Als men dan toch niet anders kan, geef mij dan maar boedisme, die laten je tenminste met rust. Als die kaalgeschoren en in oranje jurk hun leven willen slijten, doen ze maar... Volgens mij waren al die profeten gewoon dorpsidioten die in die tijd de mensen nog konden warm maken met hun fantasieën. Maar elk intelligent mens zou nu toch beter moeten weten? ![]() Men heeft geen religie nodig om te weten dat men zijn buurman niet de kop mag inslagen of dat stelen niet kan. Moraliteit heet dat, zelfs een kind weet instinctief dat zulke dingen verkeerd zijn. Platbranden al die kerken, moskeën en tempels.