![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als iemand het in z'n kop haalt om zich een ongeluk te roken, zuipen of vreten... dan is dat toch gewoon zijn zaak? Je kan als staat wel sensibiliseren, maar de uiteindelijke keuze blijft toch bij de persoon in kwestie? Zelfbeschikking en zo...
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door forumspook : 6 februari 2008 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfbeschikking. Ho maar!
Wie wordt d�*�*r tegenwoordig nog zelf toe in staat geacht? We betalen vadertje staat toch om dat voor ons te doen? Niet dan?
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: anarchisten moeten sober en gezond zijn, d�*t is pas revolutionnair. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Ge hebt me door, spook...
Ik ben van plan om héél lang te teren op de gehate Staat. Genetisch heb ik daarvoor héél goeie geloofsbrieven en nu ben ik ook al gezond bezig. Op dat dagelijks glaasje wijn na, maar m'n dokter en m'n grootmoe zaliger [94 is ze geworden] zeggen dat een glaasje rood per dag heel gezond is. Ik betaal geen taksen aan den Belgiek daarvoor; breng gewoon telkens een voorraadje mee uit Italië of Spanje. We zullen ze wel krijgen, let maar eens op.
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien er minder rokers zouden zijn, betekent dat een hoger kostenplaatje voor de staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een pak rokers en dikkerds kunnen immers ook vrij lang overleven. Alleen kost het veel meer om hen in leven te houden dan gezond levende mensen. Die werken terwijl rokers en zuipers een groot deel van hun leven in ziekenhuizen slijten en thuiszorg nodig hebben.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde zelfstandigen die tijdens hun beroepsperiode zo hard mogelijk werken en zoveel mogelijk belasting ontduiken, bijvoorbeeld. Intussen hebben ze zelfs geen tijd om te roken, zuipen en vreten. Veel kans dus dat zij rijk en gezond eindigen en nog lang leven. In het buitenland. Waar de Belgische staat er ook niets meer aan verdient.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat komt gelegaliseerde staatsdiefstal bij dit onderwerp doen?
![]() |
#51 |
|
![]() Djiezes, het gaat toch niet over het finacieel aspect, het gaat puur over de gezondheid. Gezondheid primeert boven geld. Belachelijke mensen hier hoor
![]()
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk denkt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de opdrachtgever van dit onderzoek terzake, daar ook zo over. Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 februari 2008 om 07:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet een staat niet gaan afstemmen op mensen zonder ruggengraat, op zwakkelingen of op karaktergestoorden; d�*t maakt immers nog altijd de minderheid van de bevolking uit. De overgrote meerderheid is intelligent genoeg om te beseffen wanneer ze slecht bezig zijn. Wat niet wegneemt dat het wel de taak kan zijn van de overheid om de mensen afdoende te informeren en te sensibiliseren. Maar de uiteindelijke beslissing -zélfs de beslissing om van de gezondheid een zooi te maken- berust bij het individu.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk veel ook gefrustreerde en gestresseerde hoogpresteerders die het alleen dank zijn drugs en alcohol kunnen volhouden, naast recordmedicatieverbruik, dat is waar. Maar het is een feit, dat de industrie van de dood aan zulke desinformatieve onderzoeken als die van onze Noorderbuur, die er wel internationale bekendheid mee verwerft, een immens nieuw momentum kan ontlenen, vooral terwijl ze nu in de dagelijkse praktijk door de steeds meer succesvolle gezondmakende acties van de tegenwoordig overal prolifererende soepstengels in het verdomdhoekje dreigt te raken. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 februari 2008 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overlijden doen we allemaal.
Of dat nu van uw longen is of van uw nieren of op uw 65 of op 85 wat maakt dat nu in godsnaam uit? Het is de dag dat je leeft dat telt, niet de dag dat je dood gaat. En persoonlijk denk ik dat er al meer gestorven zijn in handen van de dokter met hun brol dan al de rest.
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Trouwens iedere dag gezonde levenstijl is hoogkwalitatief.
Dat heeft dus zelfs niets te maken met het voordeel van de hogere levensverwachting. Het is op zichzelf de moeite waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
(Ik denk dat je vergeet in rekening te brengen dat de meeste rokers en zwaarlijvigen heel plotseling sterven aan een hartaanval. Of dit overleven, maar je moet maar eens opzoeken wat de prognose is dan ... Hoge bloeddruk wordt niet voor niets the silent killer genoemd. ![]()
![]() |
![]() |