![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die waren wel alle kapitalistisch; pas met de toename van technisch kunnen kwam de grote vervuiling, in het oostblok iets erger dan hier.
![]() |
#42 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Wees gerust Brontosaurus, jouw schrijfsels zijn absoluut geen promotie voor het roken van wiet.
![]()
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Het kapitalisme is zo rond 1750-1775 ontstaan en doorgedrongen en dan nog enkel in een paar landen in Europa.
Geen enkel van de sociale en economische systemen die daarvoor bestonden op deze planeet - letterlijk tienduizende - was kapitalistisch. Boekje geschiedenis of antropologie doen, Willem.
Laatst gewijzigd door C2C : 14 februari 2008 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, bezittingen, handel en onderdrukking/uitbuiting van medeMens en -dier kenmerkten de "oude" culturen echt niet minder dan de modernere.
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Kan niet, nee want er bestaan geen geweldloze communisten.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier is een link naar een korte samenvatting en naar de volledige verklaring.
http://www.un.org/apps/news/story.as...indigenous&Cr1 Het zou me niet verwonderen moest deze verklaring waar meer dan 20 jaar aan gewerkt werd onopgemerkt voorbijgegaan zijn in dit forum. De oude (voor mij achterhaalde) tegenstellingen ‘kapitalisme’ ‘communisme’ herkauwen wordt hier belangrijker geacht. De lijst die ik in vorig post gaf met de landen die tegenstemden is verkeerd. Het zijn de VS, Australië, Canada en Nieuw Zeeland die tegen stemden. O ja, en het gaat over 370 miljoen mensen. Die moeten wel erg hard roepen vooraleer ze wat aandacht krijgen. Het afval der mensheid volgens sommigen. Daar ging de draad toch over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Als merkwaardigste "tussengroep" met mijns inziens betrekkelijk grote overlevingskansen beschouw ik de van oorsprong Indiaas/Pakistaanse Zigeuners, die wel degelijk waar zich enige mogelijkheid voordoet profiteren van minstens de technische facetten van moderne beschavingen; de overigen ken ik niet van nabij, kan ik niet beoordelen op zulke uitwisseling, hoewel ik vergelijkbare verhalen toch wel vernam/las van/over o.a Noordamerikaanse inclusief Canadese 'first nations" waaronder ook de Eskimo/Inook en binnen Europa Sami/Lappen. Andere groepen zoals o.a Aleoeten namen of kregen niet zulke kansen en zijn zo goed als verdwenen/uitgestorven/uitgemoord. De Finnen hebben zich ondanks eeuwenlange uitbuiting en onderdrukking wel als volk weten te handhaven, lijken mij volledig modern. De levenswijzen van de echte "primitieven" die jij zozeer schijnt te bewonderen brengen echter hun eigen bezwaren met zich mee waaronder een gemiddeld zeer lage te verwachten levensduur en bieden aldus geen alternatief voor de (te) grote totale wereldbevolking, tenzij je jezelf snelle uitdunning inclusief zelf-wegcijfering van het mensdom als doel stelt ('weg met ons').
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beschouw de 'indigenous people' waarop de verklaring van de UN betrekking heeft niet als primitief, en zijzelf doen dat ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Dat blijft uiteraard jouw/jullie volste recht, cultuur naar keuze, tenminste zolang je niet probeert die aan anderen op te dringen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 februari 2008 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"one of the oldest professions of man." (Forrest M. Smith, III, The Regulation of Interest: Practice and Procedure) |
|
![]() |
![]() |